16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La Diputació de València informatitzarà als xicotets municipis

 

La Diputació de València ha rebut la primera remesa del material informàtic destinat als ajuntaments, a través de l’ajuda convocada el passat 25 d’agost amb una la línia de subvenció dotada amb un milió d’euros. A principis de la setmana que ve, començarà a repartir-se al voltant de 1.500 webcams, 1.200 lectors de targetes i 500 escàners als ajuntaments, mancomunitats i entitats menors que van sol·licitar l’ajuda. En una segona remesa, les administracions rebran els vora 1.200 ordinadors portàtils.

“Amb esta ajuda en espècie volem seguir apostant per l’administració electrònica i la modernització dels nostres ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors per tal de millorar i agilitzar tots els processos administratius”, ha destacat la diputada de Modernització, Mentxu Balaguer.

Es tracta de la renovació i modernització d’equips informàtics, en col·laboració amb el Grupo Inetum, per avançar en l’administració electrònica local, amb ordinadors portàtils, càmeres web, escàners i lectors de targetes, que es repartiran en funció de la població dels 265 ajuntaments, 25 mancomunitats i 3 entitats locals menors, a excepció de la ciutat de València.

Els 83 pobles menors de 1.000 habitants rebran 2 ordinadors portàtils, 2 càmeres web, 2 lectors de targetes i un escàner; els 49 entre 1.000 i 2.000 habitants, 4 ordinadors portàtils, 5 webcams, 4 lectors de targetes, i 1 escàner; els 56 municipis entre 2.000 i 5.000 habitants, 6 ordinadors portàtils, 7 càmeres web, 6 lectors de targetes i 2 escàners; els 26 entre 5.000 i 10.000, 6 ordinadors portàtils, 8 càmeres web, 6 lectors de targetes i 3 escàners; els 21 de 10.000 a 20.000 tindran 7 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 7 lectors de targetes i 3 escàners; i per últim, els 30 pobles majors de 20.000 obtindran 4 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 4 lectors de targetes i 2 escàners.

Les mancomunitats rebran 84 ordinadors portàtils, 97 càmeres web, 84 lectors de targetes i 29 escàners, i les entitats locals menors rebran 10 ordinadors portàtils, 11 càmeres web, 10 lectors de targetes i 4 escàners.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.