Un error de la DGT pot deixar els conductors sense punts de carnet

Permís de conduir

Un error de la DGT pot deixar un conductor sense punts en el seu permís de conduir | València Diari

 

Uns quants conductors han rebut una carta informant-los d’haver perdut tots els punts del permís de conduir, quan realment no és d’eix manera. En alguns casos sí que és veritat, però en altres no i és a causa d’un error administratiu de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons han informat des del Comissariat Europeu de l’Automòbil (CEA).

 

Pèrdua de tots els punts del permís de conduir per error

En cas de trobar-se amb una notificació de la DGT comunicant este fet, cal comprovar l’historial personal de punts en la prefectura provincial de trànsit de la seua localitat, ja que pot donar-se la possibilitat que l’acumulació de punts estiga caducada, no n’haja perdut o que les dades no corresponguen amb el conductor sancionat.

 

És important comprovar-ho perquè l’administració podria acabar resolent la pèrdua de vigència del permís de conducció, havent d’entregar el carnet i amb la prohibició de conduir en sis mesos, després dels quals caldria tornar a obtindre de nou el permís, superant un curs de sensibilització i reeducació viària, segons especifica la normativa de la DGT. A més, conduir sense permís està penat amb presó de tres a sis mesos o multa de dotze a 24 mesos de treballs comunitaris.

 

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a treure's el permís de conduir

Si es perden tots els punts, cal esperar sis mesos i tornar a traure’s el permís de conduir | Antena 3

 

Un error puntual que no té solució ràpida

Amb tot, el problema s’incrementa quan, en voler solucionar l’error, des de l’administració informen que no es pot corregir de manera immediata i que el període per a fer-ho pot arribar a ascendir fins als sis mesos o més. Per tant, això equival amb què els agents de Trànsit  podrien sancionar novament al conductor per circular sense punts en el permís de conduir.

 

En este sentit, la mateixa DGT ha reconegut que este error és un «problema puntual» que s’acabarà solucionant. Però, mentrestant, el conductor que tinga la notificació de la pèrdua de punts i no siga certa, haurà de demanar el seu historial de punts i, a més a més, demanar ajuda a un advocat especialitzat en estos casos.

 

Per a consultar els punts, només ho poden fer aquells conductors inclosos en el Registre de Conductors i Infractors de la DGT que tinguen el permís de conduir en vigor. Este, en un inici, compta amb huit punts, conseguits en el moment d’aprovar l’examen, que augmenten a dotze, si en el transcurs dels tres anys següents no s’ha comés cap infracció. Novament, aconseguirem dos més passats tres anys més i, finalment, tindrem quinze punts en total si després d’uns altres tres anys es continua sense fer cap infracció.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.