Eurovisió: quatre delegacions romanen a l’hotel pel coronavirus

Els organitzadors d’Eurovisió 2021 a la ciutat neerlandesa de Rotterdam han activat este cap de setmana els protocols sanitaris i de seguretat, i aïllat a les delegacions de Polònia i Islàndia al complet després de confirmar-se positius per coronavirus entre els seus membres, la qual cosa també va afectar els equips de Malta i Romania per precaució.

Segons expliquen des del concurs, durant una “prova rutinària” realitzada per a este diumenge, un membre de la delegació islandesa va donar positiu per covid-19, i d’acord amb els estrictes protocols definits per les autoritats locals i els organitzadors del festival, tant les persones contagiades com els altres membres de la seua delegació, s’aïllaran fins a donar negatiu en una PCR.

El dissabte, un membre de la delegació polonesa també va donar positiu per covid-19 a la seua arribada al centre d’esdeveniments Ahoy, que acull l’edició d’este any del festival.

La resta de la delegació polonesa i el seu artista també van entrar en quarantena i es van sotmetre a una PCR, i, com a mesura de precaució, els equips de Romania i Malta, que s’allotgen en el mateix hotel que polonesos i islandesos, també s’han vist afectats per precaució i hauran de fer-se les PCR.

Això ha fet que cap dels quatre equips haja pogut participar este diumenge en la Catifa Turquesa, la cerimònia de benvinguda als artistes. Es creu que l’hotel podria ser la font de contagi dels membres de les delegacions que van donar positiu.

“Tots els artistes participants es van fer el dissabte una prova PCR en preparació per a la seua aparició en la Catifa. Com a mesura de seguretat addicional, totes les delegacions que encara assisteixen a la Catifa arribaran individualment en transport privat”, va advertir el festival.

Arranca la setmana d’Eurovisió

 

El protocol ja preveia possibles positius entre les delegacions, la qual cosa impediria als artistes actuar en directe en la semifinal o la final d’Eurovisió. Per a evitar quedar-se fora, tots els equips s’han gravat una actuació que puga emetre’s durant les jornades clau del festival en cas que algun dels artistes haja d’estar en quarantena perquè la seua prova PCR o la d’algú del seu equip de positiu.

Encara que tot pot canviar a última hora si es disparen els contagis en Països Baixos, en principi les dos semifinals i la final tindran un màxim de 3.500 espectadors en cadascun d’aqueixos espectacles, i els assistents hauran de presentar una prova negativa.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.