Més de 200 punts de donació de sang en zones turístiques, platges i zones rurals

 

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) posa a la disposició del ciutadà 220 punts de donació en enclavaments turístics. Amb això pretén oferir un millor servei acostant la possibilitat de donar sang en qualsevol lloc de la Comunitat.

L’any passat els hospitals van necessitar 26.589 unitats de sang per a atendre els pacients i este estiu es preveuen xifres similars.

La directora del CTCV, Cristina Arbona recorda que es produeixen “ingressos a l’estiu i els pacients necessiten la solidaritat del donant també en vacances” i ha traslladat “l’enorme agraïment a tots ells”.

Les mesures de seguretat continuen sent exhaustives per a aconseguir un entorn segur per a donar. El CTCV recorda que no s’ha d’acudir amb afeccions respiratòries o febre, si s’està en aïllament o ha estat amb una persona afectada per COVID19 o si s’ha viatjat a un país de risc en l’últim mes.

Quant a la vacunació COVID19 es recomana que des de la data de la posada hagen transcorregut, almenys, 24 hores i que no existisca simptomatologia associada a esta.

En la web www.centro-transfusion.san.gva.es es poden trobar els punts de donació disponibles en tota la Comunitat. I també des dels comptes de Facebook, Donants de Sang València, Donants de sang Castelló, Donants de Sang Alacant, Twitter, @GVAdonasang del CTCV i Instagram @gvadonasang.

Balanç primer semestre 2021

 

Durant el primer semestre d’enguany s’han obtingut 85.607 unitats de sang. Per províncies, s’han recollit, 30.942 a Alacant, 9.433 a Castelló i 45.232 a València i un total de 6.329 persones han sigut donants nous (per províncies; 3.247 a València, 793 a Castelló i 2.289 a Alacant).

Les xifres han permés l’equilibri, fins i tot en la tercera ona del coronavirus, i els hemoderivats han cobert puntualment les necessitats dels pacients de la Comunitat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.

Radiografien amb tècniques veterinàries el cavall de cartó de les festes d’Alcoi per a la seua rèplica

L'icònic cavall de cartó de l'Aparició ha sigut radiografiat per a conéixer la seua estructura interna i preparar una rèplica exacta. La iniciativa busca preservar l'original i respectar les tècniques tradicionals.

Futurmoda 2026 posa el focus en la innovació de maquinària per a calçat i marroquineria

La 55a edició se celebra el 4 i 5 de març en IFA-Fira Alacant amb la major oferta d'equips per al sector. Hi haurà un fòrum sobre ecodisseny i passaport digital.

Un detingut i tres investigats després de trobar 332 plantes de marihuana a Orihuela

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Torremendo una plantació 'indoor' amb 332 plantes llestes per a la seua recol·lecció. Un home va ser detingut i altres tres van quedar investigats.

Alfafar reforça la seua preparació davant riscos i inundacions amb obres i un parc inundable

Alfafar avança en una estratègia global per a reduir riscos després de la DANA de 2024. Obres en el clavegueram, SUDS i un gran parc inundable formen el nucli del pla.

Rècord de participació en el Premi Azorín 2026: 735 novel·les a concurs

El certamen bat la seua marca amb 735 originals i consolida la seua projecció internacional. El lliurament serà el dijous 5 de març a la Sala Simfònica del ADDA.