11.8 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Conéixes les dos noves proves per a poder passar la ITV amb el teu cotxe en 2022?

La tecnologia en el món de l’automòbil avança a un ritme veloç i, al seu torn, s’imposen cada vegada més noves restriccions mediambientals a aquests. Les ITV, com mig per a controlar que els vehicles compleixen amb les exigències mínimes per a continuar circulant, s’han d’adaptar a tots aquests canvis, i és justament el que els succeirà al llarg d’aquest 2022.

La normativa europea exigeix als fabricants d’automòbils que, a partir d’aquest 2022, tots els cotxes de nova homologació incorporen de sèrie un total de 8 assistents de seguretat, els coneguts com ADAS. Al seu torn, el legislador europeu obligarà a partir del 2023 al fet que tots els vehicles passen per una prova de sorolls del tub d’escapament.

 

Què se’ls exigeix a les ITV en aquest 2022?

 

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presenta de dos noves novetats per a passar les proves aquest 2022. La normativa a Europa demanda als fabricants de vehicles que, des de 2022, tots els cotxes amb nova homologació incorporen huit assistents de seguretat anomenats ADAS. Per això, hauran de revisar-se aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció.

La segona de les noves proves està relacionada amb el soroll. Els conductors hauran de passar una prova aleatòria de sorolls del tub d’escapament. Fins a l’any passat només realitzaven aquesta prova les motocicletes. L’objectiu de la DGT és arribar a l’any 2050 amb zero morts en accidents de trànsit.

 

Què són els ADAS?

 

Els sistemes avançats per a la conducció ADAS són un sistema que proporciona ajuda al conductor. Té la finalitat de millorar la seguretat viària, evitar accidents de trànsit en les carreteres i reduir les morts. Aquests sistemes van començar la seua incursió en els vehicles a partir de 2012.

En 2015, la majoria de cotxes de gamma mitjana ja disposen de sistemes ADAS. Ara, des de 2022, tots els nous models portarà incorporats huit sistemes ADAS d’acord amb les normes de la Unió Europea i hauran de passar la revisió en la ITV. Segons la Direcció General de Trànsit, els sistemes ADAS redueixen el risc d’accidents en carretera en un 57%.

Respecte als ADAS, les estaciones d’ITV hauran d’estar preparades, d’una banda, per a revisar  aquests sistemes avançats d’assistència a la conducció. En concret, aquests sistemes són: l’assistent de velocitat intel·ligent, el detector de fatiga, el sistema de frenat d’emergència, amb detecció de vehicles i vianants, l’assistent de manteniment de carril, el detector d’obstacles marxa arrere, l’avís d’angle mort, el registrador de dades i l’alcoholímetre anti arrancada (aquest últim solo en determinats vehicles).

S’incorporen les proves de sorolls en el tub d’escapament

 

Fins a enguany, la prova de soroll del tub d’escapament només es feia en motocicletes, aquest 2022, els cotxes també passaran per aquesta prova. La DGT indica que el 80% dels sorolls en l’entorn urbà són causats pel trànsit. La prova de sorolls és aleatòria enguany i en 2023 passarà a ser obligatòria en tota la Unió Europea.

Prendran aquells models que siguen més susceptibles de ser sorollosos, per la qual cosa s’apunta, de manera general, cap als vehicles més antics.
 

Últimes notícies

Les discoteques valencianes preveuen un 4,5% més de facturació este Nadal

Les discoteques de València encaren la campanya amb optimisme i anticipen un 4,5% més de facturació. L'avançament de les celebracions i la prevenda sostenen el repunt.

Catalá defén el canvi de la titlla a València per una qüestió d’identitat

L'alcaldessa ha defés que València passe a escriure's Valéncia en valencià per a reflectir la pronunciació tancada i ha assegurat que el tràmit no tindrà dificultats.

Detingut per incendiar 18 contenidors i danyar 32 vehicles a València

La Policia Nacional ha arrestat de matinada a un home de 45 anys a València després d'una cadena d'incendis que ha calcinat 18 contenidors i danyat 32 vehicles i tres façanes. Ha ocorregut al carrer Jerònim Gal·lés, on els veïns han alertat al 091 i els bombers han sufocat els focus.

València destinarà 14 milions perquè no puge el preu del transport

L'Ajuntament de València ha anunciat que cobrirà amb pressupost propi la part de les ajudes estatals no finançada per no tindre ZBE. Destinarà 14 milions per a mantindre els descomptes i evitar pujades l'any vinent.

Mercadona lidera la quota de productes de Nadal amb un 19,6% i Carrefour s’acosta

Mercadona encapçala les vendes nadalenques amb un 19,6% i Carrefour aconseguix el 14,8%, segons Worldpanel. La compra en línia a penes suposa el 1,6% del total.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en La Marina (Elx); la Guàrdia Civil a prop a dos sospitosos

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després d'una pallissa en la pedania de La Marina. La Guàrdia Civil ha voltat una vivenda on romanen dos sospitosos a l'espera de detenció.

Cel nuvolós, gelades febles i ratxes molt fortes en zones exposades de l’interior

Jornada de núvols amb pluges febles i cota de neu a l'alça; el vent del nord-oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior. El dimecres hi haurà ruixats en el litoral sud de València i nord d'Alacant i gelades a l'interior.

Ha mort un treballador de 52 anys després d’una caiguda en una empresa d’Albal

Un treballador de 52 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una empresa d'Albal. El SAMU no va aconseguir reanimar-lo i la Guàrdia Civil investiga les causes.