El doctor Cavadas parla de les seues vivències i trajectòria a ‘LaSexta Noche’

 

 
Aquest passat dissabte el doctor Pedro Cavadas visitava el plató de ‘LaSexta Noche’, programa d’actualitat i entrevistes de La Sexta, on concedia una nova entrevista en la qual explicava alguns capítols de la seua història i trajectòria com a cirurgià.

 

Durant aquesta entrevista, realitzada per un dels presentadors del programa, Iñaki López, Cavadas va narrar les experiències viscudes per ell i el seu equip a Kènia.

 

El cirurgià valencià explicava les dificultats de dur a terme la seua tasca en zones remotes d’Àfrica, on escassegen els mitjans. En aquest sentit, comentava que “És habitual en una operació de cirurgia eixir a arreglar el generador, encendre’l una altra vegada i tornar a ficar-lo en el quiròfan”.

 

Així mateix, durant l’entrevista, el doctor va comentar que fa anys es va comprar un cadàver, amb la finalitat de “fer pràctica anatòmica” amb ell. Cavadas assenyalava que era una cosa que es podia fer en el passat.

 

El doctor Cavadas a ‘El Hormiguero’

El passat 29 de gener Pedro Cavadas també visitava un altre programa, “El Hormiguero” d’Antena 3.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després per complicacions derivades del tractament.

 

Tal com explicava el doctor, el seu pacient, i amic, va ser operat per ell i el seu equip, però aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.