11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Puig anuncia que la Generalitat demanarà passar a la fase 2 l’1 de juny

Ximo Puig en roda de premsa telemàtica (24/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa d’este diumenge | València Diari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este diumenge, 24 de maig, que esta pròxima setmana enviarà al Ministeri de Sanitat la documentació necessària per a demanar el pas de tots els valencians a la fase 2 a partir del pròxim 1 de juny.

 

Puig ha afirmat que l’evolució de la pandèmia en el territori valencià «és clarament positiva», justificant-ho amb la tendència a la baixa dels ingressos hospitalaris i en l’augment de les proves PCR. En este sentit, segons les dades del Ministeri, la valenciana és la segona autonomia, després d’Aragó i en la mateixa mesura que Andalusia, que més ha augmentat estes proves (20%) en l’última setmana.

 

A pesar d’això, el president també ha assenyalat que l’augment de l’índex de reproducció «ens obliga a ser prudents». 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez

Puig ha comparegut després de la reunió per videoconferència que ha mantingut este diumenge, juntament amb els altres presidents autonòmics, amb el president del Govern, Pedro Sánchez, per a informar del contingut d’esta reunió.

 

En ella, Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez, de permetre el turisme estranger en Espanya a partir de juliol. Una mesura, ha assegurat, que es tracta d’una «prioritat valenciana».

 

El president valencià també ha demanat, davant de l’ús obligatori de les mascaretes, que s’assegure l’accés a estos materials a totes les famílies.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.