Un estudi valencià investiga teràpies que faciliten la cirurgia en càncer de pàncrees avançat

 

Un estudi de l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, obri les portes a la intervenció a través de la cirurgia de casos de càncer de pàncrees avançat que fins al moment es consideraven no operables i només podien optar a tractaments oncològics pal·liatius.

 

La investigació, liderada per la doctora Susana Roselló, del Grup d’Investigació en Desenvolupaments Diagnòstics i Terapèutics Innovadors en Tumors Sòlids (INDEST) de INCLIVA, posa de manifest la transcendència de la integració de múltiples especialitats per al tractament d’una mateixa malaltia.

 

Concretament, en pacients amb càncer de pàncrees avançat es va demostrar que, gràcies a una estratègia de tractament preoperatori multidisciplinari, era possible fer una cirurgia d’intenció curativa en una part significativa dels casos, amb pareguts resultats a si s’hagueren pogut operar d’entrada, segons un comunicat de la institució científica.

 

La investigació, en la que han participat el doctor Andrés Cervantes -director general i científic de INCLIVA i coordinador de INDEST- i el doctor Luis Sabater -del Grup d’Investigació de Cirurgia General i adjunt a la direcció científica de INCLIVA-, acaba de publicar-se en la revista ESMO Open. L’objectiu de la investigació era avaluar l’experiència dels pacients diagnosticats de càncer de pàncrees, no operables d’entrada, que, després de rebre un tractament dins de l’equip multidisciplinari, es van poder operar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil investiga a 45 persones per fraus en exàmens de trànsit i conduir sense permís

La Guàrdia Civil ha investigat a 45 persones en la Comunitat Valenciana per suplantació en la prova teòrica, ús de dispositius per a copiar i conducció amb el permís sense vigència.

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.