L’Ajuntament de València impulsa ‘EMTicket’, la nova aplicació mòbil per a comprar els bitllets d’autobús

 

L’aplicació per a dispositius mòbils ‘EMTicket’ es llançarà este divendres i es podrà descarregar de manera gratuïta en els telèfons mòbils. El preu del bitllet es manté a 1,50 euros amb l’avantatge de què serà vàlid durant 60 minuts sense límit de transbords.

 

En cada transacció l’usuari podrà comprar fins a 10 bitllets senzills i acumular fins a 20 bitllets en la cartera del seu dispositiu mòbil, amb un període de validesa de 60 dies. La transformació del bitllet senzill en la seua versió digital permet que el servici ofert siga «més ecològic amb el medi ambient» i «més segur» respecte al coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un projecte que Grezzi ha remarcat que «és pioner en Espanya», ja que a diferència d’altres ciutats com Madrid o Barcelona «el bitllet no s’ha de validar en l’autobús, sinó quan es compra en l’aplicació».

 

«L’explosió de la pandèmia va provocar que pràcticament totes les empreses de transport prescindiren del pagament en efectiu per a previndre els contagis. A partir d’este moment, nosaltres ens plantegem de quina manera podíem treballar per a reconduir el servici. Finalment hem arribat a esta solució interessant, avançada,
tecnològica
, i a demés amb el sector privat amb empreses capdavanteres», ha explicat Grezzi.

 

«Este projecte permet avançar cap a la construcció d’un sistema de transport innovador i de qualitat, que permet als valencians i als turistes moure’s en transport públic amb més comoditat», ha incidit Grezzi, qui ha posat en valor que l’aplicació de l’EMT «proporciona més opcions per a viatjar amb autobús, ajudant a reduir el temps d’espera en les parades i millorant la velocitat comercial dels nostres autobusos».

 

Funcionament de l’aplicació

Per al procés de compra cal accedir a l’aplicació, associar una targeta bancària, i anar a la secció ‘Comprar bitllets’. En la mateixa seleccionar ‘Bitllet Senzill’ i adquirir-ho, una volta fet el bitllet es guardarà automàticament en la cartera de bitllets de l’usuari, que haurà d’activar-lo per a poder pujar a l’autobús corresponent.

 

Una volta activat, el bitllet es transforma en una pantalla dinàmica que mostra una banda de colors que va canviant, indicant que es troba actiu i quant de temps d’ús li queda. Amb este mecanisme el que es perseguix és que el viatger puga comprovar en tot moment el temps que li queda dels 60 minuts i, sobretot, evitar fraus ja que l’inspector de l’EMT ha de vore com la banda de colors es va movent.

 

Pel que fa a la validació dels bitllets digitals, cal remarcar que es fa sense ningún contacte. L’usuari únicament haurà de mostrar la pantalla amb el bitllet actiu al conductor quan l’accés per la porta de davant torne a estar permès, el que passarà segons Grezzi «en les pròximes setmanes, quan incorporem totes les mampares de protecció en la nostra flota». Mentres que l’accés continue per la porta central o durant una inspecció rutinària, s’ensenyarà el bitllet al personal de l’EMT.

 

Beneficis de l’EMTicket

El gran avantatge de la nova aplicació és que durant un període d’una hora el bitllet estarà actiu i els viatgers podran fer tots els transbords que requerixen. En este sentit, el regidor de Mobilitat Sostenible ha remarcat que «amb la possibilitat de transbordar amb el bitllet senzill, EMT dóna resposta a una de les peticions més fetes pels usuaris. És un avanç, un servici addicional que donem a la ciutadania i que ens demandava des de fa temps».

 

Un altre dels beneficis de ‘EMTicket’ és que puga usar-se sense necessitat de tindre cobertura o senyal wi-fi, ja que la connexió només és necessària en el procés de compra. No obstant això, cal recordar que tota la flota d’autobusos de l’EMT posseeix wi-fi gratuït, facilitant l’ús de l’aplicació.

 

La plataforma, creada per Masabi, ja s’usa en operadors de tot el món, com l’Autoritat Metropolitana de
Transports de Nova York o la Thames Clippers a Londres, entre altres. «Este projecte mostra com les entitats privades i públiques poden millorar el servici que l’Ajuntament de València, a través de l’EMT, presta a la ciutadania», ha assenyalat Grezzi.

 

Campanya informativa

El consistori valencià realitzarà una potent campanya informativa per a donar a conéixer una aplicació que Grezzi assegura que «serà un èxit» i que té algunes accions com la repartició de 65.000 fullets informatius que compten amb un «film de laminació antibacteriana», una campanya informativa a la ciutadania en 5 llocs estratègics de la ciutat, la difusió en xarxes socials, la retolació exterior en 30 autobusos i vinils dins de 25 busos de les línies 95, 24, 25, 92 i 4, la retolació integral en marquesines; 70 cares d’opis amb diferents missatges en les marquesines i cartells informatius en estes, entre altres.

Últimes notícies

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.