13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Detecten un brot de 18 contagis en un centre per a gent amb diversitat funcional en Benicarló

 

El municipi de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha confirmat un nou brot de coronavirus amb 18 positius en la residència El Collet, per a persones amb diversitat funcional, del que 11 són residents i 7 treballadors, encara que la majoria tenen simptomatologia lleu o són asimptomàtics, mentres que en la residència de majors continuen actius 17 casos.

 

Segons han informat a EFE fonts de l’Ajuntament, una de les residents que ha donat positiu ha sigut hospitalitzada i tots els treballadors són asimptomàtics. La presidenta de l’Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (Oacse), Gemma Cerdà, ha confirmat que la direcció del centre ja ha informat a totes les famílies i que les persones contagiades s’han aïllat en la zona Covid-19.

 

Quant als dos residents que van donar positiu fa dos setmanes, s’ha comprovat que ja estan en situació d’«infecció resolta». D’altra banda, Cerdà ha assenyalat que ahir van començar a incorporar-se les persones substitutes que cobriran les baixes del personal treballador i ha afegit que es preveu cobrir les 7 baixes «com més prompte millor».

 

Paral·lelament a les mesures activades relatives a l’aïllament dels residents i treballadors contagiats i al funcionament del centre, es fan desinfeccions periòdiques de totes les instal·lacions, tant a l’interior com en l’exterior del centre. El Departament de Salut Pública és el que s’encarrega de supervisar el compliment de tots els protocols.

Últimes notícies

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.