Educació prorroga ‘l’aprovat general’ que va implantar en pandèmia

La pandèmia ha obligat el sistema educatiu a canviar en molts aspectes, les decisions preses es pensaven que serien excepcionals, però no serà així en totes.

La més significativa, la que la repetició de curs fos ‘excepcional’, de nou s’aplicarà en el present curs 2020/2021. I de cara al curs 2021/2022 es manté l’educació per àmbits en primer d’ESO, és a dir, agrupar matèries per àrees de coneixement. I amb la possibilitat d’ampliar este sistema a 2n d’ESO.

La Conselleria d’Educació, que dirigeix Vicent Marzà, va publicar ahir la resolució per a este curs i aspectes per al qual ve (en el cas de l’ESO) d’ensenyaments no universitaris que, bàsicament, manté els criteris d’avaluació i promoció ja implantats al final del passat curs amb motiu de la pandèmia.

 

Principals decisions

La repetició de curs com una cosa extraordinària i només quan siga beneficiós per a l’alumne.

Es manté també l’avaluació contínua, amb la flexibilització del currículum i valoració de les circumstàncies de cada alumne (per la semipresencialitat), i motivació i treball.

Aquells alumnes que van promocionar amb matèries no superades hauran de tenir un pla de reforç el curs següent.

Per a obtenir el Títol de Graduat en ESO, els equips docents hauran d’adoptar les decisions de manera col·legiada i basant-se en l’adquisició dels objectius generals establerts per a l’etapa i el desenvolupament de les competències.

La decisió de titulació, tant en l’avaluació final ordinària com en l’extraordinària, s’ha d’adoptar de manera que permeta a l’alumnat continuar el seu itinerari acadèmic i, en conseqüència, expliquen, «no queda supeditada a la superació de totes les assignatures».

 

Educació per àmbits

També es proposa a mantenir de cara al curs que ve l’educació per àmbits en 1r d’ESO, amb possibilitat d’ampliar-la a 2n d’ESO.

Respecte a l’estructuració dels ensenyaments per àmbits de coneixement, cal recordar que està ja en funcionament a les aules valencianes arran de la situació de la pandèmia amb l’objectiu de «facilitar una transició adequada de tot l’alumnat procedent de sisé de Primària».

El treball per àmbits consisteix a crear grans àrees de coneixement amb assignatures afins o que poden tenir una certa relació entre si, com per exemple els blocs cientificotècnics (Matemàtiques, Naturals i Tecnologia) o el sociolingüístic (Castellà, Valencià, Anglès i Ciències Socials), la qual cosa també permet la codocència en alguns casos (que en una aula hi haja dos professors).

 

Repetir només amb el pendent

Altra de les claus de la resolució que signa Vicent Soler és que es pot obtenir el títol de Batxillerat amb matèries suspeses, però sempre que la nota mitjana de totes les assignatures siga de 5 punts.

L’alumnat que haja de repetir 2n de Batxillerat, podrà fer-lo només d’aquelles assignatures pendents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.