La Diputació de València informatitzarà als xicotets municipis

 

La Diputació de València ha rebut la primera remesa del material informàtic destinat als ajuntaments, a través de l’ajuda convocada el passat 25 d’agost amb una la línia de subvenció dotada amb un milió d’euros. A principis de la setmana que ve, començarà a repartir-se al voltant de 1.500 webcams, 1.200 lectors de targetes i 500 escàners als ajuntaments, mancomunitats i entitats menors que van sol·licitar l’ajuda. En una segona remesa, les administracions rebran els vora 1.200 ordinadors portàtils.

«Amb esta ajuda en espècie volem seguir apostant per l’administració electrònica i la modernització dels nostres ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors per tal de millorar i agilitzar tots els processos administratius», ha destacat la diputada de Modernització, Mentxu Balaguer.

Es tracta de la renovació i modernització d’equips informàtics, en col·laboració amb el Grupo Inetum, per avançar en l’administració electrònica local, amb ordinadors portàtils, càmeres web, escàners i lectors de targetes, que es repartiran en funció de la població dels 265 ajuntaments, 25 mancomunitats i 3 entitats locals menors, a excepció de la ciutat de València.

Els 83 pobles menors de 1.000 habitants rebran 2 ordinadors portàtils, 2 càmeres web, 2 lectors de targetes i un escàner; els 49 entre 1.000 i 2.000 habitants, 4 ordinadors portàtils, 5 webcams, 4 lectors de targetes, i 1 escàner; els 56 municipis entre 2.000 i 5.000 habitants, 6 ordinadors portàtils, 7 càmeres web, 6 lectors de targetes i 2 escàners; els 26 entre 5.000 i 10.000, 6 ordinadors portàtils, 8 càmeres web, 6 lectors de targetes i 3 escàners; els 21 de 10.000 a 20.000 tindran 7 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 7 lectors de targetes i 3 escàners; i per últim, els 30 pobles majors de 20.000 obtindran 4 ordinadors portàtils, 9 càmeres web, 4 lectors de targetes i 2 escàners.

Les mancomunitats rebran 84 ordinadors portàtils, 97 càmeres web, 84 lectors de targetes i 29 escàners, i les entitats locals menors rebran 10 ordinadors portàtils, 11 càmeres web, 10 lectors de targetes i 4 escàners.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.