Els canvis en l’examen de conduir, posposats fins que Sánchez forme govern

La DGT posposa els canvis en l’obtenció del permís de conduir fins que es forme el nou govern | Cedida

 

La Direcció General de Trànsit (DGT) tenia previst modificar la formació i els exàmens d’obtenció del permís de conduir el pròxim mes de juliol. Amb tot, este dilluns ha informat que no serà d’eixa manera i, en canvi, ho farà una volta el nou govern haja sigut format.

 

Encara no hi haurà canvis en els exàmens de conduir

«El mes de juliol no es produirà cap canvi que afecte l’obtenció del permís de conduir, per tant, no serà més difícil ni més costós traure’s el permís que autoritza a conduir, tal com publiquen en alguns mitjans», han indicat en un comunicat des de l’organisme dependent del Ministeri de l’Interior. Cal destacar que l’1 de juliol era la data prevista en l’esborrany del Reial decret que havia preparat la DGT pel qual es modificava el Reglament General de Conductors, i en el qual s’arrepleguen els canvis en la formació i els exàmens.

 

Segons han declarat fonts de la DGT, el document està subjecte a modificacions i, fins i tot, no descarten que la mesura quede finalment sense aprovar-se. En este sentit, també han indicat que els canvis estan en l’aire com a conseqüència de la situació política, perquè fins que no es constituisca un nou govern, no es pot saber si esta iniciativa continuarà avant, ja que va quedar paralitzada després de la convocatòria d’eleccions. Amb tot, no és l’única norma que està paralitzada, com és el cas del Reial decret de Mesures Urbanes de Trànsit, que pretenia limitar a 30 km/h la velocitat en vies d’un únic carril per sentit de circulació en les ciutats.

 

Novetats en la formació i en els teòrics i pràctics

L’esborrany de Reial decret que modifica les condicions de la formació i els exàmens arreplega una formació obligatòria teòrica presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial obligatòria de dos i sis hores, segons la classe de carnet, per als qui vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B. També hi hauria canvis en els exàmens teòrics i pràctics.

 

En els primers, el temps per a fer l’examen podria ampliar-se en incloure vídeos i els errors comesos no podrien excedir el 10% del total de preguntes formulades (ara és un 20%). Respecte del segon, s’establixen terminis mínims per a poder presentar-se a més d’una convocatòria, a més d’indicar que, per cada no apte, l’alumne hauria de rebre cinc classes de conduir per a poder presentar-se de nou a l’examen.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.