Anuncios

Una empresa valenciana crea una PCR ràpida per als hospitals amb resultats en 40 minuts

 

L’empresa valenciana Ascires Sistemes Genómicos crea la nova ‘PCR Fast Point-of-care’, una prova dissenyada per un equip d’investigadors espanyols que permet conéixer si una persona està infectada per la Covid-19 en 40 minuts i en el mateix punt d’atenció al pacient, amb l’objectiu d’agilitzar la presa de decisions en hospitals.

Este sistema manté el nivell de sensibilitat i especificitat de la PCR convencional, amb una reducció del cost a la mitat i del temps d’obtenció del diagnòstic de 120 minuts a 40 minuts, destaca la companyia en un comunicat.

Anuncios

‘PCR Fast’ està indicada per a entorns mèdics, hospitalaris i assistencials, ja que facilita la classificació i triatge dels pacients pendents de sotmetre’s a una revisió, operació o intervenció.

 

Una evolució de la primera PCR

La reducció de temps es va conseguir gràcies a un nou procediment que optimitza l’extracció tradicional de l’ARN del virus. «A partir d’una xicoteta mostra biològica del tracte respiratori, usem uns reactius molt potents que ens permeten accedir a les molècules d’ARN del virus de manera molt més directa», exposa Antoni Matilla, assessor en genòmica de la Fundació QUAES, impulsada pel grup.

 

D’esta manera, a través del processament de la mostra en un termociclador, la PCR és capaç de detectar el material genètic del virus SARS-CoV-2, responsable de la Covid-19, sense necessitat que siga transportada a un laboratori genètic per al seu processament.

 

Esta prova és una evolució de la primera PCR desenvolupada en abril per Ascires en col·laboració amb el servici de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València. «El nostre equip ha fet un important esforç en matèria de transferència tecnològica i científica per a optimitzar la nostra PCR original a nivell de costos i de terminis», ressalta la directora de Sistemes Genómicos, Mayte Gil.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi confirma que els antioxidants milloren el tractament de la MPOC

Una investigació coordinada per la Universitat de València conclou que els antioxidants, especialment la N-Acetilcisteïna, reduïxen de manera significativa el risc d'empitjorament de la MPOC i reforcen els tractaments habituals.

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.
Anuncios