Espanya ja pensa en la tercera onada del Covid-19 i li posa data

 

Espanya està immersa en la segona ona de coronavirus, i les restriccions i mesures aplicades per les diferents administracions al voltant de l’Estat pareix que, de moment, no han conseguit invertir l’expansió del virus, tot i que hi ha experts que apunten al fet que les dades ja mostren una lleugera estabilització de la corba de contagis.

 

Com el país encara està immers en esta segona onada, les dades dels últims dies, a on s’observen lleugers descensos en els diferents indicadors, s’han d’analitzar amb molta cautela, segons Fermando Simón.

 

Actualment, Espanya registra al voltant de 10.000 casos diaris de Covid-19, però la major part d’estos nous casos provenen de notificacions que arriben tard. Això fa que hi haja molts contagis que encara no s’han notificat correctament, i per tant, la incidència de la malaltia no es coneix al 100% correctament. 

Possible tercera onada

Segons les últimes dades publicades, la setmana del 22 al 28 de setembre es va produir una baixada dels casos totals notificats respecte de l’anterior setmana, però com bé asseguren els experts, la saturació dels hospitals i dels laboratoris podria fer que casos que es van diagnosticar en aquella setmana es notificaren durant la següent, i el mateix pot estar passant en els últims dies. 

Així, totes les forces estan posades en conseguir frenar, del tot, esta segona onada. Però alguns experts ja estan començant a mirar més enllà i preveuen que Espanya viurà una tercera onada del virus. 

 

Madrid creu que ja ha superat la segona onada i posa data a la tercera

Han sigut els polítics de la Comunitat de Madrid els primers que han parlat d’una possible tercera onada a la regió, a pesar que hi ha qui dubta que les dades que estan donant ara, de la segona onada, siguen fidels a la realitat.

 

Des de la capital espanyola fa dies que asseguren que la incidència acumulada a la regió ha baixat en els últims dies, després de les primeres restriccions a la mobilitat que va imposar el govern d’Ayuso, i reclamen a Salvador Illa que lleve ja les restriccions en Madrid. El ministre de Sanitat, en canvi, defensa que la incidència segueix sent molt elevada.

 

Jesús Vázquez, director de Processos Integrats de Salut de la Conselleria de Sanitat de Madrid, ha explicat que «això és una millora, està entrant menys Covid, i el que entra no és el de la primera onada. Coneixem millor la patologia, s’estan utilitzant ventilacions d’alt flux i s’estan fent més pre-altes als hospitals i hotels sanitaritzats. L’hospitalització ha millorat i la corba de les UCI ha baixat, unes dades clarament favorables».

 

Durant l’última reunió de la comissió de Sanitat de l’Assemblea de Madrid, el director general ha negat el suposat «maquillatge» de dades i ha donat per tancada la segona ona de contagis a la comunitat, posant data d’inici a la tercera:

 

«Al gener es preveu una tercera onada. En esta etapa és quan es poden reprendre estes consultes que s’han demorat perquè es podien demorar» ha assegurat Jesús Vázquez en referència a les consultes i operacions posposades durant esta segona onada.

Últimes notícies

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.
FILMOTECA D'ESTIU