Detecten 5.150 casos sospitosos de coronavirus en nou dies en el territori valencià

Prova del coronavirus

El 80% dels casos sospitosos en centres de salut valencians s’han sotmés a una prova PCR | Pixabay

 

La Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha confirmat este dijous que, entre l’11 i el 19 de maig, s’han fet un total de 4.120 proves PCR en el servici d’Atenció Primària. Barceló ha facilitat esta informació en la roda de premsa diària per a informar de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià i, ha afegit, que esta xifra suposa el 80% dels casos sospitosos d’estar contagiats de COVID-19.

 

A pesar d’això, la consellera no ha volgut facilitar el número exacte de casos sospitosos que hi ha, ara com ara, en el territori valencià, una dada que sí que trasllada al Ministeri de Sanitat. Però, segons els nostres càlculs amb les xifres aportades per Barceló, el número de casos sospitosos se situaria en 5.150.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

De les proves PCR ja fetes, només el 8% ha donat positiu, és a dir, dels 4.120 valencians que s’han sotmés a un a prova de detecció del coronavirus en centres de salut, 305 han donat positiu. Estes dades es poden traduir en que «nou de cada deu persones a les que se’ls ha fet una prova PCR per a determinar si estan contagiades per coronavirus en la Comunitat Valenciana han donat negatiu», ha afegit Barceló.

 

Menys proves diàries de les que es podrien fer

D’estes xifres també es pot extraure que s’han fet una mitjana de 457 proves PCR al dia, una dada que està molt lluny de la capacitat real del territori valencià per a fer estes proves, ja que Barceló, en la roda de premsa del passat 7 de maig, assegurà que «estem en disposició de fer 5.700 proves PCR al dia gràcies als set laboratoris habilitats entre les tres províncies».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.