Es descobrixen dos nous gens implicats en l’Alzheimer

ciència

Es descobrixen dos nous gens implicats en l’Alzheimer | València Diari

 

Un estudi ha permés descobrir dos nous gens implicats en la malaltia de l’Alzheimer, un descobriment que podria adaptar el tractament de forma més específica al pacient. El treball, liderat per la Fundació ACE i l’Institut Català de Neurociències Aplicades, compta amb la col·lecció de mostres més gran del món recollides en un únic centre, sobretot d’Alzheimer.

 

 

L’estudi GR@CE compta amb la col·lecció de mostres més gran del món

L’estudi GR@CE s’ha dividit en dos fases i s’ha publicat en la revista ‘Alzheimer’s & Dementia: The Journal of the Alzheimer’s Association’. En la primera fase, s’ha analitzat el genoma de 12.368 persones, 6.063 d’elles amb demència tipo Alzheimer. En este primer estadi de la recerca, s’han identificat tres categories de gens implicats en la patologia.

 

La qualitat i l’homogeneïtat de les mostres, recollides des del 2004, ha permés obtindre resultats molt rellevants que seran claus per al disseny de noves estratègies i l’impuls de teràpies combinades per al tractament de la demència. En la segona fase, s’ha fet un estudi clàssic de rastreig del genoma i s’han descobert dos nous gens.

 

 

Els diferents comportaments dels gens permet adaptar el tractament al diagnòstic

Tenint en compte el diagnòstic d’Alzheimer i la probabilitat de patir un altre tipus de demència simultàniament, s’han generat grups de pacients diferents. Els investigadors van observar que hi ha gens que es mantenien estables en tots els grups, altres que reforçaven el seu efecte quan el pacient tenia Alzheimer però cap altra demència implicada, i un tercer grup que tenien més efecte quan la persona sí que podria patir una altra demència. 

ADN

Els diferents comportaments dels gens permet adaptar el tractament al diagnòstic | Cedida

 

Esta distinció del comportament dels gens és crucial, segons l’estudi, perquè apunta a la possibilitat d’adaptar les estratègies de tractament al tipus de diagnòstic de cada persona. A més, també permet que els científics distingisquen l’àrea del genoma a on actuen estos gens. Els resultats de la categorització han evidenciat la relació del sistema immune amb tots els grups de mostres d’Alzheimer i la presència destacada dels processos vasculars, com a factors causals de la malaltia d’Alzheimer.

 

D’altra banda, l’equip ha fet, amb les mateixes mostres, un estudi clàssic de rastreig del genoma, comparant la genètica de tots els casos, tant de les persones amb Alzheimer com la dels que no patixen la malaltia. En este cas, a més de la mostra del projecte GR@ACE, s’ha integrat també informació genètica d’altres estudis, arribant a una mostra final de 81.455 persones. Esta anàlisi ha permés detectar dos gens nous, que podrien estar relacionats amb l’enzim que sintetitza el colesterol i amb el procés de mort neuronal, respectivament.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.