Eurovisió: quatre delegacions romanen a l’hotel pel coronavirus

Els organitzadors d’Eurovisió 2021 a la ciutat neerlandesa de Rotterdam han activat este cap de setmana els protocols sanitaris i de seguretat, i aïllat a les delegacions de Polònia i Islàndia al complet després de confirmar-se positius per coronavirus entre els seus membres, la qual cosa també va afectar els equips de Malta i Romania per precaució.

Segons expliquen des del concurs, durant una “prova rutinària” realitzada per a este diumenge, un membre de la delegació islandesa va donar positiu per covid-19, i d’acord amb els estrictes protocols definits per les autoritats locals i els organitzadors del festival, tant les persones contagiades com els altres membres de la seua delegació, s’aïllaran fins a donar negatiu en una PCR.

El dissabte, un membre de la delegació polonesa també va donar positiu per covid-19 a la seua arribada al centre d’esdeveniments Ahoy, que acull l’edició d’este any del festival.

La resta de la delegació polonesa i el seu artista també van entrar en quarantena i es van sotmetre a una PCR, i, com a mesura de precaució, els equips de Romania i Malta, que s’allotgen en el mateix hotel que polonesos i islandesos, també s’han vist afectats per precaució i hauran de fer-se les PCR.

Això ha fet que cap dels quatre equips haja pogut participar este diumenge en la Catifa Turquesa, la cerimònia de benvinguda als artistes. Es creu que l’hotel podria ser la font de contagi dels membres de les delegacions que van donar positiu.

“Tots els artistes participants es van fer el dissabte una prova PCR en preparació per a la seua aparició en la Catifa. Com a mesura de seguretat addicional, totes les delegacions que encara assisteixen a la Catifa arribaran individualment en transport privat”, va advertir el festival.

Arranca la setmana d’Eurovisió

 

El protocol ja preveia possibles positius entre les delegacions, la qual cosa impediria als artistes actuar en directe en la semifinal o la final d’Eurovisió. Per a evitar quedar-se fora, tots els equips s’han gravat una actuació que puga emetre’s durant les jornades clau del festival en cas que algun dels artistes haja d’estar en quarantena perquè la seua prova PCR o la d’algú del seu equip de positiu.

Encara que tot pot canviar a última hora si es disparen els contagis en Països Baixos, en principi les dos semifinals i la final tindran un màxim de 3.500 espectadors en cadascun d’aqueixos espectacles, i els assistents hauran de presentar una prova negativa.

Últimes notícies

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.