Conéixes les dos noves proves per a poder passar la ITV amb el teu cotxe en 2022?

La tecnologia en el món de l’automòbil avança a un ritme veloç i, al seu torn, s’imposen cada vegada més noves restriccions mediambientals a aquests. Les ITV, com mig per a controlar que els vehicles compleixen amb les exigències mínimes per a continuar circulant, s’han d’adaptar a tots aquests canvis, i és justament el que els succeirà al llarg d’aquest 2022.

La normativa europea exigeix als fabricants d’automòbils que, a partir d’aquest 2022, tots els cotxes de nova homologació incorporen de sèrie un total de 8 assistents de seguretat, els coneguts com ADAS. Al seu torn, el legislador europeu obligarà a partir del 2023 al fet que tots els vehicles passen per una prova de sorolls del tub d’escapament.

 

Què se’ls exigeix a les ITV en aquest 2022?

 

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presenta de dos noves novetats per a passar les proves aquest 2022. La normativa a Europa demanda als fabricants de vehicles que, des de 2022, tots els cotxes amb nova homologació incorporen huit assistents de seguretat anomenats ADAS. Per això, hauran de revisar-se aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció.

La segona de les noves proves està relacionada amb el soroll. Els conductors hauran de passar una prova aleatòria de sorolls del tub d’escapament. Fins a l’any passat només realitzaven aquesta prova les motocicletes. L’objectiu de la DGT és arribar a l’any 2050 amb zero morts en accidents de trànsit.

 

Què són els ADAS?

 

Els sistemes avançats per a la conducció ADAS són un sistema que proporciona ajuda al conductor. Té la finalitat de millorar la seguretat viària, evitar accidents de trànsit en les carreteres i reduir les morts. Aquests sistemes van començar la seua incursió en els vehicles a partir de 2012.

En 2015, la majoria de cotxes de gamma mitjana ja disposen de sistemes ADAS. Ara, des de 2022, tots els nous models portarà incorporats huit sistemes ADAS d’acord amb les normes de la Unió Europea i hauran de passar la revisió en la ITV. Segons la Direcció General de Trànsit, els sistemes ADAS redueixen el risc d’accidents en carretera en un 57%.

Respecte als ADAS, les estaciones d’ITV hauran d’estar preparades, d’una banda, per a revisar  aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció. En concret, aquests sistemes són: l’assistent de velocitat intel·ligent, el detector de fatiga, el sistema de frenat d’emergència, amb detecció de vehicles i vianants, l’assistent de manteniment de carril, el detector d’obstacles marxa arrere, l’avís d’angle mort, el registrador de dades i l’alcoholímetre anti arrancada (aquest últim solo en determinats vehicles).

S’incorporen les proves de sorolls en el tub d’escapament

 

Fins a enguany, la prova de soroll del tub d’escapament només es feia en motocicletes, aquest 2022, els cotxes també passaran per aquesta prova. La DGT indica que el 80% dels sorolls en l’entorn urbà són causats pel trànsit. La prova de sorolls és aleatòria enguany i en 2023 passarà a ser obligatòria en tota la Unió Europea.

Prendran aquells models que siguen més susceptibles de ser sorollosos, per la qual cosa s’apunta, de manera general, cap als vehicles més antics.
 

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.