Detecten un brot de 18 contagis en un centre per a gent amb diversitat funcional en Benicarló

 

El municipi de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha confirmat un nou brot de coronavirus amb 18 positius en la residència El Collet, per a persones amb diversitat funcional, del que 11 són residents i 7 treballadors, encara que la majoria tenen simptomatologia lleu o són asimptomàtics, mentres que en la residència de majors continuen actius 17 casos.

 

Segons han informat a EFE fonts de l’Ajuntament, una de les residents que ha donat positiu ha sigut hospitalitzada i tots els treballadors són asimptomàtics. La presidenta de l’Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (Oacse), Gemma Cerdà, ha confirmat que la direcció del centre ja ha informat a totes les famílies i que les persones contagiades s’han aïllat en la zona Covid-19.

 

Quant als dos residents que van donar positiu fa dos setmanes, s’ha comprovat que ja estan en situació d’«infecció resolta». D’altra banda, Cerdà ha assenyalat que ahir van començar a incorporar-se les persones substitutes que cobriran les baixes del personal treballador i ha afegit que es preveu cobrir les 7 baixes «com més prompte millor».

 

Paral·lelament a les mesures activades relatives a l’aïllament dels residents i treballadors contagiats i al funcionament del centre, es fan desinfeccions periòdiques de totes les instal·lacions, tant a l’interior com en l’exterior del centre. El Departament de Salut Pública és el que s’encarrega de supervisar el compliment de tots els protocols.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.