Una empresa valenciana crea una PCR ràpida per als hospitals amb resultats en 40 minuts

 

L’empresa valenciana Ascires Sistemes Genómicos crea la nova ‘PCR Fast Point-of-care’, una prova dissenyada per un equip d’investigadors espanyols que permet conéixer si una persona està infectada per la Covid-19 en 40 minuts i en el mateix punt d’atenció al pacient, amb l’objectiu d’agilitzar la presa de decisions en hospitals.

Este sistema manté el nivell de sensibilitat i especificitat de la PCR convencional, amb una reducció del cost a la mitat i del temps d’obtenció del diagnòstic de 120 minuts a 40 minuts, destaca la companyia en un comunicat.

‘PCR Fast’ està indicada per a entorns mèdics, hospitalaris i assistencials, ja que facilita la classificació i triatge dels pacients pendents de sotmetre’s a una revisió, operació o intervenció.

 

Una evolució de la primera PCR

La reducció de temps es va conseguir gràcies a un nou procediment que optimitza l’extracció tradicional de l’ARN del virus. «A partir d’una xicoteta mostra biològica del tracte respiratori, usem uns reactius molt potents que ens permeten accedir a les molècules d’ARN del virus de manera molt més directa», exposa Antoni Matilla, assessor en genòmica de la Fundació QUAES, impulsada pel grup.

 

D’esta manera, a través del processament de la mostra en un termociclador, la PCR és capaç de detectar el material genètic del virus SARS-CoV-2, responsable de la Covid-19, sense necessitat que siga transportada a un laboratori genètic per al seu processament.

 

Esta prova és una evolució de la primera PCR desenvolupada en abril per Ascires en col·laboració amb el servici de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València. «El nostre equip ha fet un important esforç en matèria de transferència tecnològica i científica per a optimitzar la nostra PCR original a nivell de costos i de terminis», ressalta la directora de Sistemes Genómicos, Mayte Gil.

Últimes notícies

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.