Dissolen 12 festes en cases i multen a 114 persones en Alacant

La Policia Local d’Alacant ha dissolt un total de dotze festes il·legals i botellons en diferents cases durant la passada matinada i ha tancat l’operatiu del dissabte amb un total de 114 denúncies per incomplir l’estat d’alarma i les mesures per a frenar el coronavirus.

 

Els agents han actuat al Cap de l’Horta, el parc La Marjal i en el llit del barranc del Juncaret en el dispositiu de vigilància i control. A demés, per a fer front al consum d’alcohol i les festes, la Policia ha desplegat este cap de setmana un reforç amb 40 agents de les unitats Fox, Goir i Canina, així com vigilància amb el Dron de la Unitat de Mitjans Aeris no Tripulats amb càmeres tèrmiques des de l’aire per a evitar els botellons, especialment en llocs poc accessibles.

 

L’operatiu del Dron de presa i enlairament dels mitjans aeris, juntament amb bombers del SPEIS, en el que han participat dos pilots, un policia i una bomber, ha sigut molt dinàmic i va vigilar a primera hora de la nit la zona del Lucentum.

 

Posteriorment, es va desplaçar al Cap de l’Horta i la zona de les Cales, els castells, Serra Grossa i la zona muntanyenca de la Ereta.

 

65 denúncies per consum d’alcohol

En total, la Policia Local ha posat este cap de setmana 65 denúncies per consum d’alcohol. En concret, durant la nit del divendres, els agents han intervingut al Cap de l’Horta per a dissoldre cinc grups que estaven reunits fent botellons amb música i ha imposat 45 denúncies per consum d’alcohol.

 

D’altra banda, les autoritats també han actuat en les roques de les Cales i, este dissabte, han localitzat altres grups de botelló en la platja de Sant Joan, la zona del Golf, el parc La Marjal i el llit del barranc del Juncaret, amb una vintena de sancions.

 

Així mateix, en els controls en la quinta i última jornada de tancament perimetral, la policia ha imposat 36 denúncies i han controlat un total de 3.042 vehicles.

 

15 actes per incomplir el tancament perimetral

Del total d’intervencions, durant el matí, els agents han alçat 15 actes a persones que incomplien el tancament perimetral i han controlat a 1.600 vehicles. Ja a la vesprada, la mobilitat ha descendit i s’han parat a 1.442 vehicles, amb un total de 21 denúncies. La policia ha destacat l’alt compliment en la jornada del dissabte.

 

A la nit, la mobilitat ha sigut mínima i en els controls s’han interceptat 36 vehicles, amb 10 propostes de sanció per incompliment del toc de queda i no poder justificar els desplaçaments. 

 

La Policia Local ha organitzat un ampli dispositiu a la ciutat amb inspeccions i vigilància contínua durant tot el dia, s’han dissolt diferents grups de més de dos persones i s’han interposat huit sancions a grups i 22 denúncies per no portar la mascareta obligatòria.

 

Pillat botant-se un semàfor en roig

Per part seua, el servici Nocturn de la Policia Local ha alçat sis propostes de sanció per incomplir el toc de queda. En total, han dissolt dotze festes en cases i s’han denunciat a huit persones per mantindre reunions sense ser convivents en dos de les celebracions dutes a terme en domicilis.

 

Al costat d’estes intervencions, la Policia Local ha interceptat cap a les 01.15 hores en l’avinguda de Maestro Alonso amb Canonge Ginestar un vehicle que es botava un semàfor en fase roja. El conductor presentava signes de trobar-se baix la influència de begudes alcohòliques. Per este motiu, ha sigut requerit per a la realització de les proves d’alcoholèmia.

 

L’home es va negar a fer-se el test, i els agents li van instruir diligències per conducció influenciada i per negativa a les proves, i ha sigut citat per a la celebració de judici ràpid.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.