Detecten 5.150 casos sospitosos de coronavirus en nou dies en el territori valencià

Prova del coronavirus

El 80% dels casos sospitosos en centres de salut valencians s’han sotmés a una prova PCR | Pixabay

 

La Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha confirmat este dijous que, entre l’11 i el 19 de maig, s’han fet un total de 4.120 proves PCR en el servici d’Atenció Primària. Barceló ha facilitat esta informació en la roda de premsa diària per a informar de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià i, ha afegit, que esta xifra suposa el 80% dels casos sospitosos d’estar contagiats de COVID-19.

 

A pesar d’això, la consellera no ha volgut facilitar el número exacte de casos sospitosos que hi ha, ara com ara, en el territori valencià, una dada que sí que trasllada al Ministeri de Sanitat. Però, segons els nostres càlculs amb les xifres aportades per Barceló, el número de casos sospitosos se situaria en 5.150.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

De les proves PCR ja fetes, només el 8% ha donat positiu, és a dir, dels 4.120 valencians que s’han sotmés a un a prova de detecció del coronavirus en centres de salut, 305 han donat positiu. Estes dades es poden traduir en que «nou de cada deu persones a les que se’ls ha fet una prova PCR per a determinar si estan contagiades per coronavirus en la Comunitat Valenciana han donat negatiu», ha afegit Barceló.

 

Menys proves diàries de les que es podrien fer

D’estes xifres també es pot extraure que s’han fet una mitjana de 457 proves PCR al dia, una dada que està molt lluny de la capacitat real del territori valencià per a fer estes proves, ja que Barceló, en la roda de premsa del passat 7 de maig, assegurà que «estem en disposició de fer 5.700 proves PCR al dia gràcies als set laboratoris habilitats entre les tres províncies».

Últimes notícies

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.