La Diputació de València continua acostant la música i el teatre a les comarques valencianes

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València continua apostant per ‘Desconfinant la Cultura‘, un programa que acull actuacions en directe de música clàssica, antiga i popular, i de tots els estils, també rock en valencià, així com de teatre, per a arribar al major número de municipis valencians.

 

En paraules del diputat de Cultura, Xavier Rius, «som conscients de les dificultats del moment, però entenem que la cultura no pot detindre les seues activitats. Per això, ‘Descofinant la cultura’ és una crida a tractar de normalitzar l’accés a la cultura, amb la imprescindible col·laboració dels ajuntaments».

 

El programa s’ha ajustat al compliment d’aforaments que marca la nova normativa autonòmica i vol reprendre actuacions anteriors que van ser suspeses pel passat confinament. També s’han afegit noves activitats i concerts per a reactivar el sector cultural.

 

Programació

L’activitat s’orienta especialment a les comarques valencianes, amb el conegut objectiu de l’àrea de Cultura de la Diputació de descentralitzar la cultura i convertir-la en un nexe de proximitat amb la ciutadania.

 

Les actuacions de novembre arrancaran hui, dia 6, en Ontinyent, amb l’actuació de Capella de Ministrers. Música tradicional amb el filtre instrumental propi d’esta formació d’excel·lents músics. Serà una activitat gratuïta en la sala Gomis d’Ontinyent, prèvia reserva de places.

 

D’altra banda, dins de les activitats que se celebren cada diumenge en la Beneficència, el dia 8 hi haurà dos sessions de teatre infantil, a les 11.00 hores i a les 12.45 hores , a càrrec del grup Disparatario. Una activitat emmarcada dins del programa ‘Espanta la per’ del Museu d’Etnologia, amb la col·laboració del SARC.

 

Actuació del grup valencià ‘Tardor’

L’obra ‘La Maria no te per’, parla d’un viatge divertit i ple d’aventures, al mateix temps que és un esforç per a mantindre viu el bestiari popular valencià: Butoni, l’Home del sac o la Quarantamaula que portaran als xiquets i xiquetes al món màgic de les espantacriaturas.

 

El segon cap de setmana de novembre s’obrirà el programa Desconfinant en Llíria, a on podrem gaudir de l’actuació del reconegut grup valencià de pop-rock, Tardor. Dia 14, a les 20.00 hores, en el Teatre S. M. La Primitiva de Llíria.

 

L’endemà, 15 de novembre, en el pati de la Beneficència, en dos sessions que començaran a les 11.00 hores i a les 11.45 hores, els xiquets i xiquetes gaudiran amb un espectacle àgil i participatiu amb els titelles de la Carreta Teatre, que representaran el conte La gallina dels ous d’or, amb la gràcia del Joglar i el ritme dels Titelles.

    

Actuacions en l’Horta Nord i València

El dissabte 21, en Emperador (L’Horta Nord), la Xana Teatre representarà una obra especialment dirigida als més xicotets. En Jaume I, en el Teatre Municipal, a les 19.00 hores. Una recuperació de la història del poble valencià a càrrec d’un rei que ha perdut la memòria.

 

El dia 27 tindrà lloc una actuació molt especial de música de cambra, a càrrec del pianista Antonio Galera, acompanyat de la violinista Letícia Moreno, en el Centre La Beneficència.

Programació en la Costera i la Ribera

També en el municipi de Vallada, en la comarca de la Costera, el 28 de novembre actuarà la Fúmiga. Ritmes trepidants i hiperactius amb vent i percussió d’influència balcànica.

 

El dia 28, en el municipi de Senyera en la comarca de la Ribera (València), ho farà una icona valenciana de la música popular, com és Pep Gimeno, Botifarra. A les 12.00 hores.

 

Totes les activitats de ‘Desconfinant la Cultura’ han sigut organitzades de manera conjunta pel Servici de Cultura i pel SARC, els dos servicis de l’àrea de Cultura de la Diputació de València. El programa ‘Desconfinant la Cultura’ s’estendrà fins a finals de desembre, amb noves activitats.

Últimes notícies

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.