2 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Detecten 5.150 casos sospitosos de coronavirus en nou dies en el territori valencià

Prova del coronavirus

El 80% dels casos sospitosos en centres de salut valencians s’han sotmés a una prova PCR | Pixabay

 

La Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha confirmat este dijous que, entre l’11 i el 19 de maig, s’han fet un total de 4.120 proves PCR en el servici d’Atenció Primària. Barceló ha facilitat esta informació en la roda de premsa diària per a informar de l’evolució de la pandèmia en el territori valencià i, ha afegit, que esta xifra suposa el 80% dels casos sospitosos d’estar contagiats de COVID-19.

 

A pesar d’això, la consellera no ha volgut facilitar el número exacte de casos sospitosos que hi ha, ara com ara, en el territori valencià, una dada que sí que trasllada al Ministeri de Sanitat. Però, segons els nostres càlculs amb les xifres aportades per Barceló, el número de casos sospitosos se situaria en 5.150.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

De les proves PCR ja fetes, només el 8% ha donat positiu, és a dir, dels 4.120 valencians que s’han sotmés a un a prova de detecció del coronavirus en centres de salut, 305 han donat positiu. Estes dades es poden traduir en que «nou de cada deu persones a les que se’ls ha fet una prova PCR per a determinar si estan contagiades per coronavirus en la Comunitat Valenciana han donat negatiu», ha afegit Barceló.

 

Menys proves diàries de les que es podrien fer

D’estes xifres també es pot extraure que s’han fet una mitjana de 457 proves PCR al dia, una dada que està molt lluny de la capacitat real del territori valencià per a fer estes proves, ja que Barceló, en la roda de premsa del passat 7 de maig, assegurà que «estem en disposició de fer 5.700 proves PCR al dia gràcies als set laboratoris habilitats entre les tres províncies».

Últimes notícies

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.

Pedro Martínez avisa d’una setmana de màxima exigència per al València Basket

El tècnic va qualificar com una de les més dures del curs la seqüència Estrella Roja, Mònaco i Unicaja. Va reclamar descans, rotació i aprofitar el poc entrenament.

Sanitat aconsella abrigar-se per capes i apagar estufes a la nit davant els dies més freds

Sanitat recomana abrigar-se per capes, protegir cap, mans i peus i apagar estufes a la nit per a previndre problemes de salut per les baixes temperatures. També demana ventilar, hidratar-se, evitar l'alcohol i seguir les alertes, amb èmfasi en la vacunació antigripal

Acaçar i assetjar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana explica les diferències entre estes dos paraules i com emprar-les correctament

La Associació per la Coeducació denúncia que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere a les aules

La Associació per la Coeducació ha advertit que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere i reduïx la coeducació a un paper testimonial. També ha alertat de la falta de recursos i de l'ús indiscriminat de la mediació en contextos de desigualtat.

La Fundació Broseta entregarà el 15 el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado

La Fundació Manuel Broseta entregarà el 15 de gener el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado en el Palau de la Generalitat. L'organització confia en la presència de González, pendent de la situació a Veneçuela.