Les estacions de Metrovalencia i del TRAM d’Alacant repartiran mascaretes als usuaris

 

La Generalitat col·laborarà en la distribució de màscares entre les persones usuàries de transport públic i este dilluns acollirà, en les seues principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, el repartiment d’esta classe de protecció per part de les forces de seguretat i, al mateix temps, recordarà a viatgers i viatgeres, a través de megafonia, l’obligació d’usar-les. A demés, s’ha instal·lat hidrogel en algunes parades i vagons.

 

La Generalitat se suma d’esta manera a l’obligació establida pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de «gastar màscara en els diferents mitjans de transport públic, des del dilluns 4 de maig». D’eixa forma ho ha abordat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant una reunió telemàtica celebrada este diumenge al costat de la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

El conseller Arcadi España ha recordat que «com a complement a esta mesura, FGV ha instal·lat dispensadors d’hidrogel alcohòlic en les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, i també dins d’alguns vagons amb la finalitat d’afavorir la prevenció de la COVID-19 entre usuaris i usuàries».

 

La decisió adoptada per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat «se suma com a col·laboració de FGV a la iniciativa prevista pel Govern d’Espanya de facilitar el repartiment de màscares entre les persones usuàries dels servicis de transport públic».

 

Els usuaris han de seguir les recomanacions

Des de l’aplicació de l’estat d’alarma FGV recomana als seus viatgers i viatgeres que quan s’està situat en l’andana, a l’espera de l’arribada del tren o tramvia, «cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones».

 

Dins de trens i tramvies, les persones usuàries «han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres viatgers i viatgeres i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines».

 

També es recomana evitar en la mesura del possible posar-se enfront d’una altra persona, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i, encara que els vehicles i instal·lacions de FGV es desinfecten regularment, llavar-se les mans i les zones exposades després de gastar el servici de transport.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.