Declaració de la renda: les caselles que has de marcar perquè t’isca a retornar

 

 

Queden sols uns dies perquè s’òbriga el termini per presentar la temuda declaració de la renda, un tràmit que se sol dur a terme durant els mesos previs a l’estiu. Este any, el termini per complir amb Hisenda és lleugerament més llarg, des del 7 d’abril fins al 30 de juny, i en estos dies són moltes les persones que ja estan calculant si el resultat serà positiu o si, per contra, eixirà a pagar a l’Agència Tributària.

Efectivament, el resultat no dependrà d’una altra cosa que de les circumstàncies econòmiques de cada un durant l’exercici anterior i de totes les deduccions i reduccions, entre altres, que es puguen aplicar en cada cas.

És important, en este sentit, tenir coneixement de tot això, que moltes vegades és tan bàsic que requereix ajuda d’un assessor fiscal expert en la matèria. El que sí que està clar és que hi ha algunes caselles clau en la declaració de la renda que cal tenir molt en compte i que poden desencadenar en una important diferència en el resultat final. Cal saber que, si alguna d’estes anteriors no es marca, el resultat pot jugar-nos una mala passada. Estes caselles poden referir-se a situacions personals i familiars, mínims, rendes exemptes, deduccions estatals i autonòmiques, etc.

Cal recordar que tan sols s’haurà de desenvolupar la declaració si durant l’exercici 2020 es van ingressar més de 22.000 euros amb un sol pagador o més de 12.643 amb dos o més pagadors.

 

 

Claus a tenir en compte perquè este any la declaració isca a retornar

Lloguer d’habitatge per a menors de 25 anys

Totes aquelles persones que visquen de lloguer i tinguen menys de 35 anys poden aplicar una deducció per lloguer d’habitatge habitual, encara que generalment només s’aplica a contractes d’arrendament signats abans de l’1 de gener de 2015. Afegit a això anterior, la base total imposable ha de ser inferior a 24.107,20 euros anuals. En el cas que es complesquen estos requisits, es podrà descomptar fins al 10,05% de les quantitats satisfetes.

 

Inversió en habitatge habitual

Esta característica s’aplica a aquelles persones que van comprar casa o començar a pagar per la seua construcció abans de l’any 2013. Amb això es podrien reduir fins a un 15% les quantitats invertides, amb un límit de 9.040 euros.

Autònoms

Els treballadors autònoms o per compte propi han de tenir en compte les despeses deduïbles que puguen aplicar-se, com material d’oficina, lloguer d’oficina o local, despeses de transport, dietes, etc.

Així mateix, este any serà possible que els contribuents que declaren activitats econòmiques en estimació directa (casella 220) traslladen a la declaració les quantitats econòmiques consignades en els seus llibres de registre, per descomptat, sempre que estiguen homologades per l’Agència Tributària.

 

Maternitat i família

Per a este subgrup també hi ha algunes reduccions i deduccions que estarien directament relacionades amb l’existència de fills, persones al càrrec, família nombrosa, etc. Per això, convé consultar un assessor especialitzat o directament a Hisenda.

Este any i com a novetat, a més dels 1.200 euros de deducció per tenir un fill menor de tres anys, se sumen 1.000 euros més, quan es dona la situació que el contribuent satisfaça despeses de guarderia o centres d’educació infantil. Per això anterior, les mares que hagen estat en situació d’ERTE o cessament d’activitat no podran aplicar esta deducció durant este temps que no hagen exercit activitat, tant per compte propi com per altre motiu.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.