El doble de botellons per a un final de març en València

 

Les falles era un tema que preocupava, hi havia por al fet que se celebraren les No Falles per allò que les festes josefines estan tan arrelades que les autoritats temien que fer qualsevol concessió puguera salvar els contagis. Este tema l’hem superat. Ha sigut l’últim cap de setmana de març, en el qual va entrar en vigor l’horari d’estiu, quan s’han multiplicat les festes il·legals en espais públics i en domicilis i les sancions per anar sense màscara.

Segons dades de la Policia Local de València, l’últim cap de setmana de març (entre els dies 26, 27 i 28 de març) va ser molt pitjor que les No Falles, (19, 20 i 21 de març) quant a incivisme. Les denúncies han pujat un 50,27% en passar de 547 a 822, amb tres dades preocupants: les reunions de més de 6 persones en espais públics com a parcs o places es van duplicar igual que les festes il·legals en domicilis. Les concentracions festives en la via pública il·legals han passat de 93 a 236, la qual cosa suposa un increment del 153,76%. Les festes detectades en domicilis van passar de 19 a 40, la qual cosa suposa un augment del 110,53%. Quant al botelló, s’hagen registrat més del doble: de 20 a 44, amb una pujada del 120%. D’altra banda, les infraccions per saltar-se el toc de queda i per sorprendre grups de persones en domicilis amb no convivents han descendit.

L’edil de Policia Local de València, Aarón Cano, llança una crida «a no baixar la guàrdia» i «a continuar mantenint totes les mesures de seguretat i a complir les restriccions sanitàries». Cano recorda que cal continuar complint amb l’obligació de portar la màscara i amb la resta de normes contra la covid-19. «Els qui no acaten les normes es posen en perill, i el que és pitjor, posen en perill a tots els altres», va lamentar.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU