Les estacions de Metrovalencia i del TRAM d’Alacant repartiran mascaretes als usuaris

 

La Generalitat col·laborarà en la distribució de màscares entre les persones usuàries de transport públic i este dilluns acollirà, en les seues principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, el repartiment d’esta classe de protecció per part de les forces de seguretat i, al mateix temps, recordarà a viatgers i viatgeres, a través de megafonia, l’obligació d’usar-les. A demés, s’ha instal·lat hidrogel en algunes parades i vagons.

 

La Generalitat se suma d’esta manera a l’obligació establida pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de «gastar màscara en els diferents mitjans de transport públic, des del dilluns 4 de maig». D’eixa forma ho ha abordat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant una reunió telemàtica celebrada este diumenge al costat de la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

El conseller Arcadi España ha recordat que «com a complement a esta mesura, FGV ha instal·lat dispensadors d’hidrogel alcohòlic en les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, i també dins d’alguns vagons amb la finalitat d’afavorir la prevenció de la COVID-19 entre usuaris i usuàries».

 

La decisió adoptada per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat «se suma com a col·laboració de FGV a la iniciativa prevista pel Govern d’Espanya de facilitar el repartiment de màscares entre les persones usuàries dels servicis de transport públic».

 

Els usuaris han de seguir les recomanacions

Des de l’aplicació de l’estat d’alarma FGV recomana als seus viatgers i viatgeres que quan s’està situat en l’andana, a l’espera de l’arribada del tren o tramvia, «cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones».

 

Dins de trens i tramvies, les persones usuàries «han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres viatgers i viatgeres i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines».

 

També es recomana evitar en la mesura del possible posar-se enfront d’una altra persona, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i, encara que els vehicles i instal·lacions de FGV es desinfecten regularment, llavar-se les mans i les zones exposades després de gastar el servici de transport.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.