Els canvis en l’examen de conduir, posposats fins que Sánchez forme govern

La DGT posposa els canvis en l’obtenció del permís de conduir fins que es forme el nou govern | Cedida

 

La Direcció General de Trànsit (DGT) tenia previst modificar la formació i els exàmens d’obtenció del permís de conduir el pròxim mes de juliol. Amb tot, este dilluns ha informat que no serà d’eixa manera i, en canvi, ho farà una volta el nou govern haja sigut format.

 

Encara no hi haurà canvis en els exàmens de conduir

«El mes de juliol no es produirà cap canvi que afecte l’obtenció del permís de conduir, per tant, no serà més difícil ni més costós traure’s el permís que autoritza a conduir, tal com publiquen en alguns mitjans», han indicat en un comunicat des de l’organisme dependent del Ministeri de l’Interior. Cal destacar que l’1 de juliol era la data prevista en l’esborrany del Reial decret que havia preparat la DGT pel qual es modificava el Reglament General de Conductors, i en el qual s’arrepleguen els canvis en la formació i els exàmens.

 

Segons han declarat fonts de la DGT, el document està subjecte a modificacions i, fins i tot, no descarten que la mesura quede finalment sense aprovar-se. En este sentit, també han indicat que els canvis estan en l’aire com a conseqüència de la situació política, perquè fins que no es constituisca un nou govern, no es pot saber si esta iniciativa continuarà avant, ja que va quedar paralitzada després de la convocatòria d’eleccions. Amb tot, no és l’única norma que està paralitzada, com és el cas del Reial decret de Mesures Urbanes de Trànsit, que pretenia limitar a 30 km/h la velocitat en vies d’un únic carril per sentit de circulació en les ciutats.

 

Novetats en la formació i en els teòrics i pràctics

L’esborrany de Reial decret que modifica les condicions de la formació i els exàmens arreplega una formació obligatòria teòrica presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial obligatòria de dos i sis hores, segons la classe de carnet, per als qui vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B. També hi hauria canvis en els exàmens teòrics i pràctics.

 

En els primers, el temps per a fer l’examen podria ampliar-se en incloure vídeos i els errors comesos no podrien excedir el 10% del total de preguntes formulades (ara és un 20%). Respecte del segon, s’establixen terminis mínims per a poder presentar-se a més d’una convocatòria, a més d’indicar que, per cada no apte, l’alumne hauria de rebre cinc classes de conduir per a poder presentar-se de nou a l’examen.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.