Emergències activa un dispositiu especial per la Setmana Santa i el fort episodi de pluges

112

Emergències 112 | Generalitat Valenciana

 

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències activa el dispositiu especial de Setmana Santa amb el reforç d’un 7% dels torns del personal del telèfon d’Emergències 112 i la intensificació de la vigilància de superfície forestal i demana precaució davant l’arribada de ruixats i tempestes fortes.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències ha emés un avís especial pel risc de pluges nivell groc a partir de demà a les províncies de Castelló i a l’interior i litoral nord de València, i risc de fenomen costaner en el litoral d’Alacant.

 

En l’avís recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aqueixos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.

 

Segons la previsió meteorològica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) les pluges seran persistents i la inestabilitat es prolongarà durant diversos dies en gran part de la Comunitat Valenciana.

 

El director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha recordat que «s’haurà de prestar especial atenció a les precipitacions acumulades».

 

Ángel ha apel·lat a la precaució i responsabilitat ciutadana, fonamentals en dies festius com els que vénen i a més amb fortes pluges en els quals «a més dels desplaçaments per carretera, se suma la gran afluència a zones d’esplai com a muntanyes, parcs naturals o costes on cal augmentar la vigilància i al mateix temps demanar a ciutadans i turistes que ens visiten que eviten riscos innecessaris que puguen ocasionar accidents de trànsit, incendis o rescats a la muntanya».

 

Dispositiu de Setmana Santa i Pasqua

Les mesures especials començaran a aplicar-se a partir del dijous Sant, i es prolongaran fins al 29 d’abril, amb la possibilitat d’ampliar-ho fins a l’1 de maig. Es farà a través d’un dispositiu coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències compost per més de 800 efectius dels diferents organismes.

 

Durant aquests dies, independentment del nivell de preemergència d’incendis forestals, s’adoptaran mesures preventives com si fóra nivell 3 de preemergència, risc extrem d’incendis forestals. Això implica la prohibició de crema en els terrenys forestals, contigus o amb una proximitat menor a 500 metres d’activitats com la crema de marges de cultius o restes agrícoles i forestals; crema de canyar o matolls lligats a aprofitament ramader, cinegètic o un altre tipus; i operacions de destil·lació de plantes aromàtiques.

 

Les cremes aprovades en plans locals, així com totes les cremes ja concedides per al mateix període quedaran suspeses. Del 18 al 29 d’abril es podran utilitzar els llocs preparats i habilitats a aquest efecte dins de les recreacions forestals sempre que no s’establisca un nivell 3 de Preemergència de risc d’incendis. Diàriament el nivell de risc d’incendis es pot consultar a través de la web del Centre de Coordinació d’Emergències, consultar ací, o través del seu compte de Twitter @GVA112.

 

Entre les mesures planificades de vigilància, s’inclouen diversos vols diaris que recorreran tota la Comunitat Valenciana durant dos o tres hores en funció del nivell de risc d’incendis, llevat que les aeronaus no puguen volar a causa de les condicions meteorològiques adverses o estiguen participant en incendis forestals actius.

 

Reforç de la Sala del 112

El reforç dels torns de treball de la sala d’atenció de trucades del 112 coincideix amb la posada en marxa de l’operació especial de Trànsit de la Direcció General de Trànsit que preveu prop de dos milions de desplaçaments de vehicles en la Comunitat Valenciana.

 

En aquest sentit, la sala del 112 pot ampliar o reduir el seu personal en funció del volum de trucades gràcies al seu «dimensionament». D’aquesta forma, està previst una major incorporació de personal en els dies de més desplaçaments com són demà dijous 18 d’abril, en el qual el reforç és del 12% o el diumenge 21, amb un 8% més de personal entre operadors, coordinadors i supervisors.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU