391 contagis i dos morts per coronavirus en les últimes 24 hores en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus han baixat este dimarts, 18 d’agost, en el territori valencià. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat 391 casos nous de Covid-19 detectats amb proves PCR. Per la seua banda, dos persones han perdut la vida en les últimes 24 hores, 1.488 en total.

 

Dels 391 casos nous, 172 s’han diagnosticat en la província de València, 177 en la d’Alacant, 34 en la província de Castelló i 8 sense assignar. Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 17.897 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Quant als ingressos hospitalaris, la tendència és negativa. Ara com ara, continuen ingressades 278 persones, 3 més que en les últimes 24 hores. D’elles, 34 es troben ingressades en UCI. Respecte de les altes, 282 persones s’han recuperat en les últimes 24 hores i, en total, 21.444 pacients han superat la malaltia.

 

D’altra banda, ara per ara, hi ha casos actius en 21 residències de majors: 8 en la província d’Alacant i 13 en la de València. Respecte als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari hi ha 3 una en la província d’Alacant i dos en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 17.897 (PCR)

  • València: 10.036
  • Alacant: 5.703
  • Castelló: 2.129
  • 8 sense assignar

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.488

  • València: 742
  • Alacant: 519
  • Castelló: 227

 

Casos i morts per departaments de salut

* Última actualització de la Conselleria el 18/08 (Dades a 17/08)

* PCR positives | PCR positives en els últims 14 dies | Morts

  • Alacant Hospital General: 784 | 97 | 63
  • Alcoi: 450 | 40 | 116
  • Castelló: 839 | 113 | 84
  • Dénia: 298 | 91 | 19
  • Elda: 578 | 37 | 56
  • Elx: 597 | 86 | 13
  • Elx – Crevillent: 453 | 102 | 12
  • Gandia: 441 | 48 | 28
  • La Marina Baixa: 887 | 98 | 111
  • La Plana: 795 | 31 | 101
  • La Ribera: 661 | 78 | 38
  • Manises: 667 | 97 | 70
  • Orihuela: 317 | 72 | 24
  • Requena: 504 | 28 | 77
  • Sagunt: 380 | 31 | 43
  • Sant Joan d’Alacant: 622 | 65 | 45
  • Torrevieja: 545 | 83 | 59
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 1.158 | 298 | 65
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 1.251 | 345 | 86
  • València Dr. Peset: 1.374 | 454 | 74
  • València hospital General: 1.716 | 483 | 134
  • València La Fe: 1.415 | 376 | 98
  • Vinaròs: 357 | 39 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 396 | 77 | 41

Últimes notícies

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.