Espanya, el país més afectat per la pigota del mico

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) avís ahir que cal esperar que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia que s’ha detectat en els últims deu dies en catorze països –deu d’ells europeus–, amb Espanya al capdavant, que acumula el 41% dels positius i el 62% dels casos en estudi en el món.

Fins ara, s’han confirmat 107 positius i 85 sospitosos, segons les dades del Global Health Institute de la Universitat d’Harvard, que actualitza els casos en temps real. “La situació està evolucionant de tal manera que creiem que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics”, va assenyalar l’OMS en una nota epidemiològica.

La informació actual indica que els que estan més en risc de contagi són aquells que tenen contacte físic pròxim amb algú infectat i amb símptomes.

Espanya, el país més afectat

De fet, Espanya és el país més afectat i dels 83 possibles casos que s’han detectat, 32 han donat ja positiu. La majoria d’aquests es localitzen a Madrid on hi ha 30 persones contagiades i s’analitzen mostres d’altres 40 malalts amb símptomes compatibles. L’últim cas s’ha detectat a Aragó i es tracta d’un home que va estar en contacte amb persones contagiades. Les autoritats no descarten que existisca ja transmissió comunitària.

Què diu Sanitat?

Sanitat estableix que per a frenar els brots la persona contagiada ha de romandre aïllada i amb màscara, sobretot si té símptomes respiratoris a més d’extremar la neteja en llençols, tovalloles i roba i sense contacte amb animals domèstics o silvestres. També es demana que en els desplaçaments a l’hospital o centre de salut no s’use el transport públic.

L’OMS assegura que la pigota del mico s’estendrà per tot el món

L’Organització Mundial de la Salut ha dit que el que s’espera és que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia detectada en els últims deu dies en dotze països, entre ells Espanya. Encara no s’ha pogut establir el seu focus i ruta de contagi. «La situació està evolucionant de tal manera que l’OMS creu que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics«, ha explicat l’organització.

L’OMS preveu una reunió extraordinària per a la setmana vinent per a tractar la situació internacional amb la pigota del mico, alguna cosa que ha posat en alerta a la comunitat internacional sobre com s’ha elevat el nivell de preocupació. La veritat és que aquesta és una acció habitual quan hi ha un brot epidèmic d’una malaltia que és major de l’habitual, que a més fa molt temps que no era present i que es produeix en diversos països de manera simultània sense una connexió clara entre els casos.

També es va fer quan va haver-hi brots d’Ébola, o de còlera, amb l’objectiu de contrastar informació, comparar punts de vista i analitzar possibles normes sobre protocols d’actuació i vacunació.

Una altra novetat que va comunicar ahir l’OMS és que la seqüència genòmica obtinguda de l’hisopat d’un cas a Portugal ha revelat una similitud amb el virus de la pigota exportat de Nigèria i que va causar brots al Regne Unit, Israel i Singapur entre 2018 i 2019.

A més, recomana a qualsevol persona que canvie de parella sexual amb regularitat o que tinga contacte pròxim amb persones que no coneix, que vaja al metge si desenvolupa símptomes compatibles amb aquesta malaltia.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.