El Consell aprova l’Oferta de Treball Públic de 2020, que té 1.322 places

 

El ple del Consell ha aprovat este divendres l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) de 2020, que inclou 1.322 places, en unes oposicions que es convocaran en un termini màxim de dos anys. Un total de 782 llocs seran per al torn lliure i els 540 restants es destinaran a promoció interna per a reduir la temporalitat en l’Administració Valenciana.

 

La OPE contempla convocatòries per a 30 cossos i escales que van des de tècnics d’administració general a auditors passant per a periodistes, enginyers industrials, agrònoms, informàtics i d’obres públiques, i arquitectes, psicòlegs, administratius, científics investigadors, especialistes en Estadística i en atenció sociosanitària, entre altres.

 

A demés, el propi decret de la OPE contempla que la Generalitat s’obligue a si mateixa al fet que els processos de selecció (les oposicions) es porten a terme en un termini no superior als dos anys des de la seua aprovació.

 

Segons el Consell, la OPE ha sigut dissenyada d’acord amb el que establix la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 que fixa una taxa de reposició del 100% per als sectors prioritaris i d’un 75% per a la resta. En ella es reserva més d’un 7% de la totalitat de les places per a ser cobertes entre persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%. 

 

I per a finals de 2020 i al llarg del 2021 està prevista la celebració de 221 processos selectius en els que s’oferiran 4.902 places corresponents a les OPE dels anys 2017, 2018 i 2019.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.