El doctor Cavadas parla de les seues vivències i trajectòria a ‘LaSexta Noche’

 

 
Aquest passat dissabte el doctor Pedro Cavadas visitava el plató de ‘LaSexta Noche’, programa d’actualitat i entrevistes de La Sexta, on concedia una nova entrevista en la qual explicava alguns capítols de la seua història i trajectòria com a cirurgià.

 

Durant aquesta entrevista, realitzada per un dels presentadors del programa, Iñaki López, Cavadas va narrar les experiències viscudes per ell i el seu equip a Kènia.

 

El cirurgià valencià explicava les dificultats de dur a terme la seua tasca en zones remotes d’Àfrica, on escassegen els mitjans. En aquest sentit, comentava que «És habitual en una operació de cirurgia eixir a arreglar el generador, encendre’l una altra vegada i tornar a ficar-lo en el quiròfan».

 

Així mateix, durant l’entrevista, el doctor va comentar que fa anys es va comprar un cadàver, amb la finalitat de «fer pràctica anatòmica» amb ell. Cavadas assenyalava que era una cosa que es podia fer en el passat.

 

El doctor Cavadas a ‘El Hormiguero’

El passat 29 de gener Pedro Cavadas també visitava un altre programa, «El Hormiguero» d’Antena 3.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després per complicacions derivades del tractament.

 

Tal com explicava el doctor, el seu pacient, i amic, va ser operat per ell i el seu equip, però aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

Últimes notícies

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.