Un estudi valencià investiga teràpies que faciliten la cirurgia en càncer de pàncrees avançat

 

Un estudi de l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, obri les portes a la intervenció a través de la cirurgia de casos de càncer de pàncrees avançat que fins al moment es consideraven no operables i només podien optar a tractaments oncològics pal·liatius.

 

La investigació, liderada per la doctora Susana Roselló, del Grup d’Investigació en Desenvolupaments Diagnòstics i Terapèutics Innovadors en Tumors Sòlids (INDEST) de INCLIVA, posa de manifest la transcendència de la integració de múltiples especialitats per al tractament d’una mateixa malaltia.

 

Concretament, en pacients amb càncer de pàncrees avançat es va demostrar que, gràcies a una estratègia de tractament preoperatori multidisciplinari, era possible fer una cirurgia d’intenció curativa en una part significativa dels casos, amb pareguts resultats a si s’hagueren pogut operar d’entrada, segons un comunicat de la institució científica.

 

La investigació, en la que han participat el doctor Andrés Cervantes -director general i científic de INCLIVA i coordinador de INDEST- i el doctor Luis Sabater -del Grup d’Investigació de Cirurgia General i adjunt a la direcció científica de INCLIVA-, acaba de publicar-se en la revista ESMO Open. L’objectiu de la investigació era avaluar l’experiència dels pacients diagnosticats de càncer de pàncrees, no operables d’entrada, que, després de rebre un tractament dins de l’equip multidisciplinari, es van poder operar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.