11.2 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

La Diputació de Castelló dona 160.000 euros a la Fundació de l’Hospital Provincial per a investigació

 

La Diputació de Castelló i la Fundació de l’Hospital Provincial han signat un conveni de col·laboració pel que l’entitat destinarà 160.000 euros a implementar per part de la institució sanitària nous programes d’investigació oncològica, oftalmològica i de salut mental. L’acord servirà també per a posar en marxa activitats formatives i d’intercanvi de coneixement científic per a encoratjar la labor investigadora del Consorci Hospitalari Provincial.

 

A través d’este conveni es finançaran les despeses de personal necessàries per a activar per part de la Fundació el Pla d’Actuació 2020, que inclou dos línies de treball. D’una banda, l’inici de projectes d’investigació, estudi i formació i preparació de la lluita contra el càncer; projectes centrats en els avanços de tècniques oftalmològiques i en matèria de salut mental, i l’organització de cursos, simposis i congressos. Per una altra, la gestió d’assajos clínics del Consorci Hospitalari.

 

El conveni és un impuls a la labor investigadora que el president de la Diputació, José Martí, creu especialment necessari en l’actual conjuntura d’emergència sociosanitària pel Covid-19: «El futur passa per la investigació i la ciència».

 

La Fundació de l’Hospital Provincial de Castelló és un organisme sense ànim de lucre que impulsa i fomenta des de la seua creació en 2004 l’activitat investigadora del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló. Treballa per a dotar a Castelló dels més innovadors tractaments oncològics, oftalmològics i de salut mental, contribuint a elevar la qualitat de l’assistència sanitària que percep la ciutadania de la província.

Últimes notícies

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.

El 6.703, primer premi del Xiquet, repartix sort en 20 municipis valencians

El 6.703 ha aconseguit el primer premi del sorteig de la Loteria del Xiquet, dotat amb 200.000 euros per dècim i dos milions per sèrie. S'ha venut en 20 municipis valencians i en múltiples províncies.

Schareina guanya la tercera etapa de motos del Dakar i s’acosta al líder Sanders

Tosha Schareina es va imposar en la tercera etapa de motos en Alula (422 km) i ja és tercer de la general, a 1.13 de Daniel Sanders i a sis segons de Ricky Brabec.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.