Les empreses d’espectacles valencianes amenacen amb mobilitzar-se si no es rescata al sector

 

L’Associació d’empreses d’espectacles i esdeveniments de la Comunitat Valenciana ha anunciat que si el Consell no rescata al sector, iniciarà a partir del 21 de desembre mobilitzacions enfront de la Generalitat.

 

En un comunicat, l’entitat recorda que des de l’inici de la pandèmia, les institucions de la Comunitat han suspès de manera unilateral els contractes destinats a esdeveniments del sector de l’espectacle, en una decisió que a demés no ha anat acompanyada de cap indemnització.

 

Esta situació, afegix, ha abocat ja al tancament de més del 30 per cent dels seus integrants, un número que podria doblegar-se de continuar l’actual política.

 

Previsions gens favorables per al 2021

Segons indica l’Associació, «esta indústria genera més llocs de treball conjuntament que gremis com a artistes fallers, floristes, indumentaristes o pirotècnics, els qui si que han rebut ajuda pública per a suportar les pèrdues fins a la volta a una certa normalitat».

 

Al llarg de 2020, fins i tot en els moments a on es va alçar l’estat d’alarma i es va permetre un altre tipus d’espectacles adaptats a les normes de seguretat vigents, no s’han reprès els acords establits prèviament, assenyala.

 

Així mateix, indica que la previsió per a 2021 continua sent molt preocupant, ja que la majoria d’ajuntaments i comissions continuen sense la intenció de contractar este tipus d’esdeveniments de cara a la pròxima temporada.

 

Demanen l’actuació immediata del govern valencià

La situació contrasta amb comunitats com Galícia o Castella i Lleó, a on s’ha reconegut i rescatat al sector injectant-los recursos econòmics perquè les empreses puguen sobreviure i mantindre llocs de treball.

 

«En cas de no rebre resposta institucional, l’associació començarà a partir del 21 de desembre una sèrie de concentracions periòdiques enfront del Palau de la Generalitat», anuncia.

 

A demés, assenyala que també es troba sobre la taula la possibilitat de denunciar per via judicial tots els contractes que es van suspendre de manera unilateral per part d’ajuntaments i entitats festives, sol·licitant la indemnització pertinent per aquests.

Últimes notícies

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.
FILMOTECA D'ESTIU