Emergències activa un dispositiu especial per la Setmana Santa i el fort episodi de pluges

112

Emergències 112 | Generalitat Valenciana

 

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències activa el dispositiu especial de Setmana Santa amb el reforç d’un 7% dels torns del personal del telèfon d’Emergències 112 i la intensificació de la vigilància de superfície forestal i demana precaució davant l’arribada de ruixats i tempestes fortes.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències ha emés un avís especial pel risc de pluges nivell groc a partir de demà a les províncies de Castelló i a l’interior i litoral nord de València, i risc de fenomen costaner en el litoral d’Alacant.

 

En l’avís recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aqueixos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.

 

Segons la previsió meteorològica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) les pluges seran persistents i la inestabilitat es prolongarà durant diversos dies en gran part de la Comunitat Valenciana.

 

El director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha recordat que «s’haurà de prestar especial atenció a les precipitacions acumulades».

 

Ángel ha apel·lat a la precaució i responsabilitat ciutadana, fonamentals en dies festius com els que vénen i a més amb fortes pluges en els quals «a més dels desplaçaments per carretera, se suma la gran afluència a zones d’esplai com a muntanyes, parcs naturals o costes on cal augmentar la vigilància i al mateix temps demanar a ciutadans i turistes que ens visiten que eviten riscos innecessaris que puguen ocasionar accidents de trànsit, incendis o rescats a la muntanya».

 

Dispositiu de Setmana Santa i Pasqua

Les mesures especials començaran a aplicar-se a partir del dijous Sant, i es prolongaran fins al 29 d’abril, amb la possibilitat d’ampliar-ho fins a l’1 de maig. Es farà a través d’un dispositiu coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències compost per més de 800 efectius dels diferents organismes.

 

Durant aquests dies, independentment del nivell de preemergència d’incendis forestals, s’adoptaran mesures preventives com si fóra nivell 3 de preemergència, risc extrem d’incendis forestals. Això implica la prohibició de crema en els terrenys forestals, contigus o amb una proximitat menor a 500 metres d’activitats com la crema de marges de cultius o restes agrícoles i forestals; crema de canyar o matolls lligats a aprofitament ramader, cinegètic o un altre tipus; i operacions de destil·lació de plantes aromàtiques.

 

Les cremes aprovades en plans locals, així com totes les cremes ja concedides per al mateix període quedaran suspeses. Del 18 al 29 d’abril es podran utilitzar els llocs preparats i habilitats a aquest efecte dins de les recreacions forestals sempre que no s’establisca un nivell 3 de Preemergència de risc d’incendis. Diàriament el nivell de risc d’incendis es pot consultar a través de la web del Centre de Coordinació d’Emergències, consultar ací, o través del seu compte de Twitter @GVA112.

 

Entre les mesures planificades de vigilància, s’inclouen diversos vols diaris que recorreran tota la Comunitat Valenciana durant dos o tres hores en funció del nivell de risc d’incendis, llevat que les aeronaus no puguen volar a causa de les condicions meteorològiques adverses o estiguen participant en incendis forestals actius.

 

Reforç de la Sala del 112

El reforç dels torns de treball de la sala d’atenció de trucades del 112 coincideix amb la posada en marxa de l’operació especial de Trànsit de la Direcció General de Trànsit que preveu prop de dos milions de desplaçaments de vehicles en la Comunitat Valenciana.

 

En aquest sentit, la sala del 112 pot ampliar o reduir el seu personal en funció del volum de trucades gràcies al seu «dimensionament». D’aquesta forma, està previst una major incorporació de personal en els dies de més desplaçaments com són demà dijous 18 d’abril, en el qual el reforç és del 12% o el diumenge 21, amb un 8% més de personal entre operadors, coordinadors i supervisors.

Últimes notícies

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.