Entra en vigor un nou examen de conduir a partir del 15 de setembre

 

La Direcció General de Trànsit ha anunciat novetats importants de cara a la implantació del nou model d’exàmens per a obtindre el carnet de conduir. A partir del 15 de setembre, les noves tecnologies tindran via lliure en els cotxes d’autoescola i en  la prova pràctica; mentres que la part teòrica incorpora novetats audiovisuals, cursos obligatoris i una major exigència quant als acerts.

 

Facilitats en la pràctica

D’esta manera, si el vehicle compta amb sistemes d’assistència a la conducció com càmeres, sensors o sistemes d’alerta, podran ajudar també a l’aspirant durant la prova pràctica; si bé, els que no disposen d’eixos vehicles en l’autoescola, tampoc els podran disfrutar durant l’examen.

 

Concretament, els aspirants a obtindre el carnet de conduir podran comptar amb càmeres 360 graus, cameres de marxa arrere, sensors d’aparcament, alerta de trànsit creuat (RCTA), sistema de frenada d’emergència (AEB), activació automàtica de llums i parabrises, sistema d’ajuda d’eixida en pendent, avís de frenada d’emergència (EDB), sistema Start-Stop i sistema de detecció de fatiga.

 

Ara bé, si bé les millores tecnològiques poden ser de gran ajuda per a la conducció dels conductors novells, saber utilitzar-les passarà a ser obligatori per a totes aquelles que s’examinen amb un vehicle d’eixes característiques.

 

Altres novetats seran l’establiment de terminis mínims per poder presentar-se a més d’una convocatòria, fins al punt que, per cada suspens, l’alumne haurà de rebre cinc pràctiques de conduir més abans de tornar-se a presentar.

 

Major exigència en la teòrica

Quant a la part teòrica, s’incorporarà l’obligatorietat de fer una formació presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial d’entre dos i sis hores per als que vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B.

 

A més a més, la prova teòrica inclourà la possibilitat d’afegir vídeos que acompanyen les preguntes i, com a novetat principal, els errors de la prova no podran excedir el 10% del total de preguntes formulades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.