Educació obri un web amb tota la informació sobre la tornada a les escoles valencianes

 

Educació de la Generalitat ha activat este web en què es posa a la disposició de la comunitat educativa valenciana tota la informació sobre la tornada a l’escola en condicions de màxima seguretat en este atípic curs 2020-2021.

 

El nou web inclou els protocols de seguretat, higiene i protecció establits en els centres educatius per a fer front al Covid-19, què cal fer en cas de detecció de contagis i respon a preguntes freqüents que es generen sobre la tornada a classe. A demés, disposarà d’un centre d’atenció telefònica els dies que venen per a atendre dubtes també telefònicament.

 

Entre la informació que es pot trobar en la pàgina web hi ha l’obligatorietat de l’alumnat a partir de sis anys de portar mascareta tant en els espais comuns com a les aules. L’ús d’esta mesura de protecció també és obligatori en tot moment per al professorat i per al personal no docent.

 

Grups definits segons l’edat

I també s’explica que l’organització de l’alumnat en les aules des d’Infantil fins a 2n de Primària és en grups de convivència estables de màxim 20 alumnes com a norma general. Són grups d’alumnes que, per l’edat, en l’aula, en el pati i en el menjador no guarden entre ells la distància interpersonal d’1,5 metres.

 

En els altres cursos de Primària, el centre pot haver organitzat els alumnes en grups de convivència estables o fer grups mantenint la distància de seguretat de metre i mig entre alumnes. I quant a les altres etapes educatives, l’alumnat està separat a l’aula a un metre i mig de distància entre companys. En les etapes d’ESO, Batxillerat i FP en la majoria de casos assistixen cada dia a classe, però, en cas que no càpiga tot l’alumnat de l’aula amb la distància interpersonal requerida, hauran d’anar al centre en dies alterns.

Últimes notícies

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en un dispositiu contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes.

Un any després de la DANA: 68 mesures del Pla Endavant ja estan acabades i 251 continuen en marxa

Un any després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Pla Endavant ha activat les 343 iniciatives previstes, amb 68 actuacions ja finalitzades i 4.412 milions d’euros mobilitzats.

Nou València de Corberán amb nou joves del planter en la pretemporada a Girona

Carlos Corberán ha convocat nou jugadors del planter per a la concentració de pretemporada del València CF a Girona, mentre el central Cenk Özkacar continua a València pendent del seu futur.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,5 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2,59 milions d’euros del Govern central dins d’un fons de 35 milions per a reforçar l’acollida de menors migrants no acompanyats. Els diners es destinaran a informació, suport psicosocial, escolarització, inserció sociolaboral i ampliació de places d’acollida.

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.