Una empresa valenciana crea una PCR ràpida per als hospitals amb resultats en 40 minuts

 

L’empresa valenciana Ascires Sistemes Genómicos crea la nova ‘PCR Fast Point-of-care’, una prova dissenyada per un equip d’investigadors espanyols que permet conéixer si una persona està infectada per la Covid-19 en 40 minuts i en el mateix punt d’atenció al pacient, amb l’objectiu d’agilitzar la presa de decisions en hospitals.

Este sistema manté el nivell de sensibilitat i especificitat de la PCR convencional, amb una reducció del cost a la mitat i del temps d’obtenció del diagnòstic de 120 minuts a 40 minuts, destaca la companyia en un comunicat.

‘PCR Fast’ està indicada per a entorns mèdics, hospitalaris i assistencials, ja que facilita la classificació i triatge dels pacients pendents de sotmetre’s a una revisió, operació o intervenció.

 

Una evolució de la primera PCR

La reducció de temps es va conseguir gràcies a un nou procediment que optimitza l’extracció tradicional de l’ARN del virus. «A partir d’una xicoteta mostra biològica del tracte respiratori, usem uns reactius molt potents que ens permeten accedir a les molècules d’ARN del virus de manera molt més directa», exposa Antoni Matilla, assessor en genòmica de la Fundació QUAES, impulsada pel grup.

 

D’esta manera, a través del processament de la mostra en un termociclador, la PCR és capaç de detectar el material genètic del virus SARS-CoV-2, responsable de la Covid-19, sense necessitat que siga transportada a un laboratori genètic per al seu processament.

 

Esta prova és una evolució de la primera PCR desenvolupada en abril per Ascires en col·laboració amb el servici de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València. «El nostre equip ha fet un important esforç en matèria de transferència tecnològica i científica per a optimitzar la nostra PCR original a nivell de costos i de terminis», ressalta la directora de Sistemes Genómicos, Mayte Gil.

Últimes notícies

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.