Les estacions de Metrovalencia i del TRAM d’Alacant repartiran mascaretes als usuaris

 

La Generalitat col·laborarà en la distribució de màscares entre les persones usuàries de transport públic i este dilluns acollirà, en les seues principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, el repartiment d’esta classe de protecció per part de les forces de seguretat i, al mateix temps, recordarà a viatgers i viatgeres, a través de megafonia, l’obligació d’usar-les. A demés, s’ha instal·lat hidrogel en algunes parades i vagons.

 

La Generalitat se suma d’esta manera a l’obligació establida pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de «gastar màscara en els diferents mitjans de transport públic, des del dilluns 4 de maig». D’eixa forma ho ha abordat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant una reunió telemàtica celebrada este diumenge al costat de la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

El conseller Arcadi España ha recordat que «com a complement a esta mesura, FGV ha instal·lat dispensadors d’hidrogel alcohòlic en les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, i també dins d’alguns vagons amb la finalitat d’afavorir la prevenció de la COVID-19 entre usuaris i usuàries».

 

La decisió adoptada per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat «se suma com a col·laboració de FGV a la iniciativa prevista pel Govern d’Espanya de facilitar el repartiment de màscares entre les persones usuàries dels servicis de transport públic».

 

Els usuaris han de seguir les recomanacions

Des de l’aplicació de l’estat d’alarma FGV recomana als seus viatgers i viatgeres que quan s’està situat en l’andana, a l’espera de l’arribada del tren o tramvia, «cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones».

 

Dins de trens i tramvies, les persones usuàries «han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres viatgers i viatgeres i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines».

 

També es recomana evitar en la mesura del possible posar-se enfront d’una altra persona, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i, encara que els vehicles i instal·lacions de FGV es desinfecten regularment, llavar-se les mans i les zones exposades després de gastar el servici de transport.

Últimes notícies

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.