DiscoverEU ofereix 60.000 viatges gratis per Europa a joves entre 18 i 20 anys

 

 

Després d’uns mesos d’aturada pel Covid-19, la Comissió Europea rellança amb força el seu projecte DiscoverEU, oferint 60.000 paquets de viatge gratis a joves europeus d’entre 18 i 20 anys.

Per a optar al viatge amb tren, que tindrà lloc entre març de 2022 i febrer de 2023, els joves hauran d’aprovar un qüestionari de 6 preguntes generals sobre la Unió Europea i els seus programes. Serà possible realitzar les sol·licituds de participació des del 12 al 26 d’octubre de 2021 al migdia.

L’objectiu de la iniciativa DiscoverEU és fomentar un sentiment d’unitat i solidaritat en tota la Unió Europea mitjançant viatges transfronterers i aprenentatge intercultural. Entre 2018 i 2019, el programa va repartir 70.000 viatges entre 350.000 candidats.

Els beneficiaris dels 60.000 paquets de viatge de DiscoverEU viatjaran amb tren entre els diferents països d’Europa, un dels transports més sostenibles de la regió i que a penes representa un 0.4% de les emissions per transport dels 27 països que componen la Unió Europea.

Atés que la trajectòria de la pandèmia continua sent desconeguda, a tots els viatgers se’ls oferiran reserves flexibles a través d’un nou abonament de viatge mòbil, la qual cosa els permetrà canviar la data d’eixida en qualsevol moment abans d’iniciar el viatge. La ronda de sol·licituds està oberta als nascuts entre l’1 de juliol de 2001 i el 31 de desembre de 2003.

 

Més sobre DiscoverEU

 

Des de 2018, els viatgers de DiscoverEU formen una comunitat diversa i compromesa que es reuneix per a compartir les seues experiències.

Els participants són convidats a convertir-se en ambaixadors de DiscoverEU per a impulsar la iniciativa i se’ls anima a posar-se en contacte amb altres viatgers del grup oficial de Facebook de DiscoverEU per a compartir experiències i intercanviar consells, especialment sobre experiències culturals o sobre com viatjar de manera sostenible.

Tots els participants estan convidats a assistir a les reunions de DiscoverEU, siga en línia o presencialment, sobre temes com Una Europa digital, el lema de DiscoverEU per a 2021. També s’inclouen altres activitats, com a oportunitats de voluntariat i el desenvolupament d’un itinerari verd i sostenible per a joves viatgers.

Per a més informació sobre DiscoverEU, es pot consultar el Portal Europeu de la Joventut, on també es troben els materials de comunicació de la iniciativa.

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.