14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Espectacular imatge del tren de satèl·lits artificials en el cel nocturn

Imatge del tren de llums al cel dels Països Baixos

Imatge del tren de llums en el cel dels Països Baixos | SpaceX

 

Imatge espectacular la que arribava des dels Països Baixos, on la nit del passat 24 de maig una fila de llums en línia recta va interrompre la tranquil·litat del cel nocturn. Es tractava dels 60 satèl·lits Starlink llançats recentment a l’espai i que tenen l’objectiu d’oferir una cobertura d’Internet a nivell mundial molt millor.

 

Els fets es van produir sobre les 22:55 hores de la nit del 24 de maig, quan l’astrònom aficionat neerlandés, Marco Langbroek, va captar el pas dels 60 satèl·lits il·luminats en el cel i passant per l’òrbita terrestre unes quasi 24 hores després del seu llançament per part de l’empresa SpaceX, del multimilionari Elon Musk.

 

Les imatges es van gravar des de Leiden, en els Països Baixos, i mostren estos aparells creuant el cel a una gran velocitat en línia recta, amb molt poc d’espai entre ells. El propi Langbroek va definir les imatges con un «tren» de llums, ja que els satèl·lits simulaven la visió de les finestres il·luminades dels vagons en plena nit.

 

 

Millorar la cobertura d’Internet en tot el món

El dijous es va llançar el coet Falcon 9, fabricat per SpaceX, des de l’Estació de la Força Aèria de Cap Canaveral, en Florida (Estats Units), amb l’objectiu de posar en òrbita els primers 60 satèl·lits que han de crear una xarxa en l’òrbita terrestre que millore en un futur la cobertura d’Internet en tot el món.

 

Segons els seus impulsors, els Starlink es convertiran en una xarxa de milers de satèl·lits de comunicacions i, d’esta forma, es podrà tindre cobertura d’Internet en tots els racons del món, inclús en les zones més remotes que actualment estan fora de les xarxes de telecomunicacions. Un avanç que vindrà acompanyat d’una velocitat més ràpida en la xarxa.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.