16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El doble de botellons per a un final de març en València

 

Les falles era un tema que preocupava, hi havia por al fet que se celebraren les No Falles per allò que les festes josefines estan tan arrelades que les autoritats temien que fer qualsevol concessió puguera salvar els contagis. Este tema l’hem superat. Ha sigut l’últim cap de setmana de març, en el qual va entrar en vigor l’horari d’estiu, quan s’han multiplicat les festes il·legals en espais públics i en domicilis i les sancions per anar sense màscara.

Segons dades de la Policia Local de València, l’últim cap de setmana de març (entre els dies 26, 27 i 28 de març) va ser molt pitjor que les No Falles, (19, 20 i 21 de març) quant a incivisme. Les denúncies han pujat un 50,27% en passar de 547 a 822, amb tres dades preocupants: les reunions de més de 6 persones en espais públics com a parcs o places es van duplicar igual que les festes il·legals en domicilis. Les concentracions festives en la via pública il·legals han passat de 93 a 236, la qual cosa suposa un increment del 153,76%. Les festes detectades en domicilis van passar de 19 a 40, la qual cosa suposa un augment del 110,53%. Quant al botelló, s’hagen registrat més del doble: de 20 a 44, amb una pujada del 120%. D’altra banda, les infraccions per saltar-se el toc de queda i per sorprendre grups de persones en domicilis amb no convivents han descendit.

L’edil de Policia Local de València, Aarón Cano, llança una crida «a no baixar la guàrdia» i «a continuar mantenint totes les mesures de seguretat i a complir les restriccions sanitàries». Cano recorda que cal continuar complint amb l’obligació de portar la màscara i amb la resta de normes contra la covid-19. «Els qui no acaten les normes es posen en perill, i el que és pitjor, posen en perill a tots els altres», va lamentar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.