Els experts tenen clara la dràstica mesura que ens imposaran prompte: «La situació és greu»

 

Alguns professionals i experts en epidèmies advertixen de la urgència de tornar a fer un confinament total per a frenar la propagació del coronavirus, que ja està fent estralls amb la temuda tercera onada en Espanya. El Col·legi de Metges de la Regió de Múrcia ha demanat al govern regional que execute quan abans millor les mesures concretes per a l’establiment d’un confinament domiciliari de com a mínim dos setmanes, «prorrogable en funció de l’evolució de la pandèmia», advoquen en un comunicat.

 

«El Col·legi de Metges considera urgent la posada en marxa d’esta mesura després de les xifres de Covid-19 registrades en la Regió durant estos últims dies, tant de contagis diaris com d’ingressos hospitalaris i en Unitats de Cures Intensives i nombre de morts», asseguren els metges de la Regió de Múrcia.

 

«La situació és molt greu»

«Tot i que el Col·legi entén que el confinament total comporta una privació de drets no desitjada per cap ciutadà o institució, la greu realitat epidemiològica a la Regió i la situació límit de la Sanitat regional per a fer front a esta onada de la pandèmia requerixen la presa de decisions efectives que frenen la propagació del virus», prossegueix el text.

 

A demés, el Col·legi de Metges de Múrcia crida a la gent a quedar-se en casa sempre que puguen, «evitant al màxim les interaccions socials i complint escrupolosament les mesures de prevenció del contagi», i insten a la població a complir «escrupolosament» les quarantenes. «La situació és molt greu i hem de ser conscients que la lluita contra el virus implica l’esforç i el compromís de tots per a evitar més víctimes, patiment i col·lapse sanitari», afirmen de forma taxativa.

 

«No fer este confinament estricte ens portarà a allargar la situació»

D’altra banda, alguns epidemiòlegs també opinen sobre el possible confinament i asseguren que és vital implantar-lo, almenys durant dos mesos. Carlos Pereira, professor de virologia i epidemiologia en la Universitat de Santiago de Compostel·la, considera en una entrevista en ‘Nius’ que és necessari un nou confinament de les mateixes característiques que en març, juntament amb altres mesures de desescalada més rígides des del mes de maig.

 

«Espere que despertem d’una volta d’este malson que estem vivint, creiem que podrem controlar la pandèmia amb mesures tímides, mesures que s’està veient que són poc efectives i que seguixen declarant de totes formes», denuncia Pereira. «No fer este confinament estricte ens portarà a allargar esta situació. Seguirem obrint i tancant i hi haurà un moment a on es controlarà el virus, però tardarem més en fer-ho».

 

El govern espanyol descarta, per ara, el confinament total

Des del govern espanyol no hi ha sobre la taula aplicar un confinament estricte en les pròximes setmanes. El director del CCAES, Fernando Simón, va aclarir que la postura de l’executiu en este tema és recurrent: «No estem en una situació pareguda a la de la primera onada, crec que podem conseguir controlar esta tercera onada sense necessitat d’un confinament domiciliari estricte com va passar en març. Si ens fixem en les dades, la segona onada va ser més important que la primera», apunta Simón.

 

«Estem amb dades pròximes a la segona onada, quan no va haver confinament domiciliari. Durant la primera onada va ser molt superior, però no es notificaven tants casos», assenyala el director del CCAES, negant d’esta manera la possibilitat de tornar al confinament total de la passada primavera.

Últimes notícies

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.