Detecten 5.150 casos sospitosos de coronavirus en nou dies en el territori valencià

Prova del coronavirus

El 80% dels casos sospitosos en centres de salut valencians s’han sotmés a una prova PCR | Pixabay

 

La Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha confirmat este dijous que, entre l’11 i el 19 de maig, s’han fet un total de 4.120 proves PCR en el servici d’Atenció Primària. Barceló ha facilitat esta informació en la roda de premsa diària per a informar de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià i, ha afegit, que esta xifra suposa el 80% dels casos sospitosos d’estar contagiats de COVID-19.

 

A pesar d’això, la consellera no ha volgut facilitar el número exacte de casos sospitosos que hi ha, ara com ara, en el territori valencià, una dada que sí que trasllada al Ministeri de Sanitat. Però, segons els nostres càlculs amb les xifres aportades per Barceló, el número de casos sospitosos se situaria en 5.150.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

De les proves PCR ja fetes, només el 8% ha donat positiu, és a dir, dels 4.120 valencians que s’han sotmés a un a prova de detecció del coronavirus en centres de salut, 305 han donat positiu. Estes dades es poden traduir en que «nou de cada deu persones a les que se’ls ha fet una prova PCR per a determinar si estan contagiades per coronavirus en la Comunitat Valenciana han donat negatiu», ha afegit Barceló.

 

Menys proves diàries de les que es podrien fer

D’estes xifres també es pot extraure que s’han fet una mitjana de 457 proves PCR al dia, una dada que està molt lluny de la capacitat real del territori valencià per a fer estes proves, ja que Barceló, en la roda de premsa del passat 7 de maig, assegurà que «estem en disposició de fer 5.700 proves PCR al dia gràcies als set laboratoris habilitats entre les tres províncies».

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.