Emergències activa un dispositiu especial per la Setmana Santa i el fort episodi de pluges

112

Emergències 112 | Generalitat Valenciana

 

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències activa el dispositiu especial de Setmana Santa amb el reforç d’un 7% dels torns del personal del telèfon d’Emergències 112 i la intensificació de la vigilància de superfície forestal i demana precaució davant l’arribada de ruixats i tempestes fortes.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències ha emés un avís especial pel risc de pluges nivell groc a partir de demà a les províncies de Castelló i a l’interior i litoral nord de València, i risc de fenomen costaner en el litoral d’Alacant.

 

En l’avís recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aqueixos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.

 

Segons la previsió meteorològica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) les pluges seran persistents i la inestabilitat es prolongarà durant diversos dies en gran part de la Comunitat Valenciana.

 

El director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha recordat que «s’haurà de prestar especial atenció a les precipitacions acumulades».

 

Ángel ha apel·lat a la precaució i responsabilitat ciutadana, fonamentals en dies festius com els que vénen i a més amb fortes pluges en els quals «a més dels desplaçaments per carretera, se suma la gran afluència a zones d’esplai com a muntanyes, parcs naturals o costes on cal augmentar la vigilància i al mateix temps demanar a ciutadans i turistes que ens visiten que eviten riscos innecessaris que puguen ocasionar accidents de trànsit, incendis o rescats a la muntanya».

 

Dispositiu de Setmana Santa i Pasqua

Les mesures especials començaran a aplicar-se a partir del dijous Sant, i es prolongaran fins al 29 d’abril, amb la possibilitat d’ampliar-ho fins a l’1 de maig. Es farà a través d’un dispositiu coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències compost per més de 800 efectius dels diferents organismes.

 

Durant aquests dies, independentment del nivell de preemergència d’incendis forestals, s’adoptaran mesures preventives com si fóra nivell 3 de preemergència, risc extrem d’incendis forestals. Això implica la prohibició de crema en els terrenys forestals, contigus o amb una proximitat menor a 500 metres d’activitats com la crema de marges de cultius o restes agrícoles i forestals; crema de canyar o matolls lligats a aprofitament ramader, cinegètic o un altre tipus; i operacions de destil·lació de plantes aromàtiques.

 

Les cremes aprovades en plans locals, així com totes les cremes ja concedides per al mateix període quedaran suspeses. Del 18 al 29 d’abril es podran utilitzar els llocs preparats i habilitats a aquest efecte dins de les recreacions forestals sempre que no s’establisca un nivell 3 de Preemergència de risc d’incendis. Diàriament el nivell de risc d’incendis es pot consultar a través de la web del Centre de Coordinació d’Emergències, consultar ací, o través del seu compte de Twitter @GVA112.

 

Entre les mesures planificades de vigilància, s’inclouen diversos vols diaris que recorreran tota la Comunitat Valenciana durant dos o tres hores en funció del nivell de risc d’incendis, llevat que les aeronaus no puguen volar a causa de les condicions meteorològiques adverses o estiguen participant en incendis forestals actius.

 

Reforç de la Sala del 112

El reforç dels torns de treball de la sala d’atenció de trucades del 112 coincideix amb la posada en marxa de l’operació especial de Trànsit de la Direcció General de Trànsit que preveu prop de dos milions de desplaçaments de vehicles en la Comunitat Valenciana.

 

En aquest sentit, la sala del 112 pot ampliar o reduir el seu personal en funció del volum de trucades gràcies al seu «dimensionament». D’aquesta forma, està previst una major incorporació de personal en els dies de més desplaçaments com són demà dijous 18 d’abril, en el qual el reforç és del 12% o el diumenge 21, amb un 8% més de personal entre operadors, coordinadors i supervisors.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.