Un estudi valencià investiga teràpies que faciliten la cirurgia en càncer de pàncrees avançat

 

Un estudi de l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, obri les portes a la intervenció a través de la cirurgia de casos de càncer de pàncrees avançat que fins al moment es consideraven no operables i només podien optar a tractaments oncològics pal·liatius.

 

La investigació, liderada per la doctora Susana Roselló, del Grup d’Investigació en Desenvolupaments Diagnòstics i Terapèutics Innovadors en Tumors Sòlids (INDEST) de INCLIVA, posa de manifest la transcendència de la integració de múltiples especialitats per al tractament d’una mateixa malaltia.

 

Concretament, en pacients amb càncer de pàncrees avançat es va demostrar que, gràcies a una estratègia de tractament preoperatori multidisciplinari, era possible fer una cirurgia d’intenció curativa en una part significativa dels casos, amb pareguts resultats a si s’hagueren pogut operar d’entrada, segons un comunicat de la institució científica.

 

La investigació, en la que han participat el doctor Andrés Cervantes -director general i científic de INCLIVA i coordinador de INDEST- i el doctor Luis Sabater -del Grup d’Investigació de Cirurgia General i adjunt a la direcció científica de INCLIVA-, acaba de publicar-se en la revista ESMO Open. L’objectiu de la investigació era avaluar l’experiència dels pacients diagnosticats de càncer de pàncrees, no operables d’entrada, que, després de rebre un tractament dins de l’equip multidisciplinari, es van poder operar.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.