Espanya ja pensa en la tercera onada del Covid-19 i li posa data

 

Espanya està immersa en la segona ona de coronavirus, i les restriccions i mesures aplicades per les diferents administracions al voltant de l’Estat pareix que, de moment, no han conseguit invertir l’expansió del virus, tot i que hi ha experts que apunten al fet que les dades ja mostren una lleugera estabilització de la corba de contagis.

 

Com el país encara està immers en esta segona onada, les dades dels últims dies, a on s’observen lleugers descensos en els diferents indicadors, s’han d’analitzar amb molta cautela, segons Fermando Simón.

 

Actualment, Espanya registra al voltant de 10.000 casos diaris de Covid-19, però la major part d’estos nous casos provenen de notificacions que arriben tard. Això fa que hi haja molts contagis que encara no s’han notificat correctament, i per tant, la incidència de la malaltia no es coneix al 100% correctament. 

Possible tercera onada

Segons les últimes dades publicades, la setmana del 22 al 28 de setembre es va produir una baixada dels casos totals notificats respecte de l’anterior setmana, però com bé asseguren els experts, la saturació dels hospitals i dels laboratoris podria fer que casos que es van diagnosticar en aquella setmana es notificaren durant la següent, i el mateix pot estar passant en els últims dies. 

Així, totes les forces estan posades en conseguir frenar, del tot, esta segona onada. Però alguns experts ja estan començant a mirar més enllà i preveuen que Espanya viurà una tercera onada del virus. 

 

Madrid creu que ja ha superat la segona onada i posa data a la tercera

Han sigut els polítics de la Comunitat de Madrid els primers que han parlat d’una possible tercera onada a la regió, a pesar que hi ha qui dubta que les dades que estan donant ara, de la segona onada, siguen fidels a la realitat.

 

Des de la capital espanyola fa dies que asseguren que la incidència acumulada a la regió ha baixat en els últims dies, després de les primeres restriccions a la mobilitat que va imposar el govern d’Ayuso, i reclamen a Salvador Illa que lleve ja les restriccions en Madrid. El ministre de Sanitat, en canvi, defensa que la incidència segueix sent molt elevada.

 

Jesús Vázquez, director de Processos Integrats de Salut de la Conselleria de Sanitat de Madrid, ha explicat que «això és una millora, està entrant menys Covid, i el que entra no és el de la primera onada. Coneixem millor la patologia, s’estan utilitzant ventilacions d’alt flux i s’estan fent més pre-altes als hospitals i hotels sanitaritzats. L’hospitalització ha millorat i la corba de les UCI ha baixat, unes dades clarament favorables».

 

Durant l’última reunió de la comissió de Sanitat de l’Assemblea de Madrid, el director general ha negat el suposat «maquillatge» de dades i ha donat per tancada la segona ona de contagis a la comunitat, posant data d’inici a la tercera:

 

«Al gener es preveu una tercera onada. En esta etapa és quan es poden reprendre estes consultes que s’han demorat perquè es podien demorar» ha assegurat Jesús Vázquez en referència a les consultes i operacions posposades durant esta segona onada.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.