11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El Consell aprova l’Oferta de Treball Públic de 2020, que té 1.322 places

 

El ple del Consell ha aprovat este divendres l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) de 2020, que inclou 1.322 places, en unes oposicions que es convocaran en un termini màxim de dos anys. Un total de 782 llocs seran per al torn lliure i els 540 restants es destinaran a promoció interna per a reduir la temporalitat en l’Administració Valenciana.

 

La OPE contempla convocatòries per a 30 cossos i escales que van des de tècnics d’administració general a auditors passant per a periodistes, enginyers industrials, agrònoms, informàtics i d’obres públiques, i arquitectes, psicòlegs, administratius, científics investigadors, especialistes en Estadística i en atenció sociosanitària, entre altres.

 

A demés, el propi decret de la OPE contempla que la Generalitat s’obligue a si mateixa al fet que els processos de selecció (les oposicions) es porten a terme en un termini no superior als dos anys des de la seua aprovació.

 

Segons el Consell, la OPE ha sigut dissenyada d’acord amb el que establix la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 que fixa una taxa de reposició del 100% per als sectors prioritaris i d’un 75% per a la resta. En ella es reserva més d’un 7% de la totalitat de les places per a ser cobertes entre persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%. 

 

I per a finals de 2020 i al llarg del 2021 està prevista la celebració de 221 processos selectius en els que s’oferiran 4.902 places corresponents a les OPE dels anys 2017, 2018 i 2019.

Últimes notícies

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.