Una empresa valenciana crea una PCR ràpida per als hospitals amb resultats en 40 minuts

 

L’empresa valenciana Ascires Sistemes Genómicos crea la nova ‘PCR Fast Point-of-care’, una prova dissenyada per un equip d’investigadors espanyols que permet conéixer si una persona està infectada per la Covid-19 en 40 minuts i en el mateix punt d’atenció al pacient, amb l’objectiu d’agilitzar la presa de decisions en hospitals.

Este sistema manté el nivell de sensibilitat i especificitat de la PCR convencional, amb una reducció del cost a la mitat i del temps d’obtenció del diagnòstic de 120 minuts a 40 minuts, destaca la companyia en un comunicat.

‘PCR Fast’ està indicada per a entorns mèdics, hospitalaris i assistencials, ja que facilita la classificació i triatge dels pacients pendents de sotmetre’s a una revisió, operació o intervenció.

 

Una evolució de la primera PCR

La reducció de temps es va conseguir gràcies a un nou procediment que optimitza l’extracció tradicional de l’ARN del virus. «A partir d’una xicoteta mostra biològica del tracte respiratori, usem uns reactius molt potents que ens permeten accedir a les molècules d’ARN del virus de manera molt més directa», exposa Antoni Matilla, assessor en genòmica de la Fundació QUAES, impulsada pel grup.

 

D’esta manera, a través del processament de la mostra en un termociclador, la PCR és capaç de detectar el material genètic del virus SARS-CoV-2, responsable de la Covid-19, sense necessitat que siga transportada a un laboratori genètic per al seu processament.

 

Esta prova és una evolució de la primera PCR desenvolupada en abril per Ascires en col·laboració amb el servici de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València. «El nostre equip ha fet un important esforç en matèria de transferència tecnològica i científica per a optimitzar la nostra PCR original a nivell de costos i de terminis», ressalta la directora de Sistemes Genómicos, Mayte Gil.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.