Declaració de la renda: les caselles que has de marcar perquè t’isca a retornar

 

 

Queden sols uns dies perquè s’òbriga el termini per presentar la temuda declaració de la renda, un tràmit que se sol dur a terme durant els mesos previs a l’estiu. Este any, el termini per complir amb Hisenda és lleugerament més llarg, des del 7 d’abril fins al 30 de juny, i en estos dies són moltes les persones que ja estan calculant si el resultat serà positiu o si, per contra, eixirà a pagar a l’Agència Tributària.

Efectivament, el resultat no dependrà d’una altra cosa que de les circumstàncies econòmiques de cada un durant l’exercici anterior i de totes les deduccions i reduccions, entre altres, que es puguen aplicar en cada cas.

És important, en este sentit, tenir coneixement de tot això, que moltes vegades és tan bàsic que requereix ajuda d’un assessor fiscal expert en la matèria. El que sí que està clar és que hi ha algunes caselles clau en la declaració de la renda que cal tenir molt en compte i que poden desencadenar en una important diferència en el resultat final. Cal saber que, si alguna d’estes anteriors no es marca, el resultat pot jugar-nos una mala passada. Estes caselles poden referir-se a situacions personals i familiars, mínims, rendes exemptes, deduccions estatals i autonòmiques, etc.

Cal recordar que tan sols s’haurà de desenvolupar la declaració si durant l’exercici 2020 es van ingressar més de 22.000 euros amb un sol pagador o més de 12.643 amb dos o més pagadors.

 

 

Claus a tenir en compte perquè este any la declaració isca a retornar

Lloguer d’habitatge per a menors de 25 anys

Totes aquelles persones que visquen de lloguer i tinguen menys de 35 anys poden aplicar una deducció per lloguer d’habitatge habitual, encara que generalment només s’aplica a contractes d’arrendament signats abans de l’1 de gener de 2015. Afegit a això anterior, la base total imposable ha de ser inferior a 24.107,20 euros anuals. En el cas que es complesquen estos requisits, es podrà descomptar fins al 10,05% de les quantitats satisfetes.

 

Inversió en habitatge habitual

Esta característica s’aplica a aquelles persones que van comprar casa o començar a pagar per la seua construcció abans de l’any 2013. Amb això es podrien reduir fins a un 15% les quantitats invertides, amb un límit de 9.040 euros.

Autònoms

Els treballadors autònoms o per compte propi han de tenir en compte les despeses deduïbles que puguen aplicar-se, com material d’oficina, lloguer d’oficina o local, despeses de transport, dietes, etc.

Així mateix, este any serà possible que els contribuents que declaren activitats econòmiques en estimació directa (casella 220) traslladen a la declaració les quantitats econòmiques consignades en els seus llibres de registre, per descomptat, sempre que estiguen homologades per l’Agència Tributària.

 

Maternitat i família

Per a este subgrup també hi ha algunes reduccions i deduccions que estarien directament relacionades amb l’existència de fills, persones al càrrec, família nombrosa, etc. Per això, convé consultar un assessor especialitzat o directament a Hisenda.

Este any i com a novetat, a més dels 1.200 euros de deducció per tenir un fill menor de tres anys, se sumen 1.000 euros més, quan es dona la situació que el contribuent satisfaça despeses de guarderia o centres d’educació infantil. Per això anterior, les mares que hagen estat en situació d’ERTE o cessament d’activitat no podran aplicar esta deducció durant este temps que no hagen exercit activitat, tant per compte propi com per altre motiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.