Fernando Simón descarta Setmana Santa i posa data al final de les restriccions

 

No serà per Setmana Santa. D’eixa forma es deduïx del missatge que ha transmés este dijous Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha avisat que fins que no estiga el 70% de la població vacunada, fet que s’espera conseguir en estiu, no es podran relaxar les mesures implantades per a contindre la transmissió del coronavirus. Simón ha destacat que en els últims dies s’està ja observant una tendència «descendent» en el número de nous contagis, encara que ha avisat que la situació continua sent «molt dolenta».

 

En roda de premsa, Simón ha recordat que la disponibilitat de les vacunes anirà incrementant-se progressivament en les pròximes setmanes i que és probable que la velocitat de vacunació dels pròxims grups serà «més ràpida» que la que hi ha en l’actualitat.

 

«El fet de vacunar molt bé durant les pròximes setmanes i mesos, i descurar les mesures de prevenció no ens ajudarà res. Encara que incrementem la població vacunada, no es podrà relaxar les mesures actuals fins que, com a mínim, no estiga vacunada el 70% de la població», ha recalcat.

 

«No relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna

Dit això, Simón ha assegurat que amb les dosis de vacunes que actualment s’estan rebent, i si es mantenen els lliuraments i els increments d’estes, tindrem la capacitat de cobrir amb l’objectiu de vacunar a la població major i, fins i tot, de conseguir el 70% de la població immunitzada durant l’estiu», ha asseverat.

 

Dit això, ha subratllat la importància de «no relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna, ja que s’ha demostrat que continua havent risc d’infecció. «Una volta vacunat es tarden uns dies a generar una immunitat suficient, pel que en eixe període continua existint un risc de contagi», ha emfatitzat.

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat este dijous que la seua referència sobre una possible represa de viatges nacionals per Setmana Santa estava basada en la «precaució» que es donaren «les condicions sanitàries adequades». «La meua referència a la Setmana Santa tenia a vore sempre amb la precaució que es donaren les condicions sanitàries», ha explicat la ministra.

Últimes notícies

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.