Un estudi valencià investiga teràpies que faciliten la cirurgia en càncer de pàncrees avançat

 

Un estudi de l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, obri les portes a la intervenció a través de la cirurgia de casos de càncer de pàncrees avançat que fins al moment es consideraven no operables i només podien optar a tractaments oncològics pal·liatius.

 

La investigació, liderada per la doctora Susana Roselló, del Grup d’Investigació en Desenvolupaments Diagnòstics i Terapèutics Innovadors en Tumors Sòlids (INDEST) de INCLIVA, posa de manifest la transcendència de la integració de múltiples especialitats per al tractament d’una mateixa malaltia.

 

Concretament, en pacients amb càncer de pàncrees avançat es va demostrar que, gràcies a una estratègia de tractament preoperatori multidisciplinari, era possible fer una cirurgia d’intenció curativa en una part significativa dels casos, amb pareguts resultats a si s’hagueren pogut operar d’entrada, segons un comunicat de la institució científica.

 

La investigació, en la que han participat el doctor Andrés Cervantes -director general i científic de INCLIVA i coordinador de INDEST- i el doctor Luis Sabater -del Grup d’Investigació de Cirurgia General i adjunt a la direcció científica de INCLIVA-, acaba de publicar-se en la revista ESMO Open. L’objectiu de la investigació era avaluar l’experiència dels pacients diagnosticats de càncer de pàncrees, no operables d’entrada, que, després de rebre un tractament dins de l’equip multidisciplinari, es van poder operar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València lliga el futur de David Otorbi, extrem del filial

El València ha renovat el contracte de David Otorbi, extrem de 18 anys del filial, que va debutar amb el primer equip amb només 16 anys i és internacional sub-18 amb Espanya.

Conviure Russafa rebutja la ZAS i reivindica el model de consens en el barri

La plataforma Conviure Russafa rebutja la futura declaració de Zona Acústicament Saturada en el barri i defén el model de consens aconseguit entre veïns i hostalers com a via per a compatibilitzar descans i activitat econòmica.

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.