Espanya, el país més afectat per la pigota del mico

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) avís ahir que cal esperar que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia que s’ha detectat en els últims deu dies en catorze països –deu d’ells europeus–, amb Espanya al capdavant, que acumula el 41% dels positius i el 62% dels casos en estudi en el món.

Fins ara, s’han confirmat 107 positius i 85 sospitosos, segons les dades del Global Health Institute de la Universitat d’Harvard, que actualitza els casos en temps real. “La situació està evolucionant de tal manera que creiem que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics”, va assenyalar l’OMS en una nota epidemiològica.

La informació actual indica que els que estan més en risc de contagi són aquells que tenen contacte físic pròxim amb algú infectat i amb símptomes.

Espanya, el país més afectat

De fet, Espanya és el país més afectat i dels 83 possibles casos que s’han detectat, 32 han donat ja positiu. La majoria d’aquests es localitzen a Madrid on hi ha 30 persones contagiades i s’analitzen mostres d’altres 40 malalts amb símptomes compatibles. L’últim cas s’ha detectat a Aragó i es tracta d’un home que va estar en contacte amb persones contagiades. Les autoritats no descarten que existisca ja transmissió comunitària.

Què diu Sanitat?

Sanitat estableix que per a frenar els brots la persona contagiada ha de romandre aïllada i amb màscara, sobretot si té símptomes respiratoris a més d’extremar la neteja en llençols, tovalloles i roba i sense contacte amb animals domèstics o silvestres. També es demana que en els desplaçaments a l’hospital o centre de salut no s’use el transport públic.

L’OMS assegura que la pigota del mico s’estendrà per tot el món

L’Organització Mundial de la Salut ha dit que el que s’espera és que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia detectada en els últims deu dies en dotze països, entre ells Espanya. Encara no s’ha pogut establir el seu focus i ruta de contagi. «La situació està evolucionant de tal manera que l’OMS creu que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics«, ha explicat l’organització.

L’OMS preveu una reunió extraordinària per a la setmana vinent per a tractar la situació internacional amb la pigota del mico, alguna cosa que ha posat en alerta a la comunitat internacional sobre com s’ha elevat el nivell de preocupació. La veritat és que aquesta és una acció habitual quan hi ha un brot epidèmic d’una malaltia que és major de l’habitual, que a més fa molt temps que no era present i que es produeix en diversos països de manera simultània sense una connexió clara entre els casos.

També es va fer quan va haver-hi brots d’Ébola, o de còlera, amb l’objectiu de contrastar informació, comparar punts de vista i analitzar possibles normes sobre protocols d’actuació i vacunació.

Una altra novetat que va comunicar ahir l’OMS és que la seqüència genòmica obtinguda de l’hisopat d’un cas a Portugal ha revelat una similitud amb el virus de la pigota exportat de Nigèria i que va causar brots al Regne Unit, Israel i Singapur entre 2018 i 2019.

A més, recomana a qualsevol persona que canvie de parella sexual amb regularitat o que tinga contacte pròxim amb persones que no coneix, que vaja al metge si desenvolupa símptomes compatibles amb aquesta malaltia.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.