Les declaracions de Puig davant de la «recurrent» falta de vacunes

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha reconegut este dimecres que la «recurrent» falta de subministrament de vacunes fa més lenta la immunització dels valencians i impedix iniciar de moment la vacunació massiva.

 

«Cada dia que passa anem a un ritme inferior del que ens agradaria, però anem avançant», ha defensat després d’una visita a les instal·lacions de Stadler. Este dimecres i dijous continua la vacunació dels treballadors educatius. Després d’este «assaig» amb les primeres dosis d’AstraZeneca per a professors, Puig ha insistit que el territori valencià té capacitat per a vacunar a tota la ciutadania quan siga possible. «En la mesura que tinguem garantit el subministrament, començarem la vacunació massiva», ha promés.

 

Això sí, ha recordat que la falta de dosi impedix començar en abril la vacunació general de la població com estava previst, pel que ha exigit que es garantisca «la màxima afluència de vacunes». La previsió de la Conselleria de Sanitat és que en els pròxims dies reben dosis al voltant de 60.000 valencians i que «almenys» reben una tots els majors de 80 anys.

 

A partir d’ací, Puig ha cridat a combinar el compliment de les restriccions amb l’«ofensiva» que suposa la vacunació, amb l’objectiu d’arribar al principi de l’estiu en «una situació epidemiològica molt positiva per a intentar reactivar l’economia i, en definitiva, la vida de les persones».

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.