Un estudi valencià investiga teràpies que faciliten la cirurgia en càncer de pàncrees avançat

 

Un estudi de l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, obri les portes a la intervenció a través de la cirurgia de casos de càncer de pàncrees avançat que fins al moment es consideraven no operables i només podien optar a tractaments oncològics pal·liatius.

 

La investigació, liderada per la doctora Susana Roselló, del Grup d’Investigació en Desenvolupaments Diagnòstics i Terapèutics Innovadors en Tumors Sòlids (INDEST) de INCLIVA, posa de manifest la transcendència de la integració de múltiples especialitats per al tractament d’una mateixa malaltia.

 

Concretament, en pacients amb càncer de pàncrees avançat es va demostrar que, gràcies a una estratègia de tractament preoperatori multidisciplinari, era possible fer una cirurgia d’intenció curativa en una part significativa dels casos, amb pareguts resultats a si s’hagueren pogut operar d’entrada, segons un comunicat de la institució científica.

 

La investigació, en la que han participat el doctor Andrés Cervantes -director general i científic de INCLIVA i coordinador de INDEST- i el doctor Luis Sabater -del Grup d’Investigació de Cirurgia General i adjunt a la direcció científica de INCLIVA-, acaba de publicar-se en la revista ESMO Open. L’objectiu de la investigació era avaluar l’experiència dels pacients diagnosticats de càncer de pàncrees, no operables d’entrada, que, després de rebre un tractament dins de l’equip multidisciplinari, es van poder operar.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.