El doctor Cavadas parla de les seues vivències i trajectòria a ‘LaSexta Noche’

 

 
Aquest passat dissabte el doctor Pedro Cavadas visitava el plató de ‘LaSexta Noche’, programa d’actualitat i entrevistes de La Sexta, on concedia una nova entrevista en la qual explicava alguns capítols de la seua història i trajectòria com a cirurgià.

 

Durant aquesta entrevista, realitzada per un dels presentadors del programa, Iñaki López, Cavadas va narrar les experiències viscudes per ell i el seu equip a Kènia.

 

El cirurgià valencià explicava les dificultats de dur a terme la seua tasca en zones remotes d’Àfrica, on escassegen els mitjans. En aquest sentit, comentava que «És habitual en una operació de cirurgia eixir a arreglar el generador, encendre’l una altra vegada i tornar a ficar-lo en el quiròfan».

 

Així mateix, durant l’entrevista, el doctor va comentar que fa anys es va comprar un cadàver, amb la finalitat de «fer pràctica anatòmica» amb ell. Cavadas assenyalava que era una cosa que es podia fer en el passat.

 

El doctor Cavadas a ‘El Hormiguero’

El passat 29 de gener Pedro Cavadas també visitava un altre programa, «El Hormiguero» d’Antena 3.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després per complicacions derivades del tractament.

 

Tal com explicava el doctor, el seu pacient, i amic, va ser operat per ell i el seu equip, però aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

Últimes notícies

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.

Extingit un incendi de vegetació a 300 metres del nucli urbà de Teulada

Els bombers han donat per extingit l’incendi de vegetació declarat diumenge a la vesprada a uns 300 metres del nucli urbà de Teulada, que ha quedat controlat en menys de dos hores i sense que s’hagen registrat danys a vivendes.

Com vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar total del 12 d’agost creuarà la península d’oest a est fins a Balears i es veurà des de la Comunitat Valenciana amb el Sol molt baix a l’horitzó. Cal triar bé el lloc, planificar els desplaçaments i usar ulleres homologades per a observar-lo amb seguretat.
FILMOTECA D'ESTIU