Educació activa en juliol l’admissió per al pròxim curs en les EOI valencianes

Imatge d'una aula d'universitat amb alumnes fent un examen

Imatge d’arxiu | acn

 

La Conselleria d’Educació ha publicat en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’ (DOGV) el calendari i el procés d’admissió i de matriculació per al curs 2020-2021 dels diferents ensenyaments d’idiomes que s’impartixen en les escoles oficials d’idiomes (EOI) valencianes. En este enllaç es pot consultar tota la informació detallada sobre el procediment.

 

Per a l’alumnat matriculat en les EOI durant el curs 2019-2020, i l’alumnat que ha superat una prova de certificació o prova homologada, el termini de sol·licitud d’admissió estarà obert del 3 al 14 de juliol. Esta s’ha de fer telemàticament en este web. El sol·licitant pot escollir un màxim de tres idiomes i fins a 50 combinacions horàries amb la possibilitat de seleccionar diferents escoles.

 

Procés de la matrícula

A partir del 3 de juliol les persones que vulguen sol·licitar l’admissió s’han de generar la clau per a fer la tramitació telemàtica en la finestra ‘clau admissió’ del web. Es demanarà el número de DNI, el número de suport IDESP (codi de 9 lletres i números que hi ha en el DNI), la data de naixement, l’acceptació de comprovació del Ministeri de l’Interior i una adreça de correu electrònic.

 

La ciutadania estrangera, que no té DNI, ha d’omplir les mateixes dades però amb el seu NIE. A banda de posar el NIE, cal omplir una casella amb el número de suport IXESP (codi inclòs en les targetes d’estrangers i permisos de residència), i les mateixes coses que les nomenades abans.

 

A partir d’ací es pot fer tota la tramitació telemàtica des de casa en la finestra ‘procés d’admissió’ del web, en l’apartat dedicat a EOI, i els sol·licitants es poden també descarregar un manual d’instruccions per a fer cada pas. El mateix 3 de juliol es publicaran les vacants provisionals, i el 17 de juliol es podran consultar telemàticament els resultats de l’adjudicació de vacants per a l’alumnat.

 

Una volta establit l’ordre, els candidats que hagen obtingut plaça han de formalitzar la matrícula durant el període del 20 de juliol al 9 de setembre. Dins d’este període, cada EOI ha d’establir, i publicar en la seua web, el calendari concret de formalització i lliurament de la documentació requerida per a completar la matrícula.

 

A demés, els dies 10 i 11 de setembre les EOI matricularan físicament amb cita prèvia l’alumnat que haja quedat en llista d’espera en l’adjudicació del 17 de juliol, segons l’ordre assignat per l’assistent telemàtic. Del 15 al 17 de setembre s’obrirà el segon període d’admissió i matriculació corresponent en la convocatòria extraordinària de les vacants d’idiomes i cursos disponibles.

 

Proves de nivell

D’altra banda, l’alumnat que acredite un domini suficient de les competències d’un idioma es pot incorporar a qualsevol curs si supera una prova de nivell. La inscripció a esta prova es podrà efectuar de l’11 de juny al 16 de juny per a la convocatòria ordinària, i de l’1 al 6 de setembre per a la convocatòria extraordinària.

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU