La Diputació de València continua acostant la música i el teatre a les comarques valencianes

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València continua apostant per ‘Desconfinant la Cultura‘, un programa que acull actuacions en directe de música clàssica, antiga i popular, i de tots els estils, també rock en valencià, així com de teatre, per a arribar al major número de municipis valencians.

 

En paraules del diputat de Cultura, Xavier Rius, «som conscients de les dificultats del moment, però entenem que la cultura no pot detindre les seues activitats. Per això, ‘Descofinant la cultura’ és una crida a tractar de normalitzar l’accés a la cultura, amb la imprescindible col·laboració dels ajuntaments».

 

El programa s’ha ajustat al compliment d’aforaments que marca la nova normativa autonòmica i vol reprendre actuacions anteriors que van ser suspeses pel passat confinament. També s’han afegit noves activitats i concerts per a reactivar el sector cultural.

 

Programació

L’activitat s’orienta especialment a les comarques valencianes, amb el conegut objectiu de l’àrea de Cultura de la Diputació de descentralitzar la cultura i convertir-la en un nexe de proximitat amb la ciutadania.

 

Les actuacions de novembre arrancaran hui, dia 6, en Ontinyent, amb l’actuació de Capella de Ministrers. Música tradicional amb el filtre instrumental propi d’esta formació d’excel·lents músics. Serà una activitat gratuïta en la sala Gomis d’Ontinyent, prèvia reserva de places.

 

D’altra banda, dins de les activitats que se celebren cada diumenge en la Beneficència, el dia 8 hi haurà dos sessions de teatre infantil, a les 11.00 hores i a les 12.45 hores , a càrrec del grup Disparatario. Una activitat emmarcada dins del programa ‘Espanta la per’ del Museu d’Etnologia, amb la col·laboració del SARC.

 

Actuació del grup valencià ‘Tardor’

L’obra ‘La Maria no te per’, parla d’un viatge divertit i ple d’aventures, al mateix temps que és un esforç per a mantindre viu el bestiari popular valencià: Butoni, l’Home del sac o la Quarantamaula que portaran als xiquets i xiquetes al món màgic de les espantacriaturas.

 

El segon cap de setmana de novembre s’obrirà el programa Desconfinant en Llíria, a on podrem gaudir de l’actuació del reconegut grup valencià de pop-rock, Tardor. Dia 14, a les 20.00 hores, en el Teatre S. M. La Primitiva de Llíria.

 

L’endemà, 15 de novembre, en el pati de la Beneficència, en dos sessions que començaran a les 11.00 hores i a les 11.45 hores, els xiquets i xiquetes gaudiran amb un espectacle àgil i participatiu amb els titelles de la Carreta Teatre, que representaran el conte La gallina dels ous d’or, amb la gràcia del Joglar i el ritme dels Titelles.

    

Actuacions en l’Horta Nord i València

El dissabte 21, en Emperador (L’Horta Nord), la Xana Teatre representarà una obra especialment dirigida als més xicotets. En Jaume I, en el Teatre Municipal, a les 19.00 hores. Una recuperació de la història del poble valencià a càrrec d’un rei que ha perdut la memòria.

 

El dia 27 tindrà lloc una actuació molt especial de música de cambra, a càrrec del pianista Antonio Galera, acompanyat de la violinista Letícia Moreno, en el Centre La Beneficència.

Programació en la Costera i la Ribera

També en el municipi de Vallada, en la comarca de la Costera, el 28 de novembre actuarà la Fúmiga. Ritmes trepidants i hiperactius amb vent i percussió d’influència balcànica.

 

El dia 28, en el municipi de Senyera en la comarca de la Ribera (València), ho farà una icona valenciana de la música popular, com és Pep Gimeno, Botifarra. A les 12.00 hores.

 

Totes les activitats de ‘Desconfinant la Cultura’ han sigut organitzades de manera conjunta pel Servici de Cultura i pel SARC, els dos servicis de l’àrea de Cultura de la Diputació de València. El programa ‘Desconfinant la Cultura’ s’estendrà fins a finals de desembre, amb noves activitats.

Últimes notícies

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.