Un error de la DGT pot deixar els conductors sense punts de carnet

Permís de conduir

Un error de la DGT pot deixar un conductor sense punts en el seu permís de conduir | València Diari

 

Uns quants conductors han rebut una carta informant-los d’haver perdut tots els punts del permís de conduir, quan realment no és d’eix manera. En alguns casos sí que és veritat, però en altres no i és a causa d’un error administratiu de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons han informat des del Comissariat Europeu de l’Automòbil (CEA).

 

Pèrdua de tots els punts del permís de conduir per error

En cas de trobar-se amb una notificació de la DGT comunicant este fet, cal comprovar l’historial personal de punts en la prefectura provincial de trànsit de la seua localitat, ja que pot donar-se la possibilitat que l’acumulació de punts estiga caducada, no n’haja perdut o que les dades no corresponguen amb el conductor sancionat.

 

És important comprovar-ho perquè l’administració podria acabar resolent la pèrdua de vigència del permís de conducció, havent d’entregar el carnet i amb la prohibició de conduir en sis mesos, després dels quals caldria tornar a obtindre de nou el permís, superant un curs de sensibilització i reeducació viària, segons especifica la normativa de la DGT. A més, conduir sense permís està penat amb presó de tres a sis mesos o multa de dotze a 24 mesos de treballs comunitaris.

 

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a treure's el permís de conduir

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a traure’s el permís de conduir | Antena 3

 

Un error puntual que no té solució ràpida

Amb tot, el problema s’incrementa quan, en voler solucionar l’error, des de l’administració informen que no es pot corregir de manera immediata i que el període per a fer-ho pot arribar a ascendir fins als sis mesos o més. Per tant, això equival amb què els agents de Trànsit  podrien sancionar novament al conductor per circular sense punts en el permís de conduir.

 

En este sentit, la mateixa DGT ha reconegut que este error és un «problema puntual» que s’acabarà solucionant. Però, mentrestant, el conductor que tinga la notificació de la pèrdua de punts i no siga certa, haurà de demanar el seu historial de punts i, a més a més, demanar ajuda a un advocat especialitzat en estos casos.

 

Per a consultar els punts, només ho poden fer aquells conductors inclosos en el Registre de Conductors i Infractors de la DGT que tinguen el permís de conduir en vigor. Este, en un inici, compta amb huit punts, conseguits en el moment d’aprovar l’examen, que augmenten a dotze, si en el transcurs dels tres anys següents no s’ha comés cap infracció. Novament, aconseguirem dos més passats tres anys més i, finalment, tindrem quinze punts en total si després d’uns altres tres anys es continua sense fer cap infracció.

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.