Les empreses d’espectacles valencianes amenacen amb mobilitzar-se si no es rescata al sector

 

L’Associació d’empreses d’espectacles i esdeveniments de la Comunitat Valenciana ha anunciat que si el Consell no rescata al sector, iniciarà a partir del 21 de desembre mobilitzacions enfront de la Generalitat.

 

En un comunicat, l’entitat recorda que des de l’inici de la pandèmia, les institucions de la Comunitat han suspès de manera unilateral els contractes destinats a esdeveniments del sector de l’espectacle, en una decisió que a demés no ha anat acompanyada de cap indemnització.

 

Esta situació, afegix, ha abocat ja al tancament de més del 30 per cent dels seus integrants, un número que podria doblegar-se de continuar l’actual política.

 

Previsions gens favorables per al 2021

Segons indica l’Associació, «esta indústria genera més llocs de treball conjuntament que gremis com a artistes fallers, floristes, indumentaristes o pirotècnics, els qui si que han rebut ajuda pública per a suportar les pèrdues fins a la volta a una certa normalitat».

 

Al llarg de 2020, fins i tot en els moments a on es va alçar l’estat d’alarma i es va permetre un altre tipus d’espectacles adaptats a les normes de seguretat vigents, no s’han reprès els acords establits prèviament, assenyala.

 

Així mateix, indica que la previsió per a 2021 continua sent molt preocupant, ja que la majoria d’ajuntaments i comissions continuen sense la intenció de contractar este tipus d’esdeveniments de cara a la pròxima temporada.

 

Demanen l’actuació immediata del govern valencià

La situació contrasta amb comunitats com Galícia o Castella i Lleó, a on s’ha reconegut i rescatat al sector injectant-los recursos econòmics perquè les empreses puguen sobreviure i mantindre llocs de treball.

 

«En cas de no rebre resposta institucional, l’associació començarà a partir del 21 de desembre una sèrie de concentracions periòdiques enfront del Palau de la Generalitat», anuncia.

 

A demés, assenyala que també es troba sobre la taula la possibilitat de denunciar per via judicial tots els contractes que es van suspendre de manera unilateral per part d’ajuntaments i entitats festives, sol·licitant la indemnització pertinent per aquests.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.