7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Condemnat a 23 anys de presó per acabar amb la vida de la seua parella en Vinaròs

 

La secció segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 23 anys de presó per un delicte d’assassinat, amb els agreujants de gènere i de parentiu, a l’home acusat de matar en 2019 a la seua parella en Vinaròs, en la comarca del Baix Segura (Castelló), fer trossos el cadàver i enterrar les restes mortals en una fossa en Ulldecona (Tarragona).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, li imposa l’obligació d’indemnitzar amb 91.000 euros a la mare de la víctima i amb 19.500 euros als germans.

 

Els fets, segons la sentència, van ocórrer el 17 de febrer de 2019, quan l’acusat, juntament amb la seua parella, amb la que convivia en una casa de Vinaròs, van acudir després de sopar en sa casa amb uns amics a una discoteca, a on van mantindre alguna classe de discussió. Posteriorment van tornar a casa cap a les 4 o 4.30 hores, a on van continuar amb la discussió.

 

Després d’això l’acusat se’n va anar de casa per a tornar a la discoteca sol, a on va acudir al poc de temps la seua parella després d’haver-se canviat de roba i de pentinat per a complaure-li. Cap a les 5.30 hores aproximadament van tornar de nou els dos a casa, anant la dona amb les seues facultats minvades per l’alcohol ingerit durant tota la nit i, una volta en este, l’acusat, «en la continuïtat de la seua posició dominant i masclista», va decidir posar fi a la vida de la seua parella.

 

D’esta forma, segons la sentència, aprofitant-se de la superioritat que li suposava la seua notable complexió física i l’estat etílic que impedia a la seua parella articular una mínima activitat defensiva, va començar a colpejar-la violentament de manera abusiva i reiterada al cap i en diferents zones del cos.

 

Va fer trossos el cadàver

Com a conseqüència dels colps, la dona va patir lesions i un traumatisme cranioencefàlic i una col·lecció hemorràgica subaracnoidal esquerra que va acabar provocant la mort.

 

L’acusat va eixir de casa i va tornar de nou a la discoteca. En hores posteriors, amb la finalitat de no ser descobert, sol o ajudat per algú, va procedir a tallar a trossos el cadàver de la dona en parts amb un objecte tallant, llis i esmolat, per a després conseguir traure el cos de la casa i poder desfer-se d’este.

 

D’esta manera, va introduir les huit parts resultants dins d’unes bolses de plàstic, que va traslladar en un vehicle fins a un paratge inhòspit d’una finca rústica situat en el terme municipal d’Ulldecona (Tarragona) paral·lela al traçat de l’autopista AP-7, a on va enterrar el cos en una fossa que va cobrir amb pedres i enderrocs.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.