9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Estudien suspendre el pagament dels lloguers a persones vulnerables pel coronavirus

 

El govern espanyol estudia suspendre durant dos mesos el pagament dels lloguers per a les persones que han quedat en situació de vulnerabilitat per la crisi del coronavirus. Segons fonts d’Unides Podem, es tractaria de fer la suspensió dels rebuts i no pas un ajornament o moratòria.

 

La mesura es destinaria a les persones que no puguen afrontar els lloguers per haver perdut la faena, haver patit una reducció de la jornada laboral, un ERTO o als treballadors autònoms i a les pimes que hagen patit una caiguda «substancial» dels ingressos. La suspensió seria per a dos mesos però es podria prorrogar fins al mes després de la finalització de l’estat d’alarma. Per accedir s’haurà d’acreditar-ho amb documentació o una declaració responsable.

 

S’estudia prorrogar els contractes de lloguer

Les mateixes fonts han explicat que també s’estudia que els contractes d’arrendament que la finalització sigua durant el període de vigència de l’estat d’alarma siguen prorrogats automàticament per a tres mesos. Pel que fa als arrendadors, la proposta contempla una compensació econòmica que serà progressiva «en funció de la quantitat d’immobles en propietat que tinga l’arrendador en el mercat del lloguer».

 

S’apunta que els que tinguen fins a dos immobles en lloguer se’ls compensaria fins el 100% de la quantitat. En canvi, els que tinguin més de 8 immobles en lloguer, rebrien un 5%. El projecte també vol que en els sis mesos posteriors a l’aprovació de la mesura no es puguen fer augments «abusius» dels preus en els contractes de lloguer.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.