L’Ajuntament de València impulsa ‘EMTicket’, la nova aplicació mòbil per a comprar els bitllets d’autobús

 

L’aplicació per a dispositius mòbils ‘EMTicket’ es llançarà este divendres i es podrà descarregar de manera gratuïta en els telèfons mòbils. El preu del bitllet es manté a 1,50 euros amb l’avantatge de què serà vàlid durant 60 minuts sense límit de transbords.

 

En cada transacció l’usuari podrà comprar fins a 10 bitllets senzills i acumular fins a 20 bitllets en la cartera del seu dispositiu mòbil, amb un període de validesa de 60 dies. La transformació del bitllet senzill en la seua versió digital permet que el servici ofert siga «més ecològic amb el medi ambient» i «més segur» respecte al coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un projecte que Grezzi ha remarcat que «és pioner en Espanya», ja que a diferència d’altres ciutats com Madrid o Barcelona «el bitllet no s’ha de validar en l’autobús, sinó quan es compra en l’aplicació».

 

«L’explosió de la pandèmia va provocar que pràcticament totes les empreses de transport prescindiren del pagament en efectiu per a previndre els contagis. A partir d’este moment, nosaltres ens plantegem de quina manera podíem treballar per a reconduir el servici. Finalment hem arribat a esta solució interessant, avançada,
tecnològica
, i a demés amb el sector privat amb empreses capdavanteres», ha explicat Grezzi.

 

«Este projecte permet avançar cap a la construcció d’un sistema de transport innovador i de qualitat, que permet als valencians i als turistes moure’s en transport públic amb més comoditat», ha incidit Grezzi, qui ha posat en valor que l’aplicació de l’EMT «proporciona més opcions per a viatjar amb autobús, ajudant a reduir el temps d’espera en les parades i millorant la velocitat comercial dels nostres autobusos».

 

Funcionament de l’aplicació

Per al procés de compra cal accedir a l’aplicació, associar una targeta bancària, i anar a la secció ‘Comprar bitllets’. En la mateixa seleccionar ‘Bitllet Senzill’ i adquirir-ho, una volta fet el bitllet es guardarà automàticament en la cartera de bitllets de l’usuari, que haurà d’activar-lo per a poder pujar a l’autobús corresponent.

 

Una volta activat, el bitllet es transforma en una pantalla dinàmica que mostra una banda de colors que va canviant, indicant que es troba actiu i quant de temps d’ús li queda. Amb este mecanisme el que es perseguix és que el viatger puga comprovar en tot moment el temps que li queda dels 60 minuts i, sobretot, evitar fraus ja que l’inspector de l’EMT ha de vore com la banda de colors es va movent.

 

Pel que fa a la validació dels bitllets digitals, cal remarcar que es fa sense ningún contacte. L’usuari únicament haurà de mostrar la pantalla amb el bitllet actiu al conductor quan l’accés per la porta de davant torne a estar permès, el que passarà segons Grezzi «en les pròximes setmanes, quan incorporem totes les mampares de protecció en la nostra flota». Mentres que l’accés continue per la porta central o durant una inspecció rutinària, s’ensenyarà el bitllet al personal de l’EMT.

 

Beneficis de l’EMTicket

El gran avantatge de la nova aplicació és que durant un període d’una hora el bitllet estarà actiu i els viatgers podran fer tots els transbords que requerixen. En este sentit, el regidor de Mobilitat Sostenible ha remarcat que «amb la possibilitat de transbordar amb el bitllet senzill, EMT dóna resposta a una de les peticions més fetes pels usuaris. És un avanç, un servici addicional que donem a la ciutadania i que ens demandava des de fa temps».

 

Un altre dels beneficis de ‘EMTicket’ és que puga usar-se sense necessitat de tindre cobertura o senyal wi-fi, ja que la connexió només és necessària en el procés de compra. No obstant això, cal recordar que tota la flota d’autobusos de l’EMT posseeix wi-fi gratuït, facilitant l’ús de l’aplicació.

 

La plataforma, creada per Masabi, ja s’usa en operadors de tot el món, com l’Autoritat Metropolitana de
Transports de Nova York o la Thames Clippers a Londres, entre altres. «Este projecte mostra com les entitats privades i públiques poden millorar el servici que l’Ajuntament de València, a través de l’EMT, presta a la ciutadania», ha assenyalat Grezzi.

 

Campanya informativa

El consistori valencià realitzarà una potent campanya informativa per a donar a conéixer una aplicació que Grezzi assegura que «serà un èxit» i que té algunes accions com la repartició de 65.000 fullets informatius que compten amb un «film de laminació antibacteriana», una campanya informativa a la ciutadania en 5 llocs estratègics de la ciutat, la difusió en xarxes socials, la retolació exterior en 30 autobusos i vinils dins de 25 busos de les línies 95, 24, 25, 92 i 4, la retolació integral en marquesines; 70 cares d’opis amb diferents missatges en les marquesines i cartells informatius en estes, entre altres.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.