Les estacions de Metrovalencia i del TRAM d’Alacant repartiran mascaretes als usuaris

 

La Generalitat col·laborarà en la distribució de màscares entre les persones usuàries de transport públic i este dilluns acollirà, en les seues principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, el repartiment d’esta classe de protecció per part de les forces de seguretat i, al mateix temps, recordarà a viatgers i viatgeres, a través de megafonia, l’obligació d’usar-les. A demés, s’ha instal·lat hidrogel en algunes parades i vagons.

 

La Generalitat se suma d’esta manera a l’obligació establida pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de «gastar màscara en els diferents mitjans de transport públic, des del dilluns 4 de maig». D’eixa forma ho ha abordat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant una reunió telemàtica celebrada este diumenge al costat de la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

El conseller Arcadi España ha recordat que «com a complement a esta mesura, FGV ha instal·lat dispensadors d’hidrogel alcohòlic en les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, i també dins d’alguns vagons amb la finalitat d’afavorir la prevenció de la COVID-19 entre usuaris i usuàries».

 

La decisió adoptada per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat «se suma com a col·laboració de FGV a la iniciativa prevista pel Govern d’Espanya de facilitar el repartiment de màscares entre les persones usuàries dels servicis de transport públic».

 

Els usuaris han de seguir les recomanacions

Des de l’aplicació de l’estat d’alarma FGV recomana als seus viatgers i viatgeres que quan s’està situat en l’andana, a l’espera de l’arribada del tren o tramvia, «cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones».

 

Dins de trens i tramvies, les persones usuàries «han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres viatgers i viatgeres i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines».

 

També es recomana evitar en la mesura del possible posar-se enfront d’una altra persona, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i, encara que els vehicles i instal·lacions de FGV es desinfecten regularment, llavar-se les mans i les zones exposades després de gastar el servici de transport.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.