Un expert valencià advertix dels efectes del medicament que està prenent Trump per a no contagiar-se

El president dels Estats Units, Donald Trump

Trump ha estat prenent el medicament durant dos setmanes | EFE

 

La hidroxicloroquina és un medicament que pot arribar a utilitzar-se com a tractament associat a un antibiòtic en pacients amb coronavirus que hagen derivat en pneumònia, «però no és un medicament per a la prevenció ni l’han de rebre persones sanes».

 

D’esta manera ho afirma el catedràtic de Farmacologia de la Universitat de València, Salvador Máñez, qui considera que la hidroxicloroquina «no és un agent que reforce el sistema immunològic» i sí que és un fàrmac «històric» en el tractament contra l’artritis i la malària «que no tindrà molta eficàcia en comparació amb el tractament de vacunes que pot vindre».

 

Trump ha pres el medicament durant dos setmanes

Máñez ha fet estes declaracions després de què el president dels Estats Units, Donald Trump, haja admés públicament que pren este medicament des de fa setmanes com a mesura de prevenció per a no infectar-se de coronavirus.

 

Respecte als efectes secundaris d’este fàrmac, el catedràtic valencià assegura que tot medicament «té en certa manera alguna classe de reacció adversa, però en este cas les reaccions oculars (freqüents) i les hepàtiques (infreqüents) són reversibles, que és l’important».

 

 

«Es pot dir que la hidroxicloroquina és un fàrmac aplicable a amplis segments de la població», afig l’expert, per a qui este no és un fàrmac «controvertit», encara que reconeix que la controvèrsia pot aparéixer «quan parlem de la seua eficàcia antivírica». És a dir, que no seria el més convenient per a prevenir la COVID-19.

 

Trump ja ha afirmat, este mateix dimecres, que deixarà de prendre este medicament «en un dia o dos», després d’haver ingerit les pastilles durant dos setmanes com a prevenció davant  de la COVID-19, una propietat que no ha sigut provada científicament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.