Coronavirus sense fre: Es disparen els contagis en Madrid i Aragó

 

El Ministeri de Sanitat ha actualitzat les dades sobre els efectes del coronavirus este divendres. La situació en Espanya és crítica i cal destacar que, segons les dades, ja hi ha més de 412 brots detectats en tot el país.

 

Segons les dades, en les últimes 24 hores s’han detectat 1.525 casos confirmats de coronavirus en Espanya. D’esta manera, en total des de l’inici de la pandèmia en el nostre país s’han registrat un total de 288.522 casos de coronavirus.

 

Quant als morts, el Ministeri de Salut també ha aportat les dades actualitzades d’esta jornada. En les últimes 24 hores s’han detectat 2 morts causades pel virus de procedència asiàtica en Espanya. I, en total, el nombre de morts per Covid-19 ha pujat fins als 28.445.

 

 

El coronavirus en les comunitats autònomes

Dels 1.525 positius, 107 s’han registrat en Andalusia, 511 en Aragó, 21 en Astúries, 22 en Balears, 6 en Canàries, 14 en Cantàbria, 33 en Castella-la Manxa, 42 en Castella i Lleó, 64 en Catalunya, 42 en Comunitat Valenciana, 22 en Extremadura, 33 en Galícia, 372 en Madrid, 3 en Melilla, 22 en Múrcia, 48 en Navarra, 158 en País Basc i 5 en la Rioja.

 

A demés, s’han registrat 12 morts en l’última setmana (2 en Castella i Lleó, 4 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 1 en Extremadura i 2 en Madrid), arribant a la xifra conjunta de 28.445, segons les xifres oficials.

 

En els últims set dies s’han fet 472 ingressos hospitalaris (126.880 en total): 44 en Andalusia, 173 en Aragó, 9 en Balears, 9 en Canàries, 6 en Cantàbria, 22 en Castella i Lleó, 36 en Catalunya, 36 en Comunitat Valenciana, 7 en Extremadura, 10 en Galícia, 73 en Madrid, 13 en Múrcia, 21 en Navarra i 13 en el País Basc.

 

També 27 en unitats de cures intensives (UCI), per a un total d’11.777: 5 en Andalusia, 3 en Aragó, 2 en Balears, 1 en Castella-la Manxa, 1 en Castella i Lleó, 2 en Catalunya, 3 en Comunitat Valenciana, 2 en Extremadura, 1 en Galícia, 6 en Madrid i 1 en Múrcia.

Últimes notícies

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.