Educació activa en juliol l’admissió per al pròxim curs en les EOI valencianes

Imatge d'una aula d'universitat amb alumnes fent un examen

Imatge d’arxiu | acn

 

La Conselleria d’Educació ha publicat en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’ (DOGV) el calendari i el procés d’admissió i de matriculació per al curs 2020-2021 dels diferents ensenyaments d’idiomes que s’impartixen en les escoles oficials d’idiomes (EOI) valencianes. En este enllaç es pot consultar tota la informació detallada sobre el procediment.

 

Per a l’alumnat matriculat en les EOI durant el curs 2019-2020, i l’alumnat que ha superat una prova de certificació o prova homologada, el termini de sol·licitud d’admissió estarà obert del 3 al 14 de juliol. Esta s’ha de fer telemàticament en este web. El sol·licitant pot escollir un màxim de tres idiomes i fins a 50 combinacions horàries amb la possibilitat de seleccionar diferents escoles.

 

Procés de la matrícula

A partir del 3 de juliol les persones que vulguen sol·licitar l’admissió s’han de generar la clau per a fer la tramitació telemàtica en la finestra ‘clau admissió’ del web. Es demanarà el número de DNI, el número de suport IDESP (codi de 9 lletres i números que hi ha en el DNI), la data de naixement, l’acceptació de comprovació del Ministeri de l’Interior i una adreça de correu electrònic.

 

La ciutadania estrangera, que no té DNI, ha d’omplir les mateixes dades però amb el seu NIE. A banda de posar el NIE, cal omplir una casella amb el número de suport IXESP (codi inclòs en les targetes d’estrangers i permisos de residència), i les mateixes coses que les nomenades abans.

 

A partir d’ací es pot fer tota la tramitació telemàtica des de casa en la finestra ‘procés d’admissió’ del web, en l’apartat dedicat a EOI, i els sol·licitants es poden també descarregar un manual d’instruccions per a fer cada pas. El mateix 3 de juliol es publicaran les vacants provisionals, i el 17 de juliol es podran consultar telemàticament els resultats de l’adjudicació de vacants per a l’alumnat.

 

Una volta establit l’ordre, els candidats que hagen obtingut plaça han de formalitzar la matrícula durant el període del 20 de juliol al 9 de setembre. Dins d’este període, cada EOI ha d’establir, i publicar en la seua web, el calendari concret de formalització i lliurament de la documentació requerida per a completar la matrícula.

 

A demés, els dies 10 i 11 de setembre les EOI matricularan físicament amb cita prèvia l’alumnat que haja quedat en llista d’espera en l’adjudicació del 17 de juliol, segons l’ordre assignat per l’assistent telemàtic. Del 15 al 17 de setembre s’obrirà el segon període d’admissió i matriculació corresponent en la convocatòria extraordinària de les vacants d’idiomes i cursos disponibles.

 

Proves de nivell

D’altra banda, l’alumnat que acredite un domini suficient de les competències d’un idioma es pot incorporar a qualsevol curs si supera una prova de nivell. La inscripció a esta prova es podrà efectuar de l’11 de juny al 16 de juny per a la convocatòria ordinària, i de l’1 al 6 de setembre per a la convocatòria extraordinària.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.