La Diputació de València continua acostant la música i el teatre a les comarques valencianes

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València continua apostant per ‘Desconfinant la Cultura‘, un programa que acull actuacions en directe de música clàssica, antiga i popular, i de tots els estils, també rock en valencià, així com de teatre, per a arribar al major número de municipis valencians.

 

En paraules del diputat de Cultura, Xavier Rius, «som conscients de les dificultats del moment, però entenem que la cultura no pot detindre les seues activitats. Per això, ‘Descofinant la cultura’ és una crida a tractar de normalitzar l’accés a la cultura, amb la imprescindible col·laboració dels ajuntaments».

 

El programa s’ha ajustat al compliment d’aforaments que marca la nova normativa autonòmica i vol reprendre actuacions anteriors que van ser suspeses pel passat confinament. També s’han afegit noves activitats i concerts per a reactivar el sector cultural.

 

Programació

L’activitat s’orienta especialment a les comarques valencianes, amb el conegut objectiu de l’àrea de Cultura de la Diputació de descentralitzar la cultura i convertir-la en un nexe de proximitat amb la ciutadania.

 

Les actuacions de novembre arrancaran hui, dia 6, en Ontinyent, amb l’actuació de Capella de Ministrers. Música tradicional amb el filtre instrumental propi d’esta formació d’excel·lents músics. Serà una activitat gratuïta en la sala Gomis d’Ontinyent, prèvia reserva de places.

 

D’altra banda, dins de les activitats que se celebren cada diumenge en la Beneficència, el dia 8 hi haurà dos sessions de teatre infantil, a les 11.00 hores i a les 12.45 hores , a càrrec del grup Disparatario. Una activitat emmarcada dins del programa ‘Espanta la per’ del Museu d’Etnologia, amb la col·laboració del SARC.

 

Actuació del grup valencià ‘Tardor’

L’obra ‘La Maria no te per’, parla d’un viatge divertit i ple d’aventures, al mateix temps que és un esforç per a mantindre viu el bestiari popular valencià: Butoni, l’Home del sac o la Quarantamaula que portaran als xiquets i xiquetes al món màgic de les espantacriaturas.

 

El segon cap de setmana de novembre s’obrirà el programa Desconfinant en Llíria, a on podrem gaudir de l’actuació del reconegut grup valencià de pop-rock, Tardor. Dia 14, a les 20.00 hores, en el Teatre S. M. La Primitiva de Llíria.

 

L’endemà, 15 de novembre, en el pati de la Beneficència, en dos sessions que començaran a les 11.00 hores i a les 11.45 hores, els xiquets i xiquetes gaudiran amb un espectacle àgil i participatiu amb els titelles de la Carreta Teatre, que representaran el conte La gallina dels ous d’or, amb la gràcia del Joglar i el ritme dels Titelles.

    

Actuacions en l’Horta Nord i València

El dissabte 21, en Emperador (L’Horta Nord), la Xana Teatre representarà una obra especialment dirigida als més xicotets. En Jaume I, en el Teatre Municipal, a les 19.00 hores. Una recuperació de la història del poble valencià a càrrec d’un rei que ha perdut la memòria.

 

El dia 27 tindrà lloc una actuació molt especial de música de cambra, a càrrec del pianista Antonio Galera, acompanyat de la violinista Letícia Moreno, en el Centre La Beneficència.

Programació en la Costera i la Ribera

També en el municipi de Vallada, en la comarca de la Costera, el 28 de novembre actuarà la Fúmiga. Ritmes trepidants i hiperactius amb vent i percussió d’influència balcànica.

 

El dia 28, en el municipi de Senyera en la comarca de la Ribera (València), ho farà una icona valenciana de la música popular, com és Pep Gimeno, Botifarra. A les 12.00 hores.

 

Totes les activitats de ‘Desconfinant la Cultura’ han sigut organitzades de manera conjunta pel Servici de Cultura i pel SARC, els dos servicis de l’àrea de Cultura de la Diputació de València. El programa ‘Desconfinant la Cultura’ s’estendrà fins a finals de desembre, amb noves activitats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.