Les declaracions de Puig davant de la «recurrent» falta de vacunes

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha reconegut este dimecres que la «recurrent» falta de subministrament de vacunes fa més lenta la immunització dels valencians i impedix iniciar de moment la vacunació massiva.

 

«Cada dia que passa anem a un ritme inferior del que ens agradaria, però anem avançant», ha defensat després d’una visita a les instal·lacions de Stadler. Este dimecres i dijous continua la vacunació dels treballadors educatius. Després d’este «assaig» amb les primeres dosis d’AstraZeneca per a professors, Puig ha insistit que el territori valencià té capacitat per a vacunar a tota la ciutadania quan siga possible. «En la mesura que tinguem garantit el subministrament, començarem la vacunació massiva», ha promés.

 

Això sí, ha recordat que la falta de dosi impedix començar en abril la vacunació general de la població com estava previst, pel que ha exigit que es garantisca «la màxima afluència de vacunes». La previsió de la Conselleria de Sanitat és que en els pròxims dies reben dosis al voltant de 60.000 valencians i que «almenys» reben una tots els majors de 80 anys.

 

A partir d’ací, Puig ha cridat a combinar el compliment de les restriccions amb l’«ofensiva» que suposa la vacunació, amb l’objectiu d’arribar al principi de l’estiu en «una situació epidemiològica molt positiva per a intentar reactivar l’economia i, en definitiva, la vida de les persones».

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU