Els experts tenen clara la dràstica mesura que ens imposaran prompte: «La situació és greu»

 

Alguns professionals i experts en epidèmies advertixen de la urgència de tornar a fer un confinament total per a frenar la propagació del coronavirus, que ja està fent estralls amb la temuda tercera onada en Espanya. El Col·legi de Metges de la Regió de Múrcia ha demanat al govern regional que execute quan abans millor les mesures concretes per a l’establiment d’un confinament domiciliari de com a mínim dos setmanes, «prorrogable en funció de l’evolució de la pandèmia», advoquen en un comunicat.

 

«El Col·legi de Metges considera urgent la posada en marxa d’esta mesura després de les xifres de Covid-19 registrades en la Regió durant estos últims dies, tant de contagis diaris com d’ingressos hospitalaris i en Unitats de Cures Intensives i nombre de morts», asseguren els metges de la Regió de Múrcia.

 

«La situació és molt greu»

«Tot i que el Col·legi entén que el confinament total comporta una privació de drets no desitjada per cap ciutadà o institució, la greu realitat epidemiològica a la Regió i la situació límit de la Sanitat regional per a fer front a esta onada de la pandèmia requerixen la presa de decisions efectives que frenen la propagació del virus», prossegueix el text.

 

A demés, el Col·legi de Metges de Múrcia crida a la gent a quedar-se en casa sempre que puguen, «evitant al màxim les interaccions socials i complint escrupolosament les mesures de prevenció del contagi», i insten a la població a complir «escrupolosament» les quarantenes. «La situació és molt greu i hem de ser conscients que la lluita contra el virus implica l’esforç i el compromís de tots per a evitar més víctimes, patiment i col·lapse sanitari», afirmen de forma taxativa.

 

«No fer este confinament estricte ens portarà a allargar la situació»

D’altra banda, alguns epidemiòlegs també opinen sobre el possible confinament i asseguren que és vital implantar-lo, almenys durant dos mesos. Carlos Pereira, professor de virologia i epidemiologia en la Universitat de Santiago de Compostel·la, considera en una entrevista en ‘Nius’ que és necessari un nou confinament de les mateixes característiques que en març, juntament amb altres mesures de desescalada més rígides des del mes de maig.

 

«Espere que despertem d’una volta d’este malson que estem vivint, creiem que podrem controlar la pandèmia amb mesures tímides, mesures que s’està veient que són poc efectives i que seguixen declarant de totes formes», denuncia Pereira. «No fer este confinament estricte ens portarà a allargar esta situació. Seguirem obrint i tancant i hi haurà un moment a on es controlarà el virus, però tardarem més en fer-ho».

 

El govern espanyol descarta, per ara, el confinament total

Des del govern espanyol no hi ha sobre la taula aplicar un confinament estricte en les pròximes setmanes. El director del CCAES, Fernando Simón, va aclarir que la postura de l’executiu en este tema és recurrent: «No estem en una situació pareguda a la de la primera onada, crec que podem conseguir controlar esta tercera onada sense necessitat d’un confinament domiciliari estricte com va passar en març. Si ens fixem en les dades, la segona onada va ser més important que la primera», apunta Simón.

 

«Estem amb dades pròximes a la segona onada, quan no va haver confinament domiciliari. Durant la primera onada va ser molt superior, però no es notificaven tants casos», assenyala el director del CCAES, negant d’esta manera la possibilitat de tornar al confinament total de la passada primavera.

Últimes notícies

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.