Detingut en Calp un danés condemnat a cadena perpètua per assassinar a la seua exdona

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Calp, en la comarca de la Marina Alta, a un fugitiu danés de 71 anys sobre el qual pesava una ordre europea de detenció i entrega, emesa per les autoritats belgues, com a autor de l’assassinat de la seua exparella en 2009. L’arrestat havia fugit del país, però va ser jutjat i condemnat, en absència, a cadena perpètua amb revisió als 20 anys.

 

La Comissaria provincial ha relatat que agents del Grup de Crim Organitzat de la UDYCO, en col·laboració amb el Grup de Localització de Fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial, van desenvolupar un dispositiu de cerca després de rebre notícies de les autoritats belgues sobre la seua possible presència en la zona nord de la costa alacantina.

 

 

Els investigadors van conseguir localitzar i detindre al fugitiu, que era considerat pel país reclamant com a violent i molt perillós. L’arrestat havia sigut inclòs en la llista dels delinqüents més buscats d’aquell país, pel denominat FAST (Fugitive Active Search Team) de la Policia Federal Belga.

 

Els agents de la Policia Judicial d’Alacant el van localitzar en Calp on disfrutava d’una vida relaxada i mantenia bons contactes amb altres ciutadans estrangers establits en la zona.

 

Els fets pels quals va ser jutjat i detingut es remunten a l’any 2009 quan, segons la sentència, el fugitiu va disparar fins en cinc ocasions contra la seua exparella amb una arma de calibre 22, ocasionant-li la mort. Segons van declarar les dos filles del matrimoni, víctima i agressor mantenien mala relació des de la separació dels dos a causa de les conseqüències econòmiques del divorci.

 

Per estos fets, ocorreguts en la localitat belga de Maasmechelen, el fugitiu havia sigut condemnat en absència a cadena perpètua, amb la possibilitat de revisió en 20 anys. Però abans de la celebració del judici va fugir del país trobant-se en parador desconegut des d’aquell moment.

 

El detingut serà posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional este mateix divendres, que serà l’encarregat de realitzar els tràmits relatius a la seua extradició.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.