Coronavirus sense fre: Es disparen els contagis en Madrid i Aragó

 

El Ministeri de Sanitat ha actualitzat les dades sobre els efectes del coronavirus este divendres. La situació en Espanya és crítica i cal destacar que, segons les dades, ja hi ha més de 412 brots detectats en tot el país.

 

Segons les dades, en les últimes 24 hores s’han detectat 1.525 casos confirmats de coronavirus en Espanya. D’esta manera, en total des de l’inici de la pandèmia en el nostre país s’han registrat un total de 288.522 casos de coronavirus.

 

Quant als morts, el Ministeri de Salut també ha aportat les dades actualitzades d’esta jornada. En les últimes 24 hores s’han detectat 2 morts causades pel virus de procedència asiàtica en Espanya. I, en total, el nombre de morts per Covid-19 ha pujat fins als 28.445.

 

 

El coronavirus en les comunitats autònomes

Dels 1.525 positius, 107 s’han registrat en Andalusia, 511 en Aragó, 21 en Astúries, 22 en Balears, 6 en Canàries, 14 en Cantàbria, 33 en Castella-la Manxa, 42 en Castella i Lleó, 64 en Catalunya, 42 en Comunitat Valenciana, 22 en Extremadura, 33 en Galícia, 372 en Madrid, 3 en Melilla, 22 en Múrcia, 48 en Navarra, 158 en País Basc i 5 en la Rioja.

 

A demés, s’han registrat 12 morts en l’última setmana (2 en Castella i Lleó, 4 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 1 en Extremadura i 2 en Madrid), arribant a la xifra conjunta de 28.445, segons les xifres oficials.

 

En els últims set dies s’han fet 472 ingressos hospitalaris (126.880 en total): 44 en Andalusia, 173 en Aragó, 9 en Balears, 9 en Canàries, 6 en Cantàbria, 22 en Castella i Lleó, 36 en Catalunya, 36 en Comunitat Valenciana, 7 en Extremadura, 10 en Galícia, 73 en Madrid, 13 en Múrcia, 21 en Navarra i 13 en el País Basc.

 

També 27 en unitats de cures intensives (UCI), per a un total d’11.777: 5 en Andalusia, 3 en Aragó, 2 en Balears, 1 en Castella-la Manxa, 1 en Castella i Lleó, 2 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 2 en Extremadura, 1 en Galícia, 6 en Madrid i 1 en Múrcia.

Últimes notícies

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.

Fins a 10.000 persones viuran l’eclipsi solar d’agost des de la Malva-rosa i el Cabanyal

Les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal seran el punt oficial d’observació de l’eclipsi solar total del 12 d’agost a València, amb fins a 10.000 persones previstes i un ampli dispositiu de seguretat i transport.

Els aficionats del València Basket s’enfronten a un estiu ple de canvis en la plantilla campiona

El València Basket, recent campió de la Lliga Endesa, afronta un mercat marcat per l’interés d’equips d’Euroliga i NBA en les seues estrelles i per diversos contractes que acaben o poden rebaixar-se.

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.