Coronavirus sense fre: Es disparen els contagis en Madrid i Aragó

 

El Ministeri de Sanitat ha actualitzat les dades sobre els efectes del coronavirus este divendres. La situació en Espanya és crítica i cal destacar que, segons les dades, ja hi ha més de 412 brots detectats en tot el país.

 

Segons les dades, en les últimes 24 hores s’han detectat 1.525 casos confirmats de coronavirus en Espanya. D’esta manera, en total des de l’inici de la pandèmia en el nostre país s’han registrat un total de 288.522 casos de coronavirus.

 

Quant als morts, el Ministeri de Salut també ha aportat les dades actualitzades d’esta jornada. En les últimes 24 hores s’han detectat 2 morts causades pel virus de procedència asiàtica en Espanya. I, en total, el nombre de morts per Covid-19 ha pujat fins als 28.445.

 

 

El coronavirus en les comunitats autònomes

Dels 1.525 positius, 107 s’han registrat en Andalusia, 511 en Aragó, 21 en Astúries, 22 en Balears, 6 en Canàries, 14 en Cantàbria, 33 en Castella-la Manxa, 42 en Castella i Lleó, 64 en Catalunya, 42 en Comunitat Valenciana, 22 en Extremadura, 33 en Galícia, 372 en Madrid, 3 en Melilla, 22 en Múrcia, 48 en Navarra, 158 en País Basc i 5 en la Rioja.

 

A demés, s’han registrat 12 morts en l’última setmana (2 en Castella i Lleó, 4 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 1 en Extremadura i 2 en Madrid), arribant a la xifra conjunta de 28.445, segons les xifres oficials.

 

En els últims set dies s’han fet 472 ingressos hospitalaris (126.880 en total): 44 en Andalusia, 173 en Aragó, 9 en Balears, 9 en Canàries, 6 en Cantàbria, 22 en Castella i Lleó, 36 en Catalunya, 36 en Comunitat Valenciana, 7 en Extremadura, 10 en Galícia, 73 en Madrid, 13 en Múrcia, 21 en Navarra i 13 en el País Basc.

 

També 27 en unitats de cures intensives (UCI), per a un total d’11.777: 5 en Andalusia, 3 en Aragó, 2 en Balears, 1 en Castella-la Manxa, 1 en Castella i Lleó, 2 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 2 en Extremadura, 1 en Galícia, 6 en Madrid i 1 en Múrcia.

Últimes notícies

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.