Anuncios

Espanya ja pensa en la tercera onada del Covid-19 i li posa data

 

Espanya està immersa en la segona ona de coronavirus, i les restriccions i mesures aplicades per les diferents administracions al voltant de l’Estat pareix que, de moment, no han conseguit invertir l’expansió del virus, tot i que hi ha experts que apunten al fet que les dades ja mostren una lleugera estabilització de la corba de contagis.

 

Com el país encara està immers en esta segona onada, les dades dels últims dies, a on s’observen lleugers descensos en els diferents indicadors, s’han d’analitzar amb molta cautela, segons Fermando Simón.

Anuncios

 

Actualment, Espanya registra al voltant de 10.000 casos diaris de Covid-19, però la major part d’estos nous casos provenen de notificacions que arriben tard. Això fa que hi haja molts contagis que encara no s’han notificat correctament, i per tant, la incidència de la malaltia no es coneix al 100% correctament. 

Possible tercera onada

Segons les últimes dades publicades, la setmana del 22 al 28 de setembre es va produir una baixada dels casos totals notificats respecte de l’anterior setmana, però com bé asseguren els experts, la saturació dels hospitals i dels laboratoris podria fer que casos que es van diagnosticar en aquella setmana es notificaren durant la següent, i el mateix pot estar passant en els últims dies. 

Així, totes les forces estan posades en conseguir frenar, del tot, esta segona onada. Però alguns experts ja estan començant a mirar més enllà i preveuen que Espanya viurà una tercera onada del virus. 

 

Madrid creu que ja ha superat la segona onada i posa data a la tercera

Han sigut els polítics de la Comunitat de Madrid els primers que han parlat d’una possible tercera onada a la regió, a pesar que hi ha qui dubta que les dades que estan donant ara, de la segona onada, siguen fidels a la realitat.

 

Des de la capital espanyola fa dies que asseguren que la incidència acumulada a la regió ha baixat en els últims dies, després de les primeres restriccions a la mobilitat que va imposar el govern d’Ayuso, i reclamen a Salvador Illa que lleve ja les restriccions en Madrid. El ministre de Sanitat, en canvi, defensa que la incidència segueix sent molt elevada.

 

Jesús Vázquez, director de Processos Integrats de Salut de la Conselleria de Sanitat de Madrid, ha explicat que «això és una millora, està entrant menys Covid, i el que entra no és el de la primera onada. Coneixem millor la patologia, s’estan utilitzant ventilacions d’alt flux i s’estan fent més pre-altes als hospitals i hotels sanitaritzats. L’hospitalització ha millorat i la corba de les UCI ha baixat, unes dades clarament favorables».

 

Durant l’última reunió de la comissió de Sanitat de l’Assemblea de Madrid, el director general ha negat el suposat «maquillatge» de dades i ha donat per tancada la segona ona de contagis a la comunitat, posant data d’inici a la tercera:

 

«Al gener es preveu una tercera onada. En esta etapa és quan es poden reprendre estes consultes que s’han demorat perquè es podien demorar» ha assegurat Jesús Vázquez en referència a les consultes i operacions posposades durant esta segona onada.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Muñoz nega una gran decepció socialista i confia que Compromís reactive a l’electorat d’esquerres

José Muñoz rebutja que hi haja molts socialistes decebuts i veu en Compromís un aliat per a recuperar a l'electorat d'esquerres que es va abstindre en 2023, destacant el lideratge de Pedro Sánchez en l'espai progressista.

Compromís reunix més de 5.000 avisos per possibles pisos turístics il·legals a València

Compromís afirma que la web quenotetiren.com ha rebut més de 5.000 denúncies veïnals sobre possibles pisos turístics il·legals a València i acusa el govern local d'inacció davant la crisi de vivenda.

Braxton Key prova una màscara per la seua fractura nasal i seguix en dubte davant el Panathinaikos

Braxton Key es testa amb una màscara protectora per a la seua fractura nasal, però la seua presència en el decisiu València Basket-Panathinaikos d'Eurolliga seguix en l'aire.

Vox trasllada el debat sobre la prioritat nacional als ajuntaments i l’aparca en Les Corts

Vox deixa en pausa la seua iniciativa sobre prioritat nacional en Les Corts i centra ara la batalla política als ajuntaments, on es tramita la regularització extraordinària d'immigrants.

Grup Pamesa manté un 2025 estable i eleva la seua facturació a 1.147 milions

Grup Pamesa va tancar 2025 amb una facturació consolidada de 1.147 milions, un lleuger creixement de l'1%, i encara 2026 com un exercici complex per l'encariment de l'energia i la reducció de drets d'emissió.

Miguel Illescas celebra el Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana el 31 de maig

El Gran mestre Miguel Illescas participarà el 31 de maig en la primera celebració oficial del Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana, amb activitats gratuïtes en el Centre Cultural-Esportiu Petxina de València.

El Govern accelera la reconstrucció de les casernes danyades per la dana en la Comunitat

El Govern d'Espanya encara la recta final de les obres d'emergència en set casernes afectades per la dana d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, amb una inversió de més de 6,6 milions d'euros i una nova caserna pendent a Utiel.

Els sindicats condicionen la volta al diàleg amb Educació a una proposta real i global

Els sindicats docents mantenen la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana i només reprendran el diàleg si Educació presenta una proposta real que abaste totes les seues reivindicacions.
Anuncios