La Diputació de València informatitzarà als xicotets municipis

 

La Diputació de València ha rebut la primera remesa del material informàtic destinat als ajuntaments, a través de l’ajuda convocada el passat 25 d’agost amb una la línia de subvenció dotada amb un milió d’euros. A principis de la setmana que ve, començarà a repartir-se al voltant de 1.500 webcams, 1.200 lectors de targetes i 500 escàners als ajuntaments, mancomunitats i entitats menors que van sol·licitar l’ajuda. En una segona remesa, les administracions rebran els vora 1.200 ordinadors portàtils.

“Amb esta ajuda en espècie volem seguir apostant per l’administració electrònica i la modernització dels nostres ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors per tal de millorar i agilitzar tots els processos administratius”, ha destacat la diputada de Modernització, Mentxu Balaguer.

Es tracta de la renovació i modernització d’equips informàtics, en col·laboració amb el Grupo Inetum, per avançar en l’administració electrònica local, amb ordinadors portàtils, càmeres web, escàners i lectors de targetes, que es repartiran en funció de la població dels 265 ajuntaments, 25 mancomunitats i 3 entitats locals menors, a excepció de la ciutat de València.

Els 83 pobles menors de 1.000 habitants rebran 2 ordinadors portàtils, 2 càmeres web, 2 lectors de targetes i un escàner; els 49 entre 1.000 i 2.000 habitants, 4 ordinadors portàtils, 5 webcams, 4 lectors de targetes, i 1 escàner; els 56 municipis entre 2.000 i 5.000 habitants, 6 ordinadors portàtils, 7 càmeres web, 6 lectors de targetes i 2 escàners; els 26 entre 5.000 i 10.000, 6 ordinadors portàtils, 8 càmeres web, 6 lectors de targetes i 3 escàners; els 21 de 10.000 a 20.000 tindran 7 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 7 lectors de targetes i 3 escàners; i per últim, els 30 pobles majors de 20.000 obtindran 4 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 4 lectors de targetes i 2 escàners.

Les mancomunitats rebran 84 ordinadors portàtils, 97 càmeres web, 84 lectors de targetes i 29 escàners, i les entitats locals menors rebran 10 ordinadors portàtils, 11 càmeres web, 10 lectors de targetes i 4 escàners.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.

Mor als 78 anys el poeta i escriptor valencià Josep Piera

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i referent de les lletres en valencià, ha mort als 78 anys.

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.