El doctor Cavadas parla de les seues vivències i trajectòria a ‘LaSexta Noche’

 

 
Aquest passat dissabte el doctor Pedro Cavadas visitava el plató de ‘LaSexta Noche’, programa d’actualitat i entrevistes de La Sexta, on concedia una nova entrevista en la qual explicava alguns capítols de la seua història i trajectòria com a cirurgià.

 

Durant aquesta entrevista, realitzada per un dels presentadors del programa, Iñaki López, Cavadas va narrar les experiències viscudes per ell i el seu equip a Kènia.

 

El cirurgià valencià explicava les dificultats de dur a terme la seua tasca en zones remotes d’Àfrica, on escassegen els mitjans. En aquest sentit, comentava que «És habitual en una operació de cirurgia eixir a arreglar el generador, encendre’l una altra vegada i tornar a ficar-lo en el quiròfan».

 

Així mateix, durant l’entrevista, el doctor va comentar que fa anys es va comprar un cadàver, amb la finalitat de «fer pràctica anatòmica» amb ell. Cavadas assenyalava que era una cosa que es podia fer en el passat.

 

El doctor Cavadas a ‘El Hormiguero’

El passat 29 de gener Pedro Cavadas també visitava un altre programa, «El Hormiguero» d’Antena 3.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després per complicacions derivades del tractament.

 

Tal com explicava el doctor, el seu pacient, i amic, va ser operat per ell i el seu equip, però aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.