Emergències activa un dispositiu especial per la Setmana Santa i el fort episodi de pluges

112

Emergències 112 | Generalitat Valenciana

 

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències activa el dispositiu especial de Setmana Santa amb el reforç d’un 7% dels torns del personal del telèfon d’Emergències 112 i la intensificació de la vigilància de superfície forestal i demana precaució davant l’arribada de ruixats i tempestes fortes.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències ha emés un avís especial pel risc de pluges nivell groc a partir de demà a les províncies de Castelló i a l’interior i litoral nord de València, i risc de fenomen costaner en el litoral d’Alacant.

 

En l’avís recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aqueixos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.

 

Segons la previsió meteorològica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) les pluges seran persistents i la inestabilitat es prolongarà durant diversos dies en gran part de la Comunitat Valenciana.

 

El director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha recordat que “s’haurà de prestar especial atenció a les precipitacions acumulades”.

 

Ángel ha apel·lat a la precaució i responsabilitat ciutadana, fonamentals en dies festius com els que vénen i a més amb fortes pluges en els quals “a més dels desplaçaments per carretera, se suma la gran afluència a zones d’esplai com a muntanyes, parcs naturals o costes on cal augmentar la vigilància i al mateix temps demanar a ciutadans i turistes que ens visiten que eviten riscos innecessaris que puguen ocasionar accidents de trànsit, incendis o rescats a la muntanya”.

 

Dispositiu de Setmana Santa i Pasqua

Les mesures especials començaran a aplicar-se a partir del dijous Sant, i es prolongaran fins al 29 d’abril, amb la possibilitat d’ampliar-ho fins a l’1 de maig. Es farà a través d’un dispositiu coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències compost per més de 800 efectius dels diferents organismes.

 

Durant aquests dies, independentment del nivell de preemergència d’incendis forestals, s’adoptaran mesures preventives com si fóra nivell 3 de preemergència, risc extrem d’incendis forestals. Això implica la prohibició de crema en els terrenys forestals, contigus o amb una proximitat menor a 500 metres d’activitats com la crema de marges de cultius o restes agrícoles i forestals; crema de canyar o matolls lligats a aprofitament ramader, cinegètic o un altre tipus; i operacions de destil·lació de plantes aromàtiques.

 

Les cremes aprovades en plans locals, així com totes les cremes ja concedides per al mateix període quedaran suspeses. Del 18 al 29 d’abril es podran utilitzar els llocs preparats i habilitats a aquest efecte dins de les recreacions forestals sempre que no s’establisca un nivell 3 de Preemergència de risc d’incendis. Diàriament el nivell de risc d’incendis es pot consultar a través de la web del Centre de Coordinació d’Emergències, consultar ací, o través del seu compte de Twitter @GVA112.

 

Entre les mesures planificades de vigilància, s’inclouen diversos vols diaris que recorreran tota la Comunitat Valenciana durant dos o tres hores en funció del nivell de risc d’incendis, llevat que les aeronaus no puguen volar a causa de les condicions meteorològiques adverses o estiguen participant en incendis forestals actius.

 

Reforç de la Sala del 112

El reforç dels torns de treball de la sala d’atenció de trucades del 112 coincideix amb la posada en marxa de l’operació especial de Trànsit de la Direcció General de Trànsit que preveu prop de dos milions de desplaçaments de vehicles en la Comunitat Valenciana.

 

En aquest sentit, la sala del 112 pot ampliar o reduir el seu personal en funció del volum de trucades gràcies al seu “dimensionament”. D’aquesta forma, està previst una major incorporació de personal en els dies de més desplaçaments com són demà dijous 18 d’abril, en el qual el reforç és del 12% o el diumenge 21, amb un 8% més de personal entre operadors, coordinadors i supervisors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.