Espectacular imatge del tren de satèl·lits artificials en el cel nocturn

Imatge del tren de llums al cel dels Països Baixos

Imatge del tren de llums en el cel dels Països Baixos | SpaceX

 

Imatge espectacular la que arribava des dels Països Baixos, on la nit del passat 24 de maig una fila de llums en línia recta va interrompre la tranquil·litat del cel nocturn. Es tractava dels 60 satèl·lits Starlink llançats recentment a l’espai i que tenen l’objectiu d’oferir una cobertura d’Internet a nivell mundial molt millor.

 

Els fets es van produir sobre les 22:55 hores de la nit del 24 de maig, quan l’astrònom aficionat neerlandés, Marco Langbroek, va captar el pas dels 60 satèl·lits il·luminats en el cel i passant per l’òrbita terrestre unes quasi 24 hores després del seu llançament per part de l’empresa SpaceX, del multimilionari Elon Musk.

 

Les imatges es van gravar des de Leiden, en els Països Baixos, i mostren estos aparells creuant el cel a una gran velocitat en línia recta, amb molt poc d’espai entre ells. El propi Langbroek va definir les imatges con un «tren» de llums, ja que els satèl·lits simulaven la visió de les finestres il·luminades dels vagons en plena nit.

 

 

Millorar la cobertura d’Internet en tot el món

El dijous es va llançar el coet Falcon 9, fabricat per SpaceX, des de l’Estació de la Força Aèria de Cap Canaveral, en Florida (Estats Units), amb l’objectiu de posar en òrbita els primers 60 satèl·lits que han de crear una xarxa en l’òrbita terrestre que millore en un futur la cobertura d’Internet en tot el món.

 

Segons els seus impulsors, els Starlink es convertiran en una xarxa de milers de satèl·lits de comunicacions i, d’esta forma, es podrà tindre cobertura d’Internet en tots els racons del món, inclús en les zones més remotes que actualment estan fora de les xarxes de telecomunicacions. Un avanç que vindrà acompanyat d’una velocitat més ràpida en la xarxa.

Últimes notícies

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.