Les dones xafen fort en la volta dels Concerts de Vivers

 

La Gran Fira València (de l’1 al 25 de juliol) és sinònim d’estiu, de desconnexió, de cultura. Sobretot, quan arriben els esperats Concerts de Vivers, on un públic molt variat té l’oportunitat de gaudir del bon clima de València, a l’aire lliure i en un emplaçament immillorable, dels seus artistes favorits.

Enguany, les ganes són fins i tot majors, perquè és l’estiu de retrobament amb la cultura des que la pandèmia paralitzara la vida de tota la societat.

Amb el lema Hola!, després d’una parada d’un any a causa de la pandèmia, s’han programat un cartell que integra artistes de tots els estils per a atendre els gustos de tots els públics i edats des del rock al pop, de la cançó melòdica al jazz passant per la música electrònica i la urbana, encara que el que destaca d’esta edició és la presència femenina.

Dels 22 espectacles que passaran pels Jardins del Real de València de l’1 al 24 de juliol, 10 estan encapçalats per dones o tenen participació femenina, alguna cosa que no havia ocorregut en cap edició anterior.

No obstant això, encara que siga un moment per al retrobament amb la música i la cultura, no s’ha deixat de costat la seguretat dels assistents. Per això, s’ha dissenyat un extens protocol de seguretat perquè es complisquen totes les mesures sanitàries.

Esta és una iniciativa de la Regidoria de Cultura Festiva de l’Ajuntament per a impulsar un sector que l’ha passat molt malament durant el confinament, però també després, quan la desescalada no permetia la celebració de cap activitat cultural o si ho feia, era en condicions molt poc rendibles.

Programació d’artistes Concerts de Vivers 2021

 

La vocalista Noa serà la primera artista femenina a obrir els Concerts de Vivers 2021. En el seu espectacle, que tindrà lloc el divendres 2 de juliol, la cantant israeliana interpretarà una selecció de temes de tota la seua trajectòria amb una atenció especial als seus dos últims projectes.

D’una banda, el disc Letters to Bach, on ha posat lletra en hebreu i anglés a conegudes melodies del mestre barroc, i d’una altra, l’àlbum Afterallogy, publicat ara fa un mes, i on ha inclòs estàndard de jazz.

El dissabte 3 de juliol, actuen la cantant Maria Arnal i el guitarrista Marcel Bagés per a presentar el seu segon disc de llarga duració, Clam.

Amb les seues composicions, el duo redimensiona el concepte de tradició i reflexiona sobre la nostra capacitat de transformació per a afrontar els reptes d’un planeta i un futur en crisi.

En esta ocasió estaran acompanyats per Laura Esparza i Carlos Esteban, guardonats com a grup revelació del 2020 en els III Premis Carles Santos de la Música Valenciana gràcies al seu disc de debut, Mare Natura.

La cantautora i compositora Sofía Ellar mostrarà el seu treball al públic dels Concerts de Vivers el diumenge 4 de juliol.

El dia 7 està prevista l’actuació Pastora Soler amb un repàs a la seua trajectòria musical.

Un any més, els Concerts de Vivers viuran la nit solidària Pressentiments gràcies a la col·laboració amb l’associació Àmbit.

Així, part dels beneficis que s’obtinguen divendres 9 de juliol serviran per a finançar el projecte Papallona, habitatge tutelat per a dones recluses i exrecluses. La iniciativa comptarà amb la participació de Natalia Lacunza i Samantha.

Els Jardins del Real de València també acolliran l’actuació de la vocalista Sole Giménez. La cantant presentarà el segon volum de Dones de Música, on reivindica el paper de la dona compositora amb textos i música de María Grever, Eladia Blázquez o Gabriela Mistral.

El dijous 22 actuarà el cantant Juan Perro i després, L’Eix Radical, el projecte conjunt del grup Júlia i la cantautora Clara Andrés, obrirà la nit del dijous 22 de juliol. En l’espectacle es conjunyeixen les textures electròniques i acústiques per a oferir melodies suggeridores.

Finalment, Fa la gara-gara, el duo format per Ángeles Muñoz i Dionisio Martín, actuarà a València el divendres 23 de juliol en la represa de la gira de celebració del seu 25 aniversari.

Les entrades per a la pròxima edició dels Concerts de Vivers estan a la venda en la pàgina web del festival: www.concertsdevivers.com

 

Castells i carrosses de flors en la Fira de Julio

 

La Gran Fira València torna amb prop d’un centenar d’activitats per a tots els públics en diversos barris i pobles de la ciutat i aplicant totes les mesures sanitàries. “Enguany serà una fira de mínims per les restriccions i pel fet que les Falles i les preseleccions no es faran fins a setembre”, ha manifestat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana.

No obstant això, no serà molt diferent, perquè un juliol sense la Batalla de Flores, és nostàlgic, per això, en comptes de la tradicional guerra sense pólvora, que no està permesa per raons sanitàries, el 24 de juliol es farà una exhibició del treball dels mestres carrossers en la plaça de Manises.

D’altra banda, es dispararà un castell de pals, dos mascletaes nocturnes i tres castells de focs artificials en diferents punts de la ciutat.

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions en Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els actes”, ha indicat Carlos Galiana.

Molts trobaran a faltar les preseleccions a causa de la situació epidemiològica, no obstant això, “hem volgut retre homenatge a la Batalla de Flores, que tanca tradicionalment la Gran Fira València, i farem una exhibició de tres carrosses amb els nostres mestres carrossers perquè la gent puga veure com es treballa la flor”, el dissabte 24 de juliol a partir de les 19 hores en la plaça Manises.

Els dissabtes es dedicaran a la pirotècnia. El 10 de juliol es dispararà un castell de pals; el dia 17, mascletaes nocturnes en dos punts diferents de la ciutat, i el dia 24, castells de focs artificials en tres llocs diferents, la qual cosa “ens servirà de prova de cara a les activitats falleres que farem el mes de setembre”.

Galiana també ha detallat que el 24 de juliol tindrà lloc la Gran Nit de Juliol, amb 14 actuacions des de les 19 fins a les 23 hores, que comptaran amb Pep Gimeno ‘Botifarra’, Maria Juan, la Jazzwoman band o la Federació de folklore de la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, del 2 a l’11 de juliol, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, s’ha programat el festival Poliritmia.

A més dels Concerts de Vivers de l’1 al 24 de juliol, explicats en este article, està prevista la Correfira, entre el 7 i 25 de juliol, amb més de 30 actuacions, entre elles monòlegs d’Óscar Tramoyeres,  Manu Badenes,  María Zamora o Pepa Cases; teatre; circ, i música.

El programa de la Quina Fira contempla espectacles per als xiquets i les xiquetes de la mà de, per exemple, Ramonets, Dani Miquel o Seda Jazz Happy Jazz.

El regidor ha presentat així mateix la imatge gràfica de la Gran Fira València d’enguany. “Hola! és el leitmotiv de la nostra campanya. Un Hola! que resumeix perfectament que hem tornat, que som ací de nou, que donem la benvinguda a la Gran Fira València”, ha expressat.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.