Els canvis en l’examen de conduir, posposats fins que Sánchez forme govern

La DGT posposa els canvis en l’obtenció del permís de conduir fins que es forme el nou govern | Cedida

 

La Direcció General de Trànsit (DGT) tenia previst modificar la formació i els exàmens d’obtenció del permís de conduir el pròxim mes de juliol. Amb tot, este dilluns ha informat que no serà d’eixa manera i, en canvi, ho farà una volta el nou govern haja sigut format.

 

Encara no hi haurà canvis en els exàmens de conduir

«El mes de juliol no es produirà cap canvi que afecte l’obtenció del permís de conduir, per tant, no serà més difícil ni més costós traure’s el permís que autoritza a conduir, tal com publiquen en alguns mitjans», han indicat en un comunicat des de l’organisme dependent del Ministeri de l’Interior. Cal destacar que l’1 de juliol era la data prevista en l’esborrany del Reial decret que havia preparat la DGT pel qual es modificava el Reglament General de Conductors, i en el qual s’arrepleguen els canvis en la formació i els exàmens.

 

Segons han declarat fonts de la DGT, el document està subjecte a modificacions i, fins i tot, no descarten que la mesura quede finalment sense aprovar-se. En este sentit, també han indicat que els canvis estan en l’aire com a conseqüència de la situació política, perquè fins que no es constituisca un nou govern, no es pot saber si esta iniciativa continuarà avant, ja que va quedar paralitzada després de la convocatòria d’eleccions. Amb tot, no és l’única norma que està paralitzada, com és el cas del Reial decret de Mesures Urbanes de Trànsit, que pretenia limitar a 30 km/h la velocitat en vies d’un únic carril per sentit de circulació en les ciutats.

 

Novetats en la formació i en els teòrics i pràctics

L’esborrany de Reial decret que modifica les condicions de la formació i els exàmens arreplega una formació obligatòria teòrica presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial obligatòria de dos i sis hores, segons la classe de carnet, per als qui vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B. També hi hauria canvis en els exàmens teòrics i pràctics.

 

En els primers, el temps per a fer l’examen podria ampliar-se en incloure vídeos i els errors comesos no podrien excedir el 10% del total de preguntes formulades (ara és un 20%). Respecte del segon, s’establixen terminis mínims per a poder presentar-se a més d’una convocatòria, a més d’indicar que, per cada no apte, l’alumne hauria de rebre cinc classes de conduir per a poder presentar-se de nou a l’examen.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.