Detecten un brot de 18 contagis en un centre per a gent amb diversitat funcional en Benicarló

 

El municipi de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha confirmat un nou brot de coronavirus amb 18 positius en la residència El Collet, per a persones amb diversitat funcional, del que 11 són residents i 7 treballadors, encara que la majoria tenen simptomatologia lleu o són asimptomàtics, mentres que en la residència de majors continuen actius 17 casos.

 

Segons han informat a EFE fonts de l’Ajuntament, una de les residents que ha donat positiu ha sigut hospitalitzada i tots els treballadors són asimptomàtics. La presidenta de l’Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (Oacse), Gemma Cerdà, ha confirmat que la direcció del centre ja ha informat a totes les famílies i que les persones contagiades s’han aïllat en la zona Covid-19.

 

Quant als dos residents que van donar positiu fa dos setmanes, s’ha comprovat que ja estan en situació d’«infecció resolta». D’altra banda, Cerdà ha assenyalat que ahir van començar a incorporar-se les persones substitutes que cobriran les baixes del personal treballador i ha afegit que es preveu cobrir les 7 baixes «com més prompte millor».

 

Paral·lelament a les mesures activades relatives a l’aïllament dels residents i treballadors contagiats i al funcionament del centre, es fan desinfeccions periòdiques de totes les instal·lacions, tant a l’interior com en l’exterior del centre. El Departament de Salut Pública és el que s’encarrega de supervisar el compliment de tots els protocols.

Últimes notícies

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.