16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Educació obri un web amb tota la informació sobre la tornada a les escoles valencianes

 

Educació de la Generalitat ha activat este web en què es posa a la disposició de la comunitat educativa valenciana tota la informació sobre la tornada a l’escola en condicions de màxima seguretat en este atípic curs 2020-2021.

 

El nou web inclou els protocols de seguretat, higiene i protecció establits en els centres educatius per a fer front al Covid-19, què cal fer en cas de detecció de contagis i respon a preguntes freqüents que es generen sobre la tornada a classe. A demés, disposarà d’un centre d’atenció telefònica els dies que venen per a atendre dubtes també telefònicament.

 

Entre la informació que es pot trobar en la pàgina web hi ha l’obligatorietat de l’alumnat a partir de sis anys de portar mascareta tant en els espais comuns com a les aules. L’ús d’esta mesura de protecció també és obligatori en tot moment per al professorat i per al personal no docent.

 

Grups definits segons l’edat

I també s’explica que l’organització de l’alumnat en les aules des d’Infantil fins a 2n de Primària és en grups de convivència estables de màxim 20 alumnes com a norma general. Són grups d’alumnes que, per l’edat, en l’aula, en el pati i en el menjador no guarden entre ells la distància interpersonal d’1,5 metres.

 

En els altres cursos de Primària, el centre pot haver organitzat els alumnes en grups de convivència estables o fer grups mantenint la distància de seguretat de metre i mig entre alumnes. I quant a les altres etapes educatives, l’alumnat està separat a l’aula a un metre i mig de distància entre companys. En les etapes d’ESO, Batxillerat i FP en la majoria de casos assistixen cada dia a classe, però, en cas que no càpiga tot l’alumnat de l’aula amb la distància interpersonal requerida, hauran d’anar al centre en dies alterns.

Últimes notícies

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.