La confinada Petrer demana drons i helicòpters per a vigilar la celebració de festes privades

 

La confinada localitat de Petrer, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), ha proposat als cossos i forces de seguretat que la vigilància de les zones de l’extraradi siga amb mitjans aeris (helicòpter o drons) per a evitar que s’incomplisca el tancament perimetral decretat des de fa dos setmanes i que hi haja festes privades.

 

En un comunicat, l’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, ha demanat este reforç durant una reunió de coordinació de seguretat preocupada per la possibilitat que hi haja esta classe de reunions socials prohibides, sobretot el cap de setmana, i el risc que puguen derivar en focus de contagi i propagació del virus.

 

«La majoria de persones estan conscienciades, però els qui no complisquen amb la normativa han de saber que no només es poden emportar una sanció econòmica sinó que estan posant en risc la seua salut i la de tots nosaltres», ha advertit.

 

L’alcaldessa s’ha reunit este matí de manera telemàtica per a seguir l’evolució de la pandèmia amb el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, els responsables dels diferents cossos i forces de seguretat de l’Estat, la subdelegada del Govern, Araceli Poblador, i l’alcalde de la veïna població d’Elda, Rubén Alfaro, entre altres.

Últimes notícies

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.