Les declaracions de Puig davant de la «recurrent» falta de vacunes

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha reconegut este dimecres que la «recurrent» falta de subministrament de vacunes fa més lenta la immunització dels valencians i impedix iniciar de moment la vacunació massiva.

 

«Cada dia que passa anem a un ritme inferior del que ens agradaria, però anem avançant», ha defensat després d’una visita a les instal·lacions de Stadler. Este dimecres i dijous continua la vacunació dels treballadors educatius. Després d’este «assaig» amb les primeres dosis d’AstraZeneca per a professors, Puig ha insistit que el territori valencià té capacitat per a vacunar a tota la ciutadania quan siga possible. «En la mesura que tinguem garantit el subministrament, començarem la vacunació massiva», ha promés.

 

Això sí, ha recordat que la falta de dosi impedix començar en abril la vacunació general de la població com estava previst, pel que ha exigit que es garantisca «la màxima afluència de vacunes». La previsió de la Conselleria de Sanitat és que en els pròxims dies reben dosis al voltant de 60.000 valencians i que «almenys» reben una tots els majors de 80 anys.

 

A partir d’ací, Puig ha cridat a combinar el compliment de les restriccions amb l’«ofensiva» que suposa la vacunació, amb l’objectiu d’arribar al principi de l’estiu en «una situació epidemiològica molt positiva per a intentar reactivar l’economia i, en definitiva, la vida de les persones».

Últimes notícies

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.