Una empresa valenciana crea una PCR ràpida per als hospitals amb resultats en 40 minuts

 

L’empresa valenciana Ascires Sistemes Genómicos crea la nova ‘PCR Fast Point-of-care’, una prova dissenyada per un equip d’investigadors espanyols que permet conéixer si una persona està infectada per la Covid-19 en 40 minuts i en el mateix punt d’atenció al pacient, amb l’objectiu d’agilitzar la presa de decisions en hospitals.

Este sistema manté el nivell de sensibilitat i especificitat de la PCR convencional, amb una reducció del cost a la mitat i del temps d’obtenció del diagnòstic de 120 minuts a 40 minuts, destaca la companyia en un comunicat.

‘PCR Fast’ està indicada per a entorns mèdics, hospitalaris i assistencials, ja que facilita la classificació i triatge dels pacients pendents de sotmetre’s a una revisió, operació o intervenció.

 

Una evolució de la primera PCR

La reducció de temps es va conseguir gràcies a un nou procediment que optimitza l’extracció tradicional de l’ARN del virus. «A partir d’una xicoteta mostra biològica del tracte respiratori, usem uns reactius molt potents que ens permeten accedir a les molècules d’ARN del virus de manera molt més directa», exposa Antoni Matilla, assessor en genòmica de la Fundació QUAES, impulsada pel grup.

 

D’esta manera, a través del processament de la mostra en un termociclador, la PCR és capaç de detectar el material genètic del virus SARS-CoV-2, responsable de la Covid-19, sense necessitat que siga transportada a un laboratori genètic per al seu processament.

 

Esta prova és una evolució de la primera PCR desenvolupada en abril per Ascires en col·laboració amb el servici de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València. «El nostre equip ha fet un important esforç en matèria de transferència tecnològica i científica per a optimitzar la nostra PCR original a nivell de costos i de terminis», ressalta la directora de Sistemes Genómicos, Mayte Gil.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.