10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Espanya, el país més afectat per la pigota del mico

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) avís ahir que cal esperar que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia que s’ha detectat en els últims deu dies en catorze països –deu d’ells europeus–, amb Espanya al capdavant, que acumula el 41% dels positius i el 62% dels casos en estudi en el món.

Fins ara, s’han confirmat 107 positius i 85 sospitosos, segons les dades del Global Health Institute de la Universitat d’Harvard, que actualitza els casos en temps real. “La situació està evolucionant de tal manera que creiem que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics”, va assenyalar l’OMS en una nota epidemiològica.

La informació actual indica que els que estan més en risc de contagi són aquells que tenen contacte físic pròxim amb algú infectat i amb símptomes.

Espanya, el país més afectat

De fet, Espanya és el país més afectat i dels 83 possibles casos que s’han detectat, 32 han donat ja positiu. La majoria d’aquests es localitzen a Madrid on hi ha 30 persones contagiades i s’analitzen mostres d’altres 40 malalts amb símptomes compatibles. L’últim cas s’ha detectat a Aragó i es tracta d’un home que va estar en contacte amb persones contagiades. Les autoritats no descarten que existisca ja transmissió comunitària.

Què diu Sanitat?

Sanitat estableix que per a frenar els brots la persona contagiada ha de romandre aïllada i amb màscara, sobretot si té símptomes respiratoris a més d’extremar la neteja en llençols, tovalloles i roba i sense contacte amb animals domèstics o silvestres. També es demana que en els desplaçaments a l’hospital o centre de salut no s’use el transport públic.

L’OMS assegura que la pigota del mico s’estendrà per tot el món

L’Organització Mundial de la Salut ha dit que el que s’espera és que continuen apareixent casos de pigota del mico, una malaltia detectada en els últims deu dies en dotze països, entre ells Espanya. Encara no s’ha pogut establir el seu focus i ruta de contagi. “La situació està evolucionant de tal manera que l’OMS creu que hi haurà més casos de pigota de mico que s’identifiquen a mesura que la vigilància s’estén en països que no són endèmics“, ha explicat l’organització.

L’OMS preveu una reunió extraordinària per a la setmana vinent per a tractar la situació internacional amb la pigota del mico, alguna cosa que ha posat en alerta a la comunitat internacional sobre com s’ha elevat el nivell de preocupació. La veritat és que aquesta és una acció habitual quan hi ha un brot epidèmic d’una malaltia que és major de l’habitual, que a més fa molt temps que no era present i que es produeix en diversos països de manera simultània sense una connexió clara entre els casos.

També es va fer quan va haver-hi brots d’Ébola, o de còlera, amb l’objectiu de contrastar informació, comparar punts de vista i analitzar possibles normes sobre protocols d’actuació i vacunació.

Una altra novetat que va comunicar ahir l’OMS és que la seqüència genòmica obtinguda de l’hisopat d’un cas a Portugal ha revelat una similitud amb el virus de la pigota exportat de Nigèria i que va causar brots al Regne Unit, Israel i Singapur entre 2018 i 2019.

A més, recomana a qualsevol persona que canvie de parella sexual amb regularitat o que tinga contacte pròxim amb persones que no coneix, que vaja al metge si desenvolupa símptomes compatibles amb aquesta malaltia.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.