Puig anuncia que la Generalitat demanarà passar a la fase 2 l’1 de juny

Ximo Puig en roda de premsa telemàtica (24/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa d’este diumenge | València Diari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este diumenge, 24 de maig, que esta pròxima setmana enviarà al Ministeri de Sanitat la documentació necessària per a demanar el pas de tots els valencians a la fase 2 a partir del pròxim 1 de juny.

 

Puig ha afirmat que l’evolució de la pandèmia en el territori valencià «és clarament positiva», justificant-ho amb la tendència a la baixa dels ingressos hospitalaris i en l’augment de les proves PCR. En este sentit, segons les dades del Ministeri, la valenciana és la segona autonomia, després d’Aragó i en la mateixa mesura que Andalusia, que més ha augmentat estes proves (20%) en l’última setmana.

 

A pesar d’això, el president també ha assenyalat que l’augment de l’índex de reproducció «ens obliga a ser prudents». 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez

Puig ha comparegut després de la reunió per videoconferència que ha mantingut este diumenge, juntament amb els altres presidents autonòmics, amb el president del Govern, Pedro Sánchez, per a informar del contingut d’esta reunió.

 

En ella, Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez, de permetre el turisme estranger en Espanya a partir de juliol. Una mesura, ha assegurat, que es tracta d’una «prioritat valenciana».

 

El president valencià també ha demanat, davant de l’ús obligatori de les mascaretes, que s’assegure l’accés a estos materials a totes les famílies.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.