8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Fernando Simón descarta Setmana Santa i posa data al final de les restriccions

 

No serà per Setmana Santa. D’eixa forma es deduïx del missatge que ha transmés este dijous Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha avisat que fins que no estiga el 70% de la població vacunada, fet que s’espera conseguir en estiu, no es podran relaxar les mesures implantades per a contindre la transmissió del coronavirus. Simón ha destacat que en els últims dies s’està ja observant una tendència «descendent» en el número de nous contagis, encara que ha avisat que la situació continua sent «molt dolenta».

 

En roda de premsa, Simón ha recordat que la disponibilitat de les vacunes anirà incrementant-se progressivament en les pròximes setmanes i que és probable que la velocitat de vacunació dels pròxims grups serà «més ràpida» que la que hi ha en l’actualitat.

 

«El fet de vacunar molt bé durant les pròximes setmanes i mesos, i descurar les mesures de prevenció no ens ajudarà res. Encara que incrementem la població vacunada, no es podrà relaxar les mesures actuals fins que, com a mínim, no estiga vacunada el 70% de la població», ha recalcat.

 

«No relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna

Dit això, Simón ha assegurat que amb les dosis de vacunes que actualment s’estan rebent, i si es mantenen els lliuraments i els increments d’estes, tindrem la capacitat de cobrir amb l’objectiu de vacunar a la població major i, fins i tot, de conseguir el 70% de la població immunitzada durant l’estiu», ha asseverat.

 

Dit això, ha subratllat la importància de «no relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna, ja que s’ha demostrat que continua havent risc d’infecció. «Una volta vacunat es tarden uns dies a generar una immunitat suficient, pel que en eixe període continua existint un risc de contagi», ha emfatitzat.

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat este dijous que la seua referència sobre una possible represa de viatges nacionals per Setmana Santa estava basada en la «precaució» que es donaren «les condicions sanitàries adequades». «La meua referència a la Setmana Santa tenia a vore sempre amb la precaució que es donaren les condicions sanitàries», ha explicat la ministra.

Últimes notícies

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.