Espanya, el país més afectat per la pigota del mico

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) avís ahir que cal esperar que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia que s’ha detectat en els últims deu dies en catorze països –deu d’ells europeus–, amb Espanya al capdavant, que acumula el 41% dels positius i el 62% dels casos en estudi en el món.

Fins ara, s’han confirmat 107 positius i 85 sospitosos, segons les dades del Global Health Institute de la Universitat d’Harvard, que actualitza els casos en temps real. “La situació està evolucionant de tal manera que creiem que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics”, va assenyalar l’OMS en una nota epidemiològica.

La informació actual indica que els que estan més en risc de contagi són aquells que tenen contacte físic pròxim amb algú infectat i amb símptomes.

Espanya, el país més afectat

De fet, Espanya és el país més afectat i dels 83 possibles casos que s’han detectat, 32 han donat ja positiu. La majoria d’aquests es localitzen a Madrid on hi ha 30 persones contagiades i s’analitzen mostres d’altres 40 malalts amb símptomes compatibles. L’últim cas s’ha detectat a Aragó i es tracta d’un home que va estar en contacte amb persones contagiades. Les autoritats no descarten que existisca ja transmissió comunitària.

Què diu Sanitat?

Sanitat estableix que per a frenar els brots la persona contagiada ha de romandre aïllada i amb màscara, sobretot si té símptomes respiratoris a més d’extremar la neteja en llençols, tovalloles i roba i sense contacte amb animals domèstics o silvestres. També es demana que en els desplaçaments a l’hospital o centre de salut no s’use el transport públic.

L’OMS assegura que la pigota del mico s’estendrà per tot el món

L’Organització Mundial de la Salut ha dit que el que s’espera és que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia detectada en els últims deu dies en dotze països, entre ells Espanya. Encara no s’ha pogut establir el seu focus i ruta de contagi. «La situació està evolucionant de tal manera que l’OMS creu que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics«, ha explicat l’organització.

L’OMS preveu una reunió extraordinària per a la setmana vinent per a tractar la situació internacional amb la pigota del mico, alguna cosa que ha posat en alerta a la comunitat internacional sobre com s’ha elevat el nivell de preocupació. La veritat és que aquesta és una acció habitual quan hi ha un brot epidèmic d’una malaltia que és major de l’habitual, que a més fa molt temps que no era present i que es produeix en diversos països de manera simultània sense una connexió clara entre els casos.

També es va fer quan va haver-hi brots d’Ébola, o de còlera, amb l’objectiu de contrastar informació, comparar punts de vista i analitzar possibles normes sobre protocols d’actuació i vacunació.

Una altra novetat que va comunicar ahir l’OMS és que la seqüència genòmica obtinguda de l’hisopat d’un cas a Portugal ha revelat una similitud amb el virus de la pigota exportat de Nigèria i que va causar brots al Regne Unit, Israel i Singapur entre 2018 i 2019.

A més, recomana a qualsevol persona que canvie de parella sexual amb regularitat o que tinga contacte pròxim amb persones que no coneix, que vaja al metge si desenvolupa símptomes compatibles amb aquesta malaltia.

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.