Un error de la DGT pot deixar els conductors sense punts de carnet

Permís de conduir

Un error de la DGT pot deixar un conductor sense punts en el seu permís de conduir | València Diari

 

Uns quants conductors han rebut una carta informant-los d’haver perdut tots els punts del permís de conduir, quan realment no és d’eix manera. En alguns casos sí que és veritat, però en altres no i és a causa d’un error administratiu de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons han informat des del Comissariat Europeu de l’Automòbil (CEA).

 

Pèrdua de tots els punts del permís de conduir per error

En cas de trobar-se amb una notificació de la DGT comunicant este fet, cal comprovar l’historial personal de punts en la prefectura provincial de trànsit de la seua localitat, ja que pot donar-se la possibilitat que l’acumulació de punts estiga caducada, no n’haja perdut o que les dades no corresponguen amb el conductor sancionat.

 

És important comprovar-ho perquè l’administració podria acabar resolent la pèrdua de vigència del permís de conducció, havent d’entregar el carnet i amb la prohibició de conduir en sis mesos, després dels quals caldria tornar a obtindre de nou el permís, superant un curs de sensibilització i reeducació viària, segons especifica la normativa de la DGT. A més, conduir sense permís està penat amb presó de tres a sis mesos o multa de dotze a 24 mesos de treballs comunitaris.

 

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a treure's el permís de conduir

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a traure’s el permís de conduir | Antena 3

 

Un error puntual que no té solució ràpida

Amb tot, el problema s’incrementa quan, en voler solucionar l’error, des de l’administració informen que no es pot corregir de manera immediata i que el període per a fer-ho pot arribar a ascendir fins als sis mesos o més. Per tant, això equival amb què els agents de Trànsit  podrien sancionar novament al conductor per circular sense punts en el permís de conduir.

 

En este sentit, la mateixa DGT ha reconegut que este error és un «problema puntual» que s’acabarà solucionant. Però, mentrestant, el conductor que tinga la notificació de la pèrdua de punts i no siga certa, haurà de demanar el seu historial de punts i, a més a més, demanar ajuda a un advocat especialitzat en estos casos.

 

Per a consultar els punts, només ho poden fer aquells conductors inclosos en el Registre de Conductors i Infractors de la DGT que tinguen el permís de conduir en vigor. Este, en un inici, compta amb huit punts, conseguits en el moment d’aprovar l’examen, que augmenten a dotze, si en el transcurs dels tres anys següents no s’ha comés cap infracció. Novament, aconseguirem dos més passats tres anys més i, finalment, tindrem quinze punts en total si després d’uns altres tres anys es continua sense fer cap infracció.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.