Eurovisió: quatre delegacions romanen a l’hotel pel coronavirus

Els organitzadors d’Eurovisió 2021 a la ciutat neerlandesa de Rotterdam han activat este cap de setmana els protocols sanitaris i de seguretat, i aïllat a les delegacions de Polònia i Islàndia al complet després de confirmar-se positius per coronavirus entre els seus membres, la qual cosa també va afectar els equips de Malta i Romania per precaució.

Segons expliquen des del concurs, durant una “prova rutinària” realitzada per a este diumenge, un membre de la delegació islandesa va donar positiu per covid-19, i d’acord amb els estrictes protocols definits per les autoritats locals i els organitzadors del festival, tant les persones contagiades com els altres membres de la seua delegació, s’aïllaran fins a donar negatiu en una PCR.

El dissabte, un membre de la delegació polonesa també va donar positiu per covid-19 a la seua arribada al centre d’esdeveniments Ahoy, que acull l’edició d’este any del festival.

La resta de la delegació polonesa i el seu artista també van entrar en quarantena i es van sotmetre a una PCR, i, com a mesura de precaució, els equips de Romania i Malta, que s’allotgen en el mateix hotel que polonesos i islandesos, també s’han vist afectats per precaució i hauran de fer-se les PCR.

Això ha fet que cap dels quatre equips haja pogut participar este diumenge en la Catifa Turquesa, la cerimònia de benvinguda als artistes. Es creu que l’hotel podria ser la font de contagi dels membres de les delegacions que van donar positiu.

“Tots els artistes participants es van fer el dissabte una prova PCR en preparació per a la seua aparició en la Catifa. Com a mesura de seguretat addicional, totes les delegacions que encara assisteixen a la Catifa arribaran individualment en transport privat”, va advertir el festival.

Arranca la setmana d’Eurovisió

 

El protocol ja preveia possibles positius entre les delegacions, la qual cosa impediria als artistes actuar en directe en la semifinal o la final d’Eurovisió. Per a evitar quedar-se fora, tots els equips s’han gravat una actuació que puga emetre’s durant les jornades clau del festival en cas que algun dels artistes haja d’estar en quarantena perquè la seua prova PCR o la d’algú del seu equip de positiu.

Encara que tot pot canviar a última hora si es disparen els contagis en Països Baixos, en principi les dos semifinals i la final tindran un màxim de 3.500 espectadors en cadascun d’aqueixos espectacles, i els assistents hauran de presentar una prova negativa.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.