Els canvis en l’examen de conduir, posposats fins que Sánchez forme govern

La DGT posposa els canvis en l’obtenció del permís de conduir fins que es forme el nou govern | Cedida

 

La Direcció General de Trànsit (DGT) tenia previst modificar la formació i els exàmens d’obtenció del permís de conduir el pròxim mes de juliol. Amb tot, este dilluns ha informat que no serà d’eixa manera i, en canvi, ho farà una volta el nou govern haja sigut format.

 

Encara no hi haurà canvis en els exàmens de conduir

«El mes de juliol no es produirà cap canvi que afecte l’obtenció del permís de conduir, per tant, no serà més difícil ni més costós traure’s el permís que autoritza a conduir, tal com publiquen en alguns mitjans», han indicat en un comunicat des de l’organisme dependent del Ministeri de l’Interior. Cal destacar que l’1 de juliol era la data prevista en l’esborrany del Reial decret que havia preparat la DGT pel qual es modificava el Reglament General de Conductors, i en el qual s’arrepleguen els canvis en la formació i els exàmens.

 

Segons han declarat fonts de la DGT, el document està subjecte a modificacions i, fins i tot, no descarten que la mesura quede finalment sense aprovar-se. En este sentit, també han indicat que els canvis estan en l’aire com a conseqüència de la situació política, perquè fins que no es constituisca un nou govern, no es pot saber si esta iniciativa continuarà avant, ja que va quedar paralitzada després de la convocatòria d’eleccions. Amb tot, no és l’única norma que està paralitzada, com és el cas del Reial decret de Mesures Urbanes de Trànsit, que pretenia limitar a 30 km/h la velocitat en vies d’un únic carril per sentit de circulació en les ciutats.

 

Novetats en la formació i en els teòrics i pràctics

L’esborrany de Reial decret que modifica les condicions de la formació i els exàmens arreplega una formació obligatòria teòrica presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial obligatòria de dos i sis hores, segons la classe de carnet, per als qui vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B. També hi hauria canvis en els exàmens teòrics i pràctics.

 

En els primers, el temps per a fer l’examen podria ampliar-se en incloure vídeos i els errors comesos no podrien excedir el 10% del total de preguntes formulades (ara és un 20%). Respecte del segon, s’establixen terminis mínims per a poder presentar-se a més d’una convocatòria, a més d’indicar que, per cada no apte, l’alumne hauria de rebre cinc classes de conduir per a poder presentar-se de nou a l’examen.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.