Entra en vigor un nou examen de conduir a partir del 15 de setembre

 

La Direcció General de Trànsit ha anunciat novetats importants de cara a la implantació del nou model d’exàmens per a obtindre el carnet de conduir. A partir del 15 de setembre, les noves tecnologies tindran via lliure en els cotxes d’autoescola i en  la prova pràctica; mentres que la part teòrica incorpora novetats audiovisuals, cursos obligatoris i una major exigència quant als acerts.

 

Facilitats en la pràctica

D’esta manera, si el vehicle compta amb sistemes d’assistència a la conducció com càmeres, sensors o sistemes d’alerta, podran ajudar també a l’aspirant durant la prova pràctica; si bé, els que no disposen d’eixos vehicles en l’autoescola, tampoc els podran disfrutar durant l’examen.

 

Concretament, els aspirants a obtindre el carnet de conduir podran comptar amb càmeres 360 graus, cameres de marxa arrere, sensors d’aparcament, alerta de trànsit creuat (RCTA), sistema de frenada d’emergència (AEB), activació automàtica de llums i parabrises, sistema d’ajuda d’eixida en pendent, avís de frenada d’emergència (EDB), sistema Start-Stop i sistema de detecció de fatiga.

 

Ara bé, si bé les millores tecnològiques poden ser de gran ajuda per a la conducció dels conductors novells, saber utilitzar-les passarà a ser obligatori per a totes aquelles que s’examinen amb un vehicle d’eixes característiques.

 

Altres novetats seran l’establiment de terminis mínims per poder presentar-se a més d’una convocatòria, fins al punt que, per cada suspens, l’alumne haurà de rebre cinc pràctiques de conduir més abans de tornar-se a presentar.

 

Major exigència en la teòrica

Quant a la part teòrica, s’incorporarà l’obligatorietat de fer una formació presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial d’entre dos i sis hores per als que vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B.

 

A més a més, la prova teòrica inclourà la possibilitat d’afegir vídeos que acompanyen les preguntes i, com a novetat principal, els errors de la prova no podran excedir el 10% del total de preguntes formulades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.