12 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Puig anuncia que la Generalitat demanarà passar a la fase 2 l’1 de juny

Ximo Puig en roda de premsa telemàtica (24/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa d’este diumenge | València Diari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este diumenge, 24 de maig, que esta pròxima setmana enviarà al Ministeri de Sanitat la documentació necessària per a demanar el pas de tots els valencians a la fase 2 a partir del pròxim 1 de juny.

 

Puig ha afirmat que l’evolució de la pandèmia en el territori valencià «és clarament positiva», justificant-ho amb la tendència a la baixa dels ingressos hospitalaris i en l’augment de les proves PCR. En este sentit, segons les dades del Ministeri, la valenciana és la segona autonomia, després d’Aragó i en la mateixa mesura que Andalusia, que més ha augmentat estes proves (20%) en l’última setmana.

 

A pesar d’això, el president també ha assenyalat que l’augment de l’índex de reproducció «ens obliga a ser prudents». 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez

Puig ha comparegut després de la reunió per videoconferència que ha mantingut este diumenge, juntament amb els altres presidents autonòmics, amb el president del Govern, Pedro Sánchez, per a informar del contingut d’esta reunió.

 

En ella, Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez, de permetre el turisme estranger en Espanya a partir de juliol. Una mesura, ha assegurat, que es tracta d’una «prioritat valenciana».

 

El president valencià també ha demanat, davant de l’ús obligatori de les mascaretes, que s’assegure l’accés a estos materials a totes les famílies.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.