Detingut en Calp un danés condemnat a cadena perpètua per assassinar a la seua exdona

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Calp, en la comarca de la Marina Alta, a un fugitiu danés de 71 anys sobre el qual pesava una ordre europea de detenció i entrega, emesa per les autoritats belgues, com a autor de l’assassinat de la seua exparella en 2009. L’arrestat havia fugit del país, però va ser jutjat i condemnat, en absència, a cadena perpètua amb revisió als 20 anys.

 

La Comissaria provincial ha relatat que agents del Grup de Crim Organitzat de la UDYCO, en col·laboració amb el Grup de Localització de Fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial, van desenvolupar un dispositiu de cerca després de rebre notícies de les autoritats belgues sobre la seua possible presència en la zona nord de la costa alacantina.

 

 

Els investigadors van conseguir localitzar i detindre al fugitiu, que era considerat pel país reclamant com a violent i molt perillós. L’arrestat havia sigut inclòs en la llista dels delinqüents més buscats d’aquell país, pel denominat FAST (Fugitive Active Search Team) de la Policia Federal Belga.

 

Els agents de la Policia Judicial d’Alacant el van localitzar en Calp on disfrutava d’una vida relaxada i mantenia bons contactes amb altres ciutadans estrangers establits en la zona.

 

Els fets pels quals va ser jutjat i detingut es remunten a l’any 2009 quan, segons la sentència, el fugitiu va disparar fins en cinc ocasions contra la seua exparella amb una arma de calibre 22, ocasionant-li la mort. Segons van declarar les dos filles del matrimoni, víctima i agressor mantenien mala relació des de la separació dels dos a causa de les conseqüències econòmiques del divorci.

 

Per estos fets, ocorreguts en la localitat belga de Maasmechelen, el fugitiu havia sigut condemnat en absència a cadena perpètua, amb la possibilitat de revisió en 20 anys. Però abans de la celebració del judici va fugir del país trobant-se en parador desconegut des d’aquell moment.

 

El detingut serà posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional este mateix divendres, que serà l’encarregat de realitzar els tràmits relatius a la seua extradició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.