14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Els experts tenen clara la dràstica mesura que ens imposaran prompte: «La situació és greu»

 

Alguns professionals i experts en epidèmies advertixen de la urgència de tornar a fer un confinament total per a frenar la propagació del coronavirus, que ja està fent estralls amb la temuda tercera onada en Espanya. El Col·legi de Metges de la Regió de Múrcia ha demanat al govern regional que execute quan abans millor les mesures concretes per a l’establiment d’un confinament domiciliari de com a mínim dos setmanes, «prorrogable en funció de l’evolució de la pandèmia», advoquen en un comunicat.

 

«El Col·legi de Metges considera urgent la posada en marxa d’esta mesura després de les xifres de Covid-19 registrades en la Regió durant estos últims dies, tant de contagis diaris com d’ingressos hospitalaris i en Unitats de Cures Intensives i nombre de morts», asseguren els metges de la Regió de Múrcia.

 

«La situació és molt greu»

«Tot i que el Col·legi entén que el confinament total comporta una privació de drets no desitjada per cap ciutadà o institució, la greu realitat epidemiològica a la Regió i la situació límit de la Sanitat regional per a fer front a esta onada de la pandèmia requerixen la presa de decisions efectives que frenen la propagació del virus», prossegueix el text.

 

A demés, el Col·legi de Metges de Múrcia crida a la gent a quedar-se en casa sempre que puguen, «evitant al màxim les interaccions socials i complint escrupolosament les mesures de prevenció del contagi», i insten a la població a complir «escrupolosament» les quarantenes. «La situació és molt greu i hem de ser conscients que la lluita contra el virus implica l’esforç i el compromís de tots per a evitar més víctimes, patiment i col·lapse sanitari», afirmen de forma taxativa.

 

«No fer este confinament estricte ens portarà a allargar la situació»

D’altra banda, alguns epidemiòlegs també opinen sobre el possible confinament i asseguren que és vital implantar-lo, almenys durant dos mesos. Carlos Pereira, professor de virologia i epidemiologia en la Universitat de Santiago de Compostel·la, considera en una entrevista en ‘Nius’ que és necessari un nou confinament de les mateixes característiques que en març, juntament amb altres mesures de desescalada més rígides des del mes de maig.

 

«Espere que despertem d’una volta d’este malson que estem vivint, creiem que podrem controlar la pandèmia amb mesures tímides, mesures que s’està veient que són poc efectives i que seguixen declarant de totes formes», denuncia Pereira. «No fer este confinament estricte ens portarà a allargar esta situació. Seguirem obrint i tancant i hi haurà un moment a on es controlarà el virus, però tardarem més en fer-ho».

 

El govern espanyol descarta, per ara, el confinament total

Des del govern espanyol no hi ha sobre la taula aplicar un confinament estricte en les pròximes setmanes. El director del CCAES, Fernando Simón, va aclarir que la postura de l’executiu en este tema és recurrent: «No estem en una situació pareguda a la de la primera onada, crec que podem conseguir controlar esta tercera onada sense necessitat d’un confinament domiciliari estricte com va passar en març. Si ens fixem en les dades, la segona onada va ser més important que la primera», apunta Simón.

 

«Estem amb dades pròximes a la segona onada, quan no va haver confinament domiciliari. Durant la primera onada va ser molt superior, però no es notificaven tants casos», assenyala el director del CCAES, negant d’esta manera la possibilitat de tornar al confinament total de la passada primavera.

Últimes notícies

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i assegura haver-lo aportat tot

Després d'un acarament amb José Manuel Cuenca, Salomé Pradas s'ha acostat a les víctimes de la DANA i ha defés que ho ha aportat tot. Les famílies han exigit veritat i responsabilitats.

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.