8.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Espanya ja pensa en la tercera onada del Covid-19 i li posa data

 

Espanya està immersa en la segona ona de coronavirus, i les restriccions i mesures aplicades per les diferents administracions al voltant de l’Estat pareix que, de moment, no han conseguit invertir l’expansió del virus, tot i que hi ha experts que apunten al fet que les dades ja mostren una lleugera estabilització de la corba de contagis.

 

Com el país encara està immers en esta segona onada, les dades dels últims dies, a on s’observen lleugers descensos en els diferents indicadors, s’han d’analitzar amb molta cautela, segons Fermando Simón.

 

Actualment, Espanya registra al voltant de 10.000 casos diaris de Covid-19, però la major part d’estos nous casos provenen de notificacions que arriben tard. Això fa que hi haja molts contagis que encara no s’han notificat correctament, i per tant, la incidència de la malaltia no es coneix al 100% correctament. 

Possible tercera onada

Segons les últimes dades publicades, la setmana del 22 al 28 de setembre es va produir una baixada dels casos totals notificats respecte de l’anterior setmana, però com bé asseguren els experts, la saturació dels hospitals i dels laboratoris podria fer que casos que es van diagnosticar en aquella setmana es notificaren durant la següent, i el mateix pot estar passant en els últims dies. 

Així, totes les forces estan posades en conseguir frenar, del tot, esta segona onada. Però alguns experts ja estan començant a mirar més enllà i preveuen que Espanya viurà una tercera onada del virus. 

 

Madrid creu que ja ha superat la segona onada i posa data a la tercera

Han sigut els polítics de la Comunitat de Madrid els primers que han parlat d’una possible tercera onada a la regió, a pesar que hi ha qui dubta que les dades que estan donant ara, de la segona onada, siguen fidels a la realitat.

 

Des de la capital espanyola fa dies que asseguren que la incidència acumulada a la regió ha baixat en els últims dies, després de les primeres restriccions a la mobilitat que va imposar el govern d’Ayuso, i reclamen a Salvador Illa que lleve ja les restriccions en Madrid. El ministre de Sanitat, en canvi, defensa que la incidència segueix sent molt elevada.

 

Jesús Vázquez, director de Processos Integrats de Salut de la Conselleria de Sanitat de Madrid, ha explicat que «això és una millora, està entrant menys Covid, i el que entra no és el de la primera onada. Coneixem millor la patologia, s’estan utilitzant ventilacions d’alt flux i s’estan fent més pre-altes als hospitals i hotels sanitaritzats. L’hospitalització ha millorat i la corba de les UCI ha baixat, unes dades clarament favorables».

 

Durant l’última reunió de la comissió de Sanitat de l’Assemblea de Madrid, el director general ha negat el suposat «maquillatge» de dades i ha donat per tancada la segona ona de contagis a la comunitat, posant data d’inici a la tercera:

 

«Al gener es preveu una tercera onada. En esta etapa és quan es poden reprendre estes consultes que s’han demorat perquè es podien demorar» ha assegurat Jesús Vázquez en referència a les consultes i operacions posposades durant esta segona onada.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.