Educació inicia el repartiment de més de 7 milions de mascaretes FFP2 destinades al professorat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de la primera remesa de les 7.296.500 de mascaretes FFP2 que ha adquirit per a abastir, d’ací a final de curs, tot el professorat i personal no docent dels centres educatius sostinguts amb fons públics. El departament del conseller Vicent Marzà invertix 3.051.115 euros en esta compra centralitzada, en què el 48,3 % de les mascaretes són de fabricació valenciana.

 

«Tot i que el protocol del Ministeri de Sanitat continua indicant que, amb caràcter general, n’hi ha prou amb les mascaretes higièniques reutilitzables, esta compra massiva d’FFP2 s’ha fet per a reforçar la seguretat del personal que treballa en els nostres centres educatius, treballadors que són un exemple del compromís diari amb un servici essencial com és l’educació», ha explicat el conseller Vicent Marzà.

 

Durant esta setmana s’ha iniciat la distribució a tots els centres educatius valencians de les primeres 850.000 unitats. Este primer enviament cobrirà 10 dies lectius. Una volta culmine el repartiment d’este lot inicial de 850.000 mascaretes, els enviaments següents aniran fent-se a mesura que es produïsca el lliurament per part de les diferents empreses contractades, d’acord amb la planificació dissenyada per a garantir la cobertura de necessitats de cada mes d’ací fins a juny. En març s’enviaran als centres docents més d’1,8 milions d’FFP2, a l’abril seran més d’1,1 milions i 1.722.000 mascaretes tant al maig com al juny.

 

De les 7.296.500 unitats de mascaretes FFP2 adquirides, 7.216.000 es destinaran a garantir el subministrament d’una mascareta al dia per a cada un dels més de 80.000 docents i personal no docent durant els 88 dies lectius que queden d’ací fins a la fi d’este curs. Les 80.500 restants es reservaran per als tribunals de les oposicions docents de Secundària i altres cossos de professorat que arranquen el pròxim 15 de maig.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.