Conéixes les dos noves proves per a poder passar la ITV amb el teu cotxe en 2022?

La tecnologia en el món de l’automòbil avança a un ritme veloç i, al seu torn, s’imposen cada vegada més noves restriccions mediambientals a aquests. Les ITV, com mig per a controlar que els vehicles compleixen amb les exigències mínimes per a continuar circulant, s’han d’adaptar a tots aquests canvis, i és justament el que els succeirà al llarg d’aquest 2022.

La normativa europea exigeix als fabricants d’automòbils que, a partir d’aquest 2022, tots els cotxes de nova homologació incorporen de sèrie un total de 8 assistents de seguretat, els coneguts com ADAS. Al seu torn, el legislador europeu obligarà a partir del 2023 al fet que tots els vehicles passen per una prova de sorolls del tub d’escapament.

 

Què se’ls exigeix a les ITV en aquest 2022?

 

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presenta de dos noves novetats per a passar les proves aquest 2022. La normativa a Europa demanda als fabricants de vehicles que, des de 2022, tots els cotxes amb nova homologació incorporen huit assistents de seguretat anomenats ADAS. Per això, hauran de revisar-se aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció.

La segona de les noves proves està relacionada amb el soroll. Els conductors hauran de passar una prova aleatòria de sorolls del tub d’escapament. Fins a l’any passat només realitzaven aquesta prova les motocicletes. L’objectiu de la DGT és arribar a l’any 2050 amb zero morts en accidents de trànsit.

 

Què són els ADAS?

 

Els sistemes avançats per a la conducció ADAS són un sistema que proporciona ajuda al conductor. Té la finalitat de millorar la seguretat viària, evitar accidents de trànsit en les carreteres i reduir les morts. Aquests sistemes van començar la seua incursió en els vehicles a partir de 2012.

En 2015, la majoria de cotxes de gamma mitjana ja disposen de sistemes ADAS. Ara, des de 2022, tots els nous models portarà incorporats huit sistemes ADAS d’acord amb les normes de la Unió Europea i hauran de passar la revisió en la ITV. Segons la Direcció General de Trànsit, els sistemes ADAS redueixen el risc d’accidents en carretera en un 57%.

Respecte als ADAS, les estaciones d’ITV hauran d’estar preparades, d’una banda, per a revisar  aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció. En concret, aquests sistemes són: l’assistent de velocitat intel·ligent, el detector de fatiga, el sistema de frenat d’emergència, amb detecció de vehicles i vianants, l’assistent de manteniment de carril, el detector d’obstacles marxa arrere, l’avís d’angle mort, el registrador de dades i l’alcoholímetre anti arrancada (aquest últim solo en determinats vehicles).

S’incorporen les proves de sorolls en el tub d’escapament

 

Fins a enguany, la prova de soroll del tub d’escapament només es feia en motocicletes, aquest 2022, els cotxes també passaran per aquesta prova. La DGT indica que el 80% dels sorolls en l’entorn urbà són causats pel trànsit. La prova de sorolls és aleatòria enguany i en 2023 passarà a ser obligatòria en tota la Unió Europea.

Prendran aquells models que siguen més susceptibles de ser sorollosos, per la qual cosa s’apunta, de manera general, cap als vehicles més antics.
 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.