Espanya, el país més afectat per la pigota del mico

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) avís ahir que cal esperar que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia que s’ha detectat en els últims deu dies en catorze països –deu d’ells europeus–, amb Espanya al capdavant, que acumula el 41% dels positius i el 62% dels casos en estudi en el món.

Fins ara, s’han confirmat 107 positius i 85 sospitosos, segons les dades del Global Health Institute de la Universitat d’Harvard, que actualitza els casos en temps real. “La situació està evolucionant de tal manera que creiem que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics”, va assenyalar l’OMS en una nota epidemiològica.

La informació actual indica que els que estan més en risc de contagi són aquells que tenen contacte físic pròxim amb algú infectat i amb símptomes.

Espanya, el país més afectat

De fet, Espanya és el país més afectat i dels 83 possibles casos que s’han detectat, 32 han donat ja positiu. La majoria d’aquests es localitzen a Madrid on hi ha 30 persones contagiades i s’analitzen mostres d’altres 40 malalts amb símptomes compatibles. L’últim cas s’ha detectat a Aragó i es tracta d’un home que va estar en contacte amb persones contagiades. Les autoritats no descarten que existisca ja transmissió comunitària.

Què diu Sanitat?

Sanitat estableix que per a frenar els brots la persona contagiada ha de romandre aïllada i amb màscara, sobretot si té símptomes respiratoris a més d’extremar la neteja en llençols, tovalloles i roba i sense contacte amb animals domèstics o silvestres. També es demana que en els desplaçaments a l’hospital o centre de salut no s’use el transport públic.

L’OMS assegura que la pigota del mico s’estendrà per tot el món

L’Organització Mundial de la Salut ha dit que el que s’espera és que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia detectada en els últims deu dies en dotze països, entre ells Espanya. Encara no s’ha pogut establir el seu focus i ruta de contagi. “La situació està evolucionant de tal manera que l’OMS creu que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics“, ha explicat l’organització.

L’OMS preveu una reunió extraordinària per a la setmana vinent per a tractar la situació internacional amb la pigota del mico, alguna cosa que ha posat en alerta a la comunitat internacional sobre com s’ha elevat el nivell de preocupació. La veritat és que aquesta és una acció habitual quan hi ha un brot epidèmic d’una malaltia que és major de l’habitual, que a més fa molt temps que no era present i que es produeix en diversos països de manera simultània sense una connexió clara entre els casos.

També es va fer quan va haver-hi brots d’Ébola, o de còlera, amb l’objectiu de contrastar informació, comparar punts de vista i analitzar possibles normes sobre protocols d’actuació i vacunació.

Una altra novetat que va comunicar ahir l’OMS és que la seqüència genòmica obtinguda de l’hisopat d’un cas a Portugal ha revelat una similitud amb el virus de la pigota exportat de Nigèria i que va causar brots al Regne Unit, Israel i Singapur entre 2018 i 2019.

A més, recomana a qualsevol persona que canvie de parella sexual amb regularitat o que tinga contacte pròxim amb persones que no coneix, que vaja al metge si desenvolupa símptomes compatibles amb aquesta malaltia.

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.