7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Condemnat a 23 anys de presó per acabar amb la vida de la seua parella en Vinaròs

 

La secció segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 23 anys de presó per un delicte d’assassinat, amb els agreujants de gènere i de parentiu, a l’home acusat de matar en 2019 a la seua parella en Vinaròs, en la comarca del Baix Segura (Castelló), fer trossos el cadàver i enterrar les restes mortals en una fossa en Ulldecona (Tarragona).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, li imposa l’obligació d’indemnitzar amb 91.000 euros a la mare de la víctima i amb 19.500 euros als germans.

 

Els fets, segons la sentència, van ocórrer el 17 de febrer de 2019, quan l’acusat, juntament amb la seua parella, amb la que convivia en una casa de Vinaròs, van acudir després de sopar en sa casa amb uns amics a una discoteca, a on van mantindre alguna classe de discussió. Posteriorment van tornar a casa cap a les 4 o 4.30 hores, a on van continuar amb la discussió.

 

Després d’això l’acusat se’n va anar de casa per a tornar a la discoteca sol, a on va acudir al poc de temps la seua parella després d’haver-se canviat de roba i de pentinat per a complaure-li. Cap a les 5.30 hores aproximadament van tornar de nou els dos a casa, anant la dona amb les seues facultats minvades per l’alcohol ingerit durant tota la nit i, una volta en este, l’acusat, «en la continuïtat de la seua posició dominant i masclista», va decidir posar fi a la vida de la seua parella.

 

D’esta forma, segons la sentència, aprofitant-se de la superioritat que li suposava la seua notable complexió física i l’estat etílic que impedia a la seua parella articular una mínima activitat defensiva, va començar a colpejar-la violentament de manera abusiva i reiterada al cap i en diferents zones del cos.

 

Va fer trossos el cadàver

Com a conseqüència dels colps, la dona va patir lesions i un traumatisme cranioencefàlic i una col·lecció hemorràgica subaracnoidal esquerra que va acabar provocant la mort.

 

L’acusat va eixir de casa i va tornar de nou a la discoteca. En hores posteriors, amb la finalitat de no ser descobert, sol o ajudat per algú, va procedir a tallar a trossos el cadàver de la dona en parts amb un objecte tallant, llis i esmolat, per a després conseguir traure el cos de la casa i poder desfer-se d’este.

 

D’esta manera, va introduir les huit parts resultants dins d’unes bolses de plàstic, que va traslladar en un vehicle fins a un paratge inhòspit d’una finca rústica situat en el terme municipal d’Ulldecona (Tarragona) paral·lela al traçat de l’autopista AP-7, a on va enterrar el cos en una fossa que va cobrir amb pedres i enderrocs.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.