L’Ajuntament de València impulsa ‘EMTicket’, la nova aplicació mòbil per a comprar els bitllets d’autobús

 

L’aplicació per a dispositius mòbils ‘EMTicket’ es llançarà este divendres i es podrà descarregar de manera gratuïta en els telèfons mòbils. El preu del bitllet es manté a 1,50 euros amb l’avantatge de què serà vàlid durant 60 minuts sense límit de transbords.

 

En cada transacció l’usuari podrà comprar fins a 10 bitllets senzills i acumular fins a 20 bitllets en la cartera del seu dispositiu mòbil, amb un període de validesa de 60 dies. La transformació del bitllet senzill en la seua versió digital permet que el servici ofert siga «més ecològic amb el medi ambient» i «més segur» respecte al coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un projecte que Grezzi ha remarcat que «és pioner en Espanya», ja que a diferència d’altres ciutats com Madrid o Barcelona «el bitllet no s’ha de validar en l’autobús, sinó quan es compra en l’aplicació».

 

«L’explosió de la pandèmia va provocar que pràcticament totes les empreses de transport prescindiren del pagament en efectiu per a previndre els contagis. A partir d’este moment, nosaltres ens plantegem de quina manera podíem treballar per a reconduir el servici. Finalment hem arribat a esta solució interessant, avançada,
tecnològica
, i a demés amb el sector privat amb empreses capdavanteres», ha explicat Grezzi.

 

«Este projecte permet avançar cap a la construcció d’un sistema de transport innovador i de qualitat, que permet als valencians i als turistes moure’s en transport públic amb més comoditat», ha incidit Grezzi, qui ha posat en valor que l’aplicació de l’EMT «proporciona més opcions per a viatjar amb autobús, ajudant a reduir el temps d’espera en les parades i millorant la velocitat comercial dels nostres autobusos».

 

Funcionament de l’aplicació

Per al procés de compra cal accedir a l’aplicació, associar una targeta bancària, i anar a la secció ‘Comprar bitllets’. En la mateixa seleccionar ‘Bitllet Senzill’ i adquirir-ho, una volta fet el bitllet es guardarà automàticament en la cartera de bitllets de l’usuari, que haurà d’activar-lo per a poder pujar a l’autobús corresponent.

 

Una volta activat, el bitllet es transforma en una pantalla dinàmica que mostra una banda de colors que va canviant, indicant que es troba actiu i quant de temps d’ús li queda. Amb este mecanisme el que es perseguix és que el viatger puga comprovar en tot moment el temps que li queda dels 60 minuts i, sobretot, evitar fraus ja que l’inspector de l’EMT ha de vore com la banda de colors es va movent.

 

Pel que fa a la validació dels bitllets digitals, cal remarcar que es fa sense ningún contacte. L’usuari únicament haurà de mostrar la pantalla amb el bitllet actiu al conductor quan l’accés per la porta de davant torne a estar permès, el que passarà segons Grezzi «en les pròximes setmanes, quan incorporem totes les mampares de protecció en la nostra flota». Mentres que l’accés continue per la porta central o durant una inspecció rutinària, s’ensenyarà el bitllet al personal de l’EMT.

 

Beneficis de l’EMTicket

El gran avantatge de la nova aplicació és que durant un període d’una hora el bitllet estarà actiu i els viatgers podran fer tots els transbords que requerixen. En este sentit, el regidor de Mobilitat Sostenible ha remarcat que «amb la possibilitat de transbordar amb el bitllet senzill, EMT dóna resposta a una de les peticions més fetes pels usuaris. És un avanç, un servici addicional que donem a la ciutadania i que ens demandava des de fa temps».

 

Un altre dels beneficis de ‘EMTicket’ és que puga usar-se sense necessitat de tindre cobertura o senyal wi-fi, ja que la connexió només és necessària en el procés de compra. No obstant això, cal recordar que tota la flota d’autobusos de l’EMT posseeix wi-fi gratuït, facilitant l’ús de l’aplicació.

 

La plataforma, creada per Masabi, ja s’usa en operadors de tot el món, com l’Autoritat Metropolitana de
Transports de Nova York o la Thames Clippers a Londres, entre altres. «Este projecte mostra com les entitats privades i públiques poden millorar el servici que l’Ajuntament de València, a través de l’EMT, presta a la ciutadania», ha assenyalat Grezzi.

 

Campanya informativa

El consistori valencià realitzarà una potent campanya informativa per a donar a conéixer una aplicació que Grezzi assegura que «serà un èxit» i que té algunes accions com la repartició de 65.000 fullets informatius que compten amb un «film de laminació antibacteriana», una campanya informativa a la ciutadania en 5 llocs estratègics de la ciutat, la difusió en xarxes socials, la retolació exterior en 30 autobusos i vinils dins de 25 busos de les línies 95, 24, 25, 92 i 4, la retolació integral en marquesines; 70 cares d’opis amb diferents missatges en les marquesines i cartells informatius en estes, entre altres.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.