16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Les empreses d’espectacles valencianes amenacen amb mobilitzar-se si no es rescata al sector

 

L’Associació d’empreses d’espectacles i esdeveniments de la Comunitat Valenciana ha anunciat que si el Consell no rescata al sector, iniciarà a partir del 21 de desembre mobilitzacions enfront de la Generalitat.

 

En un comunicat, l’entitat recorda que des de l’inici de la pandèmia, les institucions de la Comunitat han suspès de manera unilateral els contractes destinats a esdeveniments del sector de l’espectacle, en una decisió que a demés no ha anat acompanyada de cap indemnització.

 

Esta situació, afegix, ha abocat ja al tancament de més del 30 per cent dels seus integrants, un número que podria doblegar-se de continuar l’actual política.

 

Previsions gens favorables per al 2021

Segons indica l’Associació, «esta indústria genera més llocs de treball conjuntament que gremis com a artistes fallers, floristes, indumentaristes o pirotècnics, els qui si que han rebut ajuda pública per a suportar les pèrdues fins a la volta a una certa normalitat».

 

Al llarg de 2020, fins i tot en els moments a on es va alçar l’estat d’alarma i es va permetre un altre tipus d’espectacles adaptats a les normes de seguretat vigents, no s’han reprès els acords establits prèviament, assenyala.

 

Així mateix, indica que la previsió per a 2021 continua sent molt preocupant, ja que la majoria d’ajuntaments i comissions continuen sense la intenció de contractar este tipus d’esdeveniments de cara a la pròxima temporada.

 

Demanen l’actuació immediata del govern valencià

La situació contrasta amb comunitats com Galícia o Castella i Lleó, a on s’ha reconegut i rescatat al sector injectant-los recursos econòmics perquè les empreses puguen sobreviure i mantindre llocs de treball.

 

«En cas de no rebre resposta institucional, l’associació començarà a partir del 21 de desembre una sèrie de concentracions periòdiques enfront del Palau de la Generalitat», anuncia.

 

A demés, assenyala que també es troba sobre la taula la possibilitat de denunciar per via judicial tots els contractes que es van suspendre de manera unilateral per part d’ajuntaments i entitats festives, sol·licitant la indemnització pertinent per aquests.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama al Govern mecanismes legals per a accelerar les obres de la dana

El president ha demanat a l'Executiu central mecanismes legals i tràmits d'urgència per a agilitzar les obres en municipis afectats per la dana. Ha defés el diàleg i el respecte a l'ordenament jurídic.

La Generalitat mantindrà els descomptes en transport i la gratuïtat per a afectats per les inundacions

Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que l'Executiu valencià manté les rebaixes en la xarxa pública i la gratuïtat per als damnificats del 29 d'octubre de 2024.

Benidorm Fest 2026 presenta les seues cançons i novetats després de deslligar-se d’Eurovisió

El festival ha donat a conéixer els seus 18 temes per a febrer i ha detallat canvis d'identitat, premis i infraestructura. És la primera edició separada d'Eurovisió.

València marca un 67% d’ocupació en la primera quinzena de desembre

La Comunitat Valenciana ha tancat la primera mitat de desembre amb un 60% d'ocupació hotelera, mentres València ciutat ha aconseguit el 67%. El sector preveu un lleuger repunt amb la campanya nadalenca i Cap d'any.

Mig centenar de tractors i 300 agricultors recorren València contra l’ofec al camp

La Va unir Llauradora i Ramadera lidera una marxa pel centre de València per a denunciar retallades, burocràcia i acords comercials que comprometen la viabilitat del sector.

La jutgessa de la DANA fixa per al 9 de gener la declaració de Feijóo com a testimoni

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha assenyalat el 9 de gener perquè Alberto Núñez Feijóo declare com a testimoni a Catarroja. També s'ha programat un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca el 12 de gener.

València i Mallorca busquen oxigen a Mestalla per a tancar l’any lluny del descens

València i Mallorca s'enfronten este divendres a Mestalla en un dol directe per allunyar-se del descens. Dos punts els separen i el marge és mínim abans de l'aturada.

Quasi 20 graus animen a passejar al costat de la platja a Alacant a una setmana de Nadal

Les temperatures pròximes a 20 graus han retornat el passeig i les terrasses al Postiguet. Després de dies de pluges intenses, el cel ha estat buidat i el termòmetre ha marcat 19 graus.