El doctor Cavadas parla de les seues vivències i trajectòria a ‘LaSexta Noche’

 

 
Aquest passat dissabte el doctor Pedro Cavadas visitava el plató de ‘LaSexta Noche’, programa d’actualitat i entrevistes de La Sexta, on concedia una nova entrevista en la qual explicava alguns capítols de la seua història i trajectòria com a cirurgià.

 

Durant aquesta entrevista, realitzada per un dels presentadors del programa, Iñaki López, Cavadas va narrar les experiències viscudes per ell i el seu equip a Kènia.

 

El cirurgià valencià explicava les dificultats de dur a terme la seua tasca en zones remotes d’Àfrica, on escassegen els mitjans. En aquest sentit, comentava que «És habitual en una operació de cirurgia eixir a arreglar el generador, encendre’l una altra vegada i tornar a ficar-lo en el quiròfan».

 

Així mateix, durant l’entrevista, el doctor va comentar que fa anys es va comprar un cadàver, amb la finalitat de «fer pràctica anatòmica» amb ell. Cavadas assenyalava que era una cosa que es podia fer en el passat.

 

El doctor Cavadas a ‘El Hormiguero’

El passat 29 de gener Pedro Cavadas també visitava un altre programa, «El Hormiguero» d’Antena 3.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després per complicacions derivades del tractament.

 

Tal com explicava el doctor, el seu pacient, i amic, va ser operat per ell i el seu equip, però aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.