Eurovisió: quatre delegacions romanen a l’hotel pel coronavirus

Els organitzadors d’Eurovisió 2021 a la ciutat neerlandesa de Rotterdam han activat este cap de setmana els protocols sanitaris i de seguretat, i aïllat a les delegacions de Polònia i Islàndia al complet després de confirmar-se positius per coronavirus entre els seus membres, la qual cosa també va afectar els equips de Malta i Romania per precaució.

Segons expliquen des del concurs, durant una “prova rutinària” realitzada per a este diumenge, un membre de la delegació islandesa va donar positiu per covid-19, i d’acord amb els estrictes protocols definits per les autoritats locals i els organitzadors del festival, tant les persones contagiades com els altres membres de la seua delegació, s’aïllaran fins a donar negatiu en una PCR.

El dissabte, un membre de la delegació polonesa també va donar positiu per covid-19 a la seua arribada al centre d’esdeveniments Ahoy, que acull l’edició d’este any del festival.

La resta de la delegació polonesa i el seu artista també van entrar en quarantena i es van sotmetre a una PCR, i, com a mesura de precaució, els equips de Romania i Malta, que s’allotgen en el mateix hotel que polonesos i islandesos, també s’han vist afectats per precaució i hauran de fer-se les PCR.

Això ha fet que cap dels quatre equips haja pogut participar este diumenge en la Catifa Turquesa, la cerimònia de benvinguda als artistes. Es creu que l’hotel podria ser la font de contagi dels membres de les delegacions que van donar positiu.

“Tots els artistes participants es van fer el dissabte una prova PCR en preparació per a la seua aparició en la Catifa. Com a mesura de seguretat addicional, totes les delegacions que encara assisteixen a la Catifa arribaran individualment en transport privat”, va advertir el festival.

Arranca la setmana d’Eurovisió

 

El protocol ja preveia possibles positius entre les delegacions, la qual cosa impediria als artistes actuar en directe en la semifinal o la final d’Eurovisió. Per a evitar quedar-se fora, tots els equips s’han gravat una actuació que puga emetre’s durant les jornades clau del festival en cas que algun dels artistes haja d’estar en quarantena perquè la seua prova PCR o la d’algú del seu equip de positiu.

Encara que tot pot canviar a última hora si es disparen els contagis en Països Baixos, en principi les dos semifinals i la final tindran un màxim de 3.500 espectadors en cadascun d’aqueixos espectacles, i els assistents hauran de presentar una prova negativa.

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.