13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Més de 200 punts de donació de sang en zones turístiques, platges i zones rurals

 

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) posa a la disposició del ciutadà 220 punts de donació en enclavaments turístics. Amb això pretén oferir un millor servei acostant la possibilitat de donar sang en qualsevol lloc de la Comunitat.

L’any passat els hospitals van necessitar 26.589 unitats de sang per a atendre els pacients i este estiu es preveuen xifres similars.

La directora del CTCV, Cristina Arbona recorda que es produeixen “ingressos a l’estiu i els pacients necessiten la solidaritat del donant també en vacances” i ha traslladat “l’enorme agraïment a tots ells”.

Les mesures de seguretat continuen sent exhaustives per a aconseguir un entorn segur per a donar. El CTCV recorda que no s’ha d’acudir amb afeccions respiratòries o febre, si s’està en aïllament o ha estat amb una persona afectada per COVID19 o si s’ha viatjat a un país de risc en l’últim mes.

Quant a la vacunació COVID19 es recomana que des de la data de la posada hagen transcorregut, almenys, 24 hores i que no existisca simptomatologia associada a esta.

En la web www.centro-transfusion.san.gva.es es poden trobar els punts de donació disponibles en tota la Comunitat. I també des dels comptes de Facebook, Donants de Sang València, Donants de sang Castelló, Donants de Sang Alacant, Twitter, @GVAdonasang del CTCV i Instagram @gvadonasang.

Balanç primer semestre 2021

 

Durant el primer semestre d’enguany s’han obtingut 85.607 unitats de sang. Per províncies, s’han recollit, 30.942 a Alacant, 9.433 a Castelló i 45.232 a València i un total de 6.329 persones han sigut donants nous (per províncies; 3.247 a València, 793 a Castelló i 2.289 a Alacant).

Les xifres han permés l’equilibri, fins i tot en la tercera ona del coronavirus, i els hemoderivats han cobert puntualment les necessitats dels pacients de la Comunitat.

 

Últimes notícies

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.

Les Corts guarden un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz

Les Corts han rendit un minut de silenci en memòria de les víctimes del sinistre de Adamuz, amb participació de tots els grups i missatges de suport i prudència informativa.

Pérez Llorca presidix un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari de Còrdova

Pérez Llorca ha presidit un minut de silenci en memòria de les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ajusta la seua agenda a l'espera del dol nacional.

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.

Pérez Llorca encapçala un minut de silenci per les víctimes de l’accident de Còrdova

Juanfran Pérez Llorca ha presidit al migdia d'este dilluns un minut de silenci a Alacant per les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ha evitat declaracions i ha deixat la seua agenda a costa de possibles mesures de dol oficial.

Baldoví demana que Pérez Llorca explique en Les Corts la seua postura sobre el finançament autonòmic

Compromís ha sol·licitat la compareixença del president per a fixar posició sobre el nou model de finançament. Baldoví ha defés negociar la proposta del Govern i ha criticat la 'Declaració de Saragossa' per vaga.

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.