Un expert valencià advertix dels efectes del medicament que està prenent Trump per a no contagiar-se

El president dels Estats Units, Donald Trump

Trump ha estat prenent el medicament durant dos setmanes | EFE

 

La hidroxicloroquina és un medicament que pot arribar a utilitzar-se com a tractament associat a un antibiòtic en pacients amb coronavirus que hagen derivat en pneumònia, «però no és un medicament per a la prevenció ni l’han de rebre persones sanes».

 

D’esta manera ho afirma el catedràtic de Farmacologia de la Universitat de València, Salvador Máñez, qui considera que la hidroxicloroquina «no és un agent que reforce el sistema immunològic» i sí que és un fàrmac «històric» en el tractament contra l’artritis i la malària «que no tindrà molta eficàcia en comparació amb el tractament de vacunes que pot vindre».

 

Trump ha pres el medicament durant dos setmanes

Máñez ha fet estes declaracions després de què el president dels Estats Units, Donald Trump, haja admés públicament que pren este medicament des de fa setmanes com a mesura de prevenció per a no infectar-se de coronavirus.

 

Respecte als efectes secundaris d’este fàrmac, el catedràtic valencià assegura que tot medicament «té en certa manera alguna classe de reacció adversa, però en este cas les reaccions oculars (freqüents) i les hepàtiques (infreqüents) són reversibles, que és l’important».

 

 

«Es pot dir que la hidroxicloroquina és un fàrmac aplicable a amplis segments de la població», afig l’expert, per a qui este no és un fàrmac «controvertit», encara que reconeix que la controvèrsia pot aparéixer «quan parlem de la seua eficàcia antivírica». És a dir, que no seria el més convenient per a prevenir la COVID-19.

 

Trump ja ha afirmat, este mateix dimecres, que deixarà de prendre este medicament «en un dia o dos», després d’haver ingerit les pastilles durant dos setmanes com a prevenció davant  de la COVID-19, una propietat que no ha sigut provada científicament.

Últimes notícies

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.