10.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

El Consell considera ampliar a 12 persones les celebracions de Nadal en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, decidirà després del pont de la Constitució relaxar lleugerament les mesures restrictives durant les festes de Nadal, sempre que les dades d’evolució del coronavirus en el territori valencià ho permeten. 

 

Tal com ha avançat el diari ‘Las Provincias’, les mesures que s’adoptaran, permetran passar unes festes nadalenques en la família, sempre que no s’ajunten en les celebracions més de 10 o 12 persones que no convisquen baix una mateixa casa.

 

Este dimarts, el Consell de Ministres va recomanar que no hi haja reunions de més de sis persones en les festes de Nadal. No obstant això, en l’entorn del president Puig, que és l’únic responsable per a decidir en tot el Consell sobre estes mesures, els pareix que sis és «una xifra que es queda curta».

 

L’entorn de Ximo Puig vol augmentar el número de comensals en Nadal

El govern de Puig opta perquè les celebracions familiars o d’amics siguen «d’un màxim d’entre 10 i 12 persones». A hores d’ara el màxim establit de comensals és de sis persones.

 

En referència als dinars o sopars d’empresa, no es podran fer. Però, des de Presidència contemplen relaxar les restriccions que patix actualment l’hostaleria.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.