Anuncios

Conéixes les dos noves proves per a poder passar la ITV amb el teu cotxe en 2022?

La tecnologia en el món de l’automòbil avança a un ritme veloç i, al seu torn, s’imposen cada vegada més noves restriccions mediambientals a aquests. Les ITV, com mig per a controlar que els vehicles compleixen amb les exigències mínimes per a continuar circulant, s’han d’adaptar a tots aquests canvis, i és justament el que els succeirà al llarg d’aquest 2022.

La normativa europea exigeix als fabricants d’automòbils que, a partir d’aquest 2022, tots els cotxes de nova homologació incorporen de sèrie un total de 8 assistents de seguretat, els coneguts com ADAS. Al seu torn, el legislador europeu obligarà a partir del 2023 al fet que tots els vehicles passen per una prova de sorolls del tub d’escapament.

Anuncios

 

Què se’ls exigeix a les ITV en aquest 2022?

 

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presenta de dos noves novetats per a passar les proves aquest 2022. La normativa a Europa demanda als fabricants de vehicles que, des de 2022, tots els cotxes amb nova homologació incorporen huit assistents de seguretat anomenats ADAS. Per això, hauran de revisar-se aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció.

La segona de les noves proves està relacionada amb el soroll. Els conductors hauran de passar una prova aleatòria de sorolls del tub d’escapament. Fins a l’any passat només realitzaven aquesta prova les motocicletes. L’objectiu de la DGT és arribar a l’any 2050 amb zero morts en accidents de trànsit.

 

Què són els ADAS?

 

Els sistemes avançats per a la conducció ADAS són un sistema que proporciona ajuda al conductor. Té la finalitat de millorar la seguretat viària, evitar accidents de trànsit en les carreteres i reduir les morts. Aquests sistemes van començar la seua incursió en els vehicles a partir de 2012.

En 2015, la majoria de cotxes de gamma mitjana ja disposen de sistemes ADAS. Ara, des de 2022, tots els nous models portarà incorporats huit sistemes ADAS d’acord amb les normes de la Unió Europea i hauran de passar la revisió en la ITV. Segons la Direcció General de Trànsit, els sistemes ADAS redueixen el risc d’accidents en carretera en un 57%.

Respecte als ADAS, les estaciones d’ITV hauran d’estar preparades, d’una banda, per a revisar  aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció. En concret, aquests sistemes són: l’assistent de velocitat intel·ligent, el detector de fatiga, el sistema de frenat d’emergència, amb detecció de vehicles i vianants, l’assistent de manteniment de carril, el detector d’obstacles marxa arrere, l’avís d’angle mort, el registrador de dades i l’alcoholímetre anti arrancada (aquest últim solo en determinats vehicles).

S’incorporen les proves de sorolls en el tub d’escapament

 

Fins a enguany, la prova de soroll del tub d’escapament només es feia en motocicletes, aquest 2022, els cotxes també passaran per aquesta prova. La DGT indica que el 80% dels sorolls en l’entorn urbà són causats pel trànsit. La prova de sorolls és aleatòria enguany i en 2023 passarà a ser obligatòria en tota la Unió Europea.

Prendran aquells models que siguen més susceptibles de ser sorollosos, per la qual cosa s’apunta, de manera general, cap als vehicles més antics.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.

El jutge manté l’arxivament del cas per l’incendi de Campanar al no veure indicis nous

El jutge d'Instrucció manté l'arxivament provisional de la causa per l'incendi de Campanar en considerar que l'informe pericial dels afectats no aporta dades noves ni rellevants.

El excomisionado de la dana refusa comparéixer en la comissió de Les Corts

El excomisionado del Govern per a la dana, José María Ángel, rebutja acudir a la comissió d'investigació de Les Corts en considerar que només les Corts Generals poden controlar-li, la qual cosa el PP interpreta com un boicot de l'Executiu.
Anuncios