Condemnat a 23 anys de presó per acabar amb la vida de la seua parella en Vinaròs

 

La secció segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 23 anys de presó per un delicte d’assassinat, amb els agreujants de gènere i de parentiu, a l’home acusat de matar en 2019 a la seua parella en Vinaròs, en la comarca del Baix Segura (Castelló), fer trossos el cadàver i enterrar les restes mortals en una fossa en Ulldecona (Tarragona).

 

La sentència, que recull el veredicte de culpabilitat emés per part d’un jurat popular, li imposa l’obligació d’indemnitzar amb 91.000 euros a la mare de la víctima i amb 19.500 euros als germans.

 

Els fets, segons la sentència, van ocórrer el 17 de febrer de 2019, quan l’acusat, juntament amb la seua parella, amb la que convivia en una casa de Vinaròs, van acudir després de sopar en sa casa amb uns amics a una discoteca, a on van mantindre alguna classe de discussió. Posteriorment van tornar a casa cap a les 4 o 4.30 hores, a on van continuar amb la discussió.

 

Després d’això l’acusat se’n va anar de casa per a tornar a la discoteca sol, a on va acudir al poc de temps la seua parella després d’haver-se canviat de roba i de pentinat per a complaure-li. Cap a les 5.30 hores aproximadament van tornar de nou els dos a casa, anant la dona amb les seues facultats minvades per l’alcohol ingerit durant tota la nit i, una volta en este, l’acusat, «en la continuïtat de la seua posició dominant i masclista», va decidir posar fi a la vida de la seua parella.

 

D’esta forma, segons la sentència, aprofitant-se de la superioritat que li suposava la seua notable complexió física i l’estat etílic que impedia a la seua parella articular una mínima activitat defensiva, va començar a colpejar-la violentament de manera abusiva i reiterada al cap i en diferents zones del cos.

 

Va fer trossos el cadàver

Com a conseqüència dels colps, la dona va patir lesions i un traumatisme cranioencefàlic i una col·lecció hemorràgica subaracnoidal esquerra que va acabar provocant la mort.

 

L’acusat va eixir de casa i va tornar de nou a la discoteca. En hores posteriors, amb la finalitat de no ser descobert, sol o ajudat per algú, va procedir a tallar a trossos el cadàver de la dona en parts amb un objecte tallant, llis i esmolat, per a després conseguir traure el cos de la casa i poder desfer-se d’este.

 

D’esta manera, va introduir les huit parts resultants dins d’unes bolses de plàstic, que va traslladar en un vehicle fins a un paratge inhòspit d’una finca rústica situat en el terme municipal d’Ulldecona (Tarragona) paral·lela al traçat de l’autopista AP-7, a on va enterrar el cos en una fossa que va cobrir amb pedres i enderrocs.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.