Les empreses d’espectacles valencianes amenacen amb mobilitzar-se si no es rescata al sector

 

L’Associació d’empreses d’espectacles i esdeveniments de la Comunitat Valenciana ha anunciat que si el Consell no rescata al sector, iniciarà a partir del 21 de desembre mobilitzacions enfront de la Generalitat.

 

En un comunicat, l’entitat recorda que des de l’inici de la pandèmia, les institucions de la Comunitat han suspès de manera unilateral els contractes destinats a esdeveniments del sector de l’espectacle, en una decisió que a demés no ha anat acompanyada de cap indemnització.

 

Esta situació, afegix, ha abocat ja al tancament de més del 30 per cent dels seus integrants, un número que podria doblegar-se de continuar l’actual política.

 

Previsions gens favorables per al 2021

Segons indica l’Associació, «esta indústria genera més llocs de treball conjuntament que gremis com a artistes fallers, floristes, indumentaristes o pirotècnics, els qui si que han rebut ajuda pública per a suportar les pèrdues fins a la volta a una certa normalitat».

 

Al llarg de 2020, fins i tot en els moments a on es va alçar l’estat d’alarma i es va permetre un altre tipus d’espectacles adaptats a les normes de seguretat vigents, no s’han reprès els acords establits prèviament, assenyala.

 

Així mateix, indica que la previsió per a 2021 continua sent molt preocupant, ja que la majoria d’ajuntaments i comissions continuen sense la intenció de contractar este tipus d’esdeveniments de cara a la pròxima temporada.

 

Demanen l’actuació immediata del govern valencià

La situació contrasta amb comunitats com Galícia o Castella i Lleó, a on s’ha reconegut i rescatat al sector injectant-los recursos econòmics perquè les empreses puguen sobreviure i mantindre llocs de treball.

 

«En cas de no rebre resposta institucional, l’associació començarà a partir del 21 de desembre una sèrie de concentracions periòdiques enfront del Palau de la Generalitat», anuncia.

 

A demés, assenyala que també es troba sobre la taula la possibilitat de denunciar per via judicial tots els contractes que es van suspendre de manera unilateral per part d’ajuntaments i entitats festives, sol·licitant la indemnització pertinent per aquests.

Últimes notícies

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.