Emergències activa un dispositiu especial per la Setmana Santa i el fort episodi de pluges

112

Emergències 112 | Generalitat Valenciana

 

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències activa el dispositiu especial de Setmana Santa amb el reforç d’un 7% dels torns del personal del telèfon d’Emergències 112 i la intensificació de la vigilància de superfície forestal i demana precaució davant l’arribada de ruixats i tempestes fortes.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències ha emés un avís especial pel risc de pluges nivell groc a partir de demà a les províncies de Castelló i a l’interior i litoral nord de València, i risc de fenomen costaner en el litoral d’Alacant.

 

En l’avís recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aqueixos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.

 

Segons la previsió meteorològica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) les pluges seran persistents i la inestabilitat es prolongarà durant diversos dies en gran part de la Comunitat Valenciana.

 

El director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha recordat que «s’haurà de prestar especial atenció a les precipitacions acumulades».

 

Ángel ha apel·lat a la precaució i responsabilitat ciutadana, fonamentals en dies festius com els que vénen i a més amb fortes pluges en els quals «a més dels desplaçaments per carretera, se suma la gran afluència a zones d’esplai com a muntanyes, parcs naturals o costes on cal augmentar la vigilància i al mateix temps demanar a ciutadans i turistes que ens visiten que eviten riscos innecessaris que puguen ocasionar accidents de trànsit, incendis o rescats a la muntanya».

 

Dispositiu de Setmana Santa i Pasqua

Les mesures especials començaran a aplicar-se a partir del dijous Sant, i es prolongaran fins al 29 d’abril, amb la possibilitat d’ampliar-ho fins a l’1 de maig. Es farà a través d’un dispositiu coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències compost per més de 800 efectius dels diferents organismes.

 

Durant aquests dies, independentment del nivell de preemergència d’incendis forestals, s’adoptaran mesures preventives com si fóra nivell 3 de preemergència, risc extrem d’incendis forestals. Això implica la prohibició de crema en els terrenys forestals, contigus o amb una proximitat menor a 500 metres d’activitats com la crema de marges de cultius o restes agrícoles i forestals; crema de canyar o matolls lligats a aprofitament ramader, cinegètic o un altre tipus; i operacions de destil·lació de plantes aromàtiques.

 

Les cremes aprovades en plans locals, així com totes les cremes ja concedides per al mateix període quedaran suspeses. Del 18 al 29 d’abril es podran utilitzar els llocs preparats i habilitats a aquest efecte dins de les recreacions forestals sempre que no s’establisca un nivell 3 de Preemergència de risc d’incendis. Diàriament el nivell de risc d’incendis es pot consultar a través de la web del Centre de Coordinació d’Emergències, consultar ací, o través del seu compte de Twitter @GVA112.

 

Entre les mesures planificades de vigilància, s’inclouen diversos vols diaris que recorreran tota la Comunitat Valenciana durant dos o tres hores en funció del nivell de risc d’incendis, llevat que les aeronaus no puguen volar a causa de les condicions meteorològiques adverses o estiguen participant en incendis forestals actius.

 

Reforç de la Sala del 112

El reforç dels torns de treball de la sala d’atenció de trucades del 112 coincideix amb la posada en marxa de l’operació especial de Trànsit de la Direcció General de Trànsit que preveu prop de dos milions de desplaçaments de vehicles en la Comunitat Valenciana.

 

En aquest sentit, la sala del 112 pot ampliar o reduir el seu personal en funció del volum de trucades gràcies al seu «dimensionament». D’aquesta forma, està previst una major incorporació de personal en els dies de més desplaçaments com són demà dijous 18 d’abril, en el qual el reforç és del 12% o el diumenge 21, amb un 8% més de personal entre operadors, coordinadors i supervisors.

Últimes notícies

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.

Lidl, DIA i Consum guanyen quota mentre Mercadona i Carrefour es frenen

Lidl, DIA i Consum s’han situat com les cadenes de supermercats que més quota han guanyat fins agost, mentre Mercadona i Carrefour mantenen posicions estables en un context de consumidors més sensibles al preu.