Un error de la DGT pot deixar els conductors sense punts de carnet

Permís de conduir

Un error de la DGT pot deixar un conductor sense punts en el seu permís de conduir | València Diari

 

Uns quants conductors han rebut una carta informant-los d’haver perdut tots els punts del permís de conduir, quan realment no és d’eix manera. En alguns casos sí que és veritat, però en altres no i és a causa d’un error administratiu de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons han informat des del Comissariat Europeu de l’Automòbil (CEA).

 

Pèrdua de tots els punts del permís de conduir per error

En cas de trobar-se amb una notificació de la DGT comunicant este fet, cal comprovar l’historial personal de punts en la prefectura provincial de trànsit de la seua localitat, ja que pot donar-se la possibilitat que l’acumulació de punts estiga caducada, no n’haja perdut o que les dades no corresponguen amb el conductor sancionat.

 

És important comprovar-ho perquè l’administració podria acabar resolent la pèrdua de vigència del permís de conducció, havent d’entregar el carnet i amb la prohibició de conduir en sis mesos, després dels quals caldria tornar a obtindre de nou el permís, superant un curs de sensibilització i reeducació viària, segons especifica la normativa de la DGT. A més, conduir sense permís està penat amb presó de tres a sis mesos o multa de dotze a 24 mesos de treballs comunitaris.

 

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a treure's el permís de conduir

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a traure’s el permís de conduir | Antena 3

 

Un error puntual que no té solució ràpida

Amb tot, el problema s’incrementa quan, en voler solucionar l’error, des de l’administració informen que no es pot corregir de manera immediata i que el període per a fer-ho pot arribar a ascendir fins als sis mesos o més. Per tant, això equival amb què els agents de Trànsit  podrien sancionar novament al conductor per circular sense punts en el permís de conduir.

 

En este sentit, la mateixa DGT ha reconegut que este error és un «problema puntual» que s’acabarà solucionant. Però, mentrestant, el conductor que tinga la notificació de la pèrdua de punts i no siga certa, haurà de demanar el seu historial de punts i, a més a més, demanar ajuda a un advocat especialitzat en estos casos.

 

Per a consultar els punts, només ho poden fer aquells conductors inclosos en el Registre de Conductors i Infractors de la DGT que tinguen el permís de conduir en vigor. Este, en un inici, compta amb huit punts, conseguits en el moment d’aprovar l’examen, que augmenten a dotze, si en el transcurs dels tres anys següents no s’ha comés cap infracció. Novament, aconseguirem dos més passats tres anys més i, finalment, tindrem quinze punts en total si després d’uns altres tres anys es continua sense fer cap infracció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.

Catalá ajorna al dia 20 el debat sobre l’Ofrena, les carpes falleres i la taxa turística

María José Catalá posposa al 20 de març la discussió sobre possibles canvis en l'Ofrena, el calendari de muntatge de carpes falleres i una eventual taxa turística lligada a les Falles.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La penúltima mascletà de les Falles 2026 combina efectes digitals i pólvora tradicional en un tret de cinc minuts amb 180 quilos de material i un final llarg i hermètic que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Descobrixen a Villena un teler de fa 3.500 anys clau per a entendre la revolució tèxtil del Bronze

La troballa d'un teler de fa 3.500 anys en el jaciment de Cabezo Redó, a Villena, permet reconstruir amb detall com s'organitzava la producció tèxtil i el treball cooperatiu durant l'Edat del Bronze.

Turistes llatinoamericans viuen unes Falles cada vegada més emocionants i intenses

Turistes llatinoamericans que viuen o visiten València relaten com les Falles els continuen resultant impactants i emocionants, des de les mascletaes fins als bunyols i la cremà.

Com estalviar en la factura del gas amb la caldera davant l’escalada de preus

Descobreix com reduir la teva factura del gas amb un ús eficient de la caldera i estalviats d'energia a casa.

Una activista marroquina reivindica unes Falles més diverses i multiculturals

Boutaina El Hadri, activista d'origen marroquí amb llarga trajectòria a València, descriu el seu enamorament sobtat amb les Falles i reclama que la diversitat de la ciutat també arribe a les comissions falleres.