11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Un dron vigila les urbanitzacions de Picassent per a combatre els robatoris

 

L’Ajuntament de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), a través de la Policia Local, està portant a terme diverses accions de control i vigilància al llarg de tot el municipi.

 

Segons han explicat fonts de l’Ajuntament de Picassent, ara, amb l’inici de la campanya agrícola i donada l’extensió del terme municipal, els dos drons adquirits pel consistori també s’han convertit en ferramentes molt útils per a fer accions de control a les urbanitzacions per evitar els robatoris.

 

Es tracta d’una tecnologia molt innovadora, de la que, tal com manifesta el regidor de l’àrea de Seguretat Ciutadana, Salvador Morató, està deixant molt bons resultats. «Els drons ens permeten arribar a on els recursos humans no arriben i és controlar des de l’aire què passa en tot moment al llarg dels quasi 86 quilòmetres quadrats que conformen el nostre terme municipal».

 

Des de l’Ajuntament de Picassent insistixen en el fet que sis membres de la Policia Local de la localitat han fet diferents cursos de formació i s’han format com a pilots. Açò ha permès que tots els torns de treball compten amb un expert en vol de drons que podran usar este aparell quan siga necessari.

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.