Espectacular imatge del tren de satèl·lits artificials en el cel nocturn

Imatge del tren de llums al cel dels Països Baixos

Imatge del tren de llums en el cel dels Països Baixos | SpaceX

 

Imatge espectacular la que arribava des dels Països Baixos, on la nit del passat 24 de maig una fila de llums en línia recta va interrompre la tranquil·litat del cel nocturn. Es tractava dels 60 satèl·lits Starlink llançats recentment a l’espai i que tenen l’objectiu d’oferir una cobertura d’Internet a nivell mundial molt millor.

 

Els fets es van produir sobre les 22:55 hores de la nit del 24 de maig, quan l’astrònom aficionat neerlandés, Marco Langbroek, va captar el pas dels 60 satèl·lits il·luminats en el cel i passant per l’òrbita terrestre unes quasi 24 hores després del seu llançament per part de l’empresa SpaceX, del multimilionari Elon Musk.

 

Les imatges es van gravar des de Leiden, en els Països Baixos, i mostren estos aparells creuant el cel a una gran velocitat en línia recta, amb molt poc d’espai entre ells. El propi Langbroek va definir les imatges con un «tren» de llums, ja que els satèl·lits simulaven la visió de les finestres il·luminades dels vagons en plena nit.

 

 

Millorar la cobertura d’Internet en tot el món

El dijous es va llançar el coet Falcon 9, fabricat per SpaceX, des de l’Estació de la Força Aèria de Cap Canaveral, en Florida (Estats Units), amb l’objectiu de posar en òrbita els primers 60 satèl·lits que han de crear una xarxa en l’òrbita terrestre que millore en un futur la cobertura d’Internet en tot el món.

 

Segons els seus impulsors, els Starlink es convertiran en una xarxa de milers de satèl·lits de comunicacions i, d’esta forma, es podrà tindre cobertura d’Internet en tots els racons del món, inclús en les zones més remotes que actualment estan fora de les xarxes de telecomunicacions. Un avanç que vindrà acompanyat d’una velocitat més ràpida en la xarxa.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.