20.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Fernando Simón descarta Setmana Santa i posa data al final de les restriccions

 

No serà per Setmana Santa. D’eixa forma es deduïx del missatge que ha transmés este dijous Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha avisat que fins que no estiga el 70% de la població vacunada, fet que s’espera conseguir en estiu, no es podran relaxar les mesures implantades per a contindre la transmissió del coronavirus. Simón ha destacat que en els últims dies s’està ja observant una tendència «descendent» en el número de nous contagis, encara que ha avisat que la situació continua sent «molt dolenta».

 

En roda de premsa, Simón ha recordat que la disponibilitat de les vacunes anirà incrementant-se progressivament en les pròximes setmanes i que és probable que la velocitat de vacunació dels pròxims grups serà «més ràpida» que la que hi ha en l’actualitat.

 

«El fet de vacunar molt bé durant les pròximes setmanes i mesos, i descurar les mesures de prevenció no ens ajudarà res. Encara que incrementem la població vacunada, no es podrà relaxar les mesures actuals fins que, com a mínim, no estiga vacunada el 70% de la població», ha recalcat.

 

«No relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna

Dit això, Simón ha assegurat que amb les dosis de vacunes que actualment s’estan rebent, i si es mantenen els lliuraments i els increments d’estes, tindrem la capacitat de cobrir amb l’objectiu de vacunar a la població major i, fins i tot, de conseguir el 70% de la població immunitzada durant l’estiu», ha asseverat.

 

Dit això, ha subratllat la importància de «no relaxar-se» en els primers set o deu dies d’haver rebut la vacuna, ja que s’ha demostrat que continua havent risc d’infecció. «Una volta vacunat es tarden uns dies a generar una immunitat suficient, pel que en eixe període continua existint un risc de contagi», ha emfatitzat.

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat este dijous que la seua referència sobre una possible represa de viatges nacionals per Setmana Santa estava basada en la «precaució» que es donaren «les condicions sanitàries adequades». «La meua referència a la Setmana Santa tenia a vore sempre amb la precaució que es donaren les condicions sanitàries», ha explicat la ministra.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.