26.6 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Condemnat a 23 anys de presó per acabar amb la vida de la seua parella en Vinaròs

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La secció segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 23 anys de presó per un delicte d’assassinat, amb els agreujants de gènere i de parentiu, a l’home acusat de matar en 2019 a la seua parella en Vinaròs, en la comarca del Baix Segura (Castelló), fer trossos el cadàver i enterrar les restes mortals en una fossa en Ulldecona (Tarragona).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, li imposa l’obligació d’indemnitzar amb 91.000 euros a la mare de la víctima i amb 19.500 euros als germans.

 

Els fets, segons la sentència, van ocórrer el 17 de febrer de 2019, quan l’acusat, juntament amb la seua parella, amb la que convivia en una casa de Vinaròs, van acudir després de sopar en sa casa amb uns amics a una discoteca, a on van mantindre alguna classe de discussió. Posteriorment van tornar a casa cap a les 4 o 4.30 hores, a on van continuar amb la discussió.

 

Després d’això l’acusat se’n va anar de casa per a tornar a la discoteca sol, a on va acudir al poc de temps la seua parella després d’haver-se canviat de roba i de pentinat per a complaure-li. Cap a les 5.30 hores aproximadament van tornar de nou els dos a casa, anant la dona amb les seues facultats minvades per l’alcohol ingerit durant tota la nit i, una volta en este, l’acusat, «en la continuïtat de la seua posició dominant i masclista», va decidir posar fi a la vida de la seua parella.

 

D’esta forma, segons la sentència, aprofitant-se de la superioritat que li suposava la seua notable complexió física i l’estat etílic que impedia a la seua parella articular una mínima activitat defensiva, va començar a colpejar-la violentament de manera abusiva i reiterada al cap i en diferents zones del cos.

 

Va fer trossos el cadàver

Com a conseqüència dels colps, la dona va patir lesions i un traumatisme cranioencefàlic i una col·lecció hemorràgica subaracnoidal esquerra que va acabar provocant la mort.

 

L’acusat va eixir de casa i va tornar de nou a la discoteca. En hores posteriors, amb la finalitat de no ser descobert, sol o ajudat per algú, va procedir a tallar a trossos el cadàver de la dona en parts amb un objecte tallant, llis i esmolat, per a després conseguir traure el cos de la casa i poder desfer-se d’este.

 

D’esta manera, va introduir les huit parts resultants dins d’unes bolses de plàstic, que va traslladar en un vehicle fins a un paratge inhòspit d’una finca rústica situat en el terme municipal d’Ulldecona (Tarragona) paral·lela al traçat de l’autopista AP-7, a on va enterrar el cos en una fossa que va cobrir amb pedres i enderrocs.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.