Es descobrixen dos nous gens implicats en l’Alzheimer

ciència

Es descobrixen dos nous gens implicats en l’Alzheimer | València Diari

 

Un estudi ha permés descobrir dos nous gens implicats en la malaltia de l’Alzheimer, un descobriment que podria adaptar el tractament de forma més específica al pacient. El treball, liderat per la Fundació ACE i l’Institut Català de Neurociències Aplicades, compta amb la col·lecció de mostres més gran del món recollides en un únic centre, sobretot d’Alzheimer.

 

 

L’estudi GR@CE compta amb la col·lecció de mostres més gran del món

L’estudi GR@CE s’ha dividit en dos fases i s’ha publicat en la revista ‘Alzheimer’s & Dementia: The Journal of the Alzheimer’s Association’. En la primera fase, s’ha analitzat el genoma de 12.368 persones, 6.063 d’elles amb demència tipo Alzheimer. En este primer estadi de la recerca, s’han identificat tres categories de gens implicats en la patologia.

 

La qualitat i l’homogeneïtat de les mostres, recollides des del 2004, ha permés obtindre resultats molt rellevants que seran claus per al disseny de noves estratègies i l’impuls de teràpies combinades per al tractament de la demència. En la segona fase, s’ha fet un estudi clàssic de rastreig del genoma i s’han descobert dos nous gens.

 

 

Els diferents comportaments dels gens permet adaptar el tractament al diagnòstic

Tenint en compte el diagnòstic d’Alzheimer i la probabilitat de patir un altre tipus de demència simultàniament, s’han generat grups de pacients diferents. Els investigadors van observar que hi ha gens que es mantenien estables en tots els grups, altres que reforçaven el seu efecte quan el pacient tenia Alzheimer però cap altra demència implicada, i un tercer grup que tenien més efecte quan la persona sí que podria patir una altra demència. 

ADN

Els diferents comportaments dels gens permet adaptar el tractament al diagnòstic | Cedida

 

Esta distinció del comportament dels gens és crucial, segons l’estudi, perquè apunta a la possibilitat d’adaptar les estratègies de tractament al tipus de diagnòstic de cada persona. A més, també permet que els científics distingisquen l’àrea del genoma a on actuen estos gens. Els resultats de la categorització han evidenciat la relació del sistema immune amb tots els grups de mostres d’Alzheimer i la presència destacada dels processos vasculars, com a factors causals de la malaltia d’Alzheimer.

 

D’altra banda, l’equip ha fet, amb les mateixes mostres, un estudi clàssic de rastreig del genoma, comparant la genètica de tots els casos, tant de les persones amb Alzheimer com la dels que no patixen la malaltia. En este cas, a més de la mostra del projecte GR@ACE, s’ha integrat també informació genètica d’altres estudis, arribant a una mostra final de 81.455 persones. Esta anàlisi ha permés detectar dos gens nous, que podrien estar relacionats amb l’enzim que sintetitza el colesterol i amb el procés de mort neuronal, respectivament.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Investiguen a un veí de Sant Jordi per abandonar al seu gos en estat crític

El Seprona de la Guàrdia Civil investiga a un veí de Sant Jordi (Castelló) per un presumpte delicte d'abandó animal després de trobar al seu gos en estat crític en una zona rural.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major brot d’hepatitis C a València

Mor en un hospital Juan Maeso, l'anestesista condemnat a 1.933 anys de presó pel contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València.

La flota pesquera espanyola es planteja amarrar per la pujada del gasoil lligada a la guerra de l’Iran

Les associacions d'armadors i confraries alerten que la pujada del gasoil per la guerra de l'Iran porta a la flota al límit de la rendibilitat i pressionen per a aconseguir ajudes immediates.

El turisme d’interior de la Comunitat Valenciana s’acosta al ple per Setmana Santa amb fins a un 87% d’ocupació

El turisme d'interior de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació d'entre el 74 i el 87% per Setmana Santa, amb fort pes de les reserves d'última hora i lideratge del viatger local.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major contagi d’hepatitis C a València

L'anestesista Juan Maeso, condemnat a 1.933 anys de presó per un contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València, ha mort en un hospital després d'eixir en llibertat condicional en 2023 pel seu delicat estat de salut.

Juí a una presidenta de comunitat per carregar 80.000 euros al compte d’una veïna morta

Una presidenta de comunitat de propietaris de Dénia s'enfronta a dos anys de prision per presumpta estafa en carregar quasi 80.000 euros en rebuts al compte d'una veïna que ja habia mort.

Ferit un jove de 21 anys en xocar el seu cotxe contra un arbre a Alcoi

Un jove de 21 anys resulta ferit en col·lidir el cotxe que conduïa contra un arbre en un carrer del nucli urbà d'Alcoi i és traslladat a l'hospital.

Carlos Cuerpo i Arcadi España s’estrenen en la Moncloa abans del primer Consell de Ministres

Carlos Cuerpo i Arcadi España posen en l'escalinata de la Moncloa abans d'assistir al seu primer Consell de Ministres com a titulars de les seues noves carteres després de l'eixida de María Jesús Montero.