15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Fernando Simón descarta Setmana Santa i posa data al final de les restriccions

 

No serà per Setmana Santa. D’eixa forma es deduïx del missatge que ha transmés este dijous Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha avisat que fins que no estiga el 70% de la població vacunada, fet que s’espera conseguir en estiu, no es podran relaxar les mesures implantades per a contindre la transmissió del coronavirus. Simón ha destacat que en els últims dies s’està ja observant una tendència «descendent» en el número de nous contagis, encara que ha avisat que la situació continua sent «molt dolenta».

 

En roda de premsa, Simón ha recordat que la disponibilitat de les vacunes anirà incrementant-se progressivament en les pròximes setmanes i que és probable que la velocitat de vacunació dels pròxims grups serà «més ràpida» que la que hi ha en l’actualitat.

 

«El fet de vacunar molt bé durant les pròximes setmanes i mesos, i descurar les mesures de prevenció no ens ajudarà res. Encara que incrementem la població vacunada, no es podrà relaxar les mesures actuals fins que, com a mínim, no estiga vacunada el 70% de la població», ha recalcat.

 

«No relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna

Dit això, Simón ha assegurat que amb les dosis de vacunes que actualment s’estan rebent, i si es mantenen els lliuraments i els increments d’estes, tindrem la capacitat de cobrir amb l’objectiu de vacunar a la població major i, fins i tot, de conseguir el 70% de la població immunitzada durant l’estiu», ha asseverat.

 

Dit això, ha subratllat la importància de «no relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna, ja que s’ha demostrat que continua havent risc d’infecció. «Una volta vacunat es tarden uns dies a generar una immunitat suficient, pel que en eixe període continua existint un risc de contagi», ha emfatitzat.

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat este dijous que la seua referència sobre una possible represa de viatges nacionals per Setmana Santa estava basada en la «precaució» que es donaren «les condicions sanitàries adequades». «La meua referència a la Setmana Santa tenia a vore sempre amb la precaució que es donaren les condicions sanitàries», ha explicat la ministra.

Últimes notícies

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.

Mazón assistirà este dijous al debat d’investidura del seu successor en Les Corts

Carlos Mazón assistirà este dijous al debat d'investidura en Les Corts que ha de triar al seu successor, Juanfran Pérez Llorca. El Consell en funcions defén la seua gestió de la dana i retrau falta d'ajudes estatals.

Els convocants de la marxa per la dana reclamen que Mazón renuncie a l’acta i comparega davant la jutgessa

En vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca, més de 200 entitats han demanat que Mazón entregue l'acta i es presente davant la jutgessa per la gestió de la dana. La protesta retrà homenatge a les 229 víctimes i exigirà canvis en les polítiques per a futures emergències.