El doble de botellons per a un final de març en València

 

Les falles era un tema que preocupava, hi havia por al fet que se celebraren les No Falles per allò que les festes josefines estan tan arrelades que les autoritats temien que fer qualsevol concessió puguera salvar els contagis. Este tema l’hem superat. Ha sigut l’últim cap de setmana de març, en el qual va entrar en vigor l’horari d’estiu, quan s’han multiplicat les festes il·legals en espais públics i en domicilis i les sancions per anar sense màscara.

Segons dades de la Policia Local de València, l’últim cap de setmana de març (entre els dies 26, 27 i 28 de març) va ser molt pitjor que les No Falles, (19, 20 i 21 de març) quant a incivisme. Les denúncies han pujat un 50,27% en passar de 547 a 822, amb tres dades preocupants: les reunions de més de 6 persones en espais públics com a parcs o places es van duplicar igual que les festes il·legals en domicilis. Les concentracions festives en la via pública il·legals han passat de 93 a 236, la qual cosa suposa un increment del 153,76%. Les festes detectades en domicilis van passar de 19 a 40, la qual cosa suposa un augment del 110,53%. Quant al botelló, s’hagen registrat més del doble: de 20 a 44, amb una pujada del 120%. D’altra banda, les infraccions per saltar-se el toc de queda i per sorprendre grups de persones en domicilis amb no convivents han descendit.

L’edil de Policia Local de València, Aarón Cano, llança una crida «a no baixar la guàrdia» i «a continuar mantenint totes les mesures de seguretat i a complir les restriccions sanitàries». Cano recorda que cal continuar complint amb l’obligació de portar la màscara i amb la resta de normes contra la covid-19. «Els qui no acaten les normes es posen en perill, i el que és pitjor, posen en perill a tots els altres», va lamentar.

Últimes notícies

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.