8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Un expert valencià advertix dels efectes del medicament que està prenent Trump per a no contagiar-se

El president dels Estats Units, Donald Trump

Trump ha estat prenent el medicament durant dos setmanes | EFE

 

La hidroxicloroquina és un medicament que pot arribar a utilitzar-se com a tractament associat a un antibiòtic en pacients amb coronavirus que hagen derivat en pneumònia, «però no és un medicament per a la prevenció ni l’han de rebre persones sanes».

 

D’esta manera ho afirma el catedràtic de Farmacologia de la Universitat de València, Salvador Máñez, qui considera que la hidroxicloroquina «no és un agent que reforce el sistema immunològic» i sí que és un fàrmac «històric» en el tractament contra l’artritis i la malària «que no tindrà molta eficàcia en comparació amb el tractament de vacunes que pot vindre».

 

Trump ha pres el medicament durant dos setmanes

Máñez ha fet estes declaracions després de què el president dels Estats Units, Donald Trump, haja admés públicament que pren este medicament des de fa setmanes com a mesura de prevenció per a no infectar-se de coronavirus.

 

Respecte als efectes secundaris d’este fàrmac, el catedràtic valencià assegura que tot medicament «té en certa manera alguna classe de reacció adversa, però en este cas les reaccions oculars (freqüents) i les hepàtiques (infreqüents) són reversibles, que és l’important».

 

 

«Es pot dir que la hidroxicloroquina és un fàrmac aplicable a amplis segments de la població», afig l’expert, per a qui este no és un fàrmac «controvertit», encara que reconeix que la controvèrsia pot aparéixer «quan parlem de la seua eficàcia antivírica». És a dir, que no seria el més convenient per a prevenir la COVID-19.

 

Trump ja ha afirmat, este mateix dimecres, que deixarà de prendre este medicament «en un dia o dos», després d’haver ingerit les pastilles durant dos setmanes com a prevenció davant  de la COVID-19, una propietat que no ha sigut provada científicament.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.