Els canvis en l’examen de conduir, posposats fins que Sánchez forme govern

La DGT posposa els canvis en l’obtenció del permís de conduir fins que es forme el nou govern | Cedida

 

La Direcció General de Trànsit (DGT) tenia previst modificar la formació i els exàmens d’obtenció del permís de conduir el pròxim mes de juliol. Amb tot, este dilluns ha informat que no serà d’eixa manera i, en canvi, ho farà una volta el nou govern haja sigut format.

 

Encara no hi haurà canvis en els exàmens de conduir

«El mes de juliol no es produirà cap canvi que afecte l’obtenció del permís de conduir, per tant, no serà més difícil ni més costós traure’s el permís que autoritza a conduir, tal com publiquen en alguns mitjans», han indicat en un comunicat des de l’organisme dependent del Ministeri de l’Interior. Cal destacar que l’1 de juliol era la data prevista en l’esborrany del Reial decret que havia preparat la DGT pel qual es modificava el Reglament General de Conductors, i en el qual s’arrepleguen els canvis en la formació i els exàmens.

 

Segons han declarat fonts de la DGT, el document està subjecte a modificacions i, fins i tot, no descarten que la mesura quede finalment sense aprovar-se. En este sentit, també han indicat que els canvis estan en l’aire com a conseqüència de la situació política, perquè fins que no es constituisca un nou govern, no es pot saber si esta iniciativa continuarà avant, ja que va quedar paralitzada després de la convocatòria d’eleccions. Amb tot, no és l’única norma que està paralitzada, com és el cas del Reial decret de Mesures Urbanes de Trànsit, que pretenia limitar a 30 km/h la velocitat en vies d’un únic carril per sentit de circulació en les ciutats.

 

Novetats en la formació i en els teòrics i pràctics

L’esborrany de Reial decret que modifica les condicions de la formació i els exàmens arreplega una formació obligatòria teòrica presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial obligatòria de dos i sis hores, segons la classe de carnet, per als qui vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B. També hi hauria canvis en els exàmens teòrics i pràctics.

 

En els primers, el temps per a fer l’examen podria ampliar-se en incloure vídeos i els errors comesos no podrien excedir el 10% del total de preguntes formulades (ara és un 20%). Respecte del segon, s’establixen terminis mínims per a poder presentar-se a més d’una convocatòria, a més d’indicar que, per cada no apte, l’alumne hauria de rebre cinc classes de conduir per a poder presentar-se de nou a l’examen.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.