12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Detingut en Calp un danés condemnat a cadena perpètua per assassinar a la seua exdona

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Calp, en la comarca de la Marina Alta, a un fugitiu danés de 71 anys sobre el qual pesava una ordre europea de detenció i entrega, emesa per les autoritats belgues, com a autor de l’assassinat de la seua exparella en 2009. L’arrestat havia fugit del país, però va ser jutjat i condemnat, en absència, a cadena perpètua amb revisió als 20 anys.

 

La Comissaria provincial ha relatat que agents del Grup de Crim Organitzat de la UDYCO, en col·laboració amb el Grup de Localització de Fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial, van desenvolupar un dispositiu de cerca després de rebre notícies de les autoritats belgues sobre la seua possible presència en la zona nord de la costa alacantina.

 

 

Els investigadors van conseguir localitzar i detindre al fugitiu, que era considerat pel país reclamant com a violent i molt perillós. L’arrestat havia sigut inclòs en la llista dels delinqüents més buscats d’aquell país, pel denominat FAST (Fugitive Active Search Team) de la Policia Federal Belga.

 

Els agents de la Policia Judicial d’Alacant el van localitzar en Calp on disfrutava d’una vida relaxada i mantenia bons contactes amb altres ciutadans estrangers establits en la zona.

 

Els fets pels quals va ser jutjat i detingut es remunten a l’any 2009 quan, segons la sentència, el fugitiu va disparar fins en cinc ocasions contra la seua exparella amb una arma de calibre 22, ocasionant-li la mort. Segons van declarar les dos filles del matrimoni, víctima i agressor mantenien mala relació des de la separació dels dos a causa de les conseqüències econòmiques del divorci.

 

Per estos fets, ocorreguts en la localitat belga de Maasmechelen, el fugitiu havia sigut condemnat en absència a cadena perpètua, amb la possibilitat de revisió en 20 anys. Però abans de la celebració del judici va fugir del país trobant-se en parador desconegut des d’aquell moment.

 

El detingut serà posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional este mateix divendres, que serà l’encarregat de realitzar els tràmits relatius a la seua extradició.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.