Condemnat a 23 anys de presó per acabar amb la vida de la seua parella en Vinaròs

 

La secció segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 23 anys de presó per un delicte d’assassinat, amb els agreujants de gènere i de parentiu, a l’home acusat de matar en 2019 a la seua parella en Vinaròs, en la comarca del Baix Segura (Castelló), fer trossos el cadàver i enterrar les restes mortals en una fossa en Ulldecona (Tarragona).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, li imposa l’obligació d’indemnitzar amb 91.000 euros a la mare de la víctima i amb 19.500 euros als germans.

 

Els fets, segons la sentència, van ocórrer el 17 de febrer de 2019, quan l’acusat, juntament amb la seua parella, amb la que convivia en una casa de Vinaròs, van acudir després de sopar en sa casa amb uns amics a una discoteca, a on van mantindre alguna classe de discussió. Posteriorment van tornar a casa cap a les 4 o 4.30 hores, a on van continuar amb la discussió.

 

Després d’això l’acusat se’n va anar de casa per a tornar a la discoteca sol, a on va acudir al poc de temps la seua parella després d’haver-se canviat de roba i de pentinat per a complaure-li. Cap a les 5.30 hores aproximadament van tornar de nou els dos a casa, anant la dona amb les seues facultats minvades per l’alcohol ingerit durant tota la nit i, una volta en este, l’acusat, «en la continuïtat de la seua posició dominant i masclista», va decidir posar fi a la vida de la seua parella.

 

D’esta forma, segons la sentència, aprofitant-se de la superioritat que li suposava la seua notable complexió física i l’estat etílic que impedia a la seua parella articular una mínima activitat defensiva, va començar a colpejar-la violentament de manera abusiva i reiterada al cap i en diferents zones del cos.

 

Va fer trossos el cadàver

Com a conseqüència dels colps, la dona va patir lesions i un traumatisme cranioencefàlic i una col·lecció hemorràgica subaracnoidal esquerra que va acabar provocant la mort.

 

L’acusat va eixir de casa i va tornar de nou a la discoteca. En hores posteriors, amb la finalitat de no ser descobert, sol o ajudat per algú, va procedir a tallar a trossos el cadàver de la dona en parts amb un objecte tallant, llis i esmolat, per a després conseguir traure el cos de la casa i poder desfer-se d’este.

 

D’esta manera, va introduir les huit parts resultants dins d’unes bolses de plàstic, que va traslladar en un vehicle fins a un paratge inhòspit d’una finca rústica situat en el terme municipal d’Ulldecona (Tarragona) paral·lela al traçat de l’autopista AP-7, a on va enterrar el cos en una fossa que va cobrir amb pedres i enderrocs.

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.