12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Puig anuncia que la Generalitat demanarà passar a la fase 2 l’1 de juny

Ximo Puig en roda de premsa telemàtica (24/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa d’este diumenge | València Diari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este diumenge, 24 de maig, que esta pròxima setmana enviarà al Ministeri de Sanitat la documentació necessària per a demanar el pas de tots els valencians a la fase 2 a partir del pròxim 1 de juny.

 

Puig ha afirmat que l’evolució de la pandèmia en el territori valencià «és clarament positiva», justificant-ho amb la tendència a la baixa dels ingressos hospitalaris i en l’augment de les proves PCR. En este sentit, segons les dades del Ministeri, la valenciana és la segona autonomia, després d’Aragó i en la mateixa mesura que Andalusia, que més ha augmentat estes proves (20%) en l’última setmana.

 

A pesar d’això, el president també ha assenyalat que l’augment de l’índex de reproducció «ens obliga a ser prudents». 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez

Puig ha comparegut després de la reunió per videoconferència que ha mantingut este diumenge, juntament amb els altres presidents autonòmics, amb el president del Govern, Pedro Sánchez, per a informar del contingut d’esta reunió.

 

En ella, Puig ha defés la mesura anunciada ahir per Sánchez, de permetre el turisme estranger en Espanya a partir de juliol. Una mesura, ha assegurat, que es tracta d’una «prioritat valenciana».

 

El president valencià també ha demanat, davant de l’ús obligatori de les mascaretes, que s’assegure l’accés a estos materials a totes les famílies.

Últimes notícies

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.

Detinguts dos hòmens després de robar joies i or en un domicili d’Alzira amb impresioning

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 42 anys per sostraure joies i peces d'or en un domicili d'Alzira mitjançant impresioning. Van ser sorpresos amb 266 euros, joies i ferramentes; els efectes es van retornar i el cas va passar al jutjat de Carlet