Declaració de la renda: les caselles que has de marcar perquè t’isca a retornar

 

 

Queden sols uns dies perquè s’òbriga el termini per presentar la temuda declaració de la renda, un tràmit que se sol dur a terme durant els mesos previs a l’estiu. Este any, el termini per complir amb Hisenda és lleugerament més llarg, des del 7 d’abril fins al 30 de juny, i en estos dies són moltes les persones que ja estan calculant si el resultat serà positiu o si, per contra, eixirà a pagar a l’Agència Tributària.

Efectivament, el resultat no dependrà d’una altra cosa que de les circumstàncies econòmiques de cada un durant l’exercici anterior i de totes les deduccions i reduccions, entre altres, que es puguen aplicar en cada cas.

És important, en este sentit, tenir coneixement de tot això, que moltes vegades és tan bàsic que requereix ajuda d’un assessor fiscal expert en la matèria. El que sí que està clar és que hi ha algunes caselles clau en la declaració de la renda que cal tenir molt en compte i que poden desencadenar en una important diferència en el resultat final. Cal saber que, si alguna d’estes anteriors no es marca, el resultat pot jugar-nos una mala passada. Estes caselles poden referir-se a situacions personals i familiars, mínims, rendes exemptes, deduccions estatals i autonòmiques, etc.

Cal recordar que tan sols s’haurà de desenvolupar la declaració si durant l’exercici 2020 es van ingressar més de 22.000 euros amb un sol pagador o més de 12.643 amb dos o més pagadors.

 

 

Claus a tenir en compte perquè este any la declaració isca a retornar

Lloguer d’habitatge per a menors de 25 anys

Totes aquelles persones que visquen de lloguer i tinguen menys de 35 anys poden aplicar una deducció per lloguer d’habitatge habitual, encara que generalment només s’aplica a contractes d’arrendament signats abans de l’1 de gener de 2015. Afegit a això anterior, la base total imposable ha de ser inferior a 24.107,20 euros anuals. En el cas que es complesquen estos requisits, es podrà descomptar fins al 10,05% de les quantitats satisfetes.

 

Inversió en habitatge habitual

Esta característica s’aplica a aquelles persones que van comprar casa o començar a pagar per la seua construcció abans de l’any 2013. Amb això es podrien reduir fins a un 15% les quantitats invertides, amb un límit de 9.040 euros.

Autònoms

Els treballadors autònoms o per compte propi han de tenir en compte les despeses deduïbles que puguen aplicar-se, com material d’oficina, lloguer d’oficina o local, despeses de transport, dietes, etc.

Així mateix, este any serà possible que els contribuents que declaren activitats econòmiques en estimació directa (casella 220) traslladen a la declaració les quantitats econòmiques consignades en els seus llibres de registre, per descomptat, sempre que estiguen homologades per l’Agència Tributària.

 

Maternitat i família

Per a este subgrup també hi ha algunes reduccions i deduccions que estarien directament relacionades amb l’existència de fills, persones al càrrec, família nombrosa, etc. Per això, convé consultar un assessor especialitzat o directament a Hisenda.

Este any i com a novetat, a més dels 1.200 euros de deducció per tenir un fill menor de tres anys, se sumen 1.000 euros més, quan es dona la situació que el contribuent satisfaça despeses de guarderia o centres d’educació infantil. Per això anterior, les mares que hagen estat en situació d’ERTE o cessament d’activitat no podran aplicar esta deducció durant este temps que no hagen exercit activitat, tant per compte propi com per altre motiu.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.