La Diputació de Castelló dona 160.000 euros a la Fundació de l’Hospital Provincial per a investigació

 

La Diputació de Castelló i la Fundació de l’Hospital Provincial han signat un conveni de col·laboració pel que l’entitat destinarà 160.000 euros a implementar per part de la institució sanitària nous programes d’investigació oncològica, oftalmològica i de salut mental. L’acord servirà també per a posar en marxa activitats formatives i d’intercanvi de coneixement científic per a encoratjar la labor investigadora del Consorci Hospitalari Provincial.

 

A través d’este conveni es finançaran les despeses de personal necessàries per a activar per part de la Fundació el Pla d’Actuació 2020, que inclou dos línies de treball. D’una banda, l’inici de projectes d’investigació, estudi i formació i preparació de la lluita contra el càncer; projectes centrats en els avanços de tècniques oftalmològiques i en matèria de salut mental, i l’organització de cursos, simposis i congressos. Per una altra, la gestió d’assajos clínics del Consorci Hospitalari.

 

El conveni és un impuls a la labor investigadora que el president de la Diputació, José Martí, creu especialment necessari en l’actual conjuntura d’emergència sociosanitària pel Covid-19: «El futur passa per la investigació i la ciència».

 

La Fundació de l’Hospital Provincial de Castelló és un organisme sense ànim de lucre que impulsa i fomenta des de la seua creació en 2004 l’activitat investigadora del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló. Treballa per a dotar a Castelló dels més innovadors tractaments oncològics, oftalmològics i de salut mental, contribuint a elevar la qualitat de l’assistència sanitària que percep la ciutadania de la província.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.