Entra en vigor un nou examen de conduir a partir del 15 de setembre

 

La Direcció General de Trànsit ha anunciat novetats importants de cara a la implantació del nou model d’exàmens per a obtindre el carnet de conduir. A partir del 15 de setembre, les noves tecnologies tindran via lliure en els cotxes d’autoescola i en  la prova pràctica; mentres que la part teòrica incorpora novetats audiovisuals, cursos obligatoris i una major exigència quant als acerts.

 

Facilitats en la pràctica

D’esta manera, si el vehicle compta amb sistemes d’assistència a la conducció com càmeres, sensors o sistemes d’alerta, podran ajudar també a l’aspirant durant la prova pràctica; si bé, els que no disposen d’eixos vehicles en l’autoescola, tampoc els podran disfrutar durant l’examen.

 

Concretament, els aspirants a obtindre el carnet de conduir podran comptar amb càmeres 360 graus, cameres de marxa arrere, sensors d’aparcament, alerta de trànsit creuat (RCTA), sistema de frenada d’emergència (AEB), activació automàtica de llums i parabrises, sistema d’ajuda d’eixida en pendent, avís de frenada d’emergència (EDB), sistema Start-Stop i sistema de detecció de fatiga.

 

Ara bé, si bé les millores tecnològiques poden ser de gran ajuda per a la conducció dels conductors novells, saber utilitzar-les passarà a ser obligatori per a totes aquelles que s’examinen amb un vehicle d’eixes característiques.

 

Altres novetats seran l’establiment de terminis mínims per poder presentar-se a més d’una convocatòria, fins al punt que, per cada suspens, l’alumne haurà de rebre cinc pràctiques de conduir més abans de tornar-se a presentar.

 

Major exigència en la teòrica

Quant a la part teòrica, s’incorporarà l’obligatorietat de fer una formació presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial d’entre dos i sis hores per als que vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B.

 

A més a més, la prova teòrica inclourà la possibilitat d’afegir vídeos que acompanyen les preguntes i, com a novetat principal, els errors de la prova no podran excedir el 10% del total de preguntes formulades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.