Descobert un factor que permet identificar els tumors cerebrals de bon pronòstic

Aquest nou tractament experimental ataca i bloqueja la proteïna MYC que es localitza dins de les cèl·lules tumorals

La lesió permet que el tumor no mora, però tampoc cresca, allargant la vida dels pacients   | EFE

 

L’Institut d’Investigació contra la Leucèmia Josep Carreras ha descobert una lesió epigenètica que permet identificar aquells pacients afectats per tumors cerebrals que tinguen més esperança de vida. Tenint en compte que la mortalitat del càncer de cervell ronda un 85% en un termini de dos anys des del seu diagnòstic, este nou element pot permetre identificar el 15% de tumors cerebrals de bon pronòstic.

 

L’autor de l’article, el doctor Manel Esteller, exposa que buscant gens amb funcions reguladores de l’expressió del genoma que perderen la seua activitat en càncer van identificar NSUN5, del que pràcticament no es coneixia res del que feia. Quan van analitzar el seu impacte en els pacients amb glioma es van donar compte de què «la lesió epigenètica de NSUN5 predeia de forma independent en altres biomarcadors eixe percentatge minoritari de pacients que aniran bé».

 

Un resultat «sorprenent»

Esteller considera que el resultat va ser «sorprenent» perquè la majoria de voltes el que descobrixen són «factors que indiquen tumors que aniran malament». «Mecanísticament, pareix que per selecció evolutiva un tumor cerebral que està a punt d’extingir-se acaba originant l’alteració de NSUN5 que l’enquista, com si estiguera parat en el temps, per això, eixe càncer progressa menys i la supervivència s’allarga», apunta Esteller. 

 

L’investigador afig en un comunicat que «factors del microambient que envolten el glioma, com la falta d’oxigen i la falta de nutrients locals, contribuïxen a induir eixa inactivació de NSUN5 que permet al mateix temps que el tumor no mora, però cresca tan poc que el pacient mostra un bon pronòstic».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.