Detingut en Calp un danés condemnat a cadena perpètua per assassinar a la seua exdona

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Calp, en la comarca de la Marina Alta, a un fugitiu danés de 71 anys sobre el qual pesava una ordre europea de detenció i entrega, emesa per les autoritats belgues, com a autor de l’assassinat de la seua exparella en 2009. L’arrestat havia fugit del país, però va ser jutjat i condemnat, en absència, a cadena perpètua amb revisió als 20 anys.

 

La Comissaria provincial ha relatat que agents del Grup de Crim Organitzat de la UDYCO, en col·laboració amb el Grup de Localització de Fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial, van desenvolupar un dispositiu de cerca després de rebre notícies de les autoritats belgues sobre la seua possible presència en la zona nord de la costa alacantina.

 

 

Els investigadors van conseguir localitzar i detindre al fugitiu, que era considerat pel país reclamant com a violent i molt perillós. L’arrestat havia sigut inclòs en la llista dels delinqüents més buscats d’aquell país, pel denominat FAST (Fugitive Active Search Team) de la Policia Federal Belga.

 

Els agents de la Policia Judicial d’Alacant el van localitzar en Calp on disfrutava d’una vida relaxada i mantenia bons contactes amb altres ciutadans estrangers establits en la zona.

 

Els fets pels quals va ser jutjat i detingut es remunten a l’any 2009 quan, segons la sentència, el fugitiu va disparar fins en cinc ocasions contra la seua exparella amb una arma de calibre 22, ocasionant-li la mort. Segons van declarar les dos filles del matrimoni, víctima i agressor mantenien mala relació des de la separació dels dos a causa de les conseqüències econòmiques del divorci.

 

Per estos fets, ocorreguts en la localitat belga de Maasmechelen, el fugitiu havia sigut condemnat en absència a cadena perpètua, amb la possibilitat de revisió en 20 anys. Però abans de la celebració del judici va fugir del país trobant-se en parador desconegut des d’aquell moment.

 

El detingut serà posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional este mateix divendres, que serà l’encarregat de realitzar els tràmits relatius a la seua extradició.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.