DiscoverEU ofereix 60.000 viatges gratis per Europa a joves entre 18 i 20 anys

 

 

Després d’uns mesos d’aturada pel Covid-19, la Comissió Europea rellança amb força el seu projecte DiscoverEU, oferint 60.000 paquets de viatge gratis a joves europeus d’entre 18 i 20 anys.

Per a optar al viatge amb tren, que tindrà lloc entre març de 2022 i febrer de 2023, els joves hauran d’aprovar un qüestionari de 6 preguntes generals sobre la Unió Europea i els seus programes. Serà possible realitzar les sol·licituds de participació des del 12 al 26 d’octubre de 2021 al migdia.

L’objectiu de la iniciativa DiscoverEU és fomentar un sentiment d’unitat i solidaritat en tota la Unió Europea mitjançant viatges transfronterers i aprenentatge intercultural. Entre 2018 i 2019, el programa va repartir 70.000 viatges entre 350.000 candidats.

Els beneficiaris dels 60.000 paquets de viatge de DiscoverEU viatjaran amb tren entre els diferents països d’Europa, un dels transports més sostenibles de la regió i que a penes representa un 0.4% de les emissions per transport dels 27 països que componen la Unió Europea.

Atés que la trajectòria de la pandèmia continua sent desconeguda, a tots els viatgers se’ls oferiran reserves flexibles a través d’un nou abonament de viatge mòbil, la qual cosa els permetrà canviar la data d’eixida en qualsevol moment abans d’iniciar el viatge. La ronda de sol·licituds està oberta als nascuts entre l’1 de juliol de 2001 i el 31 de desembre de 2003.

 

Més sobre DiscoverEU

 

Des de 2018, els viatgers de DiscoverEU formen una comunitat diversa i compromesa que es reuneix per a compartir les seues experiències.

Els participants són convidats a convertir-se en ambaixadors de DiscoverEU per a impulsar la iniciativa i se’ls anima a posar-se en contacte amb altres viatgers del grup oficial de Facebook de DiscoverEU per a compartir experiències i intercanviar consells, especialment sobre experiències culturals o sobre com viatjar de manera sostenible.

Tots els participants estan convidats a assistir a les reunions de DiscoverEU, siga en línia o presencialment, sobre temes com Una Europa digital, el lema de DiscoverEU per a 2021. També s’inclouen altres activitats, com a oportunitats de voluntariat i el desenvolupament d’un itinerari verd i sostenible per a joves viatgers.

Per a més informació sobre DiscoverEU, es pot consultar el Portal Europeu de la Joventut, on també es troben els materials de comunicació de la iniciativa.

Últimes notícies

Les persones amb diabetis rebran a casa els sensors per a controlar la glucosa

La Conselleria de Sanitat posa en marxa des d’este dimarts el model Home Delivery, que permet que unes 27.000 persones amb diabetis reben a casa els dispositius de monitoratge continu de glucosa i el material fungible.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco a Madrid en 2000.

Prohibit fumar i vapear en la platja Racó de l’Albir de l’Alfàs del Pi

La platja Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, s’ha incorporat a la Xarxa de Platges sense Fum de la Comunitat Valenciana i des d’ara està prohibit fumar i vapear en tota la zona de bany, amb sancions de fins a 300 euros.

La família de Juan Navarro confia que l’ADN dels ossos aclarisca el cas 33 anys després

La família de Juan Navarro, desaparegut fa 33 anys a Dénia, espera que les proves d’ADN sobre els ossos trobats a la vivenda familiar confirmen la identitat i permeten avançar en la investigació.

Naix a València el primer centre mediterrani d’intel·ligència climàtica d’Europa

La Generalitat ha anunciat la creació del primer Centre Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica d’Europa, amb seu a València, per a millorar la previsió i la resposta davant fenòmens meteorològics extrems a tota la conca mediterrània.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.