Les estacions de Metrovalencia i del TRAM d’Alacant repartiran mascaretes als usuaris

 

La Generalitat col·laborarà en la distribució de màscares entre les persones usuàries de transport públic i este dilluns acollirà, en les seues principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, el repartiment d’esta classe de protecció per part de les forces de seguretat i, al mateix temps, recordarà a viatgers i viatgeres, a través de megafonia, l’obligació d’usar-les. A demés, s’ha instal·lat hidrogel en algunes parades i vagons.

 

La Generalitat se suma d’esta manera a l’obligació establida pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de «gastar màscara en els diferents mitjans de transport públic, des del dilluns 4 de maig». D’eixa forma ho ha abordat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant una reunió telemàtica celebrada este diumenge al costat de la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

El conseller Arcadi España ha recordat que «com a complement a esta mesura, FGV ha instal·lat dispensadors d’hidrogel alcohòlic en les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, i també dins d’alguns vagons amb la finalitat d’afavorir la prevenció de la COVID-19 entre usuaris i usuàries».

 

La decisió adoptada per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat «se suma com a col·laboració de FGV a la iniciativa prevista pel Govern d’Espanya de facilitar el repartiment de màscares entre les persones usuàries dels servicis de transport públic».

 

Els usuaris han de seguir les recomanacions

Des de l’aplicació de l’estat d’alarma FGV recomana als seus viatgers i viatgeres que quan s’està situat en l’andana, a l’espera de l’arribada del tren o tramvia, «cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones».

 

Dins de trens i tramvies, les persones usuàries «han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres viatgers i viatgeres i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines».

 

També es recomana evitar en la mesura del possible posar-se enfront d’una altra persona, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i, encara que els vehicles i instal·lacions de FGV es desinfecten regularment, llavar-se les mans i les zones exposades després de gastar el servici de transport.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.

El Govern veu a Carlos Mazón més prop de la banqueta i a les víctimes més prop de justícia

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón està més prop de la banqueta després de la petició de la jutgessa de Catarroja al TSJ per la gestió de la DANA. Ha defés que és un pas lògic amb indicis suficients i que les víctimes estan més prop de justícia.

El CESID va apuntar que el rei va parlar amb Milans per a evitar danys a la Corona abans del juí del 23F

Els documents del 23F oberts al públic reunixen 153 arxius d'Interior, Defensa i Exteriors. Una nota del CESID de 1982 va donar credibilitat a contactes del rei amb Milans i esmenta Armada.

Passen a disposició judicial els tres detinguts per matar al seu veí a Benimàmet (València)

Els tres membres d'una mateixa família detinguts per la mort a punyalades d'un home de 59 anys a Benimàmet han passat a disposició judicial. El presumpte agressor, de 35 anys i nacionalitat romanesa, va ser arrestat en la vivenda després de l'avís al 112; els seus pares també van ser detinguts per a aclarir la seua possible implicació.

Pérez Llorca proposa una xarxa universitària per a impulsar l’ocupació en la Comunitat Valenciana

El president ha plantejat crear una Xarxa d'Universitats per a alinear l'oferta de títols amb les demandes socials i del mercat laboral i seguir l'ocupabilitat. La iniciativa arriba acompanyada del pla de finançament estable i del reforç d'ajudes a l'alumnat.

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.