Espectacular imatge del tren de satèl·lits artificials en el cel nocturn

Imatge del tren de llums al cel dels Països Baixos

Imatge del tren de llums en el cel dels Països Baixos | SpaceX

 

Imatge espectacular la que arribava des dels Països Baixos, on la nit del passat 24 de maig una fila de llums en línia recta va interrompre la tranquil·litat del cel nocturn. Es tractava dels 60 satèl·lits Starlink llançats recentment a l’espai i que tenen l’objectiu d’oferir una cobertura d’Internet a nivell mundial molt millor.

 

Els fets es van produir sobre les 22:55 hores de la nit del 24 de maig, quan l’astrònom aficionat neerlandés, Marco Langbroek, va captar el pas dels 60 satèl·lits il·luminats en el cel i passant per l’òrbita terrestre unes quasi 24 hores després del seu llançament per part de l’empresa SpaceX, del multimilionari Elon Musk.

 

Les imatges es van gravar des de Leiden, en els Països Baixos, i mostren estos aparells creuant el cel a una gran velocitat en línia recta, amb molt poc d’espai entre ells. El propi Langbroek va definir les imatges con un «tren» de llums, ja que els satèl·lits simulaven la visió de les finestres il·luminades dels vagons en plena nit.

 

 

Millorar la cobertura d’Internet en tot el món

El dijous es va llançar el coet Falcon 9, fabricat per SpaceX, des de l’Estació de la Força Aèria de Cap Canaveral, en Florida (Estats Units), amb l’objectiu de posar en òrbita els primers 60 satèl·lits que han de crear una xarxa en l’òrbita terrestre que millore en un futur la cobertura d’Internet en tot el món.

 

Segons els seus impulsors, els Starlink es convertiran en una xarxa de milers de satèl·lits de comunicacions i, d’esta forma, es podrà tindre cobertura d’Internet en tots els racons del món, inclús en les zones més remotes que actualment estan fora de les xarxes de telecomunicacions. Un avanç que vindrà acompanyat d’una velocitat més ràpida en la xarxa.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.