Educació prorroga ‘l’aprovat general’ que va implantar en pandèmia

La pandèmia ha obligat el sistema educatiu a canviar en molts aspectes, les decisions preses es pensaven que serien excepcionals, però no serà així en totes.

La més significativa, la que la repetició de curs fos ‘excepcional’, de nou s’aplicarà en el present curs 2020/2021. I de cara al curs 2021/2022 es manté l’educació per àmbits en primer d’ESO, és a dir, agrupar matèries per àrees de coneixement. I amb la possibilitat d’ampliar este sistema a 2n d’ESO.

La Conselleria d’Educació, que dirigeix Vicent Marzà, va publicar ahir la resolució per a este curs i aspectes per al qual ve (en el cas de l’ESO) d’ensenyaments no universitaris que, bàsicament, manté els criteris d’avaluació i promoció ja implantats al final del passat curs amb motiu de la pandèmia.

 

Principals decisions

La repetició de curs com una cosa extraordinària i només quan siga beneficiós per a l’alumne.

Es manté també l’avaluació contínua, amb la flexibilització del currículum i valoració de les circumstàncies de cada alumne (per la semipresencialitat), i motivació i treball.

Aquells alumnes que van promocionar amb matèries no superades hauran de tenir un pla de reforç el curs següent.

Per a obtenir el Títol de Graduat en ESO, els equips docents hauran d’adoptar les decisions de manera col·legiada i basant-se en l’adquisició dels objectius generals establerts per a l’etapa i el desenvolupament de les competències.

La decisió de titulació, tant en l’avaluació final ordinària com en l’extraordinària, s’ha d’adoptar de manera que permeta a l’alumnat continuar el seu itinerari acadèmic i, en conseqüència, expliquen, «no queda supeditada a la superació de totes les assignatures».

 

Educació per àmbits

També es proposa a mantenir de cara al curs que ve l’educació per àmbits en 1r d’ESO, amb possibilitat d’ampliar-la a 2n d’ESO.

Respecte a l’estructuració dels ensenyaments per àmbits de coneixement, cal recordar que està ja en funcionament a les aules valencianes arran de la situació de la pandèmia amb l’objectiu de «facilitar una transició adequada de tot l’alumnat procedent de sisé de Primària».

El treball per àmbits consisteix a crear grans àrees de coneixement amb assignatures afins o que poden tenir una certa relació entre si, com per exemple els blocs cientificotècnics (Matemàtiques, Naturals i Tecnologia) o el sociolingüístic (Castellà, Valencià, Anglès i Ciències Socials), la qual cosa també permet la codocència en alguns casos (que en una aula hi haja dos professors).

 

Repetir només amb el pendent

Altra de les claus de la resolució que signa Vicent Soler és que es pot obtenir el títol de Batxillerat amb matèries suspeses, però sempre que la nota mitjana de totes les assignatures siga de 5 punts.

L’alumnat que haja de repetir 2n de Batxillerat, podrà fer-lo només d’aquelles assignatures pendents.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.