Educació inicia el repartiment de més de 7 milions de mascaretes FFP2 destinades al professorat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de la primera remesa de les 7.296.500 de mascaretes FFP2 que ha adquirit per a abastir, d’ací a final de curs, tot el professorat i personal no docent dels centres educatius sostinguts amb fons públics. El departament del conseller Vicent Marzà invertix 3.051.115 euros en esta compra centralitzada, en què el 48,3 % de les mascaretes són de fabricació valenciana.

 

«Tot i que el protocol del Ministeri de Sanitat continua indicant que, amb caràcter general, n’hi ha prou amb les mascaretes higièniques reutilitzables, esta compra massiva d’FFP2 s’ha fet per a reforçar la seguretat del personal que treballa en els nostres centres educatius, treballadors que són un exemple del compromís diari amb un servici essencial com és l’educació», ha explicat el conseller Vicent Marzà.

 

Durant esta setmana s’ha iniciat la distribució a tots els centres educatius valencians de les primeres 850.000 unitats. Este primer enviament cobrirà 10 dies lectius. Una volta culmine el repartiment d’este lot inicial de 850.000 mascaretes, els enviaments següents aniran fent-se a mesura que es produïsca el lliurament per part de les diferents empreses contractades, d’acord amb la planificació dissenyada per a garantir la cobertura de necessitats de cada mes d’ací fins a juny. En març s’enviaran als centres docents més d’1,8 milions d’FFP2, a l’abril seran més d’1,1 milions i 1.722.000 mascaretes tant al maig com al juny.

 

De les 7.296.500 unitats de mascaretes FFP2 adquirides, 7.216.000 es destinaran a garantir el subministrament d’una mascareta al dia per a cada un dels més de 80.000 docents i personal no docent durant els 88 dies lectius que queden d’ací fins a la fi d’este curs. Les 80.500 restants es reservaran per als tribunals de les oposicions docents de Secundària i altres cossos de professorat que arranquen el pròxim 15 de maig.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.