La Diputació de València continua acostant la música i el teatre a les comarques valencianes

 

L’àrea de Cultura de la Diputació de València continua apostant per ‘Desconfinant la Cultura‘, un programa que acull actuacions en directe de música clàssica, antiga i popular, i de tots els estils, també rock en valencià, així com de teatre, per a arribar al major número de municipis valencians.

 

En paraules del diputat de Cultura, Xavier Rius, «som conscients de les dificultats del moment, però entenem que la cultura no pot detindre les seues activitats. Per això, ‘Descofinant la cultura’ és una crida a tractar de normalitzar l’accés a la cultura, amb la imprescindible col·laboració dels ajuntaments».

 

El programa s’ha ajustat al compliment d’aforaments que marca la nova normativa autonòmica i vol reprendre actuacions anteriors que van ser suspeses pel passat confinament. També s’han afegit noves activitats i concerts per a reactivar el sector cultural.

 

Programació

L’activitat s’orienta especialment a les comarques valencianes, amb el conegut objectiu de l’àrea de Cultura de la Diputació de descentralitzar la cultura i convertir-la en un nexe de proximitat amb la ciutadania.

 

Les actuacions de novembre arrancaran hui, dia 6, en Ontinyent, amb l’actuació de Capella de Ministrers. Música tradicional amb el filtre instrumental propi d’esta formació d’excel·lents músics. Serà una activitat gratuïta en la sala Gomis d’Ontinyent, prèvia reserva de places.

 

D’altra banda, dins de les activitats que se celebren cada diumenge en la Beneficència, el dia 8 hi haurà dos sessions de teatre infantil, a les 11.00 hores i a les 12.45 hores , a càrrec del grup Disparatario. Una activitat emmarcada dins del programa ‘Espanta la per’ del Museu d’Etnologia, amb la col·laboració del SARC.

 

Actuació del grup valencià ‘Tardor’

L’obra ‘La Maria no te per’, parla d’un viatge divertit i ple d’aventures, al mateix temps que és un esforç per a mantindre viu el bestiari popular valencià: Butoni, l’Home del sac o la Quarantamaula que portaran als xiquets i xiquetes al món màgic de les espantacriaturas.

 

El segon cap de setmana de novembre s’obrirà el programa Desconfinant en Llíria, a on podrem gaudir de l’actuació del reconegut grup valencià de pop-rock, Tardor. Dia 14, a les 20.00 hores, en el Teatre S. M. La Primitiva de Llíria.

 

L’endemà, 15 de novembre, en el pati de la Beneficència, en dos sessions que començaran a les 11.00 hores i a les 11.45 hores, els xiquets i xiquetes gaudiran amb un espectacle àgil i participatiu amb els titelles de la Carreta Teatre, que representaran el conte La gallina dels ous d’or, amb la gràcia del Joglar i el ritme dels Titelles.

    

Actuacions en l’Horta Nord i València

El dissabte 21, en Emperador (L’Horta Nord), la Xana Teatre representarà una obra especialment dirigida als més xicotets. En Jaume I, en el Teatre Municipal, a les 19.00 hores. Una recuperació de la història del poble valencià a càrrec d’un rei que ha perdut la memòria.

 

El dia 27 tindrà lloc una actuació molt especial de música de cambra, a càrrec del pianista Antonio Galera, acompanyat de la violinista Letícia Moreno, en el Centre La Beneficència.

Programació en la Costera i la Ribera

També en el municipi de Vallada, en la comarca de la Costera, el 28 de novembre actuarà la Fúmiga. Ritmes trepidants i hiperactius amb vent i percussió d’influència balcànica.

 

El dia 28, en el municipi de Senyera en la comarca de la Ribera (València), ho farà una icona valenciana de la música popular, com és Pep Gimeno, Botifarra. A les 12.00 hores.

 

Totes les activitats de ‘Desconfinant la Cultura’ han sigut organitzades de manera conjunta pel Servici de Cultura i pel SARC, els dos servicis de l’àrea de Cultura de la Diputació de València. El programa ‘Desconfinant la Cultura’ s’estendrà fins a finals de desembre, amb noves activitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.