Un expert valencià advertix dels efectes del medicament que està prenent Trump per a no contagiar-se

El president dels Estats Units, Donald Trump

Trump ha estat prenent el medicament durant dos setmanes | EFE

 

La hidroxicloroquina és un medicament que pot arribar a utilitzar-se com a tractament associat a un antibiòtic en pacients amb coronavirus que hagen derivat en pneumònia, «però no és un medicament per a la prevenció ni l’han de rebre persones sanes».

 

D’esta manera ho afirma el catedràtic de Farmacologia de la Universitat de València, Salvador Máñez, qui considera que la hidroxicloroquina «no és un agent que reforce el sistema immunològic» i sí que és un fàrmac «històric» en el tractament contra l’artritis i la malària «que no tindrà molta eficàcia en comparació amb el tractament de vacunes que pot vindre».

 

Trump ha pres el medicament durant dos setmanes

Máñez ha fet estes declaracions després de què el president dels Estats Units, Donald Trump, haja admés públicament que pren este medicament des de fa setmanes com a mesura de prevenció per a no infectar-se de coronavirus.

 

Respecte als efectes secundaris d’este fàrmac, el catedràtic valencià assegura que tot medicament «té en certa manera alguna classe de reacció adversa, però en este cas les reaccions oculars (freqüents) i les hepàtiques (infreqüents) són reversibles, que és l’important».

 

 

«Es pot dir que la hidroxicloroquina és un fàrmac aplicable a amplis segments de la població», afig l’expert, per a qui este no és un fàrmac «controvertit», encara que reconeix que la controvèrsia pot aparéixer «quan parlem de la seua eficàcia antivírica». És a dir, que no seria el més convenient per a prevenir la COVID-19.

 

Trump ja ha afirmat, este mateix dimecres, que deixarà de prendre este medicament «en un dia o dos», després d’haver ingerit les pastilles durant dos setmanes com a prevenció davant  de la COVID-19, una propietat que no ha sigut provada científicament.

Últimes notícies

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.