La Diputació de València continua acostant la música i el teatre a les comarques valencianes

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València continua apostant per ‘Desconfinant la Cultura‘, un programa que acull actuacions en directe de música clàssica, antiga i popular, i de tots els estils, també rock en valencià, així com de teatre, per a arribar al major número de municipis valencians.

 

En paraules del diputat de Cultura, Xavier Rius, «som conscients de les dificultats del moment, però entenem que la cultura no pot detindre les seues activitats. Per això, ‘Descofinant la cultura’ és una crida a tractar de normalitzar l’accés a la cultura, amb la imprescindible col·laboració dels ajuntaments».

 

El programa s’ha ajustat al compliment d’aforaments que marca la nova normativa autonòmica i vol reprendre actuacions anteriors que van ser suspeses pel passat confinament. També s’han afegit noves activitats i concerts per a reactivar el sector cultural.

 

Programació

L’activitat s’orienta especialment a les comarques valencianes, amb el conegut objectiu de l’àrea de Cultura de la Diputació de descentralitzar la cultura i convertir-la en un nexe de proximitat amb la ciutadania.

 

Les actuacions de novembre arrancaran hui, dia 6, en Ontinyent, amb l’actuació de Capella de Ministrers. Música tradicional amb el filtre instrumental propi d’esta formació d’excel·lents músics. Serà una activitat gratuïta en la sala Gomis d’Ontinyent, prèvia reserva de places.

 

D’altra banda, dins de les activitats que se celebren cada diumenge en la Beneficència, el dia 8 hi haurà dos sessions de teatre infantil, a les 11.00 hores i a les 12.45 hores , a càrrec del grup Disparatario. Una activitat emmarcada dins del programa ‘Espanta la per’ del Museu d’Etnologia, amb la col·laboració del SARC.

 

Actuació del grup valencià ‘Tardor’

L’obra ‘La Maria no te per’, parla d’un viatge divertit i ple d’aventures, al mateix temps que és un esforç per a mantindre viu el bestiari popular valencià: Butoni, l’Home del sac o la Quarantamaula que portaran als xiquets i xiquetes al món màgic de les espantacriaturas.

 

El segon cap de setmana de novembre s’obrirà el programa Desconfinant en Llíria, a on podrem gaudir de l’actuació del reconegut grup valencià de pop-rock, Tardor. Dia 14, a les 20.00 hores, en el Teatre S. M. La Primitiva de Llíria.

 

L’endemà, 15 de novembre, en el pati de la Beneficència, en dos sessions que començaran a les 11.00 hores i a les 11.45 hores, els xiquets i xiquetes gaudiran amb un espectacle àgil i participatiu amb els titelles de la Carreta Teatre, que representaran el conte La gallina dels ous d’or, amb la gràcia del Joglar i el ritme dels Titelles.

    

Actuacions en l’Horta Nord i València

El dissabte 21, en Emperador (L’Horta Nord), la Xana Teatre representarà una obra especialment dirigida als més xicotets. En Jaume I, en el Teatre Municipal, a les 19.00 hores. Una recuperació de la història del poble valencià a càrrec d’un rei que ha perdut la memòria.

 

El dia 27 tindrà lloc una actuació molt especial de música de cambra, a càrrec del pianista Antonio Galera, acompanyat de la violinista Letícia Moreno, en el Centre La Beneficència.

Programació en la Costera i la Ribera

També en el municipi de Vallada, en la comarca de la Costera, el 28 de novembre actuarà la Fúmiga. Ritmes trepidants i hiperactius amb vent i percussió d’influència balcànica.

 

El dia 28, en el municipi de Senyera en la comarca de la Ribera (València), ho farà una icona valenciana de la música popular, com és Pep Gimeno, Botifarra. A les 12.00 hores.

 

Totes les activitats de ‘Desconfinant la Cultura’ han sigut organitzades de manera conjunta pel Servici de Cultura i pel SARC, els dos servicis de l’àrea de Cultura de la Diputació de València. El programa ‘Desconfinant la Cultura’ s’estendrà fins a finals de desembre, amb noves activitats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.