Un error de la DGT pot deixar els conductors sense punts de carnet

Permís de conduir

Un error de la DGT pot deixar un conductor sense punts en el seu permís de conduir | València Diari

 

Uns quants conductors han rebut una carta informant-los d’haver perdut tots els punts del permís de conduir, quan realment no és d’eix manera. En alguns casos sí que és veritat, però en altres no i és a causa d’un error administratiu de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons han informat des del Comissariat Europeu de l’Automòbil (CEA).

 

Pèrdua de tots els punts del permís de conduir per error

En cas de trobar-se amb una notificació de la DGT comunicant este fet, cal comprovar l’historial personal de punts en la prefectura provincial de trànsit de la seua localitat, ja que pot donar-se la possibilitat que l’acumulació de punts estiga caducada, no n’haja perdut o que les dades no corresponguen amb el conductor sancionat.

 

És important comprovar-ho perquè l’administració podria acabar resolent la pèrdua de vigència del permís de conducció, havent d’entregar el carnet i amb la prohibició de conduir en sis mesos, després dels quals caldria tornar a obtindre de nou el permís, superant un curs de sensibilització i reeducació viària, segons especifica la normativa de la DGT. A més, conduir sense permís està penat amb presó de tres a sis mesos o multa de dotze a 24 mesos de treballs comunitaris.

 

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a treure's el permís de conduir

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a traure’s el permís de conduir | Antena 3

 

Un error puntual que no té solució ràpida

Amb tot, el problema s’incrementa quan, en voler solucionar l’error, des de l’administració informen que no es pot corregir de manera immediata i que el període per a fer-ho pot arribar a ascendir fins als sis mesos o més. Per tant, això equival amb què els agents de Trànsit  podrien sancionar novament al conductor per circular sense punts en el permís de conduir.

 

En este sentit, la mateixa DGT ha reconegut que este error és un «problema puntual» que s’acabarà solucionant. Però, mentrestant, el conductor que tinga la notificació de la pèrdua de punts i no siga certa, haurà de demanar el seu historial de punts i, a més a més, demanar ajuda a un advocat especialitzat en estos casos.

 

Per a consultar els punts, només ho poden fer aquells conductors inclosos en el Registre de Conductors i Infractors de la DGT que tinguen el permís de conduir en vigor. Este, en un inici, compta amb huit punts, conseguits en el moment d’aprovar l’examen, que augmenten a dotze, si en el transcurs dels tres anys següents no s’ha comés cap infracció. Novament, aconseguirem dos més passats tres anys més i, finalment, tindrem quinze punts en total si després d’uns altres tres anys es continua sense fer cap infracció.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.