Descobert un factor que permet identificar els tumors cerebrals de bon pronòstic

Aquest nou tractament experimental ataca i bloqueja la proteïna MYC que es localitza dins de les cèl·lules tumorals

La lesió permet que el tumor no mora, però tampoc cresca, allargant la vida dels pacients   | EFE

 

L’Institut d’Investigació contra la Leucèmia Josep Carreras ha descobert una lesió epigenètica que permet identificar aquells pacients afectats per tumors cerebrals que tinguen més esperança de vida. Tenint en compte que la mortalitat del càncer de cervell ronda un 85% en un termini de dos anys des del seu diagnòstic, este nou element pot permetre identificar el 15% de tumors cerebrals de bon pronòstic.

 

L’autor de l’article, el doctor Manel Esteller, exposa que buscant gens amb funcions reguladores de l’expressió del genoma que perderen la seua activitat en càncer van identificar NSUN5, del que pràcticament no es coneixia res del que feia. Quan van analitzar el seu impacte en els pacients amb glioma es van donar compte de què «la lesió epigenètica de NSUN5 predeia de forma independent en altres biomarcadors eixe percentatge minoritari de pacients que aniran bé».

 

Un resultat «sorprenent»

Esteller considera que el resultat va ser «sorprenent» perquè la majoria de voltes el que descobrixen són «factors que indiquen tumors que aniran malament». «Mecanísticament, pareix que per selecció evolutiva un tumor cerebral que està a punt d’extingir-se acaba originant l’alteració de NSUN5 que l’enquista, com si estiguera parat en el temps, per això, eixe càncer progressa menys i la supervivència s’allarga», apunta Esteller. 

 

L’investigador afig en un comunicat que «factors del microambient que envolten el glioma, com la falta d’oxigen i la falta de nutrients locals, contribuïxen a induir eixa inactivació de NSUN5 que permet al mateix temps que el tumor no mora, però cresca tan poc que el pacient mostra un bon pronòstic».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.