El Consell aprova l’Oferta de Treball Públic de 2020, que té 1.322 places

 

El ple del Consell ha aprovat este divendres l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) de 2020, que inclou 1.322 places, en unes oposicions que es convocaran en un termini màxim de dos anys. Un total de 782 llocs seran per al torn lliure i els 540 restants es destinaran a promoció interna per a reduir la temporalitat en l’Administració Valenciana.

 

La OPE contempla convocatòries per a 30 cossos i escales que van des de tècnics d’administració general a auditors passant per a periodistes, enginyers industrials, agrònoms, informàtics i d’obres públiques, i arquitectes, psicòlegs, administratius, científics investigadors, especialistes en Estadística i en atenció sociosanitària, entre altres.

 

A demés, el propi decret de la OPE contempla que la Generalitat s’obligue a si mateixa al fet que els processos de selecció (les oposicions) es porten a terme en un termini no superior als dos anys des de la seua aprovació.

 

Segons el Consell, la OPE ha sigut dissenyada d’acord amb el que establix la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 que fixa una taxa de reposició del 100% per als sectors prioritaris i d’un 75% per a la resta. En ella es reserva més d’un 7% de la totalitat de les places per a ser cobertes entre persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%. 

 

I per a finals de 2020 i al llarg del 2021 està prevista la celebració de 221 processos selectius en els que s’oferiran 4.902 places corresponents a les OPE dels anys 2017, 2018 i 2019.

Últimes notícies

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.