Coronavirus sense fre: Es disparen els contagis en Madrid i Aragó

 

El Ministeri de Sanitat ha actualitzat les dades sobre els efectes del coronavirus este divendres. La situació en Espanya és crítica i cal destacar que, segons les dades, ja hi ha més de 412 brots detectats en tot el país.

 

Segons les dades, en les últimes 24 hores s’han detectat 1.525 casos confirmats de coronavirus en Espanya. D’esta manera, en total des de l’inici de la pandèmia en el nostre país s’han registrat un total de 288.522 casos de coronavirus.

 

Quant als morts, el Ministeri de Salut també ha aportat les dades actualitzades d’esta jornada. En les últimes 24 hores s’han detectat 2 morts causades pel virus de procedència asiàtica en Espanya. I, en total, el nombre de morts per Covid-19 ha pujat fins als 28.445.

 

 

El coronavirus en les comunitats autònomes

Dels 1.525 positius, 107 s’han registrat en Andalusia, 511 en Aragó, 21 en Astúries, 22 en Balears, 6 en Canàries, 14 en Cantàbria, 33 en Castella-la Manxa, 42 en Castella i Lleó, 64 en Catalunya, 42 en Comunitat Valenciana, 22 en Extremadura, 33 en Galícia, 372 en Madrid, 3 en Melilla, 22 en Múrcia, 48 en Navarra, 158 en País Basc i 5 en la Rioja.

 

A demés, s’han registrat 12 morts en l’última setmana (2 en Castella i Lleó, 4 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 1 en Extremadura i 2 en Madrid), arribant a la xifra conjunta de 28.445, segons les xifres oficials.

 

En els últims set dies s’han fet 472 ingressos hospitalaris (126.880 en total): 44 en Andalusia, 173 en Aragó, 9 en Balears, 9 en Canàries, 6 en Cantàbria, 22 en Castella i Lleó, 36 en Catalunya, 36 en Comunitat Valenciana, 7 en Extremadura, 10 en Galícia, 73 en Madrid, 13 en Múrcia, 21 en Navarra i 13 en el País Basc.

 

També 27 en unitats de cures intensives (UCI), per a un total d’11.777: 5 en Andalusia, 3 en Aragó, 2 en Balears, 1 en Castella-la Manxa, 1 en Castella i Lleó, 2 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 2 en Extremadura, 1 en Galícia, 6 en Madrid i 1 en Múrcia.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.