El doble de botellons per a un final de març en València

 

Les falles era un tema que preocupava, hi havia por al fet que se celebraren les No Falles per allò que les festes josefines estan tan arrelades que les autoritats temien que fer qualsevol concessió puguera salvar els contagis. Este tema l’hem superat. Ha sigut l’últim cap de setmana de març, en el qual va entrar en vigor l’horari d’estiu, quan s’han multiplicat les festes il·legals en espais públics i en domicilis i les sancions per anar sense màscara.

Segons dades de la Policia Local de València, l’últim cap de setmana de març (entre els dies 26, 27 i 28 de març) va ser molt pitjor que les No Falles, (19, 20 i 21 de març) quant a incivisme. Les denúncies han pujat un 50,27% en passar de 547 a 822, amb tres dades preocupants: les reunions de més de 6 persones en espais públics com a parcs o places es van duplicar igual que les festes il·legals en domicilis. Les concentracions festives en la via pública il·legals han passat de 93 a 236, la qual cosa suposa un increment del 153,76%. Les festes detectades en domicilis van passar de 19 a 40, la qual cosa suposa un augment del 110,53%. Quant al botelló, s’hagen registrat més del doble: de 20 a 44, amb una pujada del 120%. D’altra banda, les infraccions per saltar-se el toc de queda i per sorprendre grups de persones en domicilis amb no convivents han descendit.

L’edil de Policia Local de València, Aarón Cano, llança una crida «a no baixar la guàrdia» i «a continuar mantenint totes les mesures de seguretat i a complir les restriccions sanitàries». Cano recorda que cal continuar complint amb l’obligació de portar la màscara i amb la resta de normes contra la covid-19. «Els qui no acaten les normes es posen en perill, i el que és pitjor, posen en perill a tots els altres», va lamentar.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.