Un dron vigila les urbanitzacions de Picassent per a combatre els robatoris

 

L’Ajuntament de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), a través de la Policia Local, està portant a terme diverses accions de control i vigilància al llarg de tot el municipi.

 

Segons han explicat fonts de l’Ajuntament de Picassent, ara, amb l’inici de la campanya agrícola i donada l’extensió del terme municipal, els dos drons adquirits pel consistori també s’han convertit en ferramentes molt útils per a fer accions de control a les urbanitzacions per evitar els robatoris.

 

Es tracta d’una tecnologia molt innovadora, de la que, tal com manifesta el regidor de l’àrea de Seguretat Ciutadana, Salvador Morató, està deixant molt bons resultats. «Els drons ens permeten arribar a on els recursos humans no arriben i és controlar des de l’aire què passa en tot moment al llarg dels quasi 86 quilòmetres quadrats que conformen el nostre terme municipal».

 

Des de l’Ajuntament de Picassent insistixen en el fet que sis membres de la Policia Local de la localitat han fet diferents cursos de formació i s’han format com a pilots. Açò ha permès que tots els torns de treball compten amb un expert en vol de drons que podran usar este aparell quan siga necessari.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.