Espanya ja pensa en la tercera onada del Covid-19 i li posa data

 

Espanya està immersa en la segona ona de coronavirus, i les restriccions i mesures aplicades per les diferents administracions al voltant de l’Estat pareix que, de moment, no han conseguit invertir l’expansió del virus, tot i que hi ha experts que apunten al fet que les dades ja mostren una lleugera estabilització de la corba de contagis.

 

Com el país encara està immers en esta segona onada, les dades dels últims dies, a on s’observen lleugers descensos en els diferents indicadors, s’han d’analitzar amb molta cautela, segons Fermando Simón.

 

Actualment, Espanya registra al voltant de 10.000 casos diaris de Covid-19, però la major part d’estos nous casos provenen de notificacions que arriben tard. Això fa que hi haja molts contagis que encara no s’han notificat correctament, i per tant, la incidència de la malaltia no es coneix al 100% correctament. 

Possible tercera onada

Segons les últimes dades publicades, la setmana del 22 al 28 de setembre es va produir una baixada dels casos totals notificats respecte de l’anterior setmana, però com bé asseguren els experts, la saturació dels hospitals i dels laboratoris podria fer que casos que es van diagnosticar en aquella setmana es notificaren durant la següent, i el mateix pot estar passant en els últims dies. 

Així, totes les forces estan posades en conseguir frenar, del tot, esta segona onada. Però alguns experts ja estan començant a mirar més enllà i preveuen que Espanya viurà una tercera onada del virus. 

 

Madrid creu que ja ha superat la segona onada i posa data a la tercera

Han sigut els polítics de la Comunitat de Madrid els primers que han parlat d’una possible tercera onada a la regió, a pesar que hi ha qui dubta que les dades que estan donant ara, de la segona onada, siguen fidels a la realitat.

 

Des de la capital espanyola fa dies que asseguren que la incidència acumulada a la regió ha baixat en els últims dies, després de les primeres restriccions a la mobilitat que va imposar el govern d’Ayuso, i reclamen a Salvador Illa que lleve ja les restriccions en Madrid. El ministre de Sanitat, en canvi, defensa que la incidència segueix sent molt elevada.

 

Jesús Vázquez, director de Processos Integrats de Salut de la Conselleria de Sanitat de Madrid, ha explicat que «això és una millora, està entrant menys Covid, i el que entra no és el de la primera onada. Coneixem millor la patologia, s’estan utilitzant ventilacions d’alt flux i s’estan fent més pre-altes als hospitals i hotels sanitaritzats. L’hospitalització ha millorat i la corba de les UCI ha baixat, unes dades clarament favorables».

 

Durant l’última reunió de la comissió de Sanitat de l’Assemblea de Madrid, el director general ha negat el suposat «maquillatge» de dades i ha donat per tancada la segona ona de contagis a la comunitat, posant data d’inici a la tercera:

 

«Al gener es preveu una tercera onada. En esta etapa és quan es poden reprendre estes consultes que s’han demorat perquè es podien demorar» ha assegurat Jesús Vázquez en referència a les consultes i operacions posposades durant esta segona onada.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.