Educació prorroga ‘l’aprovat general’ que va implantar en pandèmia

La pandèmia ha obligat el sistema educatiu a canviar en molts aspectes, les decisions preses es pensaven que serien excepcionals, però no serà així en totes.

La més significativa, la que la repetició de curs fos ‘excepcional’, de nou s’aplicarà en el present curs 2020/2021. I de cara al curs 2021/2022 es manté l’educació per àmbits en primer d’ESO, és a dir, agrupar matèries per àrees de coneixement. I amb la possibilitat d’ampliar este sistema a 2n d’ESO.

La Conselleria d’Educació, que dirigeix Vicent Marzà, va publicar ahir la resolució per a este curs i aspectes per al qual ve (en el cas de l’ESO) d’ensenyaments no universitaris que, bàsicament, manté els criteris d’avaluació i promoció ja implantats al final del passat curs amb motiu de la pandèmia.

 

Principals decisions

La repetició de curs com una cosa extraordinària i només quan siga beneficiós per a l’alumne.

Es manté també l’avaluació contínua, amb la flexibilització del currículum i valoració de les circumstàncies de cada alumne (per la semipresencialitat), i motivació i treball.

Aquells alumnes que van promocionar amb matèries no superades hauran de tenir un pla de reforç el curs següent.

Per a obtenir el Títol de Graduat en ESO, els equips docents hauran d’adoptar les decisions de manera col·legiada i basant-se en l’adquisició dels objectius generals establerts per a l’etapa i el desenvolupament de les competències.

La decisió de titulació, tant en l’avaluació final ordinària com en l’extraordinària, s’ha d’adoptar de manera que permeta a l’alumnat continuar el seu itinerari acadèmic i, en conseqüència, expliquen, «no queda supeditada a la superació de totes les assignatures».

 

Educació per àmbits

També es proposa a mantenir de cara al curs que ve l’educació per àmbits en 1r d’ESO, amb possibilitat d’ampliar-la a 2n d’ESO.

Respecte a l’estructuració dels ensenyaments per àmbits de coneixement, cal recordar que està ja en funcionament a les aules valencianes arran de la situació de la pandèmia amb l’objectiu de «facilitar una transició adequada de tot l’alumnat procedent de sisé de Primària».

El treball per àmbits consisteix a crear grans àrees de coneixement amb assignatures afins o que poden tenir una certa relació entre si, com per exemple els blocs cientificotècnics (Matemàtiques, Naturals i Tecnologia) o el sociolingüístic (Castellà, Valencià, Anglès i Ciències Socials), la qual cosa també permet la codocència en alguns casos (que en una aula hi haja dos professors).

 

Repetir només amb el pendent

Altra de les claus de la resolució que signa Vicent Soler és que es pot obtenir el títol de Batxillerat amb matèries suspeses, però sempre que la nota mitjana de totes les assignatures siga de 5 punts.

L’alumnat que haja de repetir 2n de Batxillerat, podrà fer-lo només d’aquelles assignatures pendents.

Últimes notícies

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.

L’Elx manté els entrenaments tot i l’alerta roja per calor extrema a Alacant

El primer equip de l’Elx ha continuat entrenant-se amb normalitat malgrat l’alerta roja per temperatures extremes a la província d’Alacant, encara que el club estudia retocar horaris, sobretot en el futbol base.

El Nou Mestalla prepara l’alçament mil·limètric de la coberta amb 100 gats hidràulics

Les obres del Nou Mestalla afrontaran en agost l’alçament de la coberta, de 4.800 tones, amb 100 gats hidràulics sincronitzats sobre 50 pilars.

RunCáncer València supera els 3,5 milions recaptats per a la investigació contra el càncer

El circuit RunCáncer València ha superat els 3,5 milions d’euros recaptats en onze anys, amb més de 770.000 participants i 49 projectes d’investigació finançats.

Sánchez visitarà Ford Almussafes en plena preparació del nou Bronco i amb l’acord amb Geely a punt

Pedro Sánchez visitarà dijous la planta de Ford a Almussafes, que acaba enguany el Mecanisme Red, es prepara per al nou Bronco de 2028 i ultima un acord amb Geely.