DiscoverEU ofereix 60.000 viatges gratis per Europa a joves entre 18 i 20 anys

 

 

Després d’uns mesos d’aturada pel Covid-19, la Comissió Europea rellança amb força el seu projecte DiscoverEU, oferint 60.000 paquets de viatge gratis a joves europeus d’entre 18 i 20 anys.

Per a optar al viatge amb tren, que tindrà lloc entre març de 2022 i febrer de 2023, els joves hauran d’aprovar un qüestionari de 6 preguntes generals sobre la Unió Europea i els seus programes. Serà possible realitzar les sol·licituds de participació des del 12 al 26 d’octubre de 2021 al migdia.

L’objectiu de la iniciativa DiscoverEU és fomentar un sentiment d’unitat i solidaritat en tota la Unió Europea mitjançant viatges transfronterers i aprenentatge intercultural. Entre 2018 i 2019, el programa va repartir 70.000 viatges entre 350.000 candidats.

Els beneficiaris dels 60.000 paquets de viatge de DiscoverEU viatjaran amb tren entre els diferents països d’Europa, un dels transports més sostenibles de la regió i que a penes representa un 0.4% de les emissions per transport dels 27 països que componen la Unió Europea.

Atés que la trajectòria de la pandèmia continua sent desconeguda, a tots els viatgers se’ls oferiran reserves flexibles a través d’un nou abonament de viatge mòbil, la qual cosa els permetrà canviar la data d’eixida en qualsevol moment abans d’iniciar el viatge. La ronda de sol·licituds està oberta als nascuts entre l’1 de juliol de 2001 i el 31 de desembre de 2003.

 

Més sobre DiscoverEU

 

Des de 2018, els viatgers de DiscoverEU formen una comunitat diversa i compromesa que es reuneix per a compartir les seues experiències.

Els participants són convidats a convertir-se en ambaixadors de DiscoverEU per a impulsar la iniciativa i se’ls anima a posar-se en contacte amb altres viatgers del grup oficial de Facebook de DiscoverEU per a compartir experiències i intercanviar consells, especialment sobre experiències culturals o sobre com viatjar de manera sostenible.

Tots els participants estan convidats a assistir a les reunions de DiscoverEU, siga en línia o presencialment, sobre temes com Una Europa digital, el lema de DiscoverEU per a 2021. També s’inclouen altres activitats, com a oportunitats de voluntariat i el desenvolupament d’un itinerari verd i sostenible per a joves viatgers.

Per a més informació sobre DiscoverEU, es pot consultar el Portal Europeu de la Joventut, on també es troben els materials de comunicació de la iniciativa.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.