Educació inicia el repartiment de més de 7 milions de mascaretes FFP2 destinades al professorat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat la distribució de la primera remesa de les 7.296.500 de mascaretes FFP2 que ha adquirit per a abastir, d’ací a final de curs, tot el professorat i personal no docent dels centres educatius sostinguts amb fons públics. El departament del conseller Vicent Marzà invertix 3.051.115 euros en esta compra centralitzada, en què el 48,3 % de les mascaretes són de fabricació valenciana.

 

«Tot i que el protocol del Ministeri de Sanitat continua indicant que, amb caràcter general, n’hi ha prou amb les mascaretes higièniques reutilitzables, esta compra massiva d’FFP2 s’ha fet per a reforçar la seguretat del personal que treballa en els nostres centres educatius, treballadors que són un exemple del compromís diari amb un servici essencial com és l’educació», ha explicat el conseller Vicent Marzà.

 

Durant esta setmana s’ha iniciat la distribució a tots els centres educatius valencians de les primeres 850.000 unitats. Este primer enviament cobrirà 10 dies lectius. Una volta culmine el repartiment d’este lot inicial de 850.000 mascaretes, els enviaments següents aniran fent-se a mesura que es produïsca el lliurament per part de les diferents empreses contractades, d’acord amb la planificació dissenyada per a garantir la cobertura de necessitats de cada mes d’ací fins a juny. En març s’enviaran als centres docents més d’1,8 milions d’FFP2, a l’abril seran més d’1,1 milions i 1.722.000 mascaretes tant al maig com al juny.

 

De les 7.296.500 unitats de mascaretes FFP2 adquirides, 7.216.000 es destinaran a garantir el subministrament d’una mascareta al dia per a cada un dels més de 80.000 docents i personal no docent durant els 88 dies lectius que queden d’ací fins a la fi d’este curs. Les 80.500 restants es reservaran per als tribunals de les oposicions docents de Secundària i altres cossos de professorat que arranquen el pròxim 15 de maig.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.