16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Entra en vigor un nou examen de conduir a partir del 15 de setembre

 

La Direcció General de Trànsit ha anunciat novetats importants de cara a la implantació del nou model d’exàmens per a obtindre el carnet de conduir. A partir del 15 de setembre, les noves tecnologies tindran via lliure en els cotxes d’autoescola i en  la prova pràctica; mentres que la part teòrica incorpora novetats audiovisuals, cursos obligatoris i una major exigència quant als acerts.

 

Facilitats en la pràctica

D’esta manera, si el vehicle compta amb sistemes d’assistència a la conducció com càmeres, sensors o sistemes d’alerta, podran ajudar també a l’aspirant durant la prova pràctica; si bé, els que no disposen d’eixos vehicles en l’autoescola, tampoc els podran disfrutar durant l’examen.

 

Concretament, els aspirants a obtindre el carnet de conduir podran comptar amb càmeres 360 graus, cameres de marxa arrere, sensors d’aparcament, alerta de trànsit creuat (RCTA), sistema de frenada d’emergència (AEB), activació automàtica de llums i parabrises, sistema d’ajuda d’eixida en pendent, avís de frenada d’emergència (EDB), sistema Start-Stop i sistema de detecció de fatiga.

 

Ara bé, si bé les millores tecnològiques poden ser de gran ajuda per a la conducció dels conductors novells, saber utilitzar-les passarà a ser obligatori per a totes aquelles que s’examinen amb un vehicle d’eixes característiques.

 

Altres novetats seran l’establiment de terminis mínims per poder presentar-se a més d’una convocatòria, fins al punt que, per cada suspens, l’alumne haurà de rebre cinc pràctiques de conduir més abans de tornar-se a presentar.

 

Major exigència en la teòrica

Quant a la part teòrica, s’incorporarà l’obligatorietat de fer una formació presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial d’entre dos i sis hores per als que vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B.

 

A més a més, la prova teòrica inclourà la possibilitat d’afegir vídeos que acompanyen les preguntes i, com a novetat principal, els errors de la prova no podran excedir el 10% del total de preguntes formulades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.