Més de 200 punts de donació de sang en zones turístiques, platges i zones rurals

 

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) posa a la disposició del ciutadà 220 punts de donació en enclavaments turístics. Amb això pretén oferir un millor servei acostant la possibilitat de donar sang en qualsevol lloc de la Comunitat.

L’any passat els hospitals van necessitar 26.589 unitats de sang per a atendre els pacients i este estiu es preveuen xifres similars.

La directora del CTCV, Cristina Arbona recorda que es produeixen “ingressos a l’estiu i els pacients necessiten la solidaritat del donant també en vacances” i ha traslladat “l’enorme agraïment a tots ells”.

Les mesures de seguretat continuen sent exhaustives per a aconseguir un entorn segur per a donar. El CTCV recorda que no s’ha d’acudir amb afeccions respiratòries o febre, si s’està en aïllament o ha estat amb una persona afectada per COVID19 o si s’ha viatjat a un país de risc en l’últim mes.

Quant a la vacunació COVID19 es recomana que des de la data de la posada hagen transcorregut, almenys, 24 hores i que no existisca simptomatologia associada a esta.

En la web www.centro-transfusion.san.gva.es es poden trobar els punts de donació disponibles en tota la Comunitat. I també des dels comptes de Facebook, Donants de Sang València, Donants de sang Castelló, Donants de Sang Alacant, Twitter, @GVAdonasang del CTCV i Instagram @gvadonasang.

Balanç primer semestre 2021

 

Durant el primer semestre d’enguany s’han obtingut 85.607 unitats de sang. Per províncies, s’han recollit, 30.942 a Alacant, 9.433 a Castelló i 45.232 a València i un total de 6.329 persones han sigut donants nous (per províncies; 3.247 a València, 793 a Castelló i 2.289 a Alacant).

Les xifres han permés l’equilibri, fins i tot en la tercera ona del coronavirus, i els hemoderivats han cobert puntualment les necessitats dels pacients de la Comunitat.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.