Fernando Simón descarta Setmana Santa i posa data al final de les restriccions

 

No serà per Setmana Santa. D’eixa forma es deduïx del missatge que ha transmés este dijous Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha avisat que fins que no estiga el 70% de la població vacunada, fet que s’espera conseguir en estiu, no es podran relaxar les mesures implantades per a contindre la transmissió del coronavirus. Simón ha destacat que en els últims dies s’està ja observant una tendència «descendent» en el número de nous contagis, encara que ha avisat que la situació continua sent «molt dolenta».

 

En roda de premsa, Simón ha recordat que la disponibilitat de les vacunes anirà incrementant-se progressivament en les pròximes setmanes i que és probable que la velocitat de vacunació dels pròxims grups serà «més ràpida» que la que hi ha en l’actualitat.

 

«El fet de vacunar molt bé durant les pròximes setmanes i mesos, i descurar les mesures de prevenció no ens ajudarà res. Encara que incrementem la població vacunada, no es podrà relaxar les mesures actuals fins que, com a mínim, no estiga vacunada el 70% de la població», ha recalcat.

 

«No relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna

Dit això, Simón ha assegurat que amb les dosis de vacunes que actualment s’estan rebent, i si es mantenen els lliuraments i els increments d’estes, tindrem la capacitat de cobrir amb l’objectiu de vacunar a la població major i, fins i tot, de conseguir el 70% de la població immunitzada durant l’estiu», ha asseverat.

 

Dit això, ha subratllat la importància de «no relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna, ja que s’ha demostrat que continua havent risc d’infecció. «Una volta vacunat es tarden uns dies a generar una immunitat suficient, pel que en eixe període continua existint un risc de contagi», ha emfatitzat.

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat este dijous que la seua referència sobre una possible represa de viatges nacionals per Setmana Santa estava basada en la «precaució» que es donaren «les condicions sanitàries adequades». «La meua referència a la Setmana Santa tenia a vore sempre amb la precaució que es donaren les condicions sanitàries», ha explicat la ministra.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU