12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

DiscoverEU ofereix 60.000 viatges gratis per Europa a joves entre 18 i 20 anys

 

 

Després d’uns mesos d’aturada pel Covid-19, la Comissió Europea rellança amb força el seu projecte DiscoverEU, oferint 60.000 paquets de viatge gratis a joves europeus d’entre 18 i 20 anys.

Per a optar al viatge amb tren, que tindrà lloc entre març de 2022 i febrer de 2023, els joves hauran d’aprovar un qüestionari de 6 preguntes generals sobre la Unió Europea i els seus programes. Serà possible realitzar les sol·licituds de participació des del 12 al 26 d’octubre de 2021 al migdia.

L’objectiu de la iniciativa DiscoverEU és fomentar un sentiment d’unitat i solidaritat en tota la Unió Europea mitjançant viatges transfronterers i aprenentatge intercultural. Entre 2018 i 2019, el programa va repartir 70.000 viatges entre 350.000 candidats.

Els beneficiaris dels 60.000 paquets de viatge de DiscoverEU viatjaran amb tren entre els diferents països d’Europa, un dels transports més sostenibles de la regió i que a penes representa un 0.4% de les emissions per transport dels 27 països que componen la Unió Europea.

Atés que la trajectòria de la pandèmia continua sent desconeguda, a tots els viatgers se’ls oferiran reserves flexibles a través d’un nou abonament de viatge mòbil, la qual cosa els permetrà canviar la data d’eixida en qualsevol moment abans d’iniciar el viatge. La ronda de sol·licituds està oberta als nascuts entre l’1 de juliol de 2001 i el 31 de desembre de 2003.

 

Més sobre DiscoverEU

 

Des de 2018, els viatgers de DiscoverEU formen una comunitat diversa i compromesa que es reuneix per a compartir les seues experiències.

Els participants són convidats a convertir-se en ambaixadors de DiscoverEU per a impulsar la iniciativa i se’ls anima a posar-se en contacte amb altres viatgers del grup oficial de Facebook de DiscoverEU per a compartir experiències i intercanviar consells, especialment sobre experiències culturals o sobre com viatjar de manera sostenible.

Tots els participants estan convidats a assistir a les reunions de DiscoverEU, siga en línia o presencialment, sobre temes com Una Europa digital, el lema de DiscoverEU per a 2021. També s’inclouen altres activitats, com a oportunitats de voluntariat i el desenvolupament d’un itinerari verd i sostenible per a joves viatgers.

Per a més informació sobre DiscoverEU, es pot consultar el Portal Europeu de la Joventut, on també es troben els materials de comunicació de la iniciativa.

Últimes notícies

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.