Dissolen 12 festes en cases i multen a 114 persones en Alacant

La Policia Local d’Alacant ha dissolt un total de dotze festes il·legals i botellons en diferents cases durant la passada matinada i ha tancat l’operatiu del dissabte amb un total de 114 denúncies per incomplir l’estat d’alarma i les mesures per a frenar el coronavirus.

 

Els agents han actuat al Cap de l’Horta, el parc La Marjal i en el llit del barranc del Juncaret en el dispositiu de vigilància i control. A demés, per a fer front al consum d’alcohol i les festes, la Policia ha desplegat este cap de setmana un reforç amb 40 agents de les unitats Fox, Goir i Canina, així com vigilància amb el Dron de la Unitat de Mitjans Aeris no Tripulats amb càmeres tèrmiques des de l’aire per a evitar els botellons, especialment en llocs poc accessibles.

 

L’operatiu del Dron de presa i enlairament dels mitjans aeris, juntament amb bombers del SPEIS, en el que han participat dos pilots, un policia i una bomber, ha sigut molt dinàmic i va vigilar a primera hora de la nit la zona del Lucentum.

 

Posteriorment, es va desplaçar al Cap de l’Horta i la zona de les Cales, els castells, Serra Grossa i la zona muntanyenca de la Ereta.

 

65 denúncies per consum d’alcohol

En total, la Policia Local ha posat este cap de setmana 65 denúncies per consum d’alcohol. En concret, durant la nit del divendres, els agents han intervingut al Cap de l’Horta per a dissoldre cinc grups que estaven reunits fent botellons amb música i ha imposat 45 denúncies per consum d’alcohol.

 

D’altra banda, les autoritats també han actuat en les roques de les Cales i, este dissabte, han localitzat altres grups de botelló en la platja de Sant Joan, la zona del Golf, el parc La Marjal i el llit del barranc del Juncaret, amb una vintena de sancions.

 

Així mateix, en els controls en la quinta i última jornada de tancament perimetral, la policia ha imposat 36 denúncies i han controlat un total de 3.042 vehicles.

 

15 actes per incomplir el tancament perimetral

Del total d’intervencions, durant el matí, els agents han alçat 15 actes a persones que incomplien el tancament perimetral i han controlat a 1.600 vehicles. Ja a la vesprada, la mobilitat ha descendit i s’han parat a 1.442 vehicles, amb un total de 21 denúncies. La policia ha destacat l’alt compliment en la jornada del dissabte.

 

A la nit, la mobilitat ha sigut mínima i en els controls s’han interceptat 36 vehicles, amb 10 propostes de sanció per incompliment del toc de queda i no poder justificar els desplaçaments. 

 

La Policia Local ha organitzat un ampli dispositiu a la ciutat amb inspeccions i vigilància contínua durant tot el dia, s’han dissolt diferents grups de més de dos persones i s’han interposat huit sancions a grups i 22 denúncies per no portar la mascareta obligatòria.

 

Pillat botant-se un semàfor en roig

Per part seua, el servici Nocturn de la Policia Local ha alçat sis propostes de sanció per incomplir el toc de queda. En total, han dissolt dotze festes en cases i s’han denunciat a huit persones per mantindre reunions sense ser convivents en dos de les celebracions dutes a terme en domicilis.

 

Al costat d’estes intervencions, la Policia Local ha interceptat cap a les 01.15 hores en l’avinguda de Maestro Alonso amb Canonge Ginestar un vehicle que es botava un semàfor en fase roja. El conductor presentava signes de trobar-se baix la influència de begudes alcohòliques. Per este motiu, ha sigut requerit per a la realització de les proves d’alcoholèmia.

 

L’home es va negar a fer-se el test, i els agents li van instruir diligències per conducció influenciada i per negativa a les proves, i ha sigut citat per a la celebració de judici ràpid.

Últimes notícies

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.