L’Ajuntament de València impulsa ‘EMTicket’, la nova aplicació mòbil per a comprar els bitllets d’autobús

 

L’aplicació per a dispositius mòbils ‘EMTicket’ es llançarà este divendres i es podrà descarregar de manera gratuïta en els telèfons mòbils. El preu del bitllet es manté a 1,50 euros amb l’avantatge de què serà vàlid durant 60 minuts sense límit de transbords.

 

En cada transacció l’usuari podrà comprar fins a 10 bitllets senzills i acumular fins a 20 bitllets en la cartera del seu dispositiu mòbil, amb un període de validesa de 60 dies. La transformació del bitllet senzill en la seua versió digital permet que el servici ofert siga «més ecològic amb el medi ambient» i «més segur» respecte al coronavirus.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un projecte que Grezzi ha remarcat que «és pioner en Espanya», ja que a diferència d’altres ciutats com Madrid o Barcelona «el bitllet no s’ha de validar en l’autobús, sinó quan es compra en l’aplicació».

 

«L’explosió de la pandèmia va provocar que pràcticament totes les empreses de transport prescindiren del pagament en efectiu per a previndre els contagis. A partir d’este moment, nosaltres ens plantegem de quina manera podíem treballar per a reconduir el servici. Finalment hem arribat a esta solució interessant, avançada,
tecnològica
, i a demés amb el sector privat amb empreses capdavanteres», ha explicat Grezzi.

 

«Este projecte permet avançar cap a la construcció d’un sistema de transport innovador i de qualitat, que permet als valencians i als turistes moure’s en transport públic amb més comoditat», ha incidit Grezzi, qui ha posat en valor que l’aplicació de l’EMT «proporciona més opcions per a viatjar amb autobús, ajudant a reduir el temps d’espera en les parades i millorant la velocitat comercial dels nostres autobusos».

 

Funcionament de l’aplicació

Per al procés de compra cal accedir a l’aplicació, associar una targeta bancària, i anar a la secció ‘Comprar bitllets’. En la mateixa seleccionar ‘Bitllet Senzill’ i adquirir-ho, una volta fet el bitllet es guardarà automàticament en la cartera de bitllets de l’usuari, que haurà d’activar-lo per a poder pujar a l’autobús corresponent.

 

Una volta activat, el bitllet es transforma en una pantalla dinàmica que mostra una banda de colors que va canviant, indicant que es troba actiu i quant de temps d’ús li queda. Amb este mecanisme el que es perseguix és que el viatger puga comprovar en tot moment el temps que li queda dels 60 minuts i, sobretot, evitar fraus ja que l’inspector de l’EMT ha de vore com la banda de colors es va movent.

 

Pel que fa a la validació dels bitllets digitals, cal remarcar que es fa sense ningún contacte. L’usuari únicament haurà de mostrar la pantalla amb el bitllet actiu al conductor quan l’accés per la porta de davant torne a estar permès, el que passarà segons Grezzi «en les pròximes setmanes, quan incorporem totes les mampares de protecció en la nostra flota». Mentres que l’accés continue per la porta central o durant una inspecció rutinària, s’ensenyarà el bitllet al personal de l’EMT.

 

Beneficis de l’EMTicket

El gran avantatge de la nova aplicació és que durant un període d’una hora el bitllet estarà actiu i els viatgers podran fer tots els transbords que requerixen. En este sentit, el regidor de Mobilitat Sostenible ha remarcat que «amb la possibilitat de transbordar amb el bitllet senzill, EMT dóna resposta a una de les peticions més fetes pels usuaris. És un avanç, un servici addicional que donem a la ciutadania i que ens demandava des de fa temps».

 

Un altre dels beneficis de ‘EMTicket’ és que puga usar-se sense necessitat de tindre cobertura o senyal wi-fi, ja que la connexió només és necessària en el procés de compra. No obstant això, cal recordar que tota la flota d’autobusos de l’EMT posseeix wi-fi gratuït, facilitant l’ús de l’aplicació.

 

La plataforma, creada per Masabi, ja s’usa en operadors de tot el món, com l’Autoritat Metropolitana de
Transports de Nova York o la Thames Clippers a Londres, entre altres. «Este projecte mostra com les entitats privades i públiques poden millorar el servici que l’Ajuntament de València, a través de l’EMT, presta a la ciutadania», ha assenyalat Grezzi.

 

Campanya informativa

El consistori valencià realitzarà una potent campanya informativa per a donar a conéixer una aplicació que Grezzi assegura que «serà un èxit» i que té algunes accions com la repartició de 65.000 fullets informatius que compten amb un «film de laminació antibacteriana», una campanya informativa a la ciutadania en 5 llocs estratègics de la ciutat, la difusió en xarxes socials, la retolació exterior en 30 autobusos i vinils dins de 25 busos de les línies 95, 24, 25, 92 i 4, la retolació integral en marquesines; 70 cares d’opis amb diferents missatges en les marquesines i cartells informatius en estes, entre altres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.