Com seran els exàmens de conduir en la «nova normalitat»?

Una xica conduint amb mascareta

Els exàmens es reprendran a partir de la fase 2 | Freepik

 

La Direcció General de Trànsit (DGT) reprén els exàmens teòrics i pràctics per a l’obtenció del permís de conduir en aquelles províncies que es troben en la fase 2 de la desescalada, prevista en moltes d’elles per a este dilluns, segons ha informat la DGT.

 

En el cas valencià, estes proves es podrien reprendre a partir de l’1 de juny, quan la Generalitat té previst que el territori valencià passe a la fase 2, tal com ha informat este mateix diumenge el president, Ximo Puig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Amb l’objectiu de preservar la salut dels alumnes, professors i funcionaris de les Prefectures Provincials, Trànsit ha publicat una instrucció a on s’arrepleguen les mesures específiques i precaucions necessàries per a minimitzar riscos, al mateix temps que garantix «un bon servici públic» als ciutadans. La DGT assegura que el protocol establit per a la reactivació dels exàmens «ha sigut consultat i participat» amb totes les associacions del sector i amb els sindicats.

 

 

Exàmens durant tot l’estiu per l’excepcionalitat d’enguany

A causa de la situació excepcional que s’està vivint enguany, les prefectures faran exàmens durant tot l’estiu en tot el territori nacional.

 

Els exàmens que es facen en els centres desplaçats podran mantindre’s sempre que existisquen garanties del compliment de les mesures de neteja i desinfecció i de distància social establides en el Pla de contingència de la DGT.

 

El Cap Provincial de Trànsit serà el que analitze la situació de la seua província i prenga la decisió sobre la conveniència de derivar exàmens als centres oficials.

 

Mesures per a evitar aglomeracions en les zones d’espera

Per a evitar aglomeracions en els centres d’exàmens, Trànsit prohibix la permanència en les zones d’espera de persones que no tinguen una relació directa amb la prova; i només podrà estar personal de la prefectura, professors al càrrec de la prova i aspirants citats a eixa hora.

 

A demés, estarà limitat el trasllat d’expedient d’exàmens d’una província a una altra mentres el Govern mantinga les restriccions a la mobilitat dels ciutadans pel risc per a la salut.

 

Exàmens teòrics

Per part seua, els exàmens teòrics seran els primers a reprendre’s en totes les Prefectures, prioritzant-se els referits a les pèrdues de vigència del permís de conduir i els d’obtenció i renovació de l’autorització especial per a conduir vehicles que transporten mercaderies perilloses. Més endavant es reprendran de manera progressiva els altres exàmens teòrics.

 

A causa de la necessària distància de separació entre aspirants, la capacitat de les aules es vorà disminuïda, de manera que en la mesura que siga possible s’incrementaran les convocatòries per a donar resposta a la demanda. Els aspirants hauran de portar sempre guants i màscares i disposaran d’hidrogel per al seu ús quan siga necessari; i es garantirà la distància mínima de 2 metres entre alumnes.

 

Exàmens pràctics

La citació per a fer les proves d’aptituds i comportament en circuit tancat, pista, que han de fer els aspirants a l’obtenció de llicències i permís de conduir es farà de manera escalonada per a evitar aglomeracions i en zones àmplies a on es puga mantindre la distància de seguretat. Igual que en el cas dels exàmens teòrics, es prohibirà la permanència en les pistes a tota persona aliena a la prova i es recomana que cada alumne porte el seu propi equipament.

 

Quant a l’examen pràctic, pel que fa a l’ocupació del vehicle, només anirà l’alumne i el professor en la part de davant del vehicle i l’examinador, a soles, en els seients de darrere. Tant els alumnes com els professors hauran de portar guants i màscara.

 

En el moment en què la prova siga declarada no apta per acumulació de faltes o comissió d’una falta eliminatòria, s’interromprà, pel que l’examen no continuarà per a no allargar la situació de contacte social.

 

Les explicacions sobre l’examen es donaran sempre fora del vehicle mantenint la distància recomanada. Les escoles particulars de conductors seran les responsables de la correcta neteja i desinfecció dels vehicles i de la neteja del mateix en acabar cada prova i en tot cas abans de la següent.

 

Exàmens pràctics de moto

En el cas dels exàmens pràctics de moto, en els sistemes de comunicació entre examinador i alumne, s’exigirà un intercomunicador mans lliures bidireccional i eficaç. La protecció del mateix enfront del risc sanitari serà a càrrec de l’escola, recomanant-se que el micròfon siga d’ús individual.

 

D’altra banda, no s’admetrà la utilització d’equips en els que l’examinador es veja obligat a la seua manipulació o a haver de col·locar-se’ls en oïdes (auriculars) o proveïts de micròfons que queden allotjats pròxims a la boca, llevat que puga garantir-se la seua total higienització.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.