DiscoverEU ofereix 60.000 viatges gratis per Europa a joves entre 18 i 20 anys

 

 

Després d’uns mesos d’aturada pel Covid-19, la Comissió Europea rellança amb força el seu projecte DiscoverEU, oferint 60.000 paquets de viatge gratis a joves europeus d’entre 18 i 20 anys.

Per a optar al viatge amb tren, que tindrà lloc entre març de 2022 i febrer de 2023, els joves hauran d’aprovar un qüestionari de 6 preguntes generals sobre la Unió Europea i els seus programes. Serà possible realitzar les sol·licituds de participació des del 12 al 26 d’octubre de 2021 al migdia.

L’objectiu de la iniciativa DiscoverEU és fomentar un sentiment d’unitat i solidaritat en tota la Unió Europea mitjançant viatges transfronterers i aprenentatge intercultural. Entre 2018 i 2019, el programa va repartir 70.000 viatges entre 350.000 candidats.

Els beneficiaris dels 60.000 paquets de viatge de DiscoverEU viatjaran amb tren entre els diferents països d’Europa, un dels transports més sostenibles de la regió i que a penes representa un 0.4% de les emissions per transport dels 27 països que componen la Unió Europea.

Atés que la trajectòria de la pandèmia continua sent desconeguda, a tots els viatgers se’ls oferiran reserves flexibles a través d’un nou abonament de viatge mòbil, la qual cosa els permetrà canviar la data d’eixida en qualsevol moment abans d’iniciar el viatge. La ronda de sol·licituds està oberta als nascuts entre l’1 de juliol de 2001 i el 31 de desembre de 2003.

 

Més sobre DiscoverEU

 

Des de 2018, els viatgers de DiscoverEU formen una comunitat diversa i compromesa que es reuneix per a compartir les seues experiències.

Els participants són convidats a convertir-se en ambaixadors de DiscoverEU per a impulsar la iniciativa i se’ls anima a posar-se en contacte amb altres viatgers del grup oficial de Facebook de DiscoverEU per a compartir experiències i intercanviar consells, especialment sobre experiències culturals o sobre com viatjar de manera sostenible.

Tots els participants estan convidats a assistir a les reunions de DiscoverEU, siga en línia o presencialment, sobre temes com Una Europa digital, el lema de DiscoverEU per a 2021. També s’inclouen altres activitats, com a oportunitats de voluntariat i el desenvolupament d’un itinerari verd i sostenible per a joves viatgers.

Per a més informació sobre DiscoverEU, es pot consultar el Portal Europeu de la Joventut, on també es troben els materials de comunicació de la iniciativa.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.