13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Desconvocada la vaga de transportistes prevista per a Nadal

La sisena i última reunió entre el Govern i el Comité Nacional del Transport de Mercaderies per Carretera (CNTC) ha acabat amb acord després de més de huit hores de negociacions. D’esta manera han desconvocat el tancament patronal programat per als dies 20, 21 i 22 de desembre. Esta aturada hauria afectat de manera directa a les 1.100 empreses de Castelló que formen part del sector.

Representants de les organitzacions i el Ministeri de Transports estaven reunits des d’este matí, després de passar les dos últimes jornades intercanviant documents, punts de vista i propostes, que avui han quedat plasmades en un document definitiu.

Van estar reunits més de huit hores

En l’acord aconseguit destaca la prohibició de la participació del conductor en les operacions de càrrega i descàrrega, reivindicació històrica del sector en benefici de les condicions laborals dels seus treballadors.

Aturs per la pujada del preu dels carburants

El Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) havia convocat aturs per als dies 20, 21 i 22 de desembre per la forta pujada dels costos (especialment dels carburants), que asseguren que no poden repercutir als seus clients davant la falta d’eines jurídiques per a això i la “posició de domini” dels qui els contracten.

En una certa manera s’ha aconseguit solucionar el tema

Els transportistes havien aconseguit solucionar el tema dels temps d’espera “desorbitats”, per als quals a més han de fer labors de càrrega i descàrrega, la possible imposició de peatges, la desaparició del gasoil. professional o la falta de devolució dels 200 milions del cèntim sanitari.

Igualment, s’ha aconseguit el compromís d’incorporar de manera imperativa en la Llei la clàusula d’estabilització del preu del gasoil en els contractes de transport, sense possibilitat de pacte en contra“, assenyala el CNTC en un comunicat. Es tracta d’una altra reclamació que el sector porta anys perseguint per a equilibrar les relacions dels transportistes amb els clients.

Voluntat de negociar

Les patronals del transport havien mostrat la seua voluntat de negociar fins a l’últim moment, però asseguraven que l’atur el feien per “dignitat i diners” perquè, segons ha assegurat, està en joc el seu futur i s’ha arribat ja “al límit“.

Comunicat

Este és el comunicat del Comité Nacional de Transport per Carretera:

“En el dia de hui el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) ha aconseguit un acord amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), en el qual destaca la prohibició de la participació del conductor en les operacions de càrrega i descàrrega, reivindicació històrica del sector en benefici de les condicions laborals dels seus treballadors. També s’ha aconseguit reduir a la meitat els temps d’espera, a partir dels quals el transportista tindrà dret a una indemnització, així com el tracte a dispensar als conductors en els centres de càrrega i descàrrega”.

Igualment, s’ha aconseguit el compromís d’incorporar de manera imperativa en la Llei, la clàusula d’estabilització del preu del gasoil en els contractes de transport, sense possibilitat de pacte en contra. Una altra reclamació que el sector porta anys perseguint per a equilibrar les relacions dels transportistes amb els clients.

Al costat d’estes mesures d’enorme calat, s’han aconseguit altres compromisos per part del Ministeri, com no implantar peatges al transport pesat sense el consens del CNTC.

Quant al possible augment de la capacitat de càrrega dels camions, qualsevol modificació es farà de manera progressiva i només en determinades especialitats del transport, sempre amb la participació del CNTC, mesura adoptada en nom de la sostenibilitat i eficiència i com a manifestació del compromís del sector del transport amb la millora del medi ambient”.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.