Conéixes les dos noves proves per a poder passar la ITV amb el teu cotxe en 2022?

La tecnologia en el món de l’automòbil avança a un ritme veloç i, al seu torn, s’imposen cada vegada més noves restriccions mediambientals a aquests. Les ITV, com mig per a controlar que els vehicles compleixen amb les exigències mínimes per a continuar circulant, s’han d’adaptar a tots aquests canvis, i és justament el que els succeirà al llarg d’aquest 2022.

La normativa europea exigeix als fabricants d’automòbils que, a partir d’aquest 2022, tots els cotxes de nova homologació incorporen de sèrie un total de 8 assistents de seguretat, els coneguts com ADAS. Al seu torn, el legislador europeu obligarà a partir del 2023 al fet que tots els vehicles passen per una prova de sorolls del tub d’escapament.

 

Què se’ls exigeix a les ITV en aquest 2022?

 

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presenta de dos noves novetats per a passar les proves aquest 2022. La normativa a Europa demanda als fabricants de vehicles que, des de 2022, tots els cotxes amb nova homologació incorporen huit assistents de seguretat anomenats ADAS. Per això, hauran de revisar-se aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció.

La segona de les noves proves està relacionada amb el soroll. Els conductors hauran de passar una prova aleatòria de sorolls del tub d’escapament. Fins a l’any passat només realitzaven aquesta prova les motocicletes. L’objectiu de la DGT és arribar a l’any 2050 amb zero morts en accidents de trànsit.

 

Què són els ADAS?

 

Els sistemes avançats per a la conducció ADAS són un sistema que proporciona ajuda al conductor. Té la finalitat de millorar la seguretat viària, evitar accidents de trànsit en les carreteres i reduir les morts. Aquests sistemes van començar la seua incursió en els vehicles a partir de 2012.

En 2015, la majoria de cotxes de gamma mitjana ja disposen de sistemes ADAS. Ara, des de 2022, tots els nous models portarà incorporats huit sistemes ADAS d’acord amb les normes de la Unió Europea i hauran de passar la revisió en la ITV. Segons la Direcció General de Trànsit, els sistemes ADAS redueixen el risc d’accidents en carretera en un 57%.

Respecte als ADAS, les estaciones d’ITV hauran d’estar preparades, d’una banda, per a revisar  aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció. En concret, aquests sistemes són: l’assistent de velocitat intel·ligent, el detector de fatiga, el sistema de frenat d’emergència, amb detecció de vehicles i vianants, l’assistent de manteniment de carril, el detector d’obstacles marxa arrere, l’avís d’angle mort, el registrador de dades i l’alcoholímetre anti arrancada (aquest últim solo en determinats vehicles).

S’incorporen les proves de sorolls en el tub d’escapament

 

Fins a enguany, la prova de soroll del tub d’escapament només es feia en motocicletes, aquest 2022, els cotxes també passaran per aquesta prova. La DGT indica que el 80% dels sorolls en l’entorn urbà són causats pel trànsit. La prova de sorolls és aleatòria enguany i en 2023 passarà a ser obligatòria en tota la Unió Europea.

Prendran aquells models que siguen més susceptibles de ser sorollosos, per la qual cosa s’apunta, de manera general, cap als vehicles més antics.
 

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.