Un expert valencià advertix dels efectes del medicament que està prenent Trump per a no contagiar-se

El president dels Estats Units, Donald Trump

Trump ha estat prenent el medicament durant dos setmanes | EFE

 

La hidroxicloroquina és un medicament que pot arribar a utilitzar-se com a tractament associat a un antibiòtic en pacients amb coronavirus que hagen derivat en pneumònia, «però no és un medicament per a la prevenció ni l’han de rebre persones sanes».

 

D’esta manera ho afirma el catedràtic de Farmacologia de la Universitat de València, Salvador Máñez, qui considera que la hidroxicloroquina «no és un agent que reforce el sistema immunològic» i sí que és un fàrmac «històric» en el tractament contra l’artritis i la malària «que no tindrà molta eficàcia en comparació amb el tractament de vacunes que pot vindre».

 

Trump ha pres el medicament durant dos setmanes

Máñez ha fet estes declaracions després de què el president dels Estats Units, Donald Trump, haja admés públicament que pren este medicament des de fa setmanes com a mesura de prevenció per a no infectar-se de coronavirus.

 

Respecte als efectes secundaris d’este fàrmac, el catedràtic valencià assegura que tot medicament «té en certa manera alguna classe de reacció adversa, però en este cas les reaccions oculars (freqüents) i les hepàtiques (infreqüents) són reversibles, que és l’important».

 

 

«Es pot dir que la hidroxicloroquina és un fàrmac aplicable a amplis segments de la població», afig l’expert, per a qui este no és un fàrmac «controvertit», encara que reconeix que la controvèrsia pot aparéixer «quan parlem de la seua eficàcia antivírica». És a dir, que no seria el més convenient per a prevenir la COVID-19.

 

Trump ja ha afirmat, este mateix dimecres, que deixarà de prendre este medicament «en un dia o dos», després d’haver ingerit les pastilles durant dos setmanes com a prevenció davant  de la COVID-19, una propietat que no ha sigut provada científicament.

Últimes notícies

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.