11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Dissolen 12 festes en cases i multen a 114 persones en Alacant

La Policia Local d’Alacant ha dissolt un total de dotze festes il·legals i botellons en diferents cases durant la passada matinada i ha tancat l’operatiu del dissabte amb un total de 114 denúncies per incomplir l’estat d’alarma i les mesures per a frenar el coronavirus.

 

Els agents han actuat al Cap de l’Horta, el parc La Marjal i en el llit del barranc del Juncaret en el dispositiu de vigilància i control. A demés, per a fer front al consum d’alcohol i les festes, la Policia ha desplegat este cap de setmana un reforç amb 40 agents de les unitats Fox, Goir i Canina, així com vigilància amb el Dron de la Unitat de Mitjans Aeris no Tripulats amb càmeres tèrmiques des de l’aire per a evitar els botellons, especialment en llocs poc accessibles.

 

L’operatiu del Dron de presa i enlairament dels mitjans aeris, juntament amb bombers del SPEIS, en el que han participat dos pilots, un policia i una bomber, ha sigut molt dinàmic i va vigilar a primera hora de la nit la zona del Lucentum.

 

Posteriorment, es va desplaçar al Cap de l’Horta i la zona de les Cales, els castells, Serra Grossa i la zona muntanyenca de la Ereta.

 

65 denúncies per consum d’alcohol

En total, la Policia Local ha posat este cap de setmana 65 denúncies per consum d’alcohol. En concret, durant la nit del divendres, els agents han intervingut al Cap de l’Horta per a dissoldre cinc grups que estaven reunits fent botellons amb música i ha imposat 45 denúncies per consum d’alcohol.

 

D’altra banda, les autoritats també han actuat en les roques de les Cales i, este dissabte, han localitzat altres grups de botelló en la platja de Sant Joan, la zona del Golf, el parc La Marjal i el llit del barranc del Juncaret, amb una vintena de sancions.

 

Així mateix, en els controls en la quinta i última jornada de tancament perimetral, la policia ha imposat 36 denúncies i han controlat un total de 3.042 vehicles.

 

15 actes per incomplir el tancament perimetral

Del total d’intervencions, durant el matí, els agents han alçat 15 actes a persones que incomplien el tancament perimetral i han controlat a 1.600 vehicles. Ja a la vesprada, la mobilitat ha descendit i s’han parat a 1.442 vehicles, amb un total de 21 denúncies. La policia ha destacat l’alt compliment en la jornada del dissabte.

 

A la nit, la mobilitat ha sigut mínima i en els controls s’han interceptat 36 vehicles, amb 10 propostes de sanció per incompliment del toc de queda i no poder justificar els desplaçaments. 

 

La Policia Local ha organitzat un ampli dispositiu a la ciutat amb inspeccions i vigilància contínua durant tot el dia, s’han dissolt diferents grups de més de dos persones i s’han interposat huit sancions a grups i 22 denúncies per no portar la mascareta obligatòria.

 

Pillat botant-se un semàfor en roig

Per part seua, el servici Nocturn de la Policia Local ha alçat sis propostes de sanció per incomplir el toc de queda. En total, han dissolt dotze festes en cases i s’han denunciat a huit persones per mantindre reunions sense ser convivents en dos de les celebracions dutes a terme en domicilis.

 

Al costat d’estes intervencions, la Policia Local ha interceptat cap a les 01.15 hores en l’avinguda de Maestro Alonso amb Canonge Ginestar un vehicle que es botava un semàfor en fase roja. El conductor presentava signes de trobar-se baix la influència de begudes alcohòliques. Per este motiu, ha sigut requerit per a la realització de les proves d’alcoholèmia.

 

L’home es va negar a fer-se el test, i els agents li van instruir diligències per conducció influenciada i per negativa a les proves, i ha sigut citat per a la celebració de judici ràpid.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.