Puig anuncia que la Generalitat demanarà passar a la fase 2 l’1 de juny

Ximo Puig en roda de premsa telemàtica (24/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa d’este diumenge | València Diari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este diumenge, 24 de maig, que esta pròxima setmana enviarà al Ministeri de Sanitat la documentació necessària per a demanar el pas de tots els valencians a la fase 2 a partir del pròxim 1 de juny.

 

Puig ha afirmat que l’evolució de la pandèmia en el territori valencià «és clarament positiva», justificant-ho amb la tendència a la baixa dels ingressos hospitalaris i en l’augment de les proves PCR. En este sentit, segons les dades del Ministeri, la valenciana és la segona autonomia, després d’Aragó i en la mateixa mesura que Andalusia, que més ha augmentat estes proves (20%) en l’última setmana.

 

A pesar d’això, el president també ha assenyalat que l’augment de l’índex de reproducció «ens obliga a ser prudents». 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez

Puig ha comparegut després de la reunió per videoconferència que ha mantingut este diumenge, juntament amb els altres presidents autonòmics, amb el president del Govern, Pedro Sánchez, per a informar del contingut d’esta reunió.

 

En ella, Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez, de permetre el turisme estranger en Espanya a partir de juliol. Una mesura, ha assegurat, que es tracta d’una «prioritat valenciana».

 

El president valencià també ha demanat, davant de l’ús obligatori de les mascaretes, que s’assegure l’accés a estos materials a totes les famílies.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.