Els farmacèutics valencians s’oferixen per a administrar la vacuna enfront del Covid-19

 

Els farmacèutics valencians han oferit els seus establiments com a punts de vacunació per a ajudar a administrar a la població la vacuna enfront del Covid-19 amb la finalitat de reforçar i augmentar els punts vacunals per a descongestionar la càrrega del sistema assistencial.

 

En un comunicat, el president del Col·legi de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, ha assenyalat que la seua faena seria complementària a la que fan altres professionals sanitaris i en funció de les necessitats del sistema sanitari. Si s’acceptara l’ajuda per part de l’Administració, ha indicat, esta se supeditaria a una necessària planificació i organització dels protocols de treball en coordinació amb la resta de professionals sanitaris.

 

El ministre de Sanitat, Savador Illa, va assenyalar que la vacunació es preveu que s’inicie este diumenge i l’objectiu és que entre els mesos de maig i juny uns 20 milions d’espanyols hagen rebut ja la vacuna. Davant d’este «pla tan ambiciós», Giner es pregunta «si el Sistema Nacional de Salut està capacitat per a dur-lo a terme amb plenes garanties, sense riscos que deriven en la saturació de centres sanitaris, tant públics com privats».

 

Volen ajudar a descongestionar els ambulatoris i hospitals

També es pregunta si es disposa de prou personal sanitari per a exercir esta faena o si no es dificultarà l’atenció als pacients, ja que segons les organitzacions sindicals huit de cada deu centres de salut estan saturats i en la majoria s’ha prescindit de la detecció precoç i les revisions.

 

Giner ha recordat que, en previsió de la coincidència de les campanyes de vacunació enfront de la grip i el Covid-19, el MICOF va proposar «fa mesos a Sanitat fer un projecte pilot per a incorporar al farmacèutic comunitari a l’actual xarxa de centres sanitaris a on es duu a terme l’administració de la vacuna antigripal a la població valenciana de risc».

 

Segons ha recalcat, es tracta d’un recurs sanitari que en països com els Estats Units, el Canadà, Dinamarca, Irlanda, Regne Unit, Austràlia, Portugal o França ja és una realitat. A demés, indica, «és un fet que si la vacunació es fera  a través de la farmàcia comunitària s’incrementaria de manera significativa la taxa de vacunació, a demés d’ajudar a descongestionar i alliberar la càrrega assistencial que suporten actualment els centres sanitaris».

Últimes notícies

El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha elaborat un nou document amb aportacions de tots els sindicats per a intentar rebaixar la conflictivitat en la cinquena setmana de vaga indefinida del professorat i confia a tancar acords en la reunió d’este dijous.

Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

Juanfran Pérez Llorca destaca el diàleg en la Mesa d'Educació en plena vaga indefinida del professorat i anima totes les parts a mantindre la negociació per a transformar el sistema educatiu valencià.

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.

Cinc morts per calor extrema a la Comunitat Valenciana des de l’1 de maig, totes a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat cinc morts atribuïdes a la calor des de l’1 de maig, totes a la província de València, en un context de maig càlid i amb temperatures rècord en terra i en mar.

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.