Eurovisió: quatre delegacions romanen a l’hotel pel coronavirus

Els organitzadors d’Eurovisió 2021 a la ciutat neerlandesa de Rotterdam han activat este cap de setmana els protocols sanitaris i de seguretat, i aïllat a les delegacions de Polònia i Islàndia al complet després de confirmar-se positius per coronavirus entre els seus membres, la qual cosa també va afectar els equips de Malta i Romania per precaució.

Segons expliquen des del concurs, durant una “prova rutinària” realitzada per a este diumenge, un membre de la delegació islandesa va donar positiu per covid-19, i d’acord amb els estrictes protocols definits per les autoritats locals i els organitzadors del festival, tant les persones contagiades com els altres membres de la seua delegació, s’aïllaran fins a donar negatiu en una PCR.

El dissabte, un membre de la delegació polonesa també va donar positiu per covid-19 a la seua arribada al centre d’esdeveniments Ahoy, que acull l’edició d’este any del festival.

La resta de la delegació polonesa i el seu artista també van entrar en quarantena i es van sotmetre a una PCR, i, com a mesura de precaució, els equips de Romania i Malta, que s’allotgen en el mateix hotel que polonesos i islandesos, també s’han vist afectats per precaució i hauran de fer-se les PCR.

Això ha fet que cap dels quatre equips haja pogut participar este diumenge en la Catifa Turquesa, la cerimònia de benvinguda als artistes. Es creu que l’hotel podria ser la font de contagi dels membres de les delegacions que van donar positiu.

“Tots els artistes participants es van fer el dissabte una prova PCR en preparació per a la seua aparició en la Catifa. Com a mesura de seguretat addicional, totes les delegacions que encara assisteixen a la Catifa arribaran individualment en transport privat”, va advertir el festival.

Arranca la setmana d’Eurovisió

 

El protocol ja preveia possibles positius entre les delegacions, la qual cosa impediria als artistes actuar en directe en la semifinal o la final d’Eurovisió. Per a evitar quedar-se fora, tots els equips s’han gravat una actuació que puga emetre’s durant les jornades clau del festival en cas que algun dels artistes haja d’estar en quarantena perquè la seua prova PCR o la d’algú del seu equip de positiu.

Encara que tot pot canviar a última hora si es disparen els contagis en Països Baixos, en principi les dos semifinals i la final tindran un màxim de 3.500 espectadors en cadascun d’aqueixos espectacles, i els assistents hauran de presentar una prova negativa.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.