14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Els experts tenen clara la dràstica mesura que ens imposaran prompte: «La situació és greu»

 

Alguns professionals i experts en epidèmies advertixen de la urgència de tornar a fer un confinament total per a frenar la propagació del coronavirus, que ja està fent estralls amb la temuda tercera onada en Espanya. El Col·legi de Metges de la Regió de Múrcia ha demanat al govern regional que execute quan abans millor les mesures concretes per a l’establiment d’un confinament domiciliari de com a mínim dos setmanes, «prorrogable en funció de l’evolució de la pandèmia», advoquen en un comunicat.

 

«El Col·legi de Metges considera urgent la posada en marxa d’esta mesura després de les xifres de Covid-19 registrades en la Regió durant estos últims dies, tant de contagis diaris com d’ingressos hospitalaris i en Unitats de Cures Intensives i nombre de morts», asseguren els metges de la Regió de Múrcia.

 

«La situació és molt greu»

«Tot i que el Col·legi entén que el confinament total comporta una privació de drets no desitjada per cap ciutadà o institució, la greu realitat epidemiològica a la Regió i la situació límit de la Sanitat regional per a fer front a esta onada de la pandèmia requerixen la presa de decisions efectives que frenen la propagació del virus», prossegueix el text.

 

A demés, el Col·legi de Metges de Múrcia crida a la gent a quedar-se en casa sempre que puguen, «evitant al màxim les interaccions socials i complint escrupolosament les mesures de prevenció del contagi», i insten a la població a complir «escrupolosament» les quarantenes. «La situació és molt greu i hem de ser conscients que la lluita contra el virus implica l’esforç i el compromís de tots per a evitar més víctimes, patiment i col·lapse sanitari», afirmen de forma taxativa.

 

«No fer este confinament estricte ens portarà a allargar la situació»

D’altra banda, alguns epidemiòlegs també opinen sobre el possible confinament i asseguren que és vital implantar-lo, almenys durant dos mesos. Carlos Pereira, professor de virologia i epidemiologia en la Universitat de Santiago de Compostel·la, considera en una entrevista en ‘Nius’ que és necessari un nou confinament de les mateixes característiques que en març, juntament amb altres mesures de desescalada més rígides des del mes de maig.

 

«Espere que despertem d’una volta d’este malson que estem vivint, creiem que podrem controlar la pandèmia amb mesures tímides, mesures que s’està veient que són poc efectives i que seguixen declarant de totes formes», denuncia Pereira. «No fer este confinament estricte ens portarà a allargar esta situació. Seguirem obrint i tancant i hi haurà un moment a on es controlarà el virus, però tardarem més en fer-ho».

 

El govern espanyol descarta, per ara, el confinament total

Des del govern espanyol no hi ha sobre la taula aplicar un confinament estricte en les pròximes setmanes. El director del CCAES, Fernando Simón, va aclarir que la postura de l’executiu en este tema és recurrent: «No estem en una situació pareguda a la de la primera onada, crec que podem conseguir controlar esta tercera onada sense necessitat d’un confinament domiciliari estricte com va passar en març. Si ens fixem en les dades, la segona onada va ser més important que la primera», apunta Simón.

 

«Estem amb dades pròximes a la segona onada, quan no va haver confinament domiciliari. Durant la primera onada va ser molt superior, però no es notificaven tants casos», assenyala el director del CCAES, negant d’esta manera la possibilitat de tornar al confinament total de la passada primavera.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.