330 contagis i cap mort per coronavirus durant el cap de setmana en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus han pujat este dilluns, 27 de juliol, en el territori valencià. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat 330 casos nous de Covid-19 detectats amb proves PCR. Per la seua banda, cap persona ha perdut la vida en les últimes 72 hores, 1.477 en total.

 

Dels 330 casos nous de tot el cap de setmana, 197 s’han diagnosticat en València, 68 en Alacant, 46 en Castelló i 19 sense assignar. Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 12.781 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Dels nous casos, 114 s’han associat als diferents brots detectats en el territori valencià. En estos moments, 142 són considerats casos aïllats, però que poden ser associats a brots després de les investigacions que Salut Pública està fent ara. Finalment, 74 són casos dels que s’ha iniciat en les últimes hores la investigació de la seua traçabilitat. 

 

Quant als ingressos hospitalaris, la tendència torna a ser negativa. Ara com ara, continuen ingressades 81 persones, onze més que en les últimes 72 hores. D’elles, 8 es troben ingressades en UCI. Respecte de les altes, 102 persones s’han recuperat en les últimes 24 hores i, en total, 18.037 pacients han superat la malaltia.

 

D’altra banda, ara per ara, hi ha casos actius en 8 residències de majors —1 en Caselló, 1 en Alacant i 6 en València—. Respecte als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari en són 2: les dos en València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 12.781 (PCR)

  • València: 6.690
  • Alacant: 4.265
  • Castelló: 1.780
  • 19 sense assignar

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.477

  • València: 737
  • Alacant: 513
  • Castelló: 227

 

Casos i morts per departaments de salut

* Última actualització de la Conselleria el 28/07 (Dades a 27/07)

* PCR positives | PCR positives en els últims 14 dies | Morts

  • Alacant Hospital General: 664 | 15 | 63
  • Alcoi: 399 | 5 | 116
  • Castelló: 687 | 19 | 84
  • Dénia: 200 | 2 | 19
  • Elda: 509 | 18 | 56
  • Elx: 434 | 52 | 12
  • Elx – Crevillent: 229 | 66 | 11
  • Gandia: 344 | 138 | 28
  • La Marina Baixa: 746 | 25 | 111
  • La Plana: 746 | 17 | 101
  • La Ribera: 526 | 23 | 38
  • Manises: 499 | 46 | 70
  • Orihuela: 148 | 16 | 22
  • Requena: 462 | 3 | 78
  • Sagunt: 339 | 6 | 43
  • Sant Joan d’Alacant: 517 | 18 | 45
  • Torrevieja: 419 | 33 | 58
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 789 | 61 | 63
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 791 | 34 | 86
  • València Dr. Peset: 761 | 53 | 74
  • València hospital General: 1.099 | 71 | 134
  • València La Fe: 902 | 73 | 96
  • Vinaròs: 248 | 75 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 277 | 19 | 40

Últimes notícies

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.