El doble de botellons per a un final de març en València

 

Les falles era un tema que preocupava, hi havia por al fet que se celebraren les No Falles per allò que les festes josefines estan tan arrelades que les autoritats temien que fer qualsevol concessió puguera salvar els contagis. Este tema l’hem superat. Ha sigut l’últim cap de setmana de març, en el qual va entrar en vigor l’horari d’estiu, quan s’han multiplicat les festes il·legals en espais públics i en domicilis i les sancions per anar sense màscara.

Segons dades de la Policia Local de València, l’últim cap de setmana de març (entre els dies 26, 27 i 28 de març) va ser molt pitjor que les No Falles, (19, 20 i 21 de març) quant a incivisme. Les denúncies han pujat un 50,27% en passar de 547 a 822, amb tres dades preocupants: les reunions de més de 6 persones en espais públics com a parcs o places es van duplicar igual que les festes il·legals en domicilis. Les concentracions festives en la via pública il·legals han passat de 93 a 236, la qual cosa suposa un increment del 153,76%. Les festes detectades en domicilis van passar de 19 a 40, la qual cosa suposa un augment del 110,53%. Quant al botelló, s’hagen registrat més del doble: de 20 a 44, amb una pujada del 120%. D’altra banda, les infraccions per saltar-se el toc de queda i per sorprendre grups de persones en domicilis amb no convivents han descendit.

L’edil de Policia Local de València, Aarón Cano, llança una crida «a no baixar la guàrdia» i «a continuar mantenint totes les mesures de seguretat i a complir les restriccions sanitàries». Cano recorda que cal continuar complint amb l’obligació de portar la màscara i amb la resta de normes contra la covid-19. «Els qui no acaten les normes es posen en perill, i el que és pitjor, posen en perill a tots els altres», va lamentar.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.