Coronavirus sense fre: Es disparen els contagis en Madrid i Aragó

 

El Ministeri de Sanitat ha actualitzat les dades sobre els efectes del coronavirus este divendres. La situació en Espanya és crítica i cal destacar que, segons les dades, ja hi ha més de 412 brots detectats en tot el país.

 

Segons les dades, en les últimes 24 hores s’han detectat 1.525 casos confirmats de coronavirus en Espanya. D’esta manera, en total des de l’inici de la pandèmia en el nostre país s’han registrat un total de 288.522 casos de coronavirus.

 

Quant als morts, el Ministeri de Salut també ha aportat les dades actualitzades d’esta jornada. En les últimes 24 hores s’han detectat 2 morts causades pel virus de procedència asiàtica en Espanya. I, en total, el nombre de morts per Covid-19 ha pujat fins als 28.445.

 

 

El coronavirus en les comunitats autònomes

Dels 1.525 positius, 107 s’han registrat en Andalusia, 511 en Aragó, 21 en Astúries, 22 en Balears, 6 en Canàries, 14 en Cantàbria, 33 en Castella-la Manxa, 42 en Castella i Lleó, 64 en Catalunya, 42 en Comunitat Valenciana, 22 en Extremadura, 33 en Galícia, 372 en Madrid, 3 en Melilla, 22 en Múrcia, 48 en Navarra, 158 en País Basc i 5 en la Rioja.

 

A demés, s’han registrat 12 morts en l’última setmana (2 en Castella i Lleó, 4 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 1 en Extremadura i 2 en Madrid), arribant a la xifra conjunta de 28.445, segons les xifres oficials.

 

En els últims set dies s’han fet 472 ingressos hospitalaris (126.880 en total): 44 en Andalusia, 173 en Aragó, 9 en Balears, 9 en Canàries, 6 en Cantàbria, 22 en Castella i Lleó, 36 en Catalunya, 36 en Comunitat Valenciana, 7 en Extremadura, 10 en Galícia, 73 en Madrid, 13 en Múrcia, 21 en Navarra i 13 en el País Basc.

 

També 27 en unitats de cures intensives (UCI), per a un total d’11.777: 5 en Andalusia, 3 en Aragó, 2 en Balears, 1 en Castella-la Manxa, 1 en Castella i Lleó, 2 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 2 en Extremadura, 1 en Galícia, 6 en Madrid i 1 en Múrcia.

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.