Declaració de la renda: les caselles que has de marcar perquè t’isca a retornar

 

 

Queden sols uns dies perquè s’òbriga el termini per presentar la temuda declaració de la renda, un tràmit que se sol dur a terme durant els mesos previs a l’estiu. Este any, el termini per complir amb Hisenda és lleugerament més llarg, des del 7 d’abril fins al 30 de juny, i en estos dies són moltes les persones que ja estan calculant si el resultat serà positiu o si, per contra, eixirà a pagar a l’Agència Tributària.

Efectivament, el resultat no dependrà d’una altra cosa que de les circumstàncies econòmiques de cada un durant l’exercici anterior i de totes les deduccions i reduccions, entre altres, que es puguen aplicar en cada cas.

És important, en este sentit, tenir coneixement de tot això, que moltes vegades és tan bàsic que requereix ajuda d’un assessor fiscal expert en la matèria. El que sí que està clar és que hi ha algunes caselles clau en la declaració de la renda que cal tenir molt en compte i que poden desencadenar en una important diferència en el resultat final. Cal saber que, si alguna d’estes anteriors no es marca, el resultat pot jugar-nos una mala passada. Estes caselles poden referir-se a situacions personals i familiars, mínims, rendes exemptes, deduccions estatals i autonòmiques, etc.

Cal recordar que tan sols s’haurà de desenvolupar la declaració si durant l’exercici 2020 es van ingressar més de 22.000 euros amb un sol pagador o més de 12.643 amb dos o més pagadors.

 

 

Claus a tenir en compte perquè este any la declaració isca a retornar

Lloguer d’habitatge per a menors de 25 anys

Totes aquelles persones que visquen de lloguer i tinguen menys de 35 anys poden aplicar una deducció per lloguer d’habitatge habitual, encara que generalment només s’aplica a contractes d’arrendament signats abans de l’1 de gener de 2015. Afegit a això anterior, la base total imposable ha de ser inferior a 24.107,20 euros anuals. En el cas que es complesquen estos requisits, es podrà descomptar fins al 10,05% de les quantitats satisfetes.

 

Inversió en habitatge habitual

Esta característica s’aplica a aquelles persones que van comprar casa o començar a pagar per la seua construcció abans de l’any 2013. Amb això es podrien reduir fins a un 15% les quantitats invertides, amb un límit de 9.040 euros.

Autònoms

Els treballadors autònoms o per compte propi han de tenir en compte les despeses deduïbles que puguen aplicar-se, com material d’oficina, lloguer d’oficina o local, despeses de transport, dietes, etc.

Així mateix, este any serà possible que els contribuents que declaren activitats econòmiques en estimació directa (casella 220) traslladen a la declaració les quantitats econòmiques consignades en els seus llibres de registre, per descomptat, sempre que estiguen homologades per l’Agència Tributària.

 

Maternitat i família

Per a este subgrup també hi ha algunes reduccions i deduccions que estarien directament relacionades amb l’existència de fills, persones al càrrec, família nombrosa, etc. Per això, convé consultar un assessor especialitzat o directament a Hisenda.

Este any i com a novetat, a més dels 1.200 euros de deducció per tenir un fill menor de tres anys, se sumen 1.000 euros més, quan es dona la situació que el contribuent satisfaça despeses de guarderia o centres d’educació infantil. Per això anterior, les mares que hagen estat en situació d’ERTE o cessament d’activitat no podran aplicar esta deducció durant este temps que no hagen exercit activitat, tant per compte propi com per altre motiu.

Últimes notícies

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.