14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Detecten un brot de 18 contagis en un centre per a gent amb diversitat funcional en Benicarló

 

El municipi de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha confirmat un nou brot de coronavirus amb 18 positius en la residència El Collet, per a persones amb diversitat funcional, del que 11 són residents i 7 treballadors, encara que la majoria tenen simptomatologia lleu o són asimptomàtics, mentres que en la residència de majors continuen actius 17 casos.

 

Segons han informat a EFE fonts de l’Ajuntament, una de les residents que ha donat positiu ha sigut hospitalitzada i tots els treballadors són asimptomàtics. La presidenta de l’Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (Oacse), Gemma Cerdà, ha confirmat que la direcció del centre ja ha informat a totes les famílies i que les persones contagiades s’han aïllat en la zona Covid-19.

 

Quant als dos residents que van donar positiu fa dos setmanes, s’ha comprovat que ja estan en situació d’«infecció resolta». D’altra banda, Cerdà ha assenyalat que ahir van començar a incorporar-se les persones substitutes que cobriran les baixes del personal treballador i ha afegit que es preveu cobrir les 7 baixes «com més prompte millor».

 

Paral·lelament a les mesures activades relatives a l’aïllament dels residents i treballadors contagiats i al funcionament del centre, es fan desinfeccions periòdiques de totes les instal·lacions, tant a l’interior com en l’exterior del centre. El Departament de Salut Pública és el que s’encarrega de supervisar el compliment de tots els protocols.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.