El Consell aprova l’Oferta de Treball Públic de 2020, que té 1.322 places

 

El ple del Consell ha aprovat este divendres l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) de 2020, que inclou 1.322 places, en unes oposicions que es convocaran en un termini màxim de dos anys. Un total de 782 llocs seran per al torn lliure i els 540 restants es destinaran a promoció interna per a reduir la temporalitat en l’Administració Valenciana.

 

La OPE contempla convocatòries per a 30 cossos i escales que van des de tècnics d’administració general a auditors passant per a periodistes, enginyers industrials, agrònoms, informàtics i d’obres públiques, i arquitectes, psicòlegs, administratius, científics investigadors, especialistes en Estadística i en atenció sociosanitària, entre altres.

 

A demés, el propi decret de la OPE contempla que la Generalitat s’obligue a si mateixa al fet que els processos de selecció (les oposicions) es porten a terme en un termini no superior als dos anys des de la seua aprovació.

 

Segons el Consell, la OPE ha sigut dissenyada d’acord amb el que establix la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 que fixa una taxa de reposició del 100% per als sectors prioritaris i d’un 75% per a la resta. En ella es reserva més d’un 7% de la totalitat de les places per a ser cobertes entre persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%. 

 

I per a finals de 2020 i al llarg del 2021 està prevista la celebració de 221 processos selectius en els que s’oferiran 4.902 places corresponents a les OPE dels anys 2017, 2018 i 2019.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.