Descobert un factor que permet identificar els tumors cerebrals de bon pronòstic

Aquest nou tractament experimental ataca i bloqueja la proteïna MYC que es localitza dins de les cèl·lules tumorals

La lesió permet que el tumor no mora, però tampoc cresca, allargant la vida dels pacients   | EFE

 

L’Institut d’Investigació contra la Leucèmia Josep Carreras ha descobert una lesió epigenètica que permet identificar aquells pacients afectats per tumors cerebrals que tinguen més esperança de vida. Tenint en compte que la mortalitat del càncer de cervell ronda un 85% en un termini de dos anys des del seu diagnòstic, este nou element pot permetre identificar el 15% de tumors cerebrals de bon pronòstic.

 

L’autor de l’article, el doctor Manel Esteller, exposa que buscant gens amb funcions reguladores de l’expressió del genoma que perderen la seua activitat en càncer van identificar NSUN5, del que pràcticament no es coneixia res del que feia. Quan van analitzar el seu impacte en els pacients amb glioma es van donar compte de què «la lesió epigenètica de NSUN5 predeia de forma independent en altres biomarcadors eixe percentatge minoritari de pacients que aniran bé».

 

Un resultat «sorprenent»

Esteller considera que el resultat va ser «sorprenent» perquè la majoria de voltes el que descobrixen són «factors que indiquen tumors que aniran malament». «Mecanísticament, pareix que per selecció evolutiva un tumor cerebral que està a punt d’extingir-se acaba originant l’alteració de NSUN5 que l’enquista, com si estiguera parat en el temps, per això, eixe càncer progressa menys i la supervivència s’allarga», apunta Esteller. 

 

L’investigador afig en un comunicat que «factors del microambient que envolten el glioma, com la falta d’oxigen i la falta de nutrients locals, contribuïxen a induir eixa inactivació de NSUN5 que permet al mateix temps que el tumor no mora, però cresca tan poc que el pacient mostra un bon pronòstic».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.