17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Espanya, el país més afectat per la pigota del mico

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) avís ahir que cal esperar que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia que s’ha detectat en els últims deu dies en catorze països –deu d’ells europeus–, amb Espanya al capdavant, que acumula el 41% dels positius i el 62% dels casos en estudi en el món.

Fins ara, s’han confirmat 107 positius i 85 sospitosos, segons les dades del Global Health Institute de la Universitat d’Harvard, que actualitza els casos en temps real. “La situació està evolucionant de tal manera que creiem que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics”, va assenyalar l’OMS en una nota epidemiològica.

La informació actual indica que els que estan més en risc de contagi són aquells que tenen contacte físic pròxim amb algú infectat i amb símptomes.

Espanya, el país més afectat

De fet, Espanya és el país més afectat i dels 83 possibles casos que s’han detectat, 32 han donat ja positiu. La majoria d’aquests es localitzen a Madrid on hi ha 30 persones contagiades i s’analitzen mostres d’altres 40 malalts amb símptomes compatibles. L’últim cas s’ha detectat a Aragó i es tracta d’un home que va estar en contacte amb persones contagiades. Les autoritats no descarten que existisca ja transmissió comunitària.

Què diu Sanitat?

Sanitat estableix que per a frenar els brots la persona contagiada ha de romandre aïllada i amb màscara, sobretot si té símptomes respiratoris a més d’extremar la neteja en llençols, tovalloles i roba i sense contacte amb animals domèstics o silvestres. També es demana que en els desplaçaments a l’hospital o centre de salut no s’use el transport públic.

L’OMS assegura que la pigota del mico s’estendrà per tot el món

L’Organització Mundial de la Salut ha dit que el que s’espera és que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia detectada en els últims deu dies en dotze països, entre ells Espanya. Encara no s’ha pogut establir el seu focus i ruta de contagi. “La situació està evolucionant de tal manera que l’OMS creu que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics“, ha explicat l’organització.

L’OMS preveu una reunió extraordinària per a la setmana vinent per a tractar la situació internacional amb la pigota del mico, alguna cosa que ha posat en alerta a la comunitat internacional sobre com s’ha elevat el nivell de preocupació. La veritat és que aquesta és una acció habitual quan hi ha un brot epidèmic d’una malaltia que és major de l’habitual, que a més fa molt temps que no era present i que es produeix en diversos països de manera simultània sense una connexió clara entre els casos.

També es va fer quan va haver-hi brots d’Ébola, o de còlera, amb l’objectiu de contrastar informació, comparar punts de vista i analitzar possibles normes sobre protocols d’actuació i vacunació.

Una altra novetat que va comunicar ahir l’OMS és que la seqüència genòmica obtinguda de l’hisopat d’un cas a Portugal ha revelat una similitud amb el virus de la pigota exportat de Nigèria i que va causar brots al Regne Unit, Israel i Singapur entre 2018 i 2019.

A més, recomana a qualsevol persona que canvie de parella sexual amb regularitat o que tinga contacte pròxim amb persones que no coneix, que vaja al metge si desenvolupa símptomes compatibles amb aquesta malaltia.

Últimes notícies

Camarero culpa al Govern del retard de la UME en la dana i evita opinar sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha atribuït a Interior i Defensa el retard en el desplegament de la UME i ha eludit valorar a Carlos Mazón. També ha defés el seu paper en el Cecopi i ha marcat límits competencials sobre el 112 i la teleassistència.

El col·legi confirma que el tractament a la menor morta a Alzira el van realitzar professionals col·legiats

El Col·legi d'Odontòlegs de València confirma que el tractament i la sedació intravenosa a la menor van ser realitzats per professionals col·legiats. El cas roman sota investigació i una altra menor seguix ingressada.

La xiqueta de 4 anys ingressada després d’un tractament dental a Alzira passa a planta

La menor, ingressada des del dijous en l'UCI pediàtrica del Clínic de València després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira, evoluciona bé i ha passat a planta. Policia i Sanitat investiguen per a aclarir què va ocórrer.

Un estudi detecta que la violència masclista dificulta la memòria verbal de les supervivents

Un treball de la Universitat de Granada conclou que les supervivents de violència masclista necessiten més esforç cerebral per a reconéixer paraules i comprenen pitjor en fases inicials d'aprenentatge.

Els Rei Jaume I criden a reforçar la competitivitat i alerten d’un retrocés a Europa

Els premiats han reclamat més ambició en I+D i una regulació que no frene la competitivitat. Advertixen de la concentració de poder en IA i del risc de decadència a Europa.

El 81% de sanitaris detecta més problemes en el desenrotllament infantil per l’excés de pantalles

Un estudi de AIJU conclou que la majoria de sanitaris observa un augment de problemes lligats a la sobreexposició a dispositius. El 91% dels menors supera el temps recomanat.

El València rep a un Bayern ferit però perillós

El València Basket rep al Bayern en la jornada 13 de l'Eurolliga amb millors sensacions i un rival tocat per tres derrotes seguides, però encara molt competitiu.

Bernabé ha desitjat que Camarero diga la veritat sobre la DANA en el Congrés

Pilar Bernabé ha instat a Susana Camarero a aportar una versió veraç en la comissió sobre la DANA en el Congrés i ha reclamat responsabilitats polítiques. Ha diferenciat entre la investigació judicial a Catarroja i les explicacions polítiques que, sosté, ha d'oferir el Consell.