Educació inicia el repartiment de més de 7 milions de mascaretes FFP2 destinades al professorat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de la primera remesa de les 7.296.500 de mascaretes FFP2 que ha adquirit per a abastir, d’ací a final de curs, tot el professorat i personal no docent dels centres educatius sostinguts amb fons públics. El departament del conseller Vicent Marzà invertix 3.051.115 euros en esta compra centralitzada, en què el 48,3 % de les mascaretes són de fabricació valenciana.

 

«Tot i que el protocol del Ministeri de Sanitat continua indicant que, amb caràcter general, n’hi ha prou amb les mascaretes higièniques reutilitzables, esta compra massiva d’FFP2 s’ha fet per a reforçar la seguretat del personal que treballa en els nostres centres educatius, treballadors que són un exemple del compromís diari amb un servici essencial com és l’educació», ha explicat el conseller Vicent Marzà.

 

Durant esta setmana s’ha iniciat la distribució a tots els centres educatius valencians de les primeres 850.000 unitats. Este primer enviament cobrirà 10 dies lectius. Una volta culmine el repartiment d’este lot inicial de 850.000 mascaretes, els enviaments següents aniran fent-se a mesura que es produïsca el lliurament per part de les diferents empreses contractades, d’acord amb la planificació dissenyada per a garantir la cobertura de necessitats de cada mes d’ací fins a juny. En març s’enviaran als centres docents més d’1,8 milions d’FFP2, a l’abril seran més d’1,1 milions i 1.722.000 mascaretes tant al maig com al juny.

 

De les 7.296.500 unitats de mascaretes FFP2 adquirides, 7.216.000 es destinaran a garantir el subministrament d’una mascareta al dia per a cada un dels més de 80.000 docents i personal no docent durant els 88 dies lectius que queden d’ací fins a la fi d’este curs. Les 80.500 restants es reservaran per als tribunals de les oposicions docents de Secundària i altres cossos de professorat que arranquen el pròxim 15 de maig.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.