Educació prorroga ‘l’aprovat general’ que va implantar en pandèmia

La pandèmia ha obligat el sistema educatiu a canviar en molts aspectes, les decisions preses es pensaven que serien excepcionals, però no serà així en totes.

La més significativa, la que la repetició de curs fos ‘excepcional’, de nou s’aplicarà en el present curs 2020/2021. I de cara al curs 2021/2022 es manté l’educació per àmbits en primer d’ESO, és a dir, agrupar matèries per àrees de coneixement. I amb la possibilitat d’ampliar este sistema a 2n d’ESO.

La Conselleria d’Educació, que dirigeix Vicent Marzà, va publicar ahir la resolució per a este curs i aspectes per al qual ve (en el cas de l’ESO) d’ensenyaments no universitaris que, bàsicament, manté els criteris d’avaluació i promoció ja implantats al final del passat curs amb motiu de la pandèmia.

 

Principals decisions

La repetició de curs com una cosa extraordinària i només quan siga beneficiós per a l’alumne.

Es manté també l’avaluació contínua, amb la flexibilització del currículum i valoració de les circumstàncies de cada alumne (per la semipresencialitat), i motivació i treball.

Aquells alumnes que van promocionar amb matèries no superades hauran de tenir un pla de reforç el curs següent.

Per a obtenir el Títol de Graduat en ESO, els equips docents hauran d’adoptar les decisions de manera col·legiada i basant-se en l’adquisició dels objectius generals establerts per a l’etapa i el desenvolupament de les competències.

La decisió de titulació, tant en l’avaluació final ordinària com en l’extraordinària, s’ha d’adoptar de manera que permeta a l’alumnat continuar el seu itinerari acadèmic i, en conseqüència, expliquen, «no queda supeditada a la superació de totes les assignatures».

 

Educació per àmbits

També es proposa a mantenir de cara al curs que ve l’educació per àmbits en 1r d’ESO, amb possibilitat d’ampliar-la a 2n d’ESO.

Respecte a l’estructuració dels ensenyaments per àmbits de coneixement, cal recordar que està ja en funcionament a les aules valencianes arran de la situació de la pandèmia amb l’objectiu de «facilitar una transició adequada de tot l’alumnat procedent de sisé de Primària».

El treball per àmbits consisteix a crear grans àrees de coneixement amb assignatures afins o que poden tenir una certa relació entre si, com per exemple els blocs cientificotècnics (Matemàtiques, Naturals i Tecnologia) o el sociolingüístic (Castellà, Valencià, Anglès i Ciències Socials), la qual cosa també permet la codocència en alguns casos (que en una aula hi haja dos professors).

 

Repetir només amb el pendent

Altra de les claus de la resolució que signa Vicent Soler és que es pot obtenir el títol de Batxillerat amb matèries suspeses, però sempre que la nota mitjana de totes les assignatures siga de 5 punts.

L’alumnat que haja de repetir 2n de Batxillerat, podrà fer-lo només d’aquelles assignatures pendents.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.