Les empreses d’espectacles valencianes amenacen amb mobilitzar-se si no es rescata al sector

 

L’Associació d’empreses d’espectacles i esdeveniments de la Comunitat Valenciana ha anunciat que si el Consell no rescata al sector, iniciarà a partir del 21 de desembre mobilitzacions enfront de la Generalitat.

 

En un comunicat, l’entitat recorda que des de l’inici de la pandèmia, les institucions de la Comunitat han suspès de manera unilateral els contractes destinats a esdeveniments del sector de l’espectacle, en una decisió que a demés no ha anat acompanyada de cap indemnització.

Anuncios

 

Esta situació, afegix, ha abocat ja al tancament de més del 30 per cent dels seus integrants, un número que podria doblegar-se de continuar l’actual política.

 

Previsions gens favorables per al 2021

Segons indica l’Associació, «esta indústria genera més llocs de treball conjuntament que gremis com a artistes fallers, floristes, indumentaristes o pirotècnics, els qui si que han rebut ajuda pública per a suportar les pèrdues fins a la volta a una certa normalitat».

 

Al llarg de 2020, fins i tot en els moments a on es va alçar l’estat d’alarma i es va permetre un altre tipus d’espectacles adaptats a les normes de seguretat vigents, no s’han reprès els acords establits prèviament, assenyala.

 

Així mateix, indica que la previsió per a 2021 continua sent molt preocupant, ja que la majoria d’ajuntaments i comissions continuen sense la intenció de contractar este tipus d’esdeveniments de cara a la pròxima temporada.

 

Demanen l’actuació immediata del govern valencià

La situació contrasta amb comunitats com Galícia o Castella i Lleó, a on s’ha reconegut i rescatat al sector injectant-los recursos econòmics perquè les empreses puguen sobreviure i mantindre llocs de treball.

 

«En cas de no rebre resposta institucional, l’associació començarà a partir del 21 de desembre una sèrie de concentracions periòdiques enfront del Palau de la Generalitat», anuncia.

 

A demés, assenyala que també es troba sobre la taula la possibilitat de denunciar per via judicial tots els contractes que es van suspendre de manera unilateral per part d’ajuntaments i entitats festives, sol·licitant la indemnització pertinent per aquests.

Anuncios

Últimes notícies

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.