11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Més de 200 punts de donació de sang en zones turístiques, platges i zones rurals

 

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) posa a la disposició del ciutadà 220 punts de donació en enclavaments turístics. Amb això pretén oferir un millor servei acostant la possibilitat de donar sang en qualsevol lloc de la Comunitat.

L’any passat els hospitals van necessitar 26.589 unitats de sang per a atendre els pacients i este estiu es preveuen xifres similars.

La directora del CTCV, Cristina Arbona recorda que es produeixen “ingressos a l’estiu i els pacients necessiten la solidaritat del donant també en vacances” i ha traslladat “l’enorme agraïment a tots ells”.

Les mesures de seguretat continuen sent exhaustives per a aconseguir un entorn segur per a donar. El CTCV recorda que no s’ha d’acudir amb afeccions respiratòries o febre, si s’està en aïllament o ha estat amb una persona afectada per COVID19 o si s’ha viatjat a un país de risc en l’últim mes.

Quant a la vacunació COVID19 es recomana que des de la data de la posada hagen transcorregut, almenys, 24 hores i que no existisca simptomatologia associada a esta.

En la web www.centro-transfusion.san.gva.es es poden trobar els punts de donació disponibles en tota la Comunitat. I també des dels comptes de Facebook, Donants de Sang València, Donants de sang Castelló, Donants de Sang Alacant, Twitter, @GVAdonasang del CTCV i Instagram @gvadonasang.

Balanç primer semestre 2021

 

Durant el primer semestre d’enguany s’han obtingut 85.607 unitats de sang. Per províncies, s’han recollit, 30.942 a Alacant, 9.433 a Castelló i 45.232 a València i un total de 6.329 persones han sigut donants nous (per províncies; 3.247 a València, 793 a Castelló i 2.289 a Alacant).

Les xifres han permés l’equilibri, fins i tot en la tercera ona del coronavirus, i els hemoderivats han cobert puntualment les necessitats dels pacients de la Comunitat.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.