Educació prorroga ‘l’aprovat general’ que va implantar en pandèmia

La pandèmia ha obligat el sistema educatiu a canviar en molts aspectes, les decisions preses es pensaven que serien excepcionals, però no serà així en totes.

La més significativa, la que la repetició de curs fos ‘excepcional’, de nou s’aplicarà en el present curs 2020/2021. I de cara al curs 2021/2022 es manté l’educació per àmbits en primer d’ESO, és a dir, agrupar matèries per àrees de coneixement. I amb la possibilitat d’ampliar este sistema a 2n d’ESO.

La Conselleria d’Educació, que dirigeix Vicent Marzà, va publicar ahir la resolució per a este curs i aspectes per al qual ve (en el cas de l’ESO) d’ensenyaments no universitaris que, bàsicament, manté els criteris d’avaluació i promoció ja implantats al final del passat curs amb motiu de la pandèmia.

 

Principals decisions

La repetició de curs com una cosa extraordinària i només quan siga beneficiós per a l’alumne.

Es manté també l’avaluació contínua, amb la flexibilització del currículum i valoració de les circumstàncies de cada alumne (per la semipresencialitat), i motivació i treball.

Aquells alumnes que van promocionar amb matèries no superades hauran de tenir un pla de reforç el curs següent.

Per a obtenir el Títol de Graduat en ESO, els equips docents hauran d’adoptar les decisions de manera col·legiada i basant-se en l’adquisició dels objectius generals establerts per a l’etapa i el desenvolupament de les competències.

La decisió de titulació, tant en l’avaluació final ordinària com en l’extraordinària, s’ha d’adoptar de manera que permeta a l’alumnat continuar el seu itinerari acadèmic i, en conseqüència, expliquen, «no queda supeditada a la superació de totes les assignatures».

 

Educació per àmbits

També es proposa a mantenir de cara al curs que ve l’educació per àmbits en 1r d’ESO, amb possibilitat d’ampliar-la a 2n d’ESO.

Respecte a l’estructuració dels ensenyaments per àmbits de coneixement, cal recordar que està ja en funcionament a les aules valencianes arran de la situació de la pandèmia amb l’objectiu de «facilitar una transició adequada de tot l’alumnat procedent de sisé de Primària».

El treball per àmbits consisteix a crear grans àrees de coneixement amb assignatures afins o que poden tenir una certa relació entre si, com per exemple els blocs cientificotècnics (Matemàtiques, Naturals i Tecnologia) o el sociolingüístic (Castellà, Valencià, Anglès i Ciències Socials), la qual cosa també permet la codocència en alguns casos (que en una aula hi haja dos professors).

 

Repetir només amb el pendent

Altra de les claus de la resolució que signa Vicent Soler és que es pot obtenir el títol de Batxillerat amb matèries suspeses, però sempre que la nota mitjana de totes les assignatures siga de 5 punts.

L’alumnat que haja de repetir 2n de Batxillerat, podrà fer-lo només d’aquelles assignatures pendents.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.