20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Espectacular imatge del tren de satèl·lits artificials en el cel nocturn

Imatge del tren de llums al cel dels Països Baixos

Imatge del tren de llums en el cel dels Països Baixos | SpaceX

 

Imatge espectacular la que arribava des dels Països Baixos, on la nit del passat 24 de maig una fila de llums en línia recta va interrompre la tranquil·litat del cel nocturn. Es tractava dels 60 satèl·lits Starlink llançats recentment a l’espai i que tenen l’objectiu d’oferir una cobertura d’Internet a nivell mundial molt millor.

 

Els fets es van produir sobre les 22:55 hores de la nit del 24 de maig, quan l’astrònom aficionat neerlandés, Marco Langbroek, va captar el pas dels 60 satèl·lits il·luminats en el cel i passant per l’òrbita terrestre unes quasi 24 hores després del seu llançament per part de l’empresa SpaceX, del multimilionari Elon Musk.

 

Les imatges es van gravar des de Leiden, en els Països Baixos, i mostren estos aparells creuant el cel a una gran velocitat en línia recta, amb molt poc d’espai entre ells. El propi Langbroek va definir les imatges con un «tren» de llums, ja que els satèl·lits simulaven la visió de les finestres il·luminades dels vagons en plena nit.

 

 

Millorar la cobertura d’Internet en tot el món

El dijous es va llançar el coet Falcon 9, fabricat per SpaceX, des de l’Estació de la Força Aèria de Cap Canaveral, en Florida (Estats Units), amb l’objectiu de posar en òrbita els primers 60 satèl·lits que han de crear una xarxa en l’òrbita terrestre que millore en un futur la cobertura d’Internet en tot el món.

 

Segons els seus impulsors, els Starlink es convertiran en una xarxa de milers de satèl·lits de comunicacions i, d’esta forma, es podrà tindre cobertura d’Internet en tots els racons del món, inclús en les zones més remotes que actualment estan fora de les xarxes de telecomunicacions. Un avanç que vindrà acompanyat d’una velocitat més ràpida en la xarxa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.